تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

12

گزارش تصویری: تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

  • کد خبر : 11786
  • 29 تیر 1393 - 13:59

شیراز۱۴۰۰: تعریف پروژه تقاطع غیر هم‌سطح هفت‌تنان – دلگشا سال ۱۳۹۰ انجام شد و طرح اولیه که شامل تونل‌های دوقلوی ۳۰۰ متری با عرض هشت متر بود، تقدیم شهرداری گشت. طرح نام‌برده به دلیل تردد ماشین‌های سنگین در این محور و حجم زیاد آلاینده‌ها و همچنین عدم دسترسی به درون تونل در هنگام وقوع وقایع پیش‌بینی‌نشده، مورد بازنگری قرار گرفت و به زیرگذر یک کیلومتری به اضافه چپ‌گرد تغییر یافت. (تغییر طرح، باعث کاهش هزینه‌ها به میزان هشت میلیارد تومان شد.)

در‌‌نهایت اواخر سال ۱۳۹۰ کلنگ احداث تقاطع به زمین خورد و مشکلات، خود را یکی پس از دیگری نمایان ساخت. اصلیترین مشکل، آماده نبودن بستر اجرای پروژه به دلیل وجود تاسیسات مختلف شهری بود. به گفته مدیر پروژه، اداره‌های گاز، آب و فاضلاب و مخابرات همکاری مناسبی جهت جابه‌جایی تاسیسات خود انجام داده‌اند. ولی عدم همکاری مناسب اداره برق، مشکلات زیادی را بوجود آورد. (این عدم همکاری در پروژه سرداران – تخت جمشید هم وجود دارد.) مشکل دیگر این پروژه، عبور وسایل نقلیه، به خصوص ماشین‌های سنگین و نبود مسیر جایگزین می‌باشد که باعث کندی پیش رفت پروژه شده است.

خصوصیات پروژه

-عریض‌ترین زیرگذر ایران بدون پایه میانی به عرض ۳۰ م‌تر

-اولین زیرگذر دارای گالری عابر پیاده در ایران (گالری پیاده‌رویی است به عرض ۱۰ متر که توانایی احداث غرفه‌های سبک را دارد. مکان آن، زیر عرشه زیرگذر است.)

-عمیق‌ترین زیرگذر به عمق ۹ متر

گزارش و عکس: صابر کشاورز

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

دکل برق که باید جابه‌جا شود

دکل برق که باید جابه‌جا شود

دکل برق که باید جابه‌جا شود

دکل برق که باید جابه‌جا شود

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

وجود تاسیسات شهری در پروژه

وجود تاسیسات شهری در پروژه

وجود تاسیسات شهری در پروژه

وجود تاسیسات شهری در پروژه

وجود تاسیسات شهری در پروژه

وجود تاسیسات شهری در پروژه

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

گالری عابر پیاده، زیر عرشه زیرگذر

گالری عابر پیاده، زیر عرشه زیرگذر

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

تقاطع سه سطحی هفت‌تنان – دلگشا

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=11786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 17در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۷
  1. درود بر شیراز……….پایتخت فرهنگی ایران………شیراز ۱۴۰۰ خسته نباشید….ممنون

  2. اگه میشه یه توضیح مختصر و مفید درباره گالری عابر پیاده بدین.من درست متوجه این طرح نشدم…!
    مرسی

    • دوست عزیز در قسمت چهارراه دلگشا با توجه به تغییر کاربری بلوار سرداران به بزرگراه، و وجود اماکن تاریخی، گردشگری و تجاری در دو سمت مسیر، در محل چهارراه دلگشا یک زیرگذر عابرپیاده در محل چهارراه دلگشا ساخته شده که عابران بتونن ازش عبور کنن، و در اون هم چند واحد نمایشگاهی درنظر گرفته شده.

