معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز گفت: شیراز در اجرای پروژههای عمرانی شهری پس از تهران که ۱۰ برابر وسیعتر است، قرار دارد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از فارس، آرش فرجزاده در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: از بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی امسال شهرداری شیراز یکهزار و ۸۰۰ میلیارد آن بهعنوان وظیفه عمرانی تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: هماکنون در ۳۰۰ نقطه شهر عملیات عمرانی در حال انجام است که وظیفه اجرای آنها بر عهده معاونت عمرانی، مناطق و سازمانهای شهرداری است. این مسئول با بیان اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزون بر وظیفه نظارتی خود، هماکنون ۱۸ پروژه سنگین شهری را در دست اجرا دارد عنوان کرد: این پروژهها از نظر ارزی و ریالی و نیز مهندسی از دیگر پروژههای شهری شیراز سنگینتر و اعتبار مالی آنها ۲۲۴ میلیارد ریال است.
فرجزاده با اشاره به برخی از این پروژهها به بزرگراه تونل کوهسار مهدی اشاره کرد و گفت: این پروژه بزرگ دو فاز دارد و یا مسیرهای الحاقی آن به ۱۰ پروژه تقسیم میشود که قصد داریم تا پیش از پایان سال مسیر جام جم در این پروژه را به پایان برسانیم.
وی افزود: بخشی از کار پروژه تونل کوهسار مهدی که مربوط به فاز یک است ۹۰ درصد پیشرفت دارد و پروژههای فاز دو این مسیر از ۲۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت برخوردار شدهاند. معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با اعلام اینکه موعد بهرهبرداری از پروژه پل کابلی در میدان ولیعصر شیراز سال ۹۵ است، اظهار امیدواری کرد عملیات بتونریزی این پل تا پایان سال پایان یابد.
فرجزاده با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه کانال مشترک شهری میدان معلم شیراز یادآور شد: با وجود زحمات بسیاری که برای اجرای این پروژه کشیدهایم و حتی قیمت یکی از کابلهای خریداری شده برای عبور برق زیرسطحی این کانال یکمیلیارد تومان بوده، هنوز دیگر دستگاههای خدماترسان شهری در این زمینه با یکدیگر هماهنگ نیستند و کار در این یخش مانند پروژه جبل دراک بهکندی پیش میرود.
وی با برشمردن پیشرفتهای فیزیکی دیگر پروژههای در حال اجرا در سطح شهر مانند تقاطعهای غیرهمسطح سرداران – تخت جمشید، فضیلت – نصر، هفت تن – دلگشا و نیز پل سجادیه و پل حجتآباد که تعدادی تا ۹۵ درصد پیشرفت دارد خاطر نشان کرد: با بهرهبرداری از برخی از این پروژهها مانند تقاطعهای فضیلت – نصر و هفت تن – دلگشا تا پیش از پایان سال در ایام نوروز ۹۴ شاهد ترافیک در این نقاط نخواهیم بود.
معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز بیان داشت: طبق برنامه پنجساله شورای اسلامی شهر شیراز، سه محور برای پروژههای شهری راهبری شده که در این میان تکمیل پروژههای نیمهتمام در سال آینده، اجرای پروژههای توسعهمحور با ایجاد مسیرها و بزرگراههای جدید و نیز اجرای پروژههای شاخص شهری مانند پل کابلی میدان ولیعصر در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد.
این مسئول با تأکید بر اینکه تا پایان سال پروژه آغاز نشدهای نخواهیم داشت، متذکر شد: باوجود شرایط سخت شهرداری در این چندساله توقفی ازلحاظ مالی ایجاد نشده و تمام ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار پروژهها را محقق خواهیم کرد.
وی درباره نیاز معبر شهری به گذرگاههای عابر پیاده نیز اعلام کرد: در سطح شهر ۱۰۰ پل هوایی عابر پیاده وجود دارد که به ۳۰۰ پل دیگر در سطح شهر و تأمین اعتبار آن نیازمندیم، ضمن اینکه در بعضی تقاطعهای شهر و نیز ایستگاه مترو در میدان امام حسین (ع) گذر زیرزمینی عابر پیاده را خواهیم داشت.
تبریک میگیم به شهرداری ولی امیدواریم از خود متشکر نشون و به این روند رو به رشت ادامه بدن و شیراز حتی از تهران هم جلوتر باشه در زمینه ساخت و ساز
خبری از یک پروژه برج سازی یا هتل نیست راستی هتل چمران دیدم کنارش شروع به ساخت پارکینگ طبقاتیش کردن امیدوارم شیک بسازن تا نمای زیبای هتل چمران ازبین نره
در ضمن شهرداری تمام رستوران های بلوار چمران رو تخریب کرده و رها طرح جایگزین داره نمونش رستوران لبنانی هم تخریب شده
درود بر دوستان.
