تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

17

بهره‌برداری از قطعه اول کمربندی شرق شیراز تا پایان سال

  • کد خبر : 16182
  • 22 دی 1393 - 12:46

سرویس وعده ها: فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه کمربندی شرق شیراز به سه قطعه تقسیم می‌شود، گفت: قطعه نخست این پروژه، تا پایان سال آماده بهره‌برداری خواهد شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از مطبوعات فارس، مصطفی امیری در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی کمربندی شرق شیراز گفت: این پروژه اقدامی برای اتصال ورودی شرق به شمال شیراز است.
www.matboatfars.com - 186ec858786cc83e
امیری با یادآوری اینکه مطالعات پروژه یادشده سال ۸۰ و عملیات اجرایی آن سال ۸۶ آغاز شده است، گفت: کل پروژه ۳۶ کیلومتر است که در سه قطعه پیش‌بینی و اجرایی شد و طی ۸ سال تنها ۵۲ درصد پیشرفت داشته است.

وی ضمن ابراز تأسف از طولانی شدن این پروژه، اعتبارات قطره‌چکانی را یکی از دلایل کندی روند اجرای این پروژه ملی عنوان و خاطرنشان کرد: همراهی و مساعدت بیشتر مسئولین اجرایی و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی می‌تواند گشایشی در کار ایجاد کند.

امیری با یادآوری اینکه اکنون و در زمان بررسی بودجه و با توجه به حضور نمایندگانی از استان فارس و خصوصا شیراز در کمیسیون تلفیق، می‌توان به اختصاص اعتبارات مناسب به چنین پروژه‌های تاثیرگذاری امیدوار بود، گفت: البته برخی از پروژه‌های شهرستان شیراز نسبت به سال قبل اعتباراتشان ۴ برابر شده اما به این پروژه در سال گذشته تنها ۲۰ میلیارد تومان و در بودجه ۹۴ نیز ۲۰ میلیارد دیگر اختصاص داده شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: هم‌اینک ۳۶ میلیارد تومان از کل اعتبار محقق شده و در بودجه ۹۴ نیز ۲۰ میلیارد تومان دیگر به تصویب رسیده است که این میزان کافی نیست.

فرماندار شیراز اضافه کرد: اگر روال تخصیص اعتبار و اجرای این پروژه به همین منوال پیش برود، باز هم شاهد طولانی شدن آن و بهره‌برداری دیرهنگام از سایر فاز‌ها خواهیم بود. اما اگر اعتبارات به‌موقع تامین و تزریق شود، ظرف مدت ۲ سال پروژه تمام می‌شود.

مدیراجرایی این پروژه نیز گفت: قطعه نخست این کمربندی از اکبرآباد در شمال شیراز آغاز و تا موازات جاده خرامه در شمال شرق این کلان‌شهر امتداد دارد و طول آن ۱۴ کیلومتر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آسفالت قطعه دوم این پروژه نیز در حال انجام است، عنوان کرد: ‌ قطعه سوم آن نیز به طول ۱۶ کیلومتر تا نزدیکی پل فسا ادامه دارد و پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد برآورد می‌شود.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=16182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۳
  1. ایشون بهتره به لغو مجوز کنسرت ها بپردازند و خیلی به کارهای عمرانی کاری نداشته باشند….

  2. امیدوارم هر چه زودتر این وعده عملی بشه و ما شاهد یه کمربندی مناسب باشیم

  3. حالا تازه بحث تملکها شروع میشه.

  4. اکثر کامیون هایی که از بنادر جنوبی کشور بارگیری می کنند و به سمت اصفهان یا تهران حرکت می کنند باید از شیراز عبور کنند که این باعث می شود از ورودی پل فسا وارد شیراز شوند و از دروازه قران خارج شوند. این موضوع مشکلات ترافیکی بسیاری را برای شیراز ایجاد کرده بود . با راه اندازی این کمربندی امیدواریم مشکلات ترافیکی شرق شیراز کاهش یابد … البته خود کمربندی را هم بنده از نزدیک مشاهده کردم که در برخی قسمت ها باید از درون کوه ها نیز بگذرد که طبیعتا این کمربندی دارای پیچ و خم ها و سربالایی هایی خواهد بود ..

    با سپاس از شما به خاطر به اشتراک گذاری این خبر

  5. من نمیدونم چرا یک ذره در مدیران این استان آینده نگری وجود نداره ایا بزرگراهی با تنها ۲ مسیر رفت و ۲ مسیر برگشت جوابگوی بار ترافیکی که روش قرارا میگیره هست؟ چرا کاراشون رو برای یک هفته برنامه ریزی میکنند نه چند سال بعد! اقا میخواین اینجوری بسازین نسازین بهتره!

