مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: اجازه اجرای هیچگونه تقاطع غیر همسطح، زیرگذر و پل را در هسته مرکزی شهر نخواهیم داد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شیراز، مهندس علی مصلینژاد، در نشست خبری با خبرنگاران افزود: هسته مرکزی شهر محل عبور عابر پیاده است و باید تا جایی که ممکن است از ورود خودرو به این محدوده جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: ساخت پل، زیرگذر و تقاطع در این محدوده به معنای پذیرش ورود خودرو به هسته مرکزی شهر است و این مشکلات ترافیکی را تشدید خواهد کرد.
او اظهار کرد: در مقابل باید در هسته مرکزی شهر به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی و راه اندازی خطوط مترو، اتوبوس، تراموا و تاکسی باشیم تا تردد و رفت آمد شهروندان در این محدوده به راحتی انجام شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، اجرای طرح ترافیک شهر شیراز را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در شرایطی که شهرداری شیراز همه شرایط را برای اجرای این طرح فراهم کرده بود به یکبار اجرای این طرح متوقف شد.
مصلینژاد افزود: خطوط ویژه اتوبوس در اجرای این طرح باید لحاظ میشد و شهرداری شیراز هم آماده راه اندازی این خطوط است اما این رسالت رسانه هاست که سوال کنند چرا اجازه داده نمیشود این خطوط راه اندازی شود؟
وی گفت: مجموعه این عوامل و عدم همکاری و همراهی در اجرای طرح محدوده ترافیک دست به دست هم داده تا ترافیک در شهر شیراز امروز به نقطه بحران برسد و موجب ناراحتی و گلایه شهروندان شیراز شود.
مصلینژاد اظهار کرد: خدمات مختلف به ویژه خدمات پزشکی در محدوده مرکزی شهر شیراز متمرکز شده و نمونه بارز آن خیابان زند است که حجم بسیاری از مطبهای پزشکان را در خود جای داده است.
او افزود: تصور کنید که هر پزشک مستقر در این محدوده بخواهد در روز حداقل ۳۰ بیمار را پذیرش کند و این بیانگر این است که هر روز چه تعداد خودرو باید وارد این محدوده شود.
وی گفت: با وجود مواردی که در مورد کمبود پارکینگ در شهر شیراز مطرح میشود، باید گفت که کلانشهر شیراز از نظر تعداد فضای پارک خودرو اعم از روباز، مسقف، دولتی و غیر دولتی در کشور جایگاه نخست را دارد.
مصلینژاد اضافه کرد: در سال ۹۰ شمار توقفگاهها برای پارک خودرو در شیراز شش هزار و ۹۰۰ واحد بود که امروز این رقم به ۱۸ هزار و ۱۵۳ واحد افزایش یافته است.
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»
یعنی نمیشه به موازات ساخت پل و زیرگذر راه هایی از جمله پل عابر پیاده ساخت؟ باید از ورود اتوموبیل به هسته شهر جلوگیری کرد ؟؟؟ مگر الان که هسته ی شهر ترافیک سنگینی دارد تاکسی ها یا اتوبوس ها توانسته اند از ورود اتومیوبیل ها به هسته مرکزی شهر جلوگیری کنند؟؟ بوی پاک کردن صورت مسئله می آد.
عجب!!!!!!!!!!!
پس تقاطع ملاصدرا که بحثش بود چی بسته شد
بعضی از جاها مثل ۴راه خلدبرین لازم داره البته چون معمو لا طول میکشه خیلی مشکل ساز میشه
باز آمار دروغ و الکی؟
اینا دارن عادت میکنن به دروغا
یک ضرب المثل قدیمی هست میگه:دروغ کنتور که نمیندازه
روش میشد میکفت تو دنیا اولیم تو داشتن پارکینگ.
یعنی تهران با اون وسعت و اون همه پارکینگ از شیراز کمتر پارکینگ داره؟
احتمالن حیاط خونهای مردم و سطح دریاچه نمک هم جزو آمارش آورده.
مثل باغای قصردشت که به آمارشون اضافه میکنن میگن فضای سبزی که شهرداری شیراز ایجاد کرده اوله..
یکی نیست بگه خوب مومن مسجد ندیده بدون باغهای قصردشت که میراث شیراز هست نه ارث پدر شما شیراز چندم میشه؟
سلام
یعنی اگر شهردار و شورا تصمیم بگیرن در نقطه ای تقاطع غیرهمسطح ساخته بشه، این آقا نمیذاره؟ عجب!
این آقای مصلی نژاد فکر کنم مزاج کرده!!!!!!!!!
اقای سعید شیرازی هرجایی را نسب به جمعیتش میسنجند تعداد پارکینگ های شیراز نسبت به جمعیتش خوبه
از نظر فضای سبز عمومی که واسه هرنفر ۱۸ مترمربع هست تو کشور اولین و با اضافه شدن باغهای قصردشت این رقم بالاتر میرود
مهندس پیشنهاد میکنم یکبار دیگه مطلب رو بخونی
ایشون دقیقا گفته از لحاظ تعداد پارکینگ
با ساخت تراموا موافقم
وقتی یک فرد بی تجربه و بدون توان مدیریت در راس یک مجموعه قرار میگیره نباید انتظار انجام کار مفیدی از اون مجموعه داشت. معلوم نیست سازمان ترافیک تا کی میخواد از روش آزمون و خطا استفاده کنه و بودجه شهر رو هدر بده . نمونش خط ویژه اتوبوس از نمازی تا ولیعصر و ستاد تا فلکه فرودگاه . شهرداری باید میزان هزینه ای که انجام شده رو اعلام کنه و افرادی که پیشنهاد این کار رو دادن به مردم معرفی بشن .این افراد نالایق دارن با بیت المال چه کار میکنن؟
نیماجان شهرداری فقط مجری بوده. این دستورشو شورای ترافیک داده
شیراز موش آزمایشگاهی شده ، اینجا اول عمل میکنن بعد فک میکنن
موش ازمایشگاهی برای کی و یا کجا شده؟؟؟!!!
با نظر یکی از دوستانمون که تو همین سایت گفتن اگر در خیابون زند پل عابر پیاده بزنند اشتباهه ، به این دلیل که نمای بصری خیابون زند را از بین میبره موافقم
معضل اصلی شهر همین مرکز شهر و خیابونای باریک و پر جمعیتیه که واقعا دیگه ظرفیت اینهمه آدم و وسیله نقلیه رو نداره.اتفاقا باید یه تحول اساسی توی این قسمتها به وجود بیاد .از این گذشته بسیار قدیمی شده و اصلا چهره زیبایی نداره…