معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز گفت: تقاطع غیرهمسطح هفت تن-دلگشا نیمه دوم سال آینده به بهره برداری میرسد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، محمد هادی پوستپرداز با بیان اینکه ۴۰ پروژه عمرانی بزرگ در سطح شهر شیراز توسط معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در حال اجرا است، اظهار داشت: با تأکید شهردار محترم حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز پروژههای بزرگ را در شهر شیراز اجرا مینماید بنابراین با تقویت گروههای فنی در مناطق مختلف شهرداری بسیاری از پروژهها مانند لوله گذاری، جمع آوری و دفع آبهای سطحی و احداث پارکها و… به شهرداریها مناطق واگذار شده و معاونت بر فعالیت مناطق نظارت عالیه دارد..
وی یکی از پروژههای بزرگ در دست اجرا را پروژه تونل زیرسطحی هفت تن-دلگشا اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای این پروژه روان سازی ترافیک در بزرگراه سرداران به بلوار هفت تن و تکمیل یکی دیگر از حلقههای ترافیکی شهر شیراز و نیز ایجاد مسیر پیاده راه در محور گردشگری باغ دلگشا است. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه تقاطع هفت تن-دلگشا به صورت زیرگذر در حال اجرا است، افزود: حجم اصلی ترافیک این محور به صورت زیرگذر میباشد و ترافیک عبوری فرعیها با ایجاد رمپ در همسطح پیش بینی شده است.
پوستپرداز با بیان اینکه حدود ۲۶ میلیارد تومان هزینه اجرای این پروژه پیش بینی شده است، گفت: براساس قرارداد مدت اجرای این پروژه ۱۸ ماه پیش بینی شده است اما با تلاش و همت سعی بر آن داریم تا مدت اجرا را کاهش دهیم. وی با بیان اینکه پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطر نشان کرد: طول این پروژه یک کیلومتر با عرض ۳۰ متر و دو عرشه عبوری با طول ۶۰ و ۷۰ متر میباشد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ضمن تشکر از مجموعه دستگاههای خدمات رسان و پلیس راهور به دلیل همکاری و هماهنگی با شهرداری شیراز، گفت: جابه جایی تأسیسات شهری در این پروژه یکی از مشکلات بزرگ و زمانبر بود به گونهای که در این تقاطع مجبور به جابه جایی خط لوله اصلی گاز و آب شدیم. پوستپرداز ضمن تشکر از شهروندان که با صبر و حوصله همکاری خاصی با شهرداری شیراز دارند، افزود: براساس طرح ترافیک و شورای ترافیک استان کل مسیر در محوطه پروژه باید مسدود میشد اما به دلیل رفاه حال شهروندان اقدام به ایجاد گذر ترافیکی در دو سمت پروژه نمودیم.
وی گفت: با توجه به گردشگری بدون این منطقه و همچنین وجود آرامگاه سعدی سعی بر آزاد نمودن میدان هفت تن خواهیم نمود ضمن اینکه با تغییر در طراحی ترافیکی با کوچکتر نمودن محوطه کارگاهی، گذر ترافیکی با عرض بیشتری را برای مسافران نوروزی باز خواهیم کرد. معاون عمرانی شهرداری شیراز از اتمام حفاری پروژهها تا تاریخ ۱۵ اسفند ماه خبر داد و گفت: از تاریخ ۱۵ اسفند ماه به بعد به دلیل رفاه حال شهروندان و جلوگیری از گرد و خاک ناشی از آن، عملیات عمرانی را محدود به درون کارگاه پروژهها خواهیم کرد.
با سلام مگه قرار نبود بصورت سه سطی اجرا بشه
با تشکر
فاز دومش پس از به سرانجام رسیدن طرح اجرا میشه ، مثل رضوان
در بودجه سال اینده اجرای تقاطع غیر همسطح میدان مطهری هم پیش بینی شده؟
به شکل جزئی اعلام نشده، اما با توجه به تکمیل پروژه ستارخان و اهمیت رینگ مطهری احتمال زیاد اغاز میشه
با سلام چهارراه هفت تنان به سمت دروازه قران اونم تو طرح هست ؟
فعلا نه
پل هفت تنان ودروازه قرآن هم نیاز داره
ایشالله هرچه زودتر شاهد افتتاحش باشیم. اجرای دوربرگردان های غیر همسطح در بزرگراه سرداران ضروری است. همچنین اجرای زیرگذر در میدان دروازه قران و تبدیل اون منطقه و کوه های اطرافش به پیاده راه و مرکز گردشگری با امکانات پیشرفته میتونه مثمر ثمر و تاثیر گذار باشه.
