فاز نخست بزرگراه کوهسار با پیشرفت فیزیکی بیش از هشتاد درصد درحال اجرا می باشد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، ساخت پروژه کوهسار از سال ها قبل آغاز شده که به دلایل مختلف از جمله مشکلات تملک و معارض، مدیریت نامناسب طرح برای پیشبرد پروژه های موجود در آن به صورت همزمان و ایجاد تغییرات در طراحی بخش هایی از پروژه باعث به درازا کشیدن آن شده است.
با روند کنونی، هنوز هم هیچکدام از مسوولان تاریخ مشخصی را برای افتتاح این طرح اعلام نکرده و باید دید که این پروژه بزرگ چه زمانی و به چه صورت به بهره برداری می رسد. به صورت ناقص و بدون اجرای تقاطع های جام جم و قصردشت و یا به صورت کامل؟
ممنون از گزارشتاتون واقعا عالیه
میشه لطف کنید توضیح بدید این بزرگراه دقیقا از کجا شروع میشه و به کجا ختم میشه؟در واقع کدوم قسمت شهر رو به هم وصل میکنه؟
و فاز ۱ و فاز ۲ شامل کدام قسمتها میشه؟؟
در لینک زیر کاملا توضیح داده شده حسین جان :
http://shiraz1400.ir/?p=404
اقا خیلی ممنون
سلام درود.
امین گرامی از تو سپاسگزارم بابت این گزارش کامل و جامع و عکسهای زیبا و گویا.
به نظر من شهرداری نباید در این زمینه اشتباه کند و به بهانه انتقال ترافیک محور های بلوار جمهوری و میدان ارم به سمت قصردشت و بزرگراه دراک، این محور را بدون تکمیل تقاطعات غیر همسطح جام جم، ایمان-کوهسار ، قصردشت افتتاح کند. چراکه در صورت افتتاح پروژه بدون تکمیل تقاطعات مذکور، فقط شاهد ازدیاد ترافیک و هجوم اتومبیل ها به این مسیر خواهیم بود.در حال حاضر این پروژه دور از دسترس بوده و مشکل ترافیکی ایجاد نکرده است و شهرداری و سازمان های ذیربط، میتوانند این تقاطعات را تکمیل کنند.البته در مورد پل قصردشت، بطور حتم مشکلات ترافیکی در آن نقطه گریبان گیر خواهد بود اما برای تکمیل رینگ شهری لازم است این پروژه ایجاد شود.
همچنین مطلوب است شهرداری و سازمان پارکها و فضای سبز، نقاط و قسمت های پیرامونی این پروژه را، بصورت فضای سبز گسترده ای درآورد.حال که شهرداری از قبل اعلام کرده است که به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز در حریم این اتوبان را نخواهد داد، بهتر است با اجرای فضای سبز و درختکاری های گسترده، منظره ای ویژه برای همگان احداث کند.
۱- امین جان از تونل های دوقلو ۳ کیلومتری خبر جدیدی نشده است؟
۲- تونل های کوهسار و ایمان با زیباسازی و روشنایی راه اندازی میشود؟
۳- پل کتابخانه مسیر بزرگراه را به دانشگاه متصل میکند؟
۴- شهرداری برنامه ای برای اجرای پروژه کوهسار-ایمان اعلام نکرده است؟ سپاس.
۱ – نه خبری نیست، به نظرم ساخت این تونل هیچ ضرورتی نداره و هزینه بیخود هست برای شهر.
۲ – جای روشنایی نصب کردن ولی چراغ نداره هنوز.
۳ – پل کتابخانه برای دسترسی محلی هست.
۴ – نه برنامه ای اعلام نشده.
از تقاطع قصردشت چه خبر ؟
با افتتاح طرح های ستارخان، ابوذر و احسان، شروع میشه
تونلش چی؟؟؟؟؟؟؟؟
مطلب تونل ها به زودی منتشر میشه
فقط خدا کنه با تقاطع تکمیل شده جام جم افتتاح بشه
.
.جت فن ها هم خیلی خیلی واجبه اگر شهر دار اونو ناقص افتتاح کنه باید گفت که متاسفانه حرفای این دوست جدیدمون پر بیراه نیست
.
