با بارگیری واگنهای مترو به سمت شیراز، ایستگاههای فاز یک نیز آماده استفاده و افتتاح میشوند. به گزارش شیراز۱۴۰۰، به نظر میرسد سرانجام وعده مسئولان در خصوص راه اندازی مترو شیراز امسال رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت و شهروندان شیرازی میتوانند امسال سوار واگنهای مترو شوند.
با ورود واگنها در انتهای شهریور و انجام مراحل تست سرد و گرم، فاز اول مترو شیراز به طول ۱۰ و نیم کیلومتر و ۸ ایستگاه از میدان نمازی تا توقفگاه احسان در زمستان افتتاح خواهد شد.
در های اسانسور ضربه خورده!! حیفه!
ایستگاه بسیار شکیل و خوبی شده. با چند ماه پیش قابل قیاس نیست.ایشالله وعده ی مسئولان مبنی بر افتتاح مترو در زمستان امسال رنگ واقعیت بخودش بگیره.
سلام
خیلی خوب کار کردن ایستگاه…
از وعده های توخالی برای مترو مردم خسته شده اند امیدوارم دیگه اینبار عمل کنند هرچند مهرماه باید خدا خدا کنیم فاز اول شاید افتتاح کنند…
http://tabrizlinks.mihanblog.com
خیلی خوب اجرا شده .فکر کنم اکثریت مردم از زیر زمین اطلاعی ندارند .انشاالله زمستان هر ۸ ایستگاه بصورت کامل افتتاح بشه
۸ ایستگاه ؟؟ همش ۵ تا هس . ۳ تای دیگش کجاها هسن ؟؟؟
نه سعید جان ۸ تا ایستگاه هست :
ایستگاه (۱۴)نمازی
ایستگاه (۱۵) عفیف آباد
ایستگاه (۱۶) مطهری
ایستگاه (۱۷) گلخون
ایستگاه (۱۸) چمران
ایستگاه (۱۹) میرزای شیرازی
ایستگاه (۲۰) شریعتی
ایستگاه (۲۱) احسان.
منظور از ا”یستگاه (۱۵)عفیف آباد” , همونی هس که کنار مدرسه تیزهوشان (دستغیب) ناحیه ۲ هس ؟؟
ایستگاه (۱۶) مطهری کجا هس ؟؟؟
ممنون از پاسخگویی
بله کنار پل خلیلی، ایستگاه ۱۶ هم کنار پل زرگری
مرسی ,
یه سوال , دقت کردین تو معالی اباد ۲ تا ساختمون مربوط به مترو دارن میسازن که یکیش تقریبا تمومه ( کناره ورودی گلدشت ) و یکی دیگه که کندن ولی هنوز شروع به ساخت نکردن ( بعد از مسجد ) , اینا چی هسن ؟؟ خروجی اضطراری ؟؟
اطلاع دقیقی ندارم سعید جان شاید ورودی و خروجی ایستگاه باشن
یک ایستگاه هم حدفاصل میدان قصردشت و چهارراه زرگری در حال ساخت هست سر کوچه ۷۹ اگر اشتباه نکنم که از قلم افتاده
سلام
یک نکته مهم وجود دارد که مترو شیراز را با مترو تهران متفاوت نموده است و آن عبور سیم برق از سقف به جای کف است. اینجوری بیشتر شبیه قطارهای رو زمینی درون شهری در شهرهای خارجی شده است البته علت فنی آن نمی دانم چی هست ولی با این روش می شود در ایستگاه از روی ریل رد شد و راحت به آن طرف سکو رفت در حالی که در تهران برق از روی زمین رد می شود و این کار امکان پذیر نیست البته کمی خطر ناک هست ولی در شیراز با این مشخصات کاملا امکان پذیر هست!!!!
محمد جان در تهران چند مورد برق گرفتی به همین دلیل گزارش شده بود که در شیراز به همین دلیل برق از بالا وصل میشه.
درباره گذر هم فکر کنم مزاح کردین، در تمامی ایستگاه های ارتباط بین دو سمت ایستگاه بوسیله راهرو زیرگذر یا روگذر تعریف شده است.
سلام
اینایی ک آقا سعید گفتین مربوط ب شفت های تهویه هوای تونل هستن.
مرسی سجاد جان
🙂
با سلام
در متن نوشته ایرادی بود که متذکر میشوم باشد که از هم اکنون فرهنگ سازی کنیم
نوشته اید که: شهروندان شیرازی میتوانند امسال سوار واگنهای مترو شوند.
درست است از الان بگوییم شهروندان سوار واگنهای قطار میشوند تا مردم فکر نکنند سوار مترو میشوند مترو نام سیستم حمل و نقل است و در این سیستم مردم سوار بر قطار میشوند
متشکرم
پیشرفت بسیار خوبی صورت گرفته است. سوالی که به ذهن من رسید این است که آیا در ایستگاههای مترو فروشگاه هم در نظر گرفته شده است ؟
در برخی از ایستگاه ها مثل گل سرخ فروشگاه و مرکز خرید دیده شده
یعنی تو اون سازمان عریض و طویل یکی نیست دو کلام انگلیسی بلد باشه که همچین عبارت های ساده ای رو حداقل صحیح بنویسند؟
Staires؟ تا اونجایی که من می دونم پله Stairsـه و e نداره.
برای علامت ورود حیوانات ممنوع هم اکثرا از Pets not allowed استفاده می شه. حتی اگه Pets رو هم حذف کنن از لحاظ دستور زبان باید Allowed نوشته بشه… 🙁 به هر حال اینا نکات ریزی هستن که خیلی به چشم میان
من داخل ایستگاهها را ندیدیم ولی از عکساش معلومه که برای زیباسازیش اصلا کار نشده مثل متروهای مسکو و پاریس که از نمادها و مجسمه های کهن استفاده شده؟واقعا همینطوره؟!!!
بله همینطوره!
Not Allow???!!!???
حتی یک فرهنگ لغت استفاده نمیشه!