تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

14

تمایل روس‌ها برای اجرای خط سوم متروی شیراز / گفتنی های استاندار از اقتصاد فارس

  • کد خبر : 11036
  • 15 تیر 1393 - 19:56

استاندار فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، فضای کسب و کار در استان از رتبه ۲۰ به رتبه ۷ کشور رسیده است. به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از ایسنا، دکترسیدمحمد احمدی، شامگاه شنبه ۱۴تیرماه در پایان چهارمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی فارس در جمع خبرنگاران گفت: تشکیل شورای گفت‌و‌گو یک الزام قانونی برای پیگیری و رفع موانع و مشکلات موجود بر سرراه تولید به‌شمار می‌رود که درگذشته تشکیل نشده بود و از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، در فارس بار دیگر فعال و تاکنون ۴ جلسه آن برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از این پس مقرر شده هر ماه مقرر شده یک جلسه شورای گفت‌و‌گو برگزار شود، خاطرنشان کرد: در این جلسات مسائل مختلف که سد راه توسعه متوازن تولید و فعالیت‌های تولیدی است با حضور مدیران کل و فعالان بخش خصوصی بررسی شده و خواهد شد، مشکلاتی نظیر بیمه، ‌ شهرک‌های صنعتی و سایر مسائل.

احمدی با تصریح اینکه عزم دولت برای رسیدگی به وضعیت تولید و ارتقا شاخص کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری، جزم است، گفت: یکی از شاخص‌های عنوان شده بیکاری است، امروز باید وضعیت فارس در شاخص بیکاری بازنگری شود، کارهای زیادی انجام شده و قطعا دیگر رتبه چهارم کشور به لحاظ بیکاری نیستیم.

وی تاکید کرد: علی‌رغم تمام مشکلات و گرفتاری‌ها، به‌حمدالله فضای موجود در کشور، فضای امید به آینده است، سرمایه‌گذارانی هم به ما مراجعه کرده‌اند چه برای راه‌اندازی کارخانه، چه سرمایه‌گذاری در بخش خدمات و چه در بحث هتل و سایر موضوعات، سرمایه‌گذاران چه داخلی و چه خارجی، تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا کرده‌اند.

احمدی بخشی از بهبود فضا و امید به آینده را مربوط به جلسات ۱+۵ دانست و خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه اول امسال به نسبت سال گذشته ۲۲۱ درصد افزایش گردشگر خارجی را در فارس شاهد بوده‌ایم.

وی از تمایل روس‌ها برای اجرای خط سوم متروی شیراز خبر داد و با بیان اینکه خط یاد شده، حدفاصل میدان احسان و شهرک گلستان را طی خواهد کرد، ‌ گفت: به‌حمدالله در جمهوری اسلامی ظرفیت به اندازه کافی وجود دارد، زیرساخت‌ها، نیروی انسانی متخصص و توانمند، انرژی‌، تکنولوژی مناسب و زمینه رشد و توسعه.

مدیر ارشد اجرایی استان با اشاره به اجرایی شدن طرح توسعه پارکینگ فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم شهرداری را برای ساخت ترمینال خارجی متقاعد کنیم و از رسانه‌ها هم می‌خواهیم که فضای امیدواری موجود در جامعه را تقویت کنند.

وی با تصریح اینکه ایجاد جاذبه برای همه سرمایه‌گذاران، وظیفه مهم تمام رسانه‌ها است، گفت: سرمایه‌گذار برج‌های ۲۵ طبقه شیراز منصرف شده بود اما او را بازگرداندیم و امیدواریم مصوبه اجرای طرح را از کمیسیون ماده ۵ نیز بگیریم.

استاندار فارس با بیان اینکه امروز همه در تلاش برای رونق کسب و کار در استان هستند، گفت: تمام تلاش خود را کرده و خواهیم کرد تا صنعتی متوقف نشود، ‌ ما ابتدا و قبل از آنکه به دنبال ایجاد صنایع و کارخانه‌های جدید باشیم باید سعی کنیم صنایع فعلی را حفظ کرده و آن بخشی که به‌دلیل نداشتن سرمایه‌ درگردش، فعال نشده است را فعال کنیم.

