مجری خط یک قطار شهری شیراز گفت : خط یک متروی شیراز از برنامه زمانبندی خود پیشی گرفته است. مهندس حجت اله قهاری مجری خط یک قطار شهری شیراز طول خط یک از میدان احسان تا میدان گلسرخ را ۲۴.۵ کیلومتر و شامل ۲۰ ایستگاه عنوان کرد و افزود این خط با توجه به وضعیت نقدینگی به ۲ فاز تقسیم شده که فاز یک آن از میدان احسان تا نمازی بطول ۱۰کیلومتردر مهرماه سال گذشته به بهره برداری رسیده و در حال حاضر به شهروندان ارائه خدمات می نماید. به گفته مهندس قهاری عملیات عمرانی در فاز۲ خط یک از میدان نمازی تا میدان گلسرخ بطول ۱۴.۵ کیلومتر با سرعت و جدیت و در سه شیفت کاری در حال اجراست.
وی با بیان اینکه در ساخت مترو اصلی ترین شاخص، فرایند ریل گذاری است افزود: ریل گذاری پیش نیاز اجرای برق بالاسری وانتقال توان به ایستگاههاست و در این راستا فاز ۲ به چهار قطعه تقسیم شده که قطعه اول از میدان نمازی تا ولی عصر بطول ۹ کیلومتر، قطعه دوم از میدان ولی عصر تا جانبازان بطول ۹.۵ کیلومتر، قطعه سوم از جانبازان تا دپو بطول ۸.۵ کیلومتر و خود دپو که محل اورهال نمودن واگن ها می باشد.
مجری خط یک با اشاره به برخی مشکلات پیش روی اجرای این پروژه بزرگ گفت: یکی از مشکلات پروژه موضوع دسترسی هاست چرا که در کل مسیر۱۴.۵ کیلومتری فاز ۲ تنها ۲ دسترسی، یکی در محل ایستگاه ولی عصر و دیگری درمحل ایستگاه گلسرخ وجود دارد که در نتیجه این فواصل زیاد، در برخی ایستگاهها میکسر های حمل بتن می بایست مسیر ۲هزار و ۲۰۰متری را با دنده عقب جهت دسترسی به نقطه ریل گذاری با دشواری طی می کردند.
مهندس قهاری با اشاره به بحران ترافیک شهری به ویژه در محور خیابان زند، میدان ولی عصرو میدان امام حسین(ع) افزود: بخش عمده ای از مراحل حمل بتن به ایستگاهها و داخل تونل ها با توجه به اوج ترافیک روز، باید در شب انجام می شد و به همین علت فعالیت کارگران در سه شیفت کاری خصوصا در شب با جدیت انجام شد. وی با اشاره مجدد به فعالیت سه شیفته در مسیر فاز ۲، خاطر نشان کرد تنها در تیرماه گذشته ۲هزار و ۳۰۰متر بتن ریزی و ریل گذاری انجام شد که در نوع خود یک رکورد به شمار می رود. وی همچنین به عملیات بتن ریزی وریل گذاری به طول ۲۷۰ متر از ایستگاه نمازی به سمت ایستگاه میدان امام حسین (ع) تنها در مدت ۷۲ساعت اشاره و آن را رکوردی جدید در کشور عنوان کرد.
مهندس قهاری در پایان اظهار داشت: هر چند برنامه زمانبدی ما برای تکمیل ریل گذاری ۱۸ ماه پیش بینی شده اما با توجه به بکارگیری ۲ پیمانکار قوی، انتظار می رود این بخش از پروژه تا ۶ ماه آینده خاتمه یافته و پرونده ریل گذاری از میدان نمازی تا میدان گلسرخ در یک بازه زمانی ۱۰ ماهه و تا پایان ۱۳۹۴ به اتمام برسد. ما در مدت این ۱۰ ماه ۸۵ هزار متر مربع بتن ریزی انجام دادیم که در نوبه خود یک رکورد بسیار عالی قلمداد می شود.
خدا قوت بچوی شهر
با درود
مشهد قرار بود پارسال کل تونل خط دو به پایان برسد ولی هنوز ۲ % ۳% مونده! سرعتش اومده پایین و دیتاها درستی از پیشرفت نمیدن هر دفعه کم و زیاد میشه.
حیف اگر مهندس پژمان بود ایستگاه هاشو کامل شده بود و منتظر واگن میموند. شانس بدش دوره او به مسله تحریم ها و نواسان بسیار شدید دلار و یورو و یوان خورد نشد وگرنه سال ۹۳ باید راه اندازی میشد تا ۹۶.
گویا فروردین ۹۶ تا ابان ۹۶ یکی یکی واگن ها میرسه.
خط سوم هم یه تیکه کردند گمانم تا ۸ دیگه طول بکشه.
با عرض سلام و خسته نباشید.در این مصاحبه و گزارش نکاتی وجود داره که باید گفت.اگه با شرایطی که ذکر شدش کار با کیفیت و شرایط استاندارد جهانی پیش رفته باشه و ریل گذاری شده باشه اونم ۱۸ ماهه رو ۱۰ ماهه انجام دادن یعنی اینکه هم مدیریت قوی وجود داشته.هم تجربه.هم دانش هم اراده که ۳ شیفته کار کردن بودن و هم شرایط نقدینگی.
امیدواریم این سال های طلایی رو که از دست دادیم در پیشرفت شهر شیراز و استان پارس با این شرایطی که نوشتم جبرانش کنیم.
همه ی ما.همه ی مردم عزیز شهر و دیارمون پارس می تونیم با تنها یک کار به قله ها برسیم.فارق از هر تفکر سیاسی که داریم تنها برای پیشرفت تلاش کنیم.و با هم کار و تلاش کنیم.خدا گفته از شما کار و تلاش.از من برکت.
خدا قوت انشاالله روند سرعت افزایش یابد که ما هر چه زودتر شاهد به سرانجام رسیدن این طرح بسیار مهم باشیم البته سرعت توام با دقت
سلام و خشته نباشید . الان با توجه به این گزار که گفته ۱۸ ماهه رو احتمالا ۱۰ ماهه تحویل بدن یعنی در تحویل دادن کل پروژه که پایان ۹۵ گفته شده تاثیری داره ؟ یعنی فاز ۲ ممکنه زودتر به بهره برداری برسه یا نه پرسه همون پروسه اعلامی قبلی هست؟
الان ریل گذاری زودتر به پایان میرسه اما مهم تجهیزات برقی و سیگنالینگ و همچنین دپوی مرکزی هست که باید آماده بشند سروش جان
ممنونم از پاسختون . اخه فکر میکردم اگر زودتر تحویل بدن ریل گذاریش رو تجهیزات برقی و بقیه کار ها هم جلو میوفته و میتونن زودتر شروع کنن . پس خدا رو شکر همون پایان ۹۵ دیگه با این تفاسیر قطعیه
تقدیر و تشکر از مدیر محترم سایت که اینقدر دقیق پروژه قطار شهری رو میشناسه
درود بر شما
جا داره خدمت اعضای محترم سایت که اخبار رو با این سرعت منتقل می کنن و همچین تیم مترو یک خدا وقت بگیم واقعا
ممنون از شما
به امید داشتن شهری زیبا، پویا و پیشرفته
از مدیر محترم سایت و سایر دوستان خواهش می کنم یک مقایسه جامع میان شهرهای شیرازو مشهد وتهران و تبریز در خصوص مترو انجام دهند
بعد میگن شیرازی ها تنبل هستن. :دی
درود بر شما و همه کارگران زحمتکش مترو و شهرداری شیراز