ساخت پل کابلی ولیعصر شیراز امسال به پایان می رسد. نماینده پیمانکار پروژه بزرگ پل کابلی شیراز در گفت و گو با شیراز۱۴۰۰ با بیان اینکه ساخت این پل در بهمن ماه امسال به پایان رسیده و در اسفندماه آماده بهره برداری خواهد بود، بیان داشت: این پروژه با پیشرفت ۷۸ درصد درحال ساخت بوده و اکنون ساخت پایلون اصلی ۶۲ متری درحال انجام بوده که ارتفاع آن به ۳۵ و نیم متر رسیده است.
مهندس امین با تاکید بر اینکه قسمت های جدیدی از پایلون که در ارتفاع بالا تر قرار گرفته دارای حساسیت و پیچیدگی خاصی است، ادامه داد : هم اکنون کابل های این پروژه در شرکت تیکس اسپانیا در حال ساخت هستند و ۱۸ مرداد ماه، ساخت کابل ها در این شرکت به پایان رسیده و پس از آن به سمت بندرعباس و گمرک شهید رجایی حمل شده و اواسط مهر ماه به شیراز خواهد رسید که دو ماه و نیم زمان برای نصب کابل ها برروی پل نیاز است و بعد از نصب کامل کابل ها، مدت زمان کمی برای تست کابل ها اختصاص داده می شود.
نصب ورک تیوبها در پایلون
وی درباره وضعیت کنونی پروژه اظهار داشت: هم اکنون وُرک تیوب ها که وظیقه ی اتصال کابل ها به پایلون و وزنه تعادل در طرفین پل را عهده دار هستند، در حال نصب بوده و تمامی وُرک تیوب ها وارد کارگاه شده اند. امین همچنین درباره روند تملکها، تخریب و عقب نشینی املاک قرار گرفته در محدوده پل به خبرنگار شیراز۱۴۰۰ گفت: با توجه به اینکه حجم عبور و مرور خودروها پس از افتتاح پل و تکمیل مسیر افزایش خواهد داشت، به این منظور تمامی املاک جانبی پل، شامل واحد های تجاری از ابتدای پل پیرنیا از سمت ولیعصر و تعدادی از واحد های تجاری فرسوده، تخریب و سایر املاک از جمله درمانگاه نادر کاظمی و از سوی دیگر از ابتدای ولیعصر ( از پیرنیا) به سمت زند و شهناز، هتل آناهیتا، دبیرستان ابوذر، اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ و بیمارستان شیراز عقب نشینی خواهند داشت که البته باید دید در آینده، شهرداری چه برنامه هایی برای زمین های اطراف پل کابلی و میدان ولیعصر دارد.
پیشرفت ۸۰ درصدی ایستگاه مترو ولیعصر
امین درباره وضعیت پیشرفت ایستگاه مترو ولیعصر نیز گفت: تمام همکاران وی در این طرح با اتمام به موقع ایستگاه مترو ولیعصر در حال فرهنگ سازی برای دیگر مهندسین و مجریان مترو در زمینه تحویل به موقع پروژه های حوزه مترو هستند چرا که در گذشته گاهی شاهد تعلل دیگر پیمانکاران برای اتمام برخی ایستگاه ها بوده ایم و بطور حتم امسال شاهد مسافرگیری ایستگاه مترو ولیعصر خواهیم بود. وی ادامه داد: هم اکنون از چهارعدد گالری پیش بینی شده، دو عدد گالری عبور و مرور مسافر در زیر پل کابلی و میدان ولیعصر سابق حفر شده است.یک گالری از مقابل دبیرستان ابوذر آغاز شده و در پارک ولیعصر مقابل وزنه تعادل پل کابلی به اتمام خواهد رسید و گالری شمال شرقی هم در ابتدای خیابان قربانی (پشت نادرکاظمی) قرار دارد که برای احداث دروازه های ورود و خروج مسافر، نیازمند تملک دبیرستان ابوذر و باقی واحد های تجاری هستیم که باید توسط سازمان قطارشهری صورت گیرد. در مجموع پیشرفت فیزیکی ایستگاه مترو ولیعصر بسیار مناسب است و اجرای نمای درون ایستگاه آغاز شده است.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، ساخت پل کابلی ولیعصر در خردادماه سال ۹۱ با برنامه زمان بندی ۳۰ ماهه و اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد تومان آغاز شد. پایلون اصلی این پل، پیچیده ترین سازه پلسازی کشور است که به دست مهندسان توانای این مرز و بوم اجرا شده و این پروژه پس از تکمیل و افتتاح به یکی از نمادهای کلانشهر شیراز تبدیل می شود. گفتنی است بنابر دلایل ترافیکی و جلوگیری از هدررفت وقت شهروندان ساخت دو پل جانبی این طرح در سال آینده به اجرای در خواهد آمد.