  6. نمی دونم چرا برای کمربندی های اصفهان وتهران که به صورت آزادراه(اتوبان آزادگان) ایجاد شده اعتبار هست چون نماینده های مجلسشون زرنگن و تو حاشیه نیستن و… ۱۰۰ دلیل دیگه.
    کمربندی شیراز اونم با این روش طراحی مزخرف ۲ باند رفت و برگشت با توجه به ارتباطی بودن شهر شیراز و حجم عبوری آیا جوابگوست؟ یا بعد از بهره برداری مثل کمربندی غرب و جنوب غرب با صرف هزینه و دوباره کاری پهنش میکنن؟
    وضعیت کمربندی جنوب و غرب (بزرگراه کشتار) که خودتون بهترمیدونید داخل شهره و … .
    بخواهید حساب کنید کلانشهر شیراز فاقد کمربندیه و این سوال هست که چرا کمربندی های شیراز مانند سایر شهرهای بزرگ نباید آزادراهی باشه؟

    • بزرگراه آزادگان رو شهرداری تهران ساخت!!!!
      کنارگذر غربی اصفهان با سرمایه گذار خصوصی ساخته شد!!!!
      کنارگذر شمال شرقی شیراز هم هرچند ۴ باند بیشتر نیست اما پهنای آسفالت این مسیر به اندازه یه مسیر ۶ بانده هست که در هر ۲ طرف بیش از ۲ متر شانه آسفالت در کنار و ۱ متر در وسط مسیر داره!!!! و عرضش تقریبا برابر کمربندی ۶ بانده فعلی هست!!!!
      در ضمن اگه یه سر به اون تیکه افتاح شده بزنین به کیفیت بالای ساختش (تقریبا بهترین جاده ای که تا به حال در فارس ساخته شده) پی خواهید برد!!!

      • فکر نکنم . قبلنا شایع شده بود که پیمانکار پس از گرفتن پول تازه رفته ماشین آلات خریده .با وضعیتی که از لحاظ مدیریتی تو این شهر هست که همه در جریانید تا ۵۰ سال دیگه شیراز همچنان یک دهات گنده خواهد بود .

  7. درود.

    امیدواریم بعد از چندین و چند سال، کمربندی شمال شرق شیراز بهره برداری شود.کمربندی شمال شرق شیراز، به تنهایی، جای مسیر ۱۸ کیلومتری کمربندی پل فسا تا پل رکن آباد را پر میکند و از مزایای بیشتری هم بهره مند است و بصورت عریض ساخته شده که باید امکانات مسیر آن بیشتر هم شود.
    اما شاهکار راه وشهرسازی و مهندسین مسیرکمربندی جنوب تا شمال غرب شیراز، باید با همکاری نهاد های مربوطه، ساماندهی و تعریض و استاندارد بشه و این مسیر که بیشتر به شکل جاده های روستایی هست، به هیچ عنوان در شأن پایتخت جنوب ایران نیست.
    در ضمن مسیر آزاد راه شیراز-اصفهان، بعد از گذر از تنگ خیاره، وارد دشت ملوسجان و از آنجا به سمت قلات و در نهایت دارنگون متمایل میشود که به عنوان کمربندی آینده شیراز، درنظر گرفته خواهد شد.
    اما امیدوارم این آزاد راه، با عبورخود از قلات و دشت های مجاور، آسیب جدی به بافت جنگلی و طبیعی این نقطه وارد نکند.کمااینکه طی ۱ یا ۲ سال آینده هم عملیات اجرای اتوبان اتصالی بزرگراه وحدت، به گویم و قلات شروع میشود.انشالله این دو بزرگراه، آسیبی به باغ ها و جنگل های قلات وارد نکند.

  8. آقای عزیز وظیفه اصلی شما این هست که پیگیر چنین مسائلی باشی نه اینکه دلواپس برگزاری فلان کنسرت باشی !!! اگه اون وقتی رو که گذاشتی برای لغو کنسرت ها میذاشتی واسه گرفتن بودجه وضع شهر الان بهتر بود

  9. رضا جان چرا خودمون و گول میزنیم به هر حال دو بانده و سبقت گرفتن و سرعت و روان بودن توش خیلی محدود تره.
    تازه دور برگردون های داخلشم همسطح هستن مثل بزرگراه مرگ(کمربندی جنوب – غرب- و شمال) آیندش میشه مثل کمربندی جنوب روزی نیست که کشته نده بیشترشم بخاطر دوربرگردون ها در صورتی که بزرگراه آزادگان (کمربندی تهران) اینگونه نیست و تقاطع و دوربرگردون غیر همسطح داره.
    من نمیگم اصفهان و تهران خوبه میگم چرا آینده نگری نباشه وطراحی اشتباه باشه که دو باره باصرف هزینه پهنش کنن و تقاطع بزنن.

  10. کشورهای عربی تو ۵ سال یه شهر میسازن ما تازه با افتخار میخوایم بعد از ۷ سال فاز ۱ یه کمربندب رو افتتاح کنیم.
    خسته نباشید
    خسته نباشید

  11. تنها راه حل کمربندی شیراز اینه که جاده هاش پهن و حداقل سه باند رفت و برگشت استاندارد باشه، تمام دو برگرداندن ها به پل یا زیرگذر تبدیل بشه، کل مسیر سیستم روشنایی و گارد ریل و تابلو های راهنمای مناسب بشه بخدا اگر مسئولین فقط یه ذره همت کنند میشه. باور کنید کار سختی نیست.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.