معاون عمرانی شهرداری شیرازگفت: هم اکنون در ۴۰۰ نقطه شیراز پروژههای عمرانی با ۲ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست. به گزارش شیراز۱۴۰۰، آرش فرجزاده در گفتوگو با «خبرجنوب» افزود: از بودجه ۲ هزار و ۷۸۶ میلیارد تومانی امسال شهرداری شیراز ۲ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان آن به وظایف عمرانی اختصاص دارد که توسط ۸ معاونت، ۱۰ منطقه و ۱۷ سازمان و تعدادی از مدیریتها اجرا میشود.
وی ادامه داد: تا قبل از سال ۸۸ تنها ۳۰ پل با ۳۹ هزار و ۸۵۴ متر در شیراز به بهره برداری رسیده بود این در حالی است که از سال ۸۸ به بعد تا کنون ۳۷ پل با ۷۱ هزار و ۴۳۵ متر طول به اجرا درآمده که بخشی از آنها به بهره بردای رسیده و ۷۴ هزار و ۷۱۲ متر آن نیز در حال ساخت و ساز است.
وی اظهار داشت: از کل پروژههای شهرداری شیراز ۵۷ پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به پروژههای معاونت عمرانی شهرداری شیراز است.
فرجزاده ادامه داد: یکی از بزرگترین طرحهای عمرانی شهرداری شیراز که هم اکنون در حال اجراست پروژه کوهسار مهدی (عج) به طول ۱۸ کیلومتر است که از میدان جام جم آغاز و در ادامه تا بزرگراه حسینی الهاشمی ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: این طرح شامل ۱۲ زیر پروژه است که در ۳ فاز اجرا میشود که فاز یک آن از کمربندی جوادیه تا پل دکتر حسابی تا اوایل زمستان به بهره برداری میرسد و فاز دوم از میدان جام جم تا بولوار چمران است که در طول مسیر آن ۴ تونل و ۳ تقاطع غیرهمسطح دارد که تونلها به اتمام رسیده و کار ساخت تقاطع جام جم نیز آغاز شده که با توجه به اینکه کار ساخت این تقاطع مدتی دیگر به طول میانجامد فاز دوم پروژه قبل از اتمام این تقاطع و تا پایان امسال به بهره برداری میرسد.
معاون عمرانی شهرداری شیراز در خصوص سرنوشت تملک املاک کوچه ۹۴ قصر دشت در ادامه پل چمران در امتداد پروژه کوهسار مهدی (عج) گفت: در حال حاضر تملک بخشی از این مسیر تا جایی که رمپ پل چمران وارد این کوچه شود به اتمام رسیده و از سوی دیگر کار تملک اطراف تقاطع قصر دشت نیز در حال انجام است و سال آینده کار ساخت این تقاطع نیز آغاز میشود.
فرجزاده گفت: یکی دیگر از پروژههای بزرگی که در حال حاضر توسط این معاونت در حال اجراست پل کابلی ولی عصر (عج) است که هم اکنون عملیات اجرایی یکی از مهمترین قسمتهای آن یعنی ستون ۶۳ متری آن آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال آینده بتوانیم این پروژه را که یکی از منحصر به فردترین پروژههای شهرداری شیراز است به بهره برداری برسانیم.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت نامناسب پارک ولی عصر (عج) و قرار گرفتن این پارک در نزدیکی موزه دفاع مقدس سعی داریم پارک ولی عصر (عج) را به نوعی احیا کنیم که فضایی در ورودی شرقی شیراز ایجاد کنیم. معاون عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: در حال حاضر پل ولی عصر (عج) با ۶۲ درصد پیشرفت در حال اجراست که قرارداد اولیه آن ۱۷۰ میلیارد تومان است اما هزینه آن بیش از این اعتبارات خواهد بود. وی اضافه کرد: یکی دیگر از پروژههایی که پیشرفت آن از مرز ۵۱ درصد گذشته تقاطع غیرهمسطح میدان معلم است که پس از مدتها مشکل انتقال تاسیسات آن به تاخیر افتاد اما بالاخره هم اکنون برای جا به جاییهای ۹۰ تا ۹۵ درصد معارضین تاسیساتی پس از ۲ سال تلاش لازم صورت گرفته و امیدواریم با سرعت گرفتن کار، تابستان سال آینده شاهد بهرهبرداری از این پروژه باشیم.
