تاریخ : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

21

چهارراه زند به سمت میدان ولیعصر یک طرفه می شود / اجرای خط BRT نمازی تا گلستان تا پایان سال

  • کد خبر : 6260
  • 05 دی 1392 - 11:33

1524955_644473572283949_800238546_nتا ۲ سال آینده کلیه تابلوهای معابر اصلی شهر شیراز نوسازی می‌شوند. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرراز با بیان این مطلب گفت: از سال گذشته تجمیع علائم ترافیکی برروی یک پایه آغاز و به دنبال آن بخشی از آشفتگی بصری مربوط به این بخش از بین رفت.
مهندس علی مصلی‌نژاد به ایجاد زیبایی محیط شهری به دلیل رنگ‌های مختلف این تابلو‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تابلوهای معابر اصلی و خیابان‌های سطح شهر قدیمی شده و نیاز به بازسازی داشتند که نوسازی این تابلو‌ها در دستور کار سازمان قرار گرفت و هم اکنون این کار از هسته مرکزی شهر آغاز شده است.
وی با بیان اینکه تابلوهای بلوار زند و خیابان‌های منتهی به آن تعویض شده‌اند، گفت: سایر تابلوهای خیابان‌هایی که جدید احداث شده و یا به دلایل مختلف نیاز به تعویض دارند از همین الگو پیروی کرده و با طرح جدید ساخته می‌شوند.
مصلی‌نژاد در پاسخ به سووال خبرنگار شهرراز درباره مدت زمان لازم برای تعویض کلیه تابلوهای معابرشهری اظهار اشت: با توجه به هزینه بالای تعویض این تابلو‌ها، با توجه به بودجه و انجام اولویت بندی نسبت به نوسازی تابلو‌ها اقدام خواهیم کرد و پیش بینی می‌کنیم تا دوسال آینده کلیه تابلوهای معابر شیراز با طرح جدید نوسازی شوند.
وی دو سال اخیر را نقطه عطفی در نصب تابلوهای راهنمای مسیر، ترافیکی و اخباری دانست و عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه نصب تجهیزات و علائم ترافیکی مختلف وضعیت شیراز در این زمینه دگرگون شده و به شکلی آبرومند درآمده است که در تلاش هستیم سایر کمبودهای موجود را برطرف کنیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با درخواست از شهروندان در نگهداری از تابلو‌ها و علائم ترافیکی گفت: بنابر مکاتبات و هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستانی، بزودی با افرادی که اقدام به تخریب تابلو‌ها و علائم ترافیکی به عنوان اموال عمومی می‌کنند، برخورد شده و شهروندان نیز می‌توانند خرابی و یا نقص علائم ترافیکی را از طریق شماره ۱۳۷ به شهرداری اعلام کنند تا پیگیری و رفع شود.
تحول در معماری و ساختار پل‌های عابرپیاده

طرح های جدید پل عابرپیاده در بلوار زند شیراز

طرح های جدید پل عابرپیاده در بلوار زند شیراز

مصلی‌نژاد در ادامه به تغییر طراحی و معماری پل‌های عابرپیاده شهری اشاره کرد و افزود: در سال ۹۱ و ۹۲ بیشترین تعداد پل هوایی در شیراز ساخته شده و به دلیل مشکلات مختلفی که این پل‌های لوله‌ای شکل داشتند، تصمیم به تغییر طراحی پل‌های عابرپیاده گرفتیم که.
وی با بیان اینکه ۵ طرح جدید برای ساخت پل‌های عابرپیاده تهیه و تصویب شده، اظهار داشت: در این ۵ طرح مشخصه‌هایی مانند زیبایی، راحتی استفاده، فضای سبز، استفاده از طرح‌های اصیل ایرانی و اسلامی و هم خوانی داشتن با فضای اطراف دیده شده که در حال رایزنی با پیمانکاران مختلف برای ساخت این پل‌ها هستیم که البته پل‌های جدید یا مجهز به پله برقی هستند و یا از آسانسور بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری درباره هزینه ساخت این پل‌ها گفت: برآورد اولیه ساخت هرکدام از پل‌ها که در مرحله اول ۱۰ پل خواهد بود، ۵/۱ میلیارد تومان است که به صورت نقدی و یا مشارکتی بین پیمانکار و کانون‌های تبلیغاتی واگذار می‌شود.
مصلی‌نژاد از ساخت و نصب ۳ پل عابرپیاده مکانیزه در بلوار زند با طراحی جدید خبر داد و عنوان کرد: در طراحی جدید این پل‌ها در سقف‌های پل از نقش‌های ایرانی اسلامی بهره برده شده ضمن اینکه طراحی خاص پل به زیبایی فضای شهری کمک می‌کند.
مسیر چهارراه زند به میدان ولیعصر یک طرفه می‌شود
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین به یک طرفه شدن مسیر چهارراه زند به سمت میدان ولیعصر خبر داد و گفت: با ابلاغ اجرای طرح محدوده ترافیک شهر شیراز اجرای ادامه مسیر خط ویژه بلوار زند از چهارراه زند به سمت میدان ولیعصر آغاز شده و مسیر برای خودروهای شخصی از زیرگذر به سمت دروازه سعدی یک طرفه شده که البته اتوبوس خطوط واحد به صورت رفت و برگشت در این مسیر در رفت و آمد خواهند بود ضمن اینکه مسیر خیابان های رودکی و سعدی نیز بالعکس شده است.
وی همچنین به ایجاد خط ویژه اتوبوس خیابان انقلاب اسلامی حدفاصل میدان بسیج تا امام حسین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: این خط در سال‌های آینده تا میدان آزادی نیز ادامه یافته و انتظار داریم شهروندان از خودروی شخصی کمتر استفاده کرده و با بهره گیری از حمل و نقل عمومی زمینه ساز کاهش ترافیک و تراکم خودرو‌ها شوند.
مصلی‌نژاد در پاسخ به سووالی درباره خطوط اتوبوس تندرو BRT گفت: با پیش بینی‌های انجام شده در تلاش هستیم تا پایان سال مسیر BRT میدان نمازی تا شهرک گلستان را اجرایی کنیم که نرده‌های ویژه این خط نیز خریداری شده و در انبار سازمان اتوبوسرانی موجود می‌باشد.
وی در پایان از ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شیراز همزمان با آغاز طرح محدوده ترافیک در نیمه دیماه خبر داد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=6260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 40در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۰
  1. خودتونو مسخره کردین با این اتوبوسای BRT . نگین جایی این حرفو ؛ آبروتون میره….
    به چهارتا اتوبوس لگن معمولی میگن BRT ..!!!

    • احسان جان منظور اینها نیستن، BRT فرق میکنه، نرده هاش خریداری شده و مثل تهران هست و واقعا بی آر تی هست!

      • امیدوارم ؛ پس یه کاریم واسه همین به اصطلاح Brt های زند بکنن و واقعا از اتوبوس های brt استفاده کنن

      • اونجا به دلیل حضور خطوط مختلف اتوبوس و قطع شدن مسیر در ستاد BRT جواب نمیده

  2. BRT واقعی استانداردهای خاص دارد که امیدوارم رعایت بشه. یکی از ابتدایی ترین نکات در ایجاد خطوط بی آر تی عدم تداخل عابر پیاده با خیابان و عبور و مرور خودروها است که این امر با احداث پلهای عابر پیاده امکان پذیر است

  3. وقتی فاز یک خط یک مترو شیراز داخل محدوده شمال شیراز(بالاشهر، شهروندای درجه یک) قراره شروع به کار کنه چرا خطور بی آر تی رو در جنوب شیراز احداث نمی کنن، یعنی بازم همون قضیه شهرونده درجه یک و شهرونده درجه دو دیگه

  4. امین جان یعنی واقعا brt بی معنی واقعی کلمه اجرا میشه؟؟

    اگه مسئولین انتظار دارن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تو شیراز زیاد بشه و مردم استقبال کنن، باید کیفیت و تنوع و کارایی وسایل حمل و نقل عمومی رو بالاتر ببرن و از اتوبوس های عهد بوق و گازسوز معمولی و بنزینی استفاده نکنند. اجرای تراموا هم در دستور کار باید قرار بگیره……

  5. سلام امین جان..
    BRT نمازی تا گلستان از چه مسیری؟؟
    آیا دور برگردونهایی که مسیر این خطوط رو قطع میکنه ،هم در بلوار چمران هم در میرزای شیرازی و هم در بلوار دکتر حسابی جمع میشن؟

    • بله مسیر قرار ایزوله باشه ایمان جان ، اگر همت باشه شدنیه

      • عزیزم خط ویژه برای جایی هست که ترافیک باشه و مردم تشویق به استفاده از اتوبوس بشن.بلوار چران که اصلا گره و ترافیک نداره با محدود کردن دو لاینش به طور کامل غیر قابل استفاده میشه رای مردم.همین یه بلوار درست و ترافیک راحت داشت اینجا که قصد خراب کردنش دارن

      • دوست عزیز گره نداره اما متصل کننده شمالغرب شیراز به مرکز شهرخ

  6. ایشالا این اقدامات در سطحی بسیار وسیع تر صورت بگیره و مردم هم رعایت کنند تا شیرازی آرام داشته باشیم ، نه شهری پر هیاهو و شلوغ ( چیزی که الان هست )

  7. اول اینکه
    مسیر بین فلکه فرودگاه تا ستاد مگه چقدر پهنا داره که یه مسیر مختص خط واحد راه اندازی بشه ( کم خیابان زند رو خراب کرداند حالا اینجا رو هم میخوان نابود کنند ؟

    دوم اینکه
    امیدوارام این ۱۰۰ اتوبوس جدید واقعا جدید باشند ( کولر و … رو داشته باشند ) نه همون درب و داغون ها که تو تابستون اصلا نمیشه ازشون استفاده کرد

    کلا این ( مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز و دوستان ) نخوایم نظر بدن و کاری کنن کجا رو باید ببینیم ؟

  8. اگر قراره از این نردهای مثل خیابان زند استفاده کنند که افتضاحه . اصلا به معنی واقعی تخریب چهره شهر هست . همون اجرا نشه بهتره

  9. با سلام این ۱۰۰ عدد اتوبوس که حرفش هستو من دیدم همون اتوبوسهای گازسوز قدیمیه ولی نو .اقدامی بینظیر از شهرداری شیراز فکر کنم چند روز دیگه تو تلویزیون تبلیغشو ببینیم . ( اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز گرامی باد)

  10. فکر نمی کنم کسی از نوسازی و بهبود وضعیت بصری شهر بدش بیاد اما واقعا تابلو های خیابان ها و میدان ها فرسوده بودند؟؟؟
    اگه نو سازی هست پس پرا رنگ و طرح اونهام عوض شده؟
    خوبه آقایون مهندس یه کم مهندسی ارزش رو رعایت کنند و اولویت هزینه کرد رو بهینه تعریف کنند.

  11. آیا قراره زیبایی شهری هم افزوده بشه یا یک طرحه بیریخته؟
    استفاده از این طرح آن هم در چمران !
    به نظرم باید کنار اونجا یه خیابون بکشن
    یا خیلی زودتر بزرگراه کوهسار رو تکمیل کنن
    کاش به اندازه کافی جا بود

  12. کسی که از چهار راه زند به طرف شهرداری میره تو خیابان سعدی هم که قراره برعکس میشه قراره کجا برن؟!! برن تو اون خیابان باریک که پشت ارگ هست؟!! یا همه برن تو داریوش ترافیک درست کنن!! اصلا خودش فهمیده چی گفته؟!

  13. با سلام و خسته نباشید خدمت مدیر و زحمت کشای گرامی سایت
    من مدتهاست که از سایتتون استفاده میکنم ولی تا حالا نظری نداده بودم
    ولی این رو که دیدم واقعا شوکه شدم
    اگر قرار باشه مسیر نمازی تا شهرک گلستان (چمران-صنایع) رو BRT کنن واقعا ترافیک این مسیر وحشتناک میشه
    توی این مدت مسیر شهرداری تا نمازی رو که دیدیم که چیکار کردن این مسیر واقعا همچین ترافیکی نداشت که این طورش کردن
    ولی حالا به فرض هم که مسیر نمازی تا گلستان BRT واقعی بشه باز هم به نظر هم زییبایی این مسیر رو از بین میبرن و هم ترافیک این مسیر رو چند برابر میکنن
    مسیری که همین حالا هم به قدر کافی ترافیک داره
    بلوار صنایع (از پل تا شهرک گلستان) به قدر کافی ترافیک داره(از ساعتای اوج ترافیکش که بگذریم)حالا فرض کنید که مسیر ایزوله بشه و دور برگردوناش حذف بشه و یه لاینشم گرفته شه
    خدا به داد ما برسه

    • خب اینجا دوتا مسئله هست، یکی مسئله زیبایی که من نظر خاصی روش ندارم!
      دوم از لحاظ ترافیکی که با افتتاح پل وحدت و احسان و اتصال فرهنگشهر به بزرگراه الهاشی و صنایع از یک طرف و افتتاح بزرگراه کوهسار و فاز ۲ آرین ترافیک عبوری از چمران و صنایع بسیار کم میشه.

      • برای پیچیدن دور میدان دانشجو می خوان چکار بکنن؟! اگر بخوان اون رو هم ایزوله کنن که ماشین ها برای رفتن به بلوار چمران باید برن میدان ارم دور بزنن!
        یا مگر پل نمازی چقدر عرض داره که می خوان نصفش رو بدن به BRT؟! اگه این کار رو بکنن، ترافیک پل نمازی مخصوصا زمان وقت ملاقات بیمارستان ها تا پل زرگری و بلوار جمهوری هم کشیده خواهد شد!
        اینا همش یعنی فاجعه…
        در مورد تابلو ها هم به نظر من هم همون طرح های قبلی بهتر بود؛ طرح های جدید فقط یک کپیه از روی تابلوهای تهران و اصفهان!
        آخه چرا این مسئولین فکر نمی کنند و با کارهای بیهوده وضع شهر رو خراب تر میکنند؟!!

      • دوستان من دربارع این طرح نظر شخصی ندادم فقط گفته هارو بیان کردم

        در مورد میدان دانشجو هم بعید میدونم اتفاق خاصی بیفته

      • در مورد زیبایی که به قول شما حرف نزنیم بهتره!
        از لحاظ ترافیکی هم شما درست میفرمایید
        اگر مسیر کوهسار آماده بشه و کامل به بهره بردای برسه ترافیک مسیر چمران و صنایع کاملا کاهش میابه
        ولی وقتی این مسیر افتتاح نشده باشه و زیر بار نرفته باشه اجرای BRT این مسیر کار کاملا اشتباهی هست
        در کل من که اصلا BRT توی این مسسیر رو قبول ندارم
        میشه جای اون روی مترو تمرکز کرد
        ممنون از شما و زحماتتون
        راستی یه طرح داده بودید توی سایت در مورد ترافیک مسیر چمران به تاچارا
        به گوش مسولین نرسید؟؟

      • خودشون میبینن معمولا!

  14. امین جان مسیر پایانه نادر( ایستگاه استقلال به سمت فرهنگشهر و معالی آباد و شهرک گلستان چی شد؟ اونها هم brtمیشه؟

  15. متاسفانه مسئولین ترافیک شهری شیراز خودشونم نمیدونن دارن چکار میکنن . خیال میکنن شیراز ترافیک زیادی داره در صورتی که شیراز خیابون درست وحسابی علی الخصوص در مرکز شهر نداره .حتی پارکینگ هم نداره .در فقط یه خیابون زند بود که اونم محدودش کردند اگر روال به همین صورت پیش بره در عید نوروز مسافرین نوروزی برای ورود به شیراز باید دم دروازه قرآن منتظر بمونن .

    • دوست عزیز شما نام کاربریتون رو از جایی یا کسی احیانا اقتباس نکردین؟

    • اصلا قبول ندارم جناب رفته از شیراز. عید نود شیراز رتبه اول شد در کشور با میزبانی از ۱۲ و نیم میلیون نفر مسافر نوروزی. بیش از ۱۰ میلیون از اون ها چن روز در شیراز موندن و کل مسافران ورودی به شیراز ۱۲ و نیم میلیون بود. ترافیک در نزدیک حافظیه و سعدیه طبیعتا زیاد بود اما اینطور نبود که مسافران دروازه قرآن گیر بیفتن و دیگه جلوتر نتونن بیان. شیراز یه کلانشهره هر عیبی هم داشته باشه انقد بزرگ و پهناور هست که ۴ میلیون اتوموبیل در نوروز ۹۰ وارد این شهر بودن و همشون هم جا براشون بود.

  16. اگه اشتباه نکنم قرار شده به جای لوپهای پل چمران از تقاطعهای غیرهمسطح استفاده بشه. در نتیجه اگه یه لاین این خیابون رو هم بدن به BRT در محل این تقاطعها (و مقداری قبل و بعد از اونا) فقط یه لاین برای مسیر مستقیم خیابون باقی میمونه. به نظر شما این مسأله مشکلی به وجود نمیاره؟

  17. ببخشید منظور از تقاطع، دور برگردان بود.

  18. امیدوارم مردم در نگهداری این اتوبوس ها تلاش کنن نه اینکه صندلی بشکونن و ایستگاه ها رو کثیف کنن

  19. تازه به کم با این پل معالی آباد ترافیک بهتر شده بود که ظاهرا حضرات تصمصم به گند زدن ترافیک تاچارا دارن
    حداقل اول عقب نشینی ها انجام بشه عرض خیابان زیاد بشه بعد
    با گرفتن یه لاین برا اتوبوس دوباره همون آشه و همون کاسه

  20. متاسفانه همه کارها تو این شهر آزمون و خطا هست و بی آر تی ۱۰۰ در ۱۰۰ باعث به هم خوردن ترافیک صنایع تا پل میشه
    نمونه بارزش زند بود که الان مییبینید وضعیتش واقعا افتضاحه و طرح ترافیک هم هیچ تاثیری نخواهد داشت چون الان همه حداقل ۲ ماشینه هستن با دو پلاک

  21. عزیزى گفتن که خیابون زند بخاطر وجود میدون ستاد نمیشه BRT واقعى رو پیاده کرد. دوست من BRT تهرانپارس به آزادى تهرون تو مسیرش از چندتا میدون -فردوسى، انقلاب و آزادى- شبیه ستاد خودمون عبور میکنه و مشکلى هم نداره.

    دوست دیگه اى هم گفتن که نیاز نبود توى بلوار چمران BRT راه اندازى بشه. در مقایسه باید عرض کنم که BRT مسیر پارک وى به ترمینال جنوب تهرون هم اتفاقا درست از بزرگراه چمران تهرون عبور میکنه و تاثیر بدى روى ترافیک نذاشته و اتفاقا خیلى هم مورد استقبال مردم واقع شده. هدف از ایجاد مسیرهاى BRT حمل و نقل سریع مسافر با اتوبوس توى مسافتهاى به نسبت طولانى هست به عنوان همراه یا جایگزین مترو، که گاهى از مسیرهاى پرترافیک و گاهى از مسیرهاى خلوت حتى عبور میکنه. در مورد میدان هاى نمازى، دانشجو و صنایع و پل هاى نمازى و معالى آباد هم لزومى به نردکشى و جداسازى مسیر BRT در اونها نیست. به طور کلى ایجا خطوط BRT بین گلستان و نمازى و بعد از اون باسکول تا احسان که میتونه تا پل معالى آباد هم امتداد داشته باشه توى افزایش سرعت جابجایى مسافر و به دنبالش تشویق مردم به استفاده از اتوبوس بجاى استفاده از خودروى شخصى خیلى موثره. فقط کاش زودتر بزرگراه کوهسار افتتاح و به بزرگراه آرین متصل بشه.

  22. کاش فکرى هم به حال گل سرخ-نمازى، میانرود-گاز، امیر کبیر-کوى زهرا میشد.

  23. سلام و سپاس از اینکه میتونم از این طریق نظرم را بیان کنم . از مسولین محترم تقاضا دارم وقتی میخوان طرحی را اجرا کنن همه ی جوانب ومشکلاتش را هم در نظر بگیرن اگر واقعا میخوان مشکل ترافیک و آلودگی حل بشه مترو را پیگیری کنند که نزدیک به دو نسل داره میگذره و تازه بعد از سالهای سال حفاری هاش باعث ترافیکه !!!!. الان با خط ویژه خیابان انقلاب ، انقلابی در به هم زدن کاسبی ده ها کسبه و مشاغل دیگر بوجود آمده چون این خیابان بورس روکش ماشینه و….در کنارشم کوچه های منتهی به انقلاب الان در خیلی از ساعات روز جای پارک برای ساکنین هم نداره …… تشکر

  24. از مسئولین محترم تقاضا دارم قبل از شروع پروژه میدان بسیج تا فلکه ستاد حداقل چند ماه زودتر کسبه محل را در جریان بگذارند تا بتوانند برای کارشان برنامه ریزی کنند و لطفا تاریخ دقیق اجرا را هم اعلام فرمایید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.