چون هنوز خاطره تلخ افتتاح تونل سعدی یادمون نرفته
یه تکته ای در مورد این پروژه هست اینکه اگه یه حساب سرانگشتی بکنیم تا شهرداری بخاد پل قصردشت و جام جم رو بسازه ۳ یا ۴ سال دیگه این قسمت از بزرگراه افتتاح نمیشه متاسفانه حالا دلیلش هم کاملا واضحه با این روند ساخت و ساز شهرداری که هر پروژه حداقل ۶ماه بعد از اتمام زمانبدی آماده میشه براحتی میشه به این موضوع پی برد همین پل احسان قرارداد ۱۸ماهه بستن که پروژه میبایست اسفند ۹۲ تحویل داده میشده ولی الان حرف شهریور ماه است برای افتتاحش
اگه شهریور امسال قصردشت کلنگ بخوره اقلا ۳ سال زمان میبره تا تموم شه بعدشم وقتیکه شهرداری طرح پل چمران رو تغییر داد بزرگراه کوهسار دیگه هیچ ارتباطی با چمران نداره که ما بخوایم فرض کنیم شهرداری بدون ساخت پل قصردشت هم بتونه این طرح رو افتتاح کنه چون واقعا سر و تهش هنوز درست نشده!
حالا اگه شهرداری بخاد داستان تونل سعدی رو دربیاره و دور همی واسه خودشون جشن پایان کار بگیرن دیگه اون واقعا مایع خنده دیگران میشه! چونکه اینقدر که پول واسه این تونل خرج کردن الان بجز دسرسی محلی , ما استفاده دیگه ای رو نمیبینیم!
ایکاش یک نقد جوندار هم واسه پروژه های پارکینگ سازی شهرداری بذاری امین جون پارکینگ خلدبرین یا بقیه پروژ ه های پارکینگ سازی از کی تا حالا درگیرشن و به هیچ جا نرسیده و به اوراق مشرکت فروختنشون واسه این پروژه ها مینازن!
سعید شیرازی عزیز اینجا که دیگه خداییش باید بیای ۴ تا بد و بی راه بگی به شهرداری بدو بیا عزیزم :v
دوستان ببینید آقای سعید شیرازی فرد دلسوزی هست اما نمیدونه باید چجوری دلسوزی کنه.
.
از بس تو این چند سال شیراز حق اش توسط شهردارانی مثل (جعفر قادری)( مهران اعتمادی) خورده شده این سعیدجان دیگه نمیتونه بین اینها با (پاک فطرت) فرق قائل بشه .البته تقصیری هم نداره چون خیلی از مدیران فعی شهرداری دارن از طریق لابی شورا که خودتون میشناسیدشون وارد میشن که اصلا با افراد عملگرا هیچ شباهتی ندارند بلکه بیشتر از جنس دلواپسان اند .
.
وقتی کسی میخواد شهردار بشه باید قبل از انتخابات یک لیست ائتلافی معرفی کنه نه که اینجوری بخواد شهردار بشه بعد مجبور اش کنند به استفاده از بعضی خواص دلواپس که اینجور توی شهرداری مثل وصله ناجور شدن.
.
.البته اگر پاک فطرت با استاندار عملگرا ی فعلی بیشتر نزدیک بشه حتی میتونه ازطریق استاندار دلواپسان شورا رو لای منگنه بذاره
.
البته خود شهردار هم باید بدونه حمایت ما ازش مشروط هست .مشروط به نزدیک شدن به جناح عملگرا و دور شدن هرچه بیشتر از دلواپسان .
.تصفیه کامل نیرو های غیر بومی وغیر متخصص شهرداری.
.استفاده جدی از لغت پایتخت فرهنگی و تاریخ ایران در کنار سومین حرم اهل بیت(ع)
و جذب نیروهای تحصیلکره و دلسوز جوان وجسور و روشنفکر به روز نه اینکه بسیجیان و فرزند ایثارگران در اولویت باشند. و ….