فرجزاده افزود: از دیگر پروژههای منحصر به فردی که هم اکنون با ۶۷ درصد پیشرفت در حال اجراست پروژه تقاطع غیرهمسطح تخت جمشید- سرداران است که پل این میدان تا پایان سال افتتاح میشود اما با توجه به موقعیت این پروژه و عدم امکان ساخت پلهای عابر پیاده معمولی اولین پل دوار عابر پیاده شیراز در دور تا دور این پروژه ساخته میشود که تنها ساخت این پل چند میلیارد تومان هزینه دارد و امکان تردد دوچرخه نیز بر روی این پل عابر پیاده وجود دارد.
وی با اشاره به افتتاح پل حجت آباد بعد از ماه صفر گفت: از جمله دیگر پروژههای عمرانی که تا پایان سال آغاز میشود میتوان به آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح بر روی کمربندی شیراز از جمله تقاطع ابتدای نواب و انتهای بولوار باهنر جنوبی به شهرک فرهنگیان اشاره کرد.
وی با اشاره به پیشرفت ۱۵ درصدی ساخت ادامه زیرگذر گلستان گفت: همچنین در حال حاضر تقاطع امیر کبیر- مطهری به عنوان بزرگترین تقاطع شیراز با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی با اشاره به اجرای برخی پروژههای عمرانی دیگر ادامه داد: یکی دیگر از پروژههای ما که هم اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است ساخت جزیرهای در میان رودخانه خشک بعد از زیرگذر بصیرت (پل معالی آباد) است و از سوی دیگر ساخت چندین پارک بزرگ دیگر از جمله پارک نهر اعظم و چمران جنوبی را نیز در دست اقدام داریم. معاون عمرانی شهرداری شیراز گفت: با توجه به آنکه درآمد طرح شهرداریها از طریق دریافت عوارض است و امسال شاهد کاهش صدور پروانه هستیم علیرغم کمبود منابع مالی پروژههای عمرانی به خوبی پیش میرود و درصد پیشرفت پروژههای عمرانی شهرداری از درصد پیشرفت مالی بیشتر است که این نشان از درایت مدیران شهرداری است.
فرجزاده گفت: انجام این فعالیتها باعث شد تا شهرداری شیراز در بیست و دومین نشست معاونین کلانشهرها و دومین جشنواره همایش و نمایشگاه عمران شهری کشور به عنوان شهرداری برگزیده معرفی شود.
وی از آغاز چندین پروژه عمرانی ظرف ماه آینده خبر داد و افزود: تا ۳ سال آینده تمامی پروژههای مربوط به رینگهای اصلی شهر شیراز به اتمام میرسد و پس از آن ما به سراغ مسیرها و نقاطی میرویم که دارای گره ترافیکی هستند.
فرجزاده گفت: هم اکنون در ۱۱۰ نقطه شیراز در حال مطالعه برای اجرای پروژههای عمرانی هستیم که این امر در راستای بازنگری طرح تفصیلی شهر شیراز صورت میگیرد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی پروژههای ساخت بولوار از جمله بولوارهای طلائیه و خرمشهر علی رغم آنکه مدتها از ساخت آنها میگذرد هنوز در تاریکی مطلق به سر میبرند و فاقد روشنایی هستند گفت: یکی از معضلات و مشکلات ما بحث روشنایی معابر شهر است به طوری که در حال حاضر بسیاری از معابر ما از جمله پروژههای عظیمی مانند کوهسار مهدی (عج) و بولوار طلائیه آماده بهره برداری است و یا بهره برداری شده اما اداره برق برای روشنایی این معابر اعلام میکند که بودجه ندارد این در حالی است که شهرداری برای این کار آماده همکاری است.
معاون عمرانی شهرداری شیراز گفت: در همین راستا از مسئولین توزیع برق شیراز درخواست میکنیم که پا به پای توسعه عمرانی قدم بردارند و همان گونه که ما اعلام میکنیم در ۴۰۰ نقطه شهر در حال کار هستیم از سایر دستگاهها نیز توقع داریم با شهرداری همکاری کنند.