دوستان توجه داشته باشند که در سالهای آتی، پروژه های مطلوب و عظیمی هم در شیراز شروع بساخت خواهند شد و حتی برخی از پروژه های مربوط به سالهای قبل که در نوع خود، پروژه های بسیار عظیمی هستند، اما بدلیل یکسری از مشکلات و مسائل ها، متوقف شده بودند، انشالله در سالهای پیش رو دوباره فعال خواهند شد و وضعیت شرکت های مربوطه، خوشبختانه بهبود یافته است.البته در صورتی که یکی از پروژه های بزرگ این شهر، واگذار نشود، احتمالا در سال ۹۴ شاهد فعالیت دوباره طرح خواهیم بود.
تخریب رستوران لبنانی الطباخ، بدلیل واگذاری و بازپس گیری زمین در نبش نیایش بوده و در آینده ای نزدیک طرح برج های بزرگ دوقلو نیایش هم در محل الطباخ اجرا میشود که گردشگری و تجاری و تفریحی است اما امید این است که نما و چشم انداز محور چمران و باغهای پیرامون به هم نخورد. گرچه پارک چمران جنوبی هم که از نبش نیایش به چمران شروع شده و در جوار پل معالی آباد ختم میگردد آغاز خواهد شد.
انشالله با اجرای کامل نیمه ی دیگر پل ولیعصر یعنی ۵۰% باقیمانده، و تکمیل ایستگاه مترو در زیرپل، منطقه ی میدان ولیعصر بکلی دگرگون خواهد شد و ما پروژه های جدید و مطلوب را باید در منطقه مذکور شاهد باشیم که بلندمرتبه سازی یکی از آنها باید باشد.
درضمن، طبق خبرهای کسب شده از مقامات، شرکت گردشگری پدیده شاندیز مشهد و پردیسبان با وجود اینکه در رسانه ملی تبلیغات بسیار زیادی انجام میداند، بدلیل تخلفات پلمب شدند.انشالله شاهد اجرای طرح های اسراف گرا و هدر دهنده سرمایه نباشیم.
خب این خوبه ولب ای کاش کمی تخصصی تر گزارش میدادن
تعداد پروژه از هیچ اهمیتی برخوردار نیست اونی که مهمه حجم پروژه و سرعت اجرای پروژه ها هستش .
در کل هم از تهران که بگذریم چون اصلا حسابش از سایر شهرها جداست; نباید فریب تعداد پروژه رو بخوریم به هر حال بعضی از این پروژه ها لازمه حیات شهر هست که توی سایر شهرها مثل مشهد و اصفهان و تبریز سال ها پیش عملیاتی شدن ( البته بعضی ها با ذکر شهرای دیگه آلرژی دارن )
در کل انشاالله که تا ۴ , ۵ سال دیگه شیرازی متفاوت با اینی که هست داشته باشیم
۱۰ برابر؟!؟
فاز این بابا چی بوده؟
با بهره برداری از این پروژه ها چهره شهر بکلی دگرگون خواهد شد . در ضمن ایشان خبر از شروع ساخت تالار بزرگ ۲۵۰۰ نفری واقع در پارک جنت تا پایان سال جاری دادند .
میگم این اقای رییس معاونت فنی شهرداری شیراز مهندس عزیز میزان وسعت رو درست فرمایش کردن؟ اگه اره پس ۶٠٠ کیلومتر مربع ١٠ برایر ٢٠٠ کیلومتر مربع خواهد بود
حالا که خدا روشکر اول هستیم وچندسال دیگه قراره تهران رو هم پشت سربزاریم،ازطراح ومهندس مربوطه که احتمالا آشنا داشته که اجرای پروژه روگرفته خواهش میکنم که یکم بیشتر به خودش زحمت بده و ازخواب وتفریحش بزنه تا ما بالاخره یه پروژه عمرانی شهری استانداردو واقعی که ضمن استفاده کامل ازهزینه صرف شده ، رضایت مردم رو درپی داشته باشه توشیراز ببینیم! این پلها و تقاطع ها (بجز معالی آباد اونم نه کامل)همش ایراد ومشکل دارن!چهارراه ریشمک.باهنر،ستارخان،فلکه خاتون و..