تاکنون تصمیم قطعی برای کاربری محور حافظیه اتخاد نشده است. شهردار منطقه ۳ با اشاره به آغاز عملیات سنگ ضلع شمالی محور حافظیه از ابتدای مهرماه امسال گفت: اجرای عملیات سنگفرش توسط زیباسازی شهرداری و تاسیسات محور به وسیله شهرداری منطقه ۳ انجام میگیرد و در تلاش هستیم عملیات اجرایی سنگفرش وتاسیسات را تا پایان امسال تکمیل کنیم.
حسام قلعه دار با اشاره به اجرای همزمان کانال مشترک تاسیسات با اجرای سنگفرش در این محور، افزود: به دلیل ایجاد مشکلاتی در زمینه خطوط برق در هنگام اجرای کانال مشترک تاسیسات، روند اجرای طرح کمی کند شد که پس برگزاری جلساتی در دفتر فنی استانداری، اداره برق درحال جابهجایی کابلهای عرضی عبور کننده از زیر کانال است که پایان این عملیات، سرعت اجرای سنگفرش افزایش مییابد.
وی با بیان اینکه در سنگفرش محور شمالی تلاش شده با اجرای طرح طرحی ترکیبی مانع وقوع مشکلات ایجاد شده در ضلع جنوبی محور شویم، عنوان کرد: اجرای نورپردازی و ایجاد آبنما در ضلع شمالی باغ ملی نیز توسط شهرداری منطقه درحال انجام است که بهزودی تکمیل شده و فضای زیبایی در این محدوده ایجاد میکند. قلعه دار درباره وضع ترافیکی محور حافظیه پس از تکمیل سنگفرش محور شمالی گفت: تاکنون تصمیم قطعی دراین باره گرفته نشده و پس از تکمیل سنگفرش تصمیم نهایی در شورای ترافیک استان گرفته میشود که تمام یا بخشی از این محور زیربار ترافیک رود یا به رفت و آمدعابر پیاده اختصاص پیدا کند.
شهردار منطقه ۳ در پاسخ به سووال خبرنگار افسانه درخصوص ورود خودروها به محور حافظیه و تبدیل آن به پارکینگ گفت: با هماهنگیهای صورت گرفته با دفتر مدیریت استانداری برای خودروهای کارکنان استانداری و اداره ارشاد کارت تردد صادر شده و شهرداری با ایجاد گیت ورودی، نسبت به کنترل رفت و آمد خودروها اقدام میکند که پس از تکمیل طرح سنگفرش ورود خودروها به این شکل ممنوع میشود.
وی در پایان از اجرای المان ورودی شیراز از سمت بلوار امام رضا (ع) با برآورد اولیه یک میلیارد تومان خبر داد که تا یک ماه