ضمن خسته نباشید به مجموعه زحمتکش شهرداری نکاه امیدوار کننده در سخنان ایشون این بود که بعد از تکمیل رینگ سراغ گره های ترافیکی میرند که جای خوشحالی داره البته ایشون گفتند ۳ سال آینده که زمان زیادیه وو جمعیت چند درصدی اضافه میشه و همچنین اجرای عملیات عمرانمی بعد از این ۳ سال هم خودش زمان نیاز داره ولی به هر حال باز هم جای تشکر داره از مجموعه شهرداری
سلام مجدد
من کماکان به سیستم درج نظر سایت متقدم چون فاقد کاریی لازم بوده و رابط کاربری اسانی نداره به شدت دچار خطای ورد پرس میشه و به شدت وقت گیر
با تشکر از بی توجهی شما
سینا جان اگر بفرمایی دقیقا کجا مشکل هست ممنون میشم!
ادمین عزیز متن نظر من دقیقا راجب تمام اون مشکلات بود
بابا دسخوش . حداقلش فقط تصورشم که باشه شیرینه . اگه همشون واقعا عملی بشن که دیگه عاالی : ))
این که داخل متن نوشته ۶۲ درصد!!!!! بعدشم واقعا باید بهشون خسته نباشید گفت اونم بعد از یک سال ۴ درصد ( ۲ درصد) پیشرفت داشتن خودش یه هنره !!!!!! که از هر کسی بر نمیاد
مهرداد جان بخش اصلی پیشرفت پل مربوط به پایلون هست که الان با سرعت بالایی درحال ساخته و روزانه داره تغییر میکنه. پایلون احتمالا تا پایان بهار تکمیل میشه و عرشه هم ساخته میشه همزمان با اون که تا سال آینده طرح آماده افتتاح بشه.
درود
از اینکه شهرداری شیراز از شروع مدیریت مهندس پاک فطرت متحول شده و بجای رفتار انفعالی ، بسیار پویا ( البته فقط در عرصه عمرانی ) عمل می کنه جای خوشحالی داره . اما خیلی خوبه که در عرصه های دیگر مثل زیبا سازی و حفظ باغات هم به همین نحو با جدیت عمل بکنه !!خیلی بهتره که علاوه بر برگزیده شدن در عرصه عمران ، در عرصه ساخت شهری شاد و زیبا هم برگزیده بشیم .
ضمنا ، وضع دیوار نویسی ( به خصوص منازل مبله ) کماکان مایه تاسفه و این نشون میده به جز برخورد مقطعی و کوتاه ، قرار نیست فکر اساسی برای این موضوع بشه !!
سلام امین جان،
خبری از طرح دو طبقه کردن بلوار ایمان نیست؟ آیا طرح نهایی شده؟ چون تقاطع میدان معلم با سرعت خوبی در حال پیشرفت هست و بعید به نظر میرسه سطح دوم این تقاطع در سرتاسر بلوار ایمان بخواد ادامه داشته باشه.
حسین جان ساخت پل معلم با دو طبقه سازی ایمان ارتباطی نداره اونجور که مسوولان گفتن و ممکنه از کوچه ۹۴ تا سه راه قدوسی دو طبقه بشه.
از زیر گذر دلگشا چیزی نفرمودند ۹ ماه از سال می گذره هنوز پل آماده نیست
از مسئول سایت درخواست داریم که گزارشی از زیر گذر دلگشا تهیه کنند. آخه جایی بسیار حساس است و محل رفت و آمد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجیست!!!
بزرگترین طرح کاشی شکسته شهرمون در این زیرگذر توسط بانوان هنرمند در حال اجرا هست که بدنه سازی دیگر قسمتها هم درحال انجام که به نظر می رسه این طرح تاریخی تا قبل از عید و با ۲ سال تاخیر افتتاح بشه.
این که گفتن تقاطع تخت جمشید – سرداران تا نوروز افتتاح میشه یک خالی بندی بزرگه تازه قرار بود بعد از ۲ سال یعنی تابستان امسال افتتاح میشد.
