تاریخ : پنج شنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 10 October , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

13

استفاده از قطار شهری شیراز یک ماه رایگان خواهد بود

  • کد خبر : 13774
  • 14 مهر 1393 - 20:10

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: استفاده شهروندان از قطار شهری تا یک ماه پس از افتتاح رایگان خواهد بود.
13930714000783_PhotoA
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از فارس از شیراز، احمدرضا نقیب‌زاده عصر امروز در شصت و سومین جلسه شورای اسلامی این شهر، اظهار داشت: نرخ مصوب قطار شهری برای بلیت تک‌سفره‌ ۵۰۰ و برای دو سفره ۸۰۰ تومان تصویب شد.

وی ادامه داد: فعالیت مترو با روزی سه ساعت آغاز می‌شود و در طول سال به ۱۲ ساعت می‌رسد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: علت اینکه شروع فعالیت با سه ساعت است به منظور انجام هماهنگی‌های لازم در بحث مدیریتی بهره‌برداری و همچنین بخش‌های فنی است.

این مسئول بیان کرد: تا مدت سه ماه مدیریت بهره‌برداری متروی تهران در کنار مدیریت بهره‌برداری شیراز ناظر بر فعالیت‌ها خواهد بود.

نقیب‌زاده متذکر شد: اجرای فاز یک قطار شهری شیراز که حدفاصل می‌انرود تا میدان آزادی است بر عهده قرارگاه خاتم‌الأنبیاء بوده و مدت زمان اجرا پنج‌ساله و مبلغ قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته وی، در شرایط قرارداد با قرارگاه خاتم‌الأنبیاء آن ۵۰۰ میلیارد تومانی که توسط قرارگاه تأمین خواهد شد به صورت واگذاری زمین، تها‌تر، تغییر کاربری و پتانسیل‌های اقتصادی از سوی شهرداری جایگزین می‌شود.

نقیب‌زاده یادآور شد: براساس مصوبه شورا، قرارداد اجرای فاز دو حدفاصل میدان آزادی تا کلبه با قرارگاه خاتم‌الأوصیا منعقد شده که به پشتوانه مالی با بانک کوثر و شرکت سرمایه‌گذاری «ساتا» کار را انجام خواهد داد.

وی یادآور شد: مبلغ قرارداد با خاتم‌الأوصیا ۳۰۰ میلیارد تومان و مدت زمان اجرا سه سال است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: در حال حاضر رم چهارم واگن‌های قطار شهری شیراز از بندرعباس بارگیری شده اما با ۱۵ واگن موجود شرایط بهره‌برداری از فاز یک قطار شهری وجود دارد.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت 
بحث آزاد شوید»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=13774

مطالب مرتبط

07شهریور
ساخت مترو صدرا و اتصال به شهرک گلستان
28مهر
۸ هزار میلیارد تومان نیاز خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو
پروژه های شهری لنگ تخصیص اعتبار؛

۸ هزار میلیارد تومان نیاز خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 37در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۷
  1. بهره برداری از فاز اول خط دوم متروی شیراز از میانرود تا فلکه گاز که حدود سال ۱۴۰۰ به بعد خواهد بود شک نکنید که یک دهه طول میکشه. رام چهارم پس تا آخر هفته به شیراز میرسه، گفته با ۳ رام بهره برداری میکنیم، اما انقد لفتش میدن تا رام چهارم هم تستاش تموم میشه اون وقت دیگه چه بهونه ای می مونه برای افتتاح خدا داند

    • یک ماه اول کسی هم جرات سوار شدن نداره تا امتحانشو پس نده !!!
      از کجا معلوم اتفاق پل کابلی تکرار نشه ؟!!

      • ریتا جان حرف هایی میزنید که آدم به عقل شما شک میکنه ها!!!!
        آخه دوست عزیز الان ۶ ماهه که این قطارهای بدبخت هر روز دارن تست میشن و هفته ای یه بار هم در بازدید مسئولان مختلف دارن از نمازی تا احسان میرن و میان!!!!
        همه شون هم تست های حرکت خالی و حرکت با کیسه شن (به جای انسان) و در این آخری ها حرکت با انسان رو بیش از ۱۰۰ بار طی مسیر کردن!!!!