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=28301
ضمن تبریک به همشهریان عزیز لازم است از زحمات آقای آل شمس جهت تهیه این گزارش قدردانی شود
درود به شما فرهاد عزیز
خیلی عالی بود
مرسی امین جان
ممنون از توجهت هادی عزیز
منظور از پلهای جانبی چیه در آخر گزارش عنوان شده ؟؟؟
یک پل از بلوار مدرس به بلوار غدیر. یک پل هم از زینبیه به خیابان شهناز
نظر…لطفا اگر اطلاعی دارید از خروجی پل جلوی بیمارستان زینبیه گزارش بدید به نظر میرسه اونجا هم با ید یک پل روگذر باشه به سمت پل خاتون
اونجا پلی وجود نداره سعیدجان. پل کابلی به زمین میرسه
با سپاس فراوان از امین عزیز .
درود بر شما امیرجان
با تشکر از امین جان بابت گزارش و پاسخگویی
درود به شما سعیدجان
درود.
ضمن عرض تشکر از مهندس امین و نویسنده سایت، خوشبختانه پل کابلی ولیعصر با سرعت مناسبی، روند ساخت رو طی میکنه و هم اکنون قسمت های مختلف عرشه در حال اجرا هستند.
پل کابلی در کنار برج میلاد تهران، از نماد های مهندسی ایران و توسعه شهر شیراز به عنوان پایتخت جنوب ایران شناخته خواهد شد و طبق طراحی های صورت گرفته، پل کابلی شیراز، با قسمت عرشه معلق ۱۰۱ متری، از شاهکار های مهندسی خواهد بود.این در حالیست که اغلب پل های کابلی احداث شده در ایران، بیشتر برای زیبایی و بصورت سمبلیک ساخته شده اند و تنها ستون های بتنی، نگهدارنده آن پل ها هستند.
پل تک پایلون ولیعصر شیراز، در خاورمیانه بینظیر است. از سویی دیگر لازم است که شهرداری در زمینه مناسب سازی محیط های اطراف میدان ولیعصر و بهسازی و بازسازی معابر اطراف، و اجرای پروژه های بلندمرتبه سازی، رنگ و لعاب جدیدی به منطقه فرسوده ولیعصر و شهرک بهار و مزارع کشاورزی و … بدهد.
به نظر من شهرداری باید به فکر حفظ المان تخت جمشید در میدان ولیعصر باشه و با نورپردازی زیبای پل و این المان جاذبه جدیدی را در شهر ایجاد کنه
از شهردار شیراز تقاضا داریم که اولا پارک تخریب شده ولی عصر را که بخاطر این پروژه تخریب شده را احیا کند و پارک را تغیر کاربری ندهد و به باغ موزه تبدیل نکند و در صورت امکان زمینهای اطراف پارک که زمین کشاورزی است را خریداری کند و به پارک الحاق کند و ثانیا ا لمان زیبای سر ستون تخت جمشید که وسط میدان قرار دارد و از نظر تاریخی اهمیت دارد را بازسازی ونورپردازی مناسب کند.سپاسگذاریم
با تشکر از اقا امین گرامی بابت این گزارش
ببخشید میخواستم بدونم که کابلها مستقیم به پایلون بتنی وصل میشن یا یه لایه فلزی روی پایلون رو میپوشونه بعد کابلها وصل میشن
باتشکر
لایه فلزی که بعید میدونم کشیده بشه هاشم جان. شاید مانند پل معالی آباد رنگ روکش بزنن
با تشکر از گزارش عالیتون ، امین جان
چند تا سوال داشتم:
۱- الان در سمت بولوار پیرنیا( روبروی درمانگاه) چه فعالیتهایی انجام شده؟
۲- عرشه پل روی خیابونهای پشت پارک مثل غدیر کی تکمیل میشه؟
۳- برای نمای ستون اصلی طرحی مشخص شده ؟
درود بر شما
۱- بخش زیادی از عقب نشینیهای مورد نیاز انجام و ساخت کوله درحال انجام هست.
۲ – بخش زیادی از عرشه ساخته شده فقط قسمت گذرنده از روی ورودی بلوار سلمان فارسی و فضای باغ موزه دفاع مقدس باقی مونده که در تابستان تکمیل میشه.
۳ – اطلاعی ندارم دوست عزیز
با سلام و قدردانی از مطالب مفیدتون
چه قدر زیبا می شد اگر اون ستون اصلی که کابلها بهش وصل میشن رو با نماد خاصی مثل سر ستونهای تخت جمشید طراحی می کردند .
درود به همگی
با اینکه اهل شیراز نیستم ولی همیشه پروژ ه های عمرانی شیرازو دنبال میکنم خیلی دوس دارم هر روز طرح های خیلی بزرگتر در سطح کشور و منطقه و جهان رو تو شهر شیراز ببینم . مهم تفکراته که به کدوم سمت پیش بره وقتی افکار به سمت پیشرفت باشن حتما پیشرفت حاصل میشه .
دوستتون دارم
مهدی از شهربابک
سلام و خسته نباشید …… به نظر من اکه روی زیبا سلزیش کار نشه اصلا خودشو نشون نمیده باید یه نور پردازی خیلی شیک روش انجام بشه تا توی شب شکوه و عظمتش رو به رخ بکشه….
علی جان
مبلغ ۵ میلیارد تومان بایت نورپردازی در نظر گرفته شده است .