ایشون چرا از پیشرفت تقاطعات رودکی و جام جم و جوادیه چیزی نگفتند؟تا اونجایی که در جریانم تقاطعات جام جم و رودکیکاری صورت نگرفته بعد از شش ماه
تا کی میخوایم با دروغ اسم خودمون رو مطرح کنیم؟
زیر گذر گلستان هنوز ۱ متر هم پیشرفت نداشته
پس چطور تو ذهن ایشون شده ۱۵% ؟
فقط میان یه سری آمار غلط میدن با مصاحبه و عکس برای اهداف بعدی
تاکی میخوایم با ندانستن اظهار نظر کنیم؟تا کی فقط میخوایم بر اساس مشاهدات و بدون پرسشگری نظر بدیم؟ دوست عزیز این پروژه تعداد زیادی شمع کوبی داره که نیمی از اون انجام شده!
سلام با تشکر از سایت خوبتون
میخواستم بدونم اطلاعی از طرح تقاطع انتهای باهنر جنوبی_شهرک فرهنگیان دارید؟
هنوز طرح نهایی داده نشده حسین جان
امین جان نمیشه توی واتساپ یه گروه تشکیل بدی که خبرا رو از اونجا دنبال کنیم ؟
کانال تلگرام سایت راه اندازی شده امیرجان
http://telegram.me/shiraz1400
با سلام و خسته نباشید به فعالان زحمتکش سازمان عمران و شهرداری و بچه های تلاشگر سایت شیراز ۱۴۰۰
۱- این ژل دواری که ازش نام بردن آیا متناسب با شیراز ساخته میشه یا فقط یه طرح ساده هست که از هیچ طرح و ذوق هنری استفاده نمیشه؟ چنین سازه بزرگی اگر قرار باشه مثل همین پل های عابر پیاده معمولی باشه نه تنها زیبایی منطقه رو ازش میگیره بلکه بعد از یک مدت اثری زشت و اضافی در اون نقطه میبینیم مثل خیلی از پلهای نا زیبا در جنوب شهر تهران که فقط به خاطر ساده بودن اضافه و ظاهرش زننده حساب میشه .ولی مثلا توی تبریز یک پل در بزرگراه چند سال پیش افتتاح شد که در وسط اون مغازه های خیلی شیک و آب نماهای بسیار زیبایی رو روی پل ساخته بودن. یا پلی مثل پل طبیعت تهران که نمادی از تهران تبدیل شده. خواستم درمورد اهمیات تاثیر گذاری پل بر زیبایی شهری گوشزد کنم.
به نظر شما ساخت یک زیرگذر عابر پیاده در شهر نباید وجود داشته باشه؟ مثل زیرگذر چهار راه ولیعصر تهران و در مقیاس های کوچکتر در تبریز و اصفهان. نقاطی مثل فلکه ستاد و یا چهار راه قصرالدشت یا چهارراه ملاصدرا؟
از طرفی پارسال از چندین طراحی پل زیبا در شیراز رونمایی شد. الان قرار بود اینها ساخته بشه. و افتتاح میشد. پس چی شد؟ همش حرف بود؟!! 🙁
پل دوار یک پل عابرپیاده معمولی هست. اون پلهای هوایی هم بدلیل نبود پیمانکار، ساخته نشدند
منظورم پل بود نه ژل ببخشید 🙂
۲- این اداره برق شیراز چرا اینجوریه؟نهادی نیست که بهش رسیدگی کنه؟
بودجش کمه؟ یا مسئولانش نالایق هستند؟
تیم ورزشی رو که با اون همه پیشینه انداختن کنار این چند سالم که به یکی از عوامل بازدارنده عمران شهری تبدیل شدن!
واقعا مشکل کجاست؟
ممنون میشم گزارشی هم در این مورد تهیه کنید.
۳- ورودی های شهری کی افتتاح میشن و جریانشون چیه؟
طرح های ورودی شهری در ۱ل خلیج فارس در شرق شیراز، ورودی بلوار امیرکبیر در غرب و پل کمربندی در شمال شیراز درحال اجرا هستند