      • نه عزیز جان شما خیلی خوشبین هستید.
        مگه پل کابلی بهترین پیمانکار را نداشت؟
        مگه قرار نبود برترین سازه جنوب کشور شود؟
        با آن همه نظارت دیدید دوستان چه افتضاحی به بار آوردند..
        از کجا معلوم سازه ایستگاه ها به سرنوشت مترو تهران که در یک نقطه فرو ریخت دچار نشود؟
        نه شما خیلی خوشبین هستید و حافظه تان گویا یاری نمیکند..
        شاید هم به صرفتان نیست که یاری کند

      • شما فقط تو اینترنت سرچ کن “فروریختن تونل مترو” تا ببینی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا ممکنه این اتفاق بیفته ، پس بهتره متعصبانه نگاه نکنیم، اونم با وجود این پیمانکاران گل و بلبل، مگه کسی فکرشو میکرد که پل کابلی اینقد مسخره فرو بریزه و پیمانکار هم خم به ابرو نیاره !!!

    • یعنی جناب شهردار و شورا با هم عنایت فرمودند به شهر
      بعد دوازده سال روزی سه ساعت اونم یازده تا دو دویی که اول شلوغی خیابونه و اوج مسافره
      بعد هم طبق سوابقی که ما از نابلدی سیستم عظیم و بی سواد حمل و نقل شهرداری داریم حتما میشه هر ساعت یه قطار یعنی مجموعا روزی سه تا قطار
      به نظرم بهترین راه اینه که قطارها رو نندازن روی ریل چون تا راه بیفته کامل میشه همون ۱۴۰۰ به جاش راه بدن که اتوبوسها ازین تونلهای قطار شهری رد بشن
      هم سرعتشون بالاتره هم ارزونترن هم تعدادشون بیشتره ساعت کارشون هم طولانی تر میشه از شر خط ویژه هم در آینده ۱۴۰۰ راحت میشیم
      جدا یه عاقل با شعور با فهم تو این شهر بی صاحب پیدا نمیشه؟
      شما که همیشه انکار میکنید ولی در این بساط حال و حول شهردار رفت و امد دارید یه ذره فقط یه ذره یه سوزن کوچولو به عقل نداشته شهرداری بزنید باور کنید دعای مردم پشت سرتون خواهد بود

      • man عزیز حرکت اولیه مترو روزی ۳ ساعت مختص شیراز نیست!!!!مشهد هم در شروع کار به همین صورت بود!!!!و اصفهان و تبریز و همه شهرهای دیگه هم در زمان شروع به همین صورت خواهند بود!!!! این یه برنامه استاندارد هست که توسط شرکت مادر تخصصی حمل و نقل کشور ابلاغ میشه و همه سازمان های قطار شهری موظف به اجزای اون هستن!!!!
        البته فکر کنم ظرف مدت ۳ ماه حرکت به صورت روزی ۳ ساعت مدت زمان به ۱۲ ساعت در روز تبدیل خواهد شد

  2. باز هم تاریخ دقیقی از زمان افتتاح اعلام نشده است. واقعا این فاز یک کی قراره افتتاح بشه؟!

