تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

9

مدیرکل راه و شهرسازی فارس: واگذاری کمربندی به شهرداری امکان اصلاحات را فراهم می‌آورد

  • کد خبر : 15193
  • 06 آذر 1393 - 22:10

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: تا زمانی که کمربندی شیراز در اختیار ما باشد قوانین راه و شهرسازی بر آن حاکم خواهد بود و تنها در صورت واگذاری به شهرداری x1iupif44o3u74990mpk [800x600]امکان اعمال پاره‌ای اصلاحات به وجود خواهد آمد.

به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از خبرگزاری آریا، هوشنگ عشایری در این شهر اظهار داشت: در زمینه عرض پیاده‌رو، امکان استقرار چراغ راهنمایی و مواردی که مورد انتظار شورای شهر است در شرایط فعلی قوانین راه و شهرسازی حاکم است و امکان ایجاد توقف در حرکت خودرو‌ها وجود ندارد اما اگر شهرداری کمربندی را در اختیار بگیرد می‌تواند با استقرار چراغ خودرو‌ها را متوقف و سرعت آن‌ها را کنترل کند.

وی در مورد کمربندی شیراز نیز گفت: ما بنابر سیاست‌های وزارتخانه اعتبارات خود را باید در کمربندی‌های جدید هزینه کنیم و دولت توان صرف رقم‌های چند صدمیلیاردی در کمربندی قدیم را ندارد و تنها احداث چندین پل و تحویل آسفالت و قیر به شهرداری‌های منطقه برای ترمیم و آسفالت و اصلاح محور در دستور کار ما قرار دارد.عشایری در پایان تصریح کرد: ما چه شهرداری کمربندی را تحویل بگیرد یا نگیرد بر تعهدات خود خواهیم ایستاد و اما برای ما تعریف رفتار قانونی در کمربندی مهم است.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=15193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. درود.

    موضوع کمربندی شیراز موضوع پیچیده ای در این شهر شده است. در حالی که در طول ماه تصادفات زیادی در این محور رخ میدهد، اما این زیبنده و شایسته نیست که با این اوضاع، هم شهرداری و هم راه و شهرسازی دست روی دست بگذارند و جلسات تکراری مبنی بر کمربندی شیراز تشکیل دهند و هرکدام توپ را در زمین دیگری بیندازد.
    راه و شهرسازی از عهده تامین اعتبار بهسازی و استاندارد سازی کمربندی که ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار میخواهد بر نمیآید، خواهان آن است که شهرداری کمربندی را تحویل بگیرد.!
    وضعیت کمربندی شیراز اصلا در حد و قواره و توسعه این شهر نیست و بیشتر به جاده های روستایی قدیمی شباهت دارد تا یک کمربندی برای شهر بزرگ و پرجمعیتی مانند شیراز.
    مسیر کمربندی مسیر مهم و به تعبیری برای خود یک شاهراه است که فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی و بزرگراه خلیج فارس در شرق شیراز را به غرب، شمال غرب و شمال شیراز متصل میکند که در حال حاضر حدود ۶۰ کیلومتر طول دارد.اما هیچ کجای این ۶۰ کیلومتر استاندارد نیست.
    شهرداری و راه و شهرسازی میتوانند با همکاری هم، بخش های مختلف این مسیر را تعمیر کرده و رینگ مناسب و کامل درونشهری احداث کنند.

  2. چرا واقعا تو استان فارس وضعیت اینجوریه؟ بقیه کلانشهرها کمربندیشون رو تبدیل کردن به یک بزرگره ایمن درون شهری. کمربندی شیراز واقعاَ کشتارگاهی تاریکه. بابا این کمربندی اگه دست اصفهانی ها یا تهرانی ها با این همه پتانسیل و حاشیه و کوه های زیبا بود تا الان به یکی از زیباترین بزرگراههای ایران تبدیلش کرده بودن.این طور که تو گزارش اومده شهرداری میخواد دوباره با سیاست اشتباه و بی فکر،چراغ راهنمایی و پیاده راه بزاره حتماَ با کلی دور برگردون . تبدیلش کنه به بلوار بلایی که سر رحمت اومد الان دارن با صرف هزینه های زیاد به بزرگراه تبدیلش میکنن.(اگه اینجور بخواد بشه دست اداره راه بمونه بهتره)
    شهردارای اصفهان وتهران میگن ما نهضت بزرگراه سازی داریم سالی چند ده کیلومتر بزرگراه ایجاد میکنیم.تازه تهران قصد داره همت رو دو طبقه کنه اونوقت شهرداری و شورای شهر شیراز هنوز تو کف بلوار سازین

  3. درسته باید کمربندی دست شهرداری بیافته و چندین پل احداث کنن و با این فضاییی که اطراف کمربندی هست تقاطع غیر همسطح مثل بزرگراه دکتر حسابی احداث کنه تا یکی از بزرگراههای ایمن شهری شه و چند مدت دیگه نیاز نداشته باشه با هزینه های زیاد دباره پل سازی کند
    حتی میتونه شهرداری حدفاصل میدان رودکی تا پل بزرگراه دراک سمت کوه را پارک خطی زیبایی احداث کنه همین کار و هم میتونه حدفاصل زیرگذر میرزای شیرازی تا اکبر اباد هم انجام بده و اتوبان زیبایی احداث کنه

  4. چرا مسوولیت رک از خودشون میخان رفع کنن؟
    چرا حس مسوولیت پذیری ندارن؟
    باید از وزارت راه بخوان و مجبورشون کنن بسازن؟
    کمربندی شمال شرقی باید راه اندازی بشه.
    استاندار باید شخصا پیگیری کنه که چرا وزارت راه داره شانه خالی میکنه.
    آقای امام جمعه هم اگر دلش میسوزه واسه شیراز الان وقتشه آستین بالا بزنه.

  5. وضع کمربندی که خیلی افتضاحه دوستان همه نظراتشون کامل بود فقط مونده این وسط بی مسئولیتی راه و شهرسازی فارس و شهرداری شیراز- شاید قوانین وزارت راه و شهر سازی واسه شیراز با بقیه کلانشهر ها فرق میکنه! یا شایدم مدیر راه و شهر سازی فارس نسبت به سایر همکارانشون در استانهای دیگه مدیریت ضعیف تری دارند؟

  6. وقتی مدیر کل راه شیراز را از اصفهان بیارن دلش واسه شهر نمیسوزه که خودشو به آبو آتیش بزنه!اون آقای حجازی بود که دایم در سفر بود و در حال اصلاح و افتتاح پروژه .یکی نیست به این آقا بگه هزینه میلیاردی پیشکش.همین تقاطع حسینی الهاشمی یک سر بزن ببین چطور داری با جون انسان ها بازی میکنی!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.