احمدی با بیان اینکه بدهکاری کارخانه‌ها به بانک‌ها، بیمه و دارایی، امری متداول و غیرقابل اجتناب است، گفت: یک واحد تولیدی باید سرپا باشد، کار کند، ‌ درآمد و اشتغال ایجاد کند تا بتواند بدهی‌هایش را هم بپردازد، دولت نیز از صنایع حمایت می‌کند، به بانک‌ها هم اعلام کرده‌ایم که اگر یک صنعتی به‌دلیل بدهی بانکی مصادره شود، فایده‌ای ندارد، باید اجازه داد تا حد امکان صنایع فعال باشند خصوصا در شرایط کنونی تا هم کارگران آن صنعت مشغول به‌کار باشند هم تولید داشته باشیم و هم بدهی‌های بانکی پرداخت شود.

وی تصریح کرد: کارخانه‌ آزمایش که مدتی تعطیل شده بود در حال راه‌اندازی مجدد است و با انتخاب مدیر جدید صنعت آی‌تی‌آی نیز امیدواریم این کارخانه فعالیت خود را از سر گیرد.

استاندار فارس همچنین در خصوص ایجاد معاونت گردشگری نیز گفت: قبل از ایجاد یک معاونت و انتخاب یک معاون گردشگری باید تشکیلات و ساختار آن ایجاد شود، اینکه فردی به‌عنوان معاون گردشگری در یک اتاق بنشیند که کار به‌پیش نمی‌رود.

احمدی با اشاره به حضور تعدادی از اعضای کمیسیون‌های کشاورزی و حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی در شیراز، گفت: می‌توان با قوانین جدید یا از بین بردن خلا‌های قانونی و نظارت دقیق و مستمر و همچنین اجرای کامل قوانین، شاهد رشده همه‌جانبه کشور بود، گفت: ما ۱۱ هزار قانون در کشور داریم و ۱۸ هزار بخش‌نامه، همین است که دست و پای تولید و صنعت را بسته‌ایم.

استاندار فارس تصریح کرد: بخشی از مشکلات ما در صنعت و تولید به بانک‌ها و گیرهای اداری باز می‌گردد، که با مرتفع کردن آن چرخ تولید، بهتر و هموار‌تر خواهد چرخید.

احمدی با تصریح اینکه رسانه‌ها نیز باید در جهت رفع مشکلات و ایجاد امید بیشتر در جامعه قلم زده و گام بردارند، ‌ گفت: در روزی که فرمانده انتظامی کشور به شیراز آمده بود، برخی خبرنگاران به‌جای آنکه سئوالاتی در خصوص مسائل کلان امنیتی کشور سئوال کنند تا کلاس خبرنگاران استان مشخص شود، می‌پرسیدند چرا به آنان توجه و فلان فرد ابقا نشده است؟ این موجب ناراحتی و نگرانی است.

استاندار فارس تصریح کرد: پرسشگری حق تمام رسانه‌ها و مردم است، اما آنچه که جامعه را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد.

“نظرات، فقط به‌صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند”

“با مراجعه به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید”

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=11036

برچسب ها

مطالب مرتبط

07شهریور
ساخت مترو صدرا و اتصال به شهرک گلستان
28مهر
۸ هزار میلیارد تومان نیاز خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو
پروژه های شهری لنگ تخصیص اعتبار؛

۸ هزار میلیارد تومان نیاز خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۶
  1. تا اینجای کار استاندار نشان داده برعکس استانداران قبلی بر کار خویش مسلط و توان مدیریتی و ذهن بازی نیز دارند.امیدواریم فضای شعار و وعد ه های پیاپی دولتمردان قبلی نیز از میان برداشته شود و فارس و شیرا. جایگاه بزرگ خود را باز پس بگیرند.

  2. البته استاندار به اشتباه گفتن خط سوم بین میدان احسان و شرک گلستان هست که پل معالی آباد هست نه احسان.
    ایستگاه میرزای شیرازی دو طبقه ساخته شده یا اینکه امکان دوطبقه سازیش با توجه به تداخل خط یک و خط سه وجود داره ؟ چه تمهیداتی برای اتصال خط یک به خط سه در محل ایستگاه میرزای شیرازی در نظر دارن ؟

    • فعلا تمهیدات خاصی اعلام نشده

    • درسته . حتی اگر فرض را بر این بگیریم که تصمیم بر این شده که خط ۳ از ایستگاه احسان در حاشیه اتوبان حسینی بگذره تا به گلستان برسه به علت پستی و بلندی های زیاد مسیر اتوبان این امر محال به نظر میرسه و بعید میدونم رخ بده.

  3. علاقه ی مدیریت اول استان به شکوفایی سرمایه گذاری قابل تقدیره !!
    در خصوص پروژه برج های ۲۵ طبقه !! در این پروژه طبق توافقی که مالک پروژه با شهرداری کرده بود ، قرار بر این بود که دو برج ۲۵ طبقه ساخته بشه ! یک برج برای شهرداری و یک برج برای مالک زمین ( مانند قرارداد های مشارکت در ساخت ) . بنابراین تکرار موضوع انصراف سرمایه گزار به معنی انصراف شهرداری است ؟
    یا انصراف مالک ؟
    اگر شهرداری است ، پس شهرداری می تونه این برج ها رو جای دیگری بسازه !!
    اگر مالکه ، خوب انصرافش منطقی نیست چون زمین کاربریش باغه و کاره دیگه ای نمی تونه بکنه !!

  4. این موضوع بسیار قابل تقدیر و توجهه. اینکه چندی پیش استانداران سراسر کشور با رییس جمهور جلسه داشتن و و از رییس جمهور خواستن که اختیارات استاندار زیاد بشه و ایشون هم موافقت کردن، شاید همین موضوع دست استاندار عزیزمان را باز تر کند.
    بنظر من تا حالا بسیار موفق بوده اند و همین که توانستند سرمایه گذار منصرف شده را بازگردانند، آنهم در این زمانه ی نا ایمن و نا آرام، بسیار قابل توجه است. و از ایشان تشکر و حمایت میکنیم.

  5. درود بر استاندار پر تلاش و محبوب فارس

  6. به این میگن مسئول دلسوز
    بخاطر همین میگیم باید مسئولین بومی باشن

  7. سید‌مسعود نصر آزادانی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با اشاره به اهمیت استان فارس به دلیل واقع شدن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور، بیان کرد:‌ تمامی گذرگاه‌هایی که از بنادر جنوبی به سمت مرکز کشور کشیده شده است، از استان فارس عبور می کند، به همین دلیل ۲۵ درصد از ۱۱ هزار کیلومتر کل پروژه‌های خطوط ریلی کشور در این استان در حال احداث است که بیشترین حجم احداث خطوط ریلی را در کشور به خود اختصاص داده است.

  8. اگه یه نفر باشه که واقعا دلسوزانه داره زحمت میکشه تو این استان ایشون هستند

    • هیچ وقت از یک نفر کاری بر نمیاد . همیشه یک تیم هست که کار رو جلو میبره . بنابراین در اظهار نظر بهتره جوگیر نشیم .

  9. بهتر بود جمله استاندار مبنی بر برگرداندن سرمایه گذار منصرف شده رو در تیتر خبر استفاده می کردید.
    به هر حال از استاندار دلسوز فارس تشکر می کنم.

  10. درباره برج هایی مثل تجارت جهانی و زند و اتی سازان و چمران بیشتر اطلاع رسانی کنید همچنین سد تنگ سرخ و تونل ها اصن دیگه چرا هیچ اطلاعی نمیدید به نظر من سایتتون مثه قبل نیست

    • خب خبر خاصی نیست علی جان، این برجها که گفتی کلا تعطیل شدن و فقط برج تاریخ احتمال ساختش هست و برج دوقلو زند. تونل ها هم که همیشه خبرشو گذاشتیم و افتتاح تونل سعدی و تونل کوهسار رو هم کار کردیم. سد تنگ سرخ هم خبرشو همزمان با دیگر خبرگزاری ها تقریبا تو ۱ ماه پیش دادیم که فعلا معلق شده.

  11. کاش زودتر این خط اجرا بشه و به خصوص به ادامه ش به صدرا هم فکر بشه.رفت و آمد به صدرا به دلیل مسافت طولانی در حال حاضر مشکله و کاش هرچه زودتر فکری به حال رفع این مشکل بشه که البته مترو میتونه بسیار کمک کننده باشه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.