تاریخ : جمعه, ۱۴ آذر , ۱۴۰۴ Friday, 5 December , 2025

آخرین اخبار

ثبت ۲۸ اثر منبت آباده در فهرست آثار ملی ایران قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۴ آذر ۱۴۰۴ افزایش ۶۱ درصدی اعزام بیماران مسموم با مونوکسیدکربن در فارس 📸: برج های دوقلو زند پاکسازی آبگیر پارک فروزان شیراز 📸: تداوم مرمت تخت جمشید در انتظار توجه مسئولان ۶ حریق در باغات استحفاظی شیراز طی سال جاری قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۳ آذر ۱۴۰۴ انهدام ۶۶ باند سرقت و دستگیری بیش از ۶۰۰ سارق نجات کارمند مصدوم در شهرک صنعتی شیراز ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، اولویت شهرداری است ساخت مخازن ذخیره آب فضای سبز در شیراز 📸: پروژه بازسازی پل شاهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خلیج فارس به فارس قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۲ آذر ۱۴۰۴ 🎥: انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در شیراز اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر در شیراز تخصیص ۲۱۰۰ هکتار زمین برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در فارس پایش سلامت ۵۰ درصد از پل‌های شیراز آلودگی هوای شیراز

8

پروژه اتصال جهرم به راه‌آهن سراسری

  • کد خبر : 56003
  • 04 مرداد 1404 - 17:39

معاون وزیر راه و شهرسازی، در جریان بازدید از پروژه احداث قطعه دوم اتصال جهرم به خط آهن شیراز–بوشهر، این طرح را یکی از پروژه‌های کلیدی در جهت توسعه پایدار منطقه جنوب کشور عنوان کرد.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، به نقل از شرکت ساخت و توسعه، هوشنگ بازوند در این بازدید که با همراهی دکتر محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انجام شد، اظهار داشت: اجرای این مسیر ریلی نه‌تنها موجب تسهیل در دسترسی استان فارس به شبکه ریلی سراسری می‌شود، بلکه می‌تواند مسیر ترانزیت کالا از جنوب کشور را نیز متحول کند.

وی با اشاره به جایگاه راهبردی این محور در نقشه حمل‌ونقل ملی گفت: مسیر ریلی شیراز–بوشهر به‌عنوان بخشی از کریدور شمال–جنوب، با بهره‌گیری از آنتن اتصال جهرم، نقش قابل‌توجهی در اتصال مراکز بار و مسافر به منطقه ویژه اقتصادی عسلویه دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه طول کل این طرح به ۵۴۶ کیلومتر می‌رسد، ادامه داد: ۴۲۴ کیلومتر
از این مسیر شامل راه‌آهن اصلی شیراز–بوشهر است که در قالب ۱۷ قطعه در دست اجرا قرار دارد، و ۱۲۲ کیلومتر دیگر نیز مسیر اتصال جهرم به این محور است که در قالب سه قطعه عملیاتی تعریف شده است. بخش عمده این پروژه، یعنی ۳۰۹ کیلومتر در محدوده استان فارس و ۱۱۵ کیلومتر دیگر در استان بوشهر قرار دارد.

بازوند افزود: در فاز نخست، ظرفیت حمل بار این مسیر سالانه ۵.۲ میلیون تن و تعداد مسافران ۱.۵ میلیون نفر برآورد شده که پیش‌بینی می‌شود طی ۲۰ سال آینده این اعداد به ۹ میلیون تن بار و ۲.۷ میلیون نفر مسافر افزایش یابد. همچنین با احتساب خطوط ایستگاهی، مجموع طول روسازی پروژه به ۶۵۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی در پایان، با اشاره به اهمیت تسریع در روند اخذ مجوزهای نهایی، به‌ویژه در قطعه بوشهر–عسلویه، گفت:

با بهره‌برداری کامل از این مسیر، شاهد شکل‌گیری یکی از مسیرهای ریلی مؤثر در ترانزیت کالاهای بندری، محصولات پتروشیمی و تولیدات کشاورزی خواهیم بود؛ مسیری که می‌تواند نقش‌آفرینی جنوب کشور در اقتصاد ملی را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

پروژه اتصال جهرم به راه‌آهن سراسری
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=56003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.