  3. با سلام وتشکر بخاطر این پست مفید ببخشید میخاستم بدونم تمام اون یک کیلومتر طول این زیرگذر درابان افتتاح میشه چون اینجوری که به نظر میرسه پروژه تارسیدن به یک کیلومتر هنوز خیلی کار داره
    باتشکر

    • هاشم جان باتوجه به اینکه ورودی خروجی اصلی پروژه یکی هست، باید همش باهم افتتاح بشه که با توجه به عدم همکاری اداره برق، احتمالا تا عید طول بکشه پروژه

  4. بی‌مهری‌ها به میل ۱۸۰۰ ساله ی پیروزآباد فارس

    زخم‌هایی بر تن رنجور «میل» شهرباستانی گُور

    http://www.amordadnews.com/neveshtehNamyesh.aspx?NId=12448

    • مهدی جان لطفا مطالب متفرقه و غیر مرتبط رو در قسمت ” بحث آزاد ” که لینکش در بالای سایت هست بذارید، با تشکر.

  5. برای ساخت روگذر هم کاری انجام شده؟ منظورم شمع کوبی و خاکریزیه؟

  6. دکل های مخابراتی داخل بلوار سردارن و هفت تنان خیلی از درختای نخل قدیمی و بلند اونجارو سوزونده وخشک کرده چون برگاشون به سیم های برق فشارقوی میخورن …در ضمن نمای زشتی هم به بلوارهای سردارن ، هفت تنان و سلمان داده
    اداره برق پست قشار قوی که یک روز اونجا زده وبیرون شهر بوده رو به حاشییه شهر ببره تا هم این مشکلات پیش نیاد سلامتی همشهریان در معرض خطر قرار نگیره ….

    • شما کاملا درست می گویید ولی یادتون باشه اول درخت بوده و بعد شبکه فشار قوی احداٍ شده … اینوهم بگم شبکه مورد نظر بدلیل واقع شدن مرکز کنترل توزیع برق در میدان کلبه احداث شده و فکر کنم مسوولین اداره برق باید یک فکر درست باش بکنن .

  7. اینکه برای یک زیر گذر تمام خیابان رو بکنن و بعد سقف بزنن چقدر عرفه؟ آیا در تهران هم که تونل هایی از این طرف شهر به اون طرف در کمتر از ۲ سال میزنن روش کار همین طوره ؟ به نظر میرسه استفاده از دستگاه حفاری خیلی با صرفه تر باشه . پس چرا ؟

    • سلام دوست گرامی این پروژه بصورت روباز است و نیازی به زدن تونل نیست این رو هم بگم تونل را یک جایی حفر می کنن که آخرین گزینه باشه !!

  8. ایشالاه که حفر شمع ها، اثری به سفره های اب زیر زمینی نزه و بیست سال بعد، شاهد خشک شدن باغ دلگشا نباشیم!
    بگید آمین…

  9. پروژه لحظه به لحظه داره تغییر میکنه و این عکس ها کمی قدیمی شدن

  10. با سلام من یکی از اهالی بلوار هفت تنان هستم و از دوران بچگی شاهد تصادفات بسیار زیاد و مرگبار در این بلوار بودم که اکثر آنها به مرگ عابر پیاده منتهی شده و پس از سالها مسئولینن محترم لطف کردن یک عدد پل هوایی بسیار ناشایست برای این بلوار که مسیر دسترسی به اغلب مکانهای تاریخی می باشد احداث کردند که کفاف این بلوار طویل رو نمیده الان هم که پروژه ای با این عظمت طراحی شده باز هم تو عکسا و مطالب اثری از در نظر گرفتن پل هوایی دیده نمی شود درصورتیکه با راه اندازی این پروژه حداقل به ۳ پل هوایی در این مسیر نیاز هست شاید تا اون موقع من هم جز افرادی باشم که در اثر سانحه تصادف در این خیابان جان میدم ولی به فکر سایرین باشین با راه افتادن این بزرگراه احتمالا با سرعتی که اتومبیلها می گیرند آمار مرگ و میر ناشی از تصادف ده برابر خواهد شد

  11. در نظر گرفتن گالری عابر پیاده هیچ ربطی به عابرین پیاده محلی نداره لطفا به گوش مسئولین برسونید تا دیر نشده این خیابان نیاز به پل هوایی محکم و استوار و متعدد دارد بلوار هفت تنان شامل ادارات و موسسات آموزشی بهزیستی و مدارس زیادی هست که عابرین پیاده و افراد معلول . سالخورده و کودک و نوجوان زیادی مجبور به عبور از آن هستند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.