  3. مبلغ قرارداد با خاتم الانبیا ۵۰۰ میلیارد و خاتم الاوصیا ۳۰۰ میلیارد هست و نه ۵۰۰ میلیون و ۳۰۰ میلیونی که در متن ذکر شده! خواهشا تصحیح بفرمایید!
    در مورد قیمت بلیط ۵۰۰ برای یک سره و ۸۰۰ دوسره (۴۰۰ برای هر سفر) به نظرم قیمت مناسبی هست مخصوصا با توجه به اینکه تاکسی کورسی ۳۵۰ هست که تقریبا همشون ۴۰۰ کم میکنن!!!! و به نظرم مسیر معالی آباد نمازی و بعدها با افتتاح ادامه خط یک کرایه بسیار مناسبی هست!!(البته با توجه به سایر مزایای مترو مثل عدم ترافیک، سرمایش و گرمایش مناسب، تهویه مطبوع، عدم آلودگی هوای شهر زیبامون و….)
    برنامه تهاتری خط ۲ و همچنین تقسیمش به ۲ فاز و دادنش به ۲ تا پیمانکار هم کار بسیار خوبی هست و مزایای زیادی داره از جمله تسریع در ساخت به دلیل داشتن ۲ پیمانکار بزرگ و قوی (که البته هر دو تجربه زیاد و قوی در ساخت مترو دارن در تهران)، عدم نیاز به پرداخت پول توسط شهرداری شیراز و دولت که با توجه به رکود هر دو مشکل نقدینگی و عدم تحقق بودجه دارن و همچنین تجربه خوب خاتم النبیا برای ساخت ایستگاه بدون نیاز به بستن خیابان که این امر در خیابان نادر و مشیر فاطمی و آزادی به شدت مورد نیاز هست!!!
    در مورد زمان افتتاح هم به نظر من هنوز به احتمال زیاد همون زادروز حافظ اتفاق میافته!!!! با توجه به اینکه معاون اول رییس جمهور ۱۰۰ درصد در این روز به شیراز میاد و بعد از اون دیگه برنامه ای فعلا برای سفر مقامات ارشد به شیراز نیست پس من حدس میزنم مترو در این روز افتتاح میشه حتی اگه نمایشی باشه و بهره برداری یکی دو هفته بعدش شروع بشه!!!! به نظرم پل احسان هم افتتاح نشده تا معاون اول بره اونجا و بعد از افتتاح پل برن ایستگاه احسان و مترو رو افتتاح کنن و از اونجا سوار شن و بیان فلکه نمازی!!!

  4. به قول معروف بزک نمیر بهار میاد …..
    شما راه بنداز نمیخواد رایگانش کنی . هنوز راه نیوفتاده اینا فکر پول گرفتن یا نگرفتن هستن . فقط واسه اینکه اسمشون بیاد تو تیتر خبرها هر کاری میکنن

  5. تعیین کارگروه جهت تعیین زمان افتتاح مترو شیراز در شورای شهر!
    http://www.mehrnews.com/detail/News/2384379
    همین خبر حاکی از عزم جدی مسئولین شهر جهت عدم افتتاح قطار شهری در روزها و حتی ماههای اخیر است! بازیچه قرار گرفتن مردم شیراز توسط مسئولین کشوری، استانی و شهری. واقعا وضع تاسف باری در شیراز حاکم است

    • کو همت؟ کو عقل؟ کو علم؟
      در شیراز یافت می نشود

      • سلام به مسئول سایت ایشون رسما دارن به شیرازیها توهین میکنند شما اگه واقعا شیرازی هستید چجور اجازه میدید تو سایتتون اینجور راحت بیان به شهروندان شیرازی توهین کنند یکم غیرت تبریزیها رو داشته باشید بد نیست فقط یکم یه سری به سایتاشون بزنید متوجه میشید چی دارم میگم سایت شما شده جولانگاه توهین کنندگان به شیراز و شیرازی خدایی اگر شیرازی هم نیستید ولی انصاف رو رعایت کنید چون دارید از نام شیراز استفاده میکنید این گلایه ای بو د که من باید مطرح میکردم حالا تایید کنید یا نه هیچ فرقی برام نداره چون من واقعیت مجود در این سایت رو گفتم چون با تایید اینگونه نظرات بیشتر به تخریب شیراز کمک میکنه تا پیشرفت