باید بلوار بوستان سنگ فرش بشه و به پیاده رو اختصاص پیدا کنه
چرا فکری به حال سروسامون دادن اساسی به حال باغ دلگشا نمیکنن؟
کلبه ومیدان گلستانم به نظرم نیازمند تقاطع مناسب و زیبائی هست
چرا روبروی حافظیه زیرگذر نمی زنن؟
درود بر حسین عزیز. شما احداث پل و زیرگذر در نقاطی که ذکر کردین طبق اصول شهرسازی نادرست هست چراکه شیراز شهری فرهنگی تاریخی و کهن هست. دروازه قرآن اثری فاخر هست که دارای معماری زیبا و چشمگیری هست اگر بیان جلو دروازه قرآن پل بزنن با این کار این اثر تحت الشعاع اون پل قرار میگیره و به گونه ای تناقض ایجاد میشه بین دروازه قرآن کلاسیک و پل با معماری مدرن. همچنین حافظیه درسته که متاسفانه پول بیت المال رو شهرداری خراب کرد و سنگفرشی ایجاد کرد که راه هم روش نمیشه رفت اما کار درست همینه که به پیاده راه تبدیل بشه و توریست ها بتونن در اونجا قدم بزنن. البه باید تدابیری مثل پارکینگ های پزرک در اون حوالی برای ماشین های مسافران اندیشیده میشد که نشد. و این پیاده راه به پارکینگ ماشین تبدیل شد. خب تقصیر مردم نیست به هر حال مردم که از شهرهای دیگه میان باید ماشینشون رو حداکثر در شعاع حافظیه پارک کنن اما این پارکینگ وجود نداره. اگه پارکینگ وجود داشت ماموران خیابان رو می بستن تا ماشین وارد نشه و ماشین هایی که قصد زیارت حافظیه رو داشتن به پارکینگ راهنمایی میکردن. خب باید در چهاراه حافظیه یا چهرراه ادبیات یا خیابان حافظ در حوالی باغ جهان نما همچین پارکینگی احداث بشه. ساخت زیرگذر جلوی حافظیه یعنی شکستن شأن حضرت حافظ. بنابر این باید محیط اطراف اونجا کلاسیک و سنتی باشه نه با ساخت عناصر شهری مدرن و امروزی اون منطقه فرهنگی شمایلی نامنطبق با هویتش بگیره
ممنون از این نظرت، اگه به بعضی از دوستان باشه می گن همه ی شهر رو پُل بزنن در حالی که پُل زدن اطرافِ دروازه قران و مکان های تاریخیِ شهرمون ساده انگارانه ترین فکرِ ممکنه!
سلام ایا تصویری از تقاطع فضیلت نصر موجود هست در ضمن چقدر طول میکشه تا افتتاح بشه ؟
طرح خاصی بیرون نیومده ولی طرحش پل روگذر هست. ساختش هم به سال آینده موکول شده.
تقاطع خلیج فارس در جنوب شرق شیراز بالاخره افتتاح شد بعد از ۵ سال
طرحهای که اداره راه اجرا میکنه متاسفانه همشون همین مشکل رو دارن
دویتان عزیز آقایان شیراز زیبا و عماد جان
من نگفتم پل بزنن بنده زیرگذرو مطرح کردم نه پل رو
مثل زیر گذر زند…بنظرم مکانهائی مثل دروازه قرآن شاهچراغ و حافظیه میشه مثل مشهد زیر گذر طراحی کنن برای مسیرهای سریع رو …
وقتی محور حافظیه ادبیات بسته هست ترافیکزیادی تو دوتا خیاابون موازی اش شکل گرفته که تو ایام نوروز قفل میشه
اگر زیرگذر نزنن جلو حافظیه چه باید کرد؟
دقیقا مثل کاری که برای ارگ کریم خانی کردن
دوست عزیز
باید جایگزینی برای محور ادبیات حافظیه پیدا کنند سریعتر
منم قائل به سنگفرش شدن این محور و حتی از باغ جهان نما تا پل علی ابن حمزه هستم
اما ترافیک اینجا وحشتناک شده ومسیرهای دسترسی کم …
مسئولین باید فکری به حال این موضوع بکنند یا زیرگذریا مسیر جدید طراحی کنن
آره منم فک میکنم به جای خیابان ۹ دی که پیچی با زاویه ۹۰ درجه داره !! بهتر بود دو سه تا خیابون منتهی به شاهچراغ رو زیرگذر میکردن و اون زیر میدانی میساختن که این خیابان ها به هم متصل بشن. عین پروژه زیرگذر حرم امام رضا
باز تقاطع خلیج فارس کامل اجرا شد اما کمربندی عدالت و کمربندی وحدت که ناقص و نصفه نیمه افتتاح شدن مخصوصا کمربندی عدالت که خیلی غیراستاندارد ساخته شده