تقاطع جام جم براش بازه زمانی شروع و پایان تعریف شده
کی هست شروع و پایانش؟
من الان چند ساله شیراز نیستم
ولی تو عکسا دیدم یه تکه از کوه پشت مله (تنگه قللی) رو خراب کردن
شاید برای تامین سنگ
ولی اونجا از معدود مکان های مناسب برای دوستداران سنگ نوردی بود …
چقد امشب ناراحت شدم وقتی اون عکسو دیدم
خیلی خوب شد این ساختمون افتاد بر خیابون حیف بود دیده نشه
تقاطع جام جم یه تقاطع کوچیکه. خیلی از نظر حجم عمرانی وسعتی نداره. یه چیزی شبیه زیرگذر چمران زرگری هست. شهرداری بتونه مشکل زمینش رو حل کنه فک کنم حداکثر در عرض یه سال ساخته بشه. ولی تقاطع قصرالدشت فک کنم با این سرعت کار بالای دو سال طول بکشه
دوستان نظرتون در مورد تغییر نام بزرگراه کوهسار به بزرگراه شهید عباس دوران چیه؟!
امیدوارم که اصول یک بزرگراه استاندارد در اجرای این پروژه رعایت شود و بزرگراه کوهسار دارای مسیرهای کند رو، تقاطعهای غیر همسطح و ورودی ها و خروجی های استاندارد باشد. نکته مهم این است که در حریم این بزرگراه هیچ گونه ساخت و ساز صورت نگیرد. مسلما با احداث این بزرگراه ارزش اراضی حاشیه آن چند برابر می شود و در این زمینه زمین خواران همیشه آماده تصرف این اراضی هستند. امیدوارم شهردار و شورای شهر برای مقابله با ساخت و ساز در حاشیه این بزرگراه چاره اندیشه باشند تا این بزرگراه دچار سرنوشت شوم بلوار چمران نگردد
فعلا که مسوولان محترم در خروجی تونل یه دوربرگردان دراوردن که امیدوارم اضطراری باشه.
امیدوارم مثل بزرگراه دراک نشه که بعد ساختش کل کوه رو برای ساخت مجتمع های مسکونی نابود کردن و به جای این مجتمع ها بیان برای اولین بار از فضای سبز استفاده کنن.لامصب شهرداری برای ساخت یه خونه دو طبقه شخصی کل اجداد شخص رو جلوی چشمش میاره ولی این ادارات دولتی هر جا که می خوان زمین ملی رو می گیرن و توش برج زشت و بی قواره می سازن و شهرداری زودتر از همه براشون تاسیسات می کشه.
همش تو فکر این بودم ای بزرگراه زودتر ساخته بشه توش رانندگی کنم و از جلوه شیراز لذت ببرم. ولی می ترسیم این پروژه سه چهار سال دیگه هر دو فازش راه بیفته این باغات شیراز تا اون موقع نصف شده باشن وقتی تو بزرگراه کوهسار رانندگی میکنیم به جای لذت بردن غصه بخوریم حیف شهرمون چه سبز میزد چه باغا های انبوهی داشت. کاش ثرتمندان شهر که به داشتن باغ علاقه دارن این باغ ها رو از باغداران میخریدن تا باغ ها حفظ شه. خیلی فکر کردم دیدم اصلا شهرداری توانایی خریدن این همه باغ رو شاید نداشته باشه. شیرازی ها که از قدیم تعطیلاتشون رو میرن تو باغ، فقط مگر این باغ ها دست افرادی بیفته که به عنوان تفریح بخان ازشون استفاده کنن. اگه دست باغدار بی پول باشه میزنه همه باغ رو می سوزونه نابود میکنه
سلام. سایت خوبی دارید فقط یه نکته منفی که آزار دهنده است اینه که موقعیت هیچکدوم از این پروژه ها رو مشخص نکردید؟! مثل منِ نوعی اگه آدرس تمام نقاط شهر رو بلد نباشم نمیتونم بفهمم که این پروژه دقیقا کجا در حال اجرا هست! حداقل موقعیت رو مشخص کنید شاید کسی بخواد از نزدیک اینها رو ببینه!
در کل خوبه ممنون بابت زحمتهاتون
سلام خواهش میکنم
پروژه کوهسار مهدی از تقاطع جام جم(تپه تلوزیون) شروع میشه و تا شهرک آرین در غرب و به سمت جنوب از طریق پل چمران و تقاطع قصردشت متصل میشود