      • اینکه میگین من شیرازی نیستم جای تعجب داره…

        حرفای دوستمونم بخاطر عملکرد مسوولان شهرمون هست

      • سلام اگه متن من رو درست بخونید میبینید که من ننوشتم شما شیرازی نیستید من نوشتم اگه شیرازی هستید چون به نظر من بعیده که یک شیرازی اصیل بزاره اینقدر راحت بهش توهین کنند منظور من اینه که شما چجور شیرازی هستید که میزارید اینقدر راحت بیان بهتوون توهین کنند امین جان این پستی رو که این فرد گذاشه یه بار با دقت بخون ایشون نوشته همت عقل وعلم تو شیراز یافت نمیشه شما وقتی اسم یک شهر رو میارید یعنی تمام مردم اون شهر رو خطاب قرار دادین اگه منظور ایشون یه قشر خاص بود باید به اسم میاورد نه اینکه به تمام مردم شیراز توهین کنند من در کل وب گردی زیاد میکنم وتقریبا میدونم در دیگر سایتها چی میگذره ولی متاسفانه سایت شما یکی از تنها سایتهایی هست که میان خیلی راحت به شیرازیها به عناوین مختلف توهین میکنند این که تبریز رو مثال زدم بخاطر این بود که غیرتشون به شهرشون مثال زدنیه ودر هیچ شرایطی اجازه تخریب شهرشون رو به هیچ کس نمیدن من چندین ساله شما رو دنبال میکنم از اون موقه ای که به نام خوب وبد شیراز شروع کردید تا به امروز ولی به نظرم اذادی بیان نباید باعث بشه بیان بهمون توهین کنند

      • همه ما میدئنیم منظور دوستمون چی بوده همه شیراز نبوده و مسوولانش بودن. مثل حرفیکه فردوسی پور زدو گفت یه مرد تو شیراز پیدا نمیشه؟ قطعا منظورش همه مردم شیراز نبوده…

        ضمن اینکه غیرت به تایید نظر یا عدم تایید اون نیست به تعصب به شهره که باید جایی خودشو نشون بده نه تو فضای مجازی ادم رگ کردنش بیرون بزنه!

      • بنده منظورم شخص شخیص شهردار شورا و تیمشون بود و اینکه این شهر هیچوقت رنگ یک مدیر دلسوز و عاقل و عالم و با همت رو ندید
        و البته بخشیش هم برمیگرده به خود ما مردم اگر مثل همون تبریزیا یا اصفهانیا بودیم یه دست و با هم این وضع شهرمون نبود

  6. روزی ۳ ساعت؟!
    مگه ساان سینماست؟
    مسافتش که محدوده، زمانش هم که محدود باشه کلا هیچ تاثیری قبل و بعد از افتتاحش وجود نخواهد داشت.

  7. یکی نیست بگه شما برادریتون ثابت کنین اول راه بندازین بعد وعده بدید

  8. ۸۰۰ تومن ؟ چه خبره بابا، آدم با تاکسی میره تازه اصلا هم معطل نمیشه. حمل و نقل عمومی که نباید اینقد گرون باشه.
    فقط متوجه نشدم، منظور از سه ساعت کارکرد چیه ؟ یعنی در طول روز فقط سه ساعت مسافر جابجا میکنه؟

    • جناب سام منظور رفت و برگشت هست اینطور که گفتن کرایه تاکسی کورسی ۳۵۰ هست که راننده ها ۴۰۰ میگیرن یعنی شما با مترو از ایستگاه احسان سوار بشی تا ایستگاه پل معالی اباد و برگردی باید ۸۰۰ بدی حتی اگر ۱ کورس حساب کنی تاکسی هم همون قیمت میشه حالا شما ترافیک و گرما و بوق و سر و صدا و معطل موندن رو هم بهش اضاف کن پس خیلی هم بد نیست

  9. با مفروضات و معلومات حاضر احتمالا افتتاح مترو بصورت نمایشی انجام خواهد شد. اما با توجه به سایت خبرگزاری مهر که لینکش رو اقا فرهاد گذاشتن به نظر نمیرسه به این زودیا افتتاح انجام بشه مگر معجزه ای شق القمری در شهرداری اتفاق بیفته

