تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

13

رتبه اول فارس در روکش و خط کشی جاده ها/ ۵۷ اکیپ راهداری درمحورها مستقر هستند

  • کد خبر : 8789
  • 11 فروردین 1393 - 20:02

IMG_9693مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از رتبه اول این استان در اجرای عملیات خط کشی راه‌های فارس از لحاظ طول و روکش آسفالت جاده‌ها در سطح کشور خبر داد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰,هوشنگ عشایری در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی راه‌ها جزو برنامه ما در استان فارس بود که در این خصوص طی ارزیابی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استان فارس در بخشهای خط کشی راه‌ها از لحاظ طول و روکش آسفالت جاده‌ها رتبه اول را کسب کرد.

وی گفت: شرایط استان فارس به شکلی است که از چندجهت در مسیر ورود خودرو‌ها قرار دارد و جاذبه‌های گردشگری که در این استان وجود دارد باعث شده که تعداد زیادی مسافر وارد این استان شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: این شرایط منحصربه فرد، ما را بر آن داشت که تمام شرایط مورد نیاز را در سطح جاده‌ها برای مسافران مهیا کنیم.

عشایری اضافه کرد: بر همین اساس برنامه‌ای که در سال برای خودمان تعریف کردیم احداث ۱۵۰ کیلومتر باند دوم بود که خوشبختانه توانستیم با چند کیلومتر کمتر نزدیک به ۳۰۰کیلومتر را طی این دو سال زیر بار ترافیک ببریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد: طی ماه‌های اخیر ۴۶۰ کیلومتر روکش آسفالت نیز جزو برنامه قرار دادیم و جاده‌هایی که رویه آن خراب شده و یا دست انداز و ترک داشتند نیز باوجود اینکه نیاز ما به حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر بود ولی با محدودیتهایی قیر و منابع مالی، به این بخش نیز ورود پیدا کردیم.

عشایری ادامه داد: تمام این اقدامات نشان دهنده فعالیت بسیار مناسب در حوزه راهداری استان فارس بود که نتیجه عملی آن نیز آماری بود که سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور در شیرازارائه دادند که طی آن ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش تلفات و تصادفات در استان فارس را شاهد هستیم که این آمار یک شاخص چشمگیر برای فارس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دستاورد‌ها حاکی از فعالیتهای خوب راهداری و پلیس راه استان فارس محسوب می‌شود، اظهارامیدواری کرد که این فرایند کاهش آمار تا پایان ایام تعطیلات نوروزی در استان ادامه داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به برنامه ریزیهای سالیانه این مجموعه در حوزه راه‌ها نیز بیان کرد: برنامه ریزی ما برای هرسال ۱۵۰کیلومتر احداث باند دوم و حدود ۶۰۰کیلومتر روکش آسفالت راه‌ها و همچنین رفع ۶۸ نقطه پرحادثه در سطح جاده‌های استان است.

عشایری گفت: هدفگذاری ما تاپایان برنامه پنجم تا سال ۹۴ کاهش تلفات رانندگی است.

وی گفت: همچنین برای ایام نوروز تقاطع غیرهمسطح وحدت در کمربندی شیراز را زیربار ترافیک بردیم و پل فهلیان بین نورآباد و رستم نیز زیر بار ترافیک رفت.

عشایری ادامه داد: همچنین تلاش شد کمربندی خان زنیان نیز زیر بار ترافیک برده شود و با توجه به پیش بینی ما برای ترافیک روز سیزدهم نوروز اگر ترافیک منطقه افزایش یافت این محور نیز در زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در ادامه سخنان خود به رانندگان توصیه کرد شرایط رقابتی را در رانندگی به شرایط رفاقتی تغییر داده و با رفاقتی کردن رانندگی و همچنین پرهیز از سرعت غیرمجاز، رانندگی بدون خطری را برای خود رقم بزنند.

حضور ۵۷ اکیپ راهداری در فارس

عشایری در ادامه سخنان خود گفت: برای ایام نوروز یعنی از ۲۵اسفند تا ۱۵فروردین حدود ۵۷ اکییپ راهداری در جاده‌ها مستقر هستند.

وی گفت: ۷۰۰ نفر نیروی انسانی و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات نیز در محورهای فارس مستفر و در حالت آماده باش هستند و اگر مشکلی در جاده‌های استان وجود داشت به سرعت رفع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس همچنین گفت: علاوه بر این اگر راننده‌ای نیاز به کمک داشتند نظیر خرابیهای جزئی یا در راه ماندگی یا تمام شدن بنزین و مشکلاتی از این قبیل راهداران ما با آموزشهای تخصصی که فراگرفتند به کمک مسافران می‌شتابند که طی این چند مدت گزارشات مختلفی در خصوص کمک راهداران به مسافران ارسال شده است.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=8789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. واقعا یک خسته نباشید به راه و شهرسازی در این زمینه میتوان گفت چون وقتی به دیگر استانها سفر میکنی تفاوت راه فارس با دیگر استان ها را میتوان درک کرد .

  2. کاملا مشهوده..
    دستشون درد نکنه
    امیدواریم در راستای قوانین و توجه به علائم و بخصوص حرکت در بین خطوط بجای از روی خطوط، توقف در پشت خطوط عابر پیاده نه رو یا جلوی خطوط، با بهرگیری از تابلوها الکترونیکی، پلیس هم کمی جدیت نشان دهد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.