  10. سلام
    ما شیرازی هستیم و لایق بهترین خدمات . بهتره که حرف و حدیث های بی مورد رو کنار بزاریم و غیر تخصصی هم صحبت نکنیم . درسته که این پروژه مدت خیلی زیادی طول کشید اما داره به ثمر میشینه و تک تک ماها باید کمک کنیم تا مشکلات پشت سر گذاشته بشن و دست از تمسخر برداریم . ممکنه شروع بهره برداری با یه قطار باشه و همینطور سه ساعت در روز ولی من که توی مجموعه هستم میگم که تا دوسال آینده خط یک خیلی بهتر و کاملتر میشه. در خصوص قیمت بلیط، توی تهران هم همین قیمته و اینکه مترو مقرون به صرفه هست یا اتوبوس یا تاکسی به نظر هر فرد بر میگرده و قابل احترام هست. تقاضا دارم اجازه بدید زمان بهره برداری برسه، شما از قطار استفاده کنید، و اون موقع نظر بدید. سعی کنید روحیه انتقادی اون هم از نوع سازندش داشته باشیم نه اینکه فقط بکوبیم و گله مند باشیم. با تشکر

  11. دوستان عزیز شمارش معکوس شروع شده است. به زودی چرخ واگن های چینی روی ریل های قطار شهری شیراز به حرکت در می آید. با راه اندازی ۱۰ کیلومتر از خط یک قطار شهری شیراز مردم این شهر به صورت نصفه و نیمه به آرزویی می رسند که ۱۳ سال( که بنظرم بیشتر از این حرفاست در معالی اباد از اوایل دوره اول خاتمی شروع شد) مشقت و دل آشوبی های کنده کاری در خیابان ها را به خاطر آن تحمل کردند..اگر قرار باشد فاز دو مثل فاز یک قطار شهری ساخت هر ۱۰ کیلومتر آن ۱۳ سال طول بکشد ان هم در دست برادران قرارگاه خاتم‌الأنبیاء و خاتم‌الأوصیا بعید است در کمتر از صد سال آینده همه این خطوط به بهره برداری برسند .وضع فاز ۲ شاید مشتی نمونه خروار باشد. شهری که در تکمیل ۱۴ کیلومتر دیگر از خط یک قطاری شهری درمانده و معلوم نیست تا دو الی سه سال دیگر اتمام یابد(نا تمامی ایستگاه های میدان ستاد و زند و ولی عصر…)حال با این اوصاف بایستی به سخن شهردار عزیز دلگرم بود که میفرماید:از رسانه نیز درخواست می شود ضمن بیان واقعیت، مردم شهید پرور را با خبرهای امیدوارکننده به خدمات رسانی مسؤولینِ نظام دلگرم نمایند؛ این که در حاشیه باشیم و ایراد بگیریم آسان است و کار اجرایی سخت و دشوار.

    • بله جناب شهردار
      ما مرض نداریم که هی انتقاد کنیم
      ولی دلمون میسوزه که کسی عرضه نگه داری و سر و سامون دادن به شهر رو نداشته و نداره
      دلمون به حال خودمون میسوزه که شما و رییسا و نوچه هات به اسم ما مردم هر کاری بخواید میکنید
      فعلا که رسانه ما همین شیراز ۱۴۰۰ هست و بس ولی هر وقت هم شما خواستید با رسانه وجهه خراب کارها رو درست کنید برعکس شده

  12. اینجور مترو داشتن برای شیرازی‌های واقعی هیچ آرزویی نبوده و نیست….همش وعده‌های تکراری و کارهای افتضاح…نیم فاز، روزی ۳ ساعت!!! ۵ ایستگاه از ۸ ایستگاه لازم….! واقعا این کارها توهین به شیراز و شیرازی هست….کجای این آرزو و افتخاره؟؟ ضمنا افتتاح این افتضاح توی مهر هم نخواهد بود و باز به تعویق افتاد. البته چه بهتر ،با این افتتاح‌های نصف نیمه و آبرو بر فقط آبروی خودمون رو بیبریم

  13. دیدید گفتم رییس قطارشهری گفته با اومدن واگن های جدید مدت زمان انتظار ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خواهد بود
    به نظرتون اصلا فایده داره با قطار شهری رفتن؟
    خودشونو مسخره کردن به قرآن بعد ۱۲ سال
    شهر رو به گند کشیدن برای هیچی

    • من_ خنگ نفهمیدم این ۱۵ تا ۲۰ دقیقه رو از کجای این مقاله در اوردین؟!!

      اما هر چی باشه شما man هستین و من، من_ خنگ هستم!

      تا اونجایی که من یادم میاد قبلا تو همین سایت اومده بود که حرکت قطار از احسان تا نمازی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول میکشه که بنظر منطقی میاد چرا که طول فاز یک از خط یک ۱۰ و نیم ک م است و سرعت متوسط قطار مترو هم ۳۵ تا ۴۵ ک م است. حالا اگه سرعت متوسط کمتر یعنی ۳۵ ک م رو در نظر بگیریم و طول مسیر رو هم گردش کنیم به ۱۰، با یه حساب سر انگشتی می بینیم که:

      ۳۵ تقسیم بر ۱۰ میشه ۳.۵
      ۶۰ دقیقه تقسیم بر ۳.۵ میشه حدودا ۱۷ دقیقه
      حالا ۱۷ ضربدر ۲ که مسیر برگشت باشه میشه ۳۴ دقیقه

      این یعنی اینکه اگه یک رام قطار با سرعت متوسط ۳۵ ک م از یک ایستگاه در یک جهت حرکت کنه ۳۴ دقیقه طول میکشه تا همون قطار دوباره در همون ایستگاه و در همون جهت قرار بگیره.

      حالا اگه تعداد رامهای قطار بیشتر بشه :
      ۲ رام قطار میشه ۱۷ دقیقه انتظار
      ۳ رام قطار میشه حدودا ۱۱ و نیم دقیقه انتظار
      ۴ رام قطار میشه ۸ و نیم دقیقه انتظار

      اگه هم سرعت متوسط قطار رو ۴۵ ک م در نظر بگیریم :
      ۱ رام قطار میشه حدودا ۲۶ و نیم دقیقه انتظار
      ۲ رام قطار میشه حدودا ۱۳ و نیم دقیقه انتظار
      ۳ رام قطار میشه حدودا ۹ دقیقه انتظار
      ۴ رام قطار میشه حدودا ۶ ونیم دقیقه انتظار

      پس با ۴ رام قطار حدودا ۶ و نیم تا ۸ و نیم دقیقه انتظار برای اومدن قطار بعدی طول خواهد کشید.

  14. این که شهر رو به گند کشیدن واسه هیچی! قبول دارم.
    چون اساسا مترو در شهری مثل شیراز کاربرد چندانی نداره. (شهر متراکم نیاز به مترو داره نه ویلایی)

    اما اینکه زمان انتظار زیاد باشه مشکلی نیست.
    مزیت مترو نه به زمان انتظار، بلکه به دقیق بودن ساعتهای حرکتشه. مهم اینه که قابل برنامه ریزیه و بدون ترافیک حرکت میکنه. به همین دلیل وسیله مطمئن و قابل اتکایی برای جابجایی هست. (اگه در عمل هم باشه!)

  15. بالاخره روزافتتاح خط ۱فاز۱اعلام شد
    افتتاح فاز۱ خط۱ قطارشهری باحضورمعاون اول رییس جمهوردرروزبزرگداشت حافظ
    اطلاعیه دربیلبورد پل احسان نصب گردید

  16. به نظر میاد همون ۲۰ مهر روز موعود باشه… (البته اگه مثل وعده های سابق نشه )

    http://www.irna.ir/fa/News/81343188/

  17. کی افتتاح میشه که یک ماه مجانی باشه

  18. موسسه اعتباری کوثر
    تصحیح کنید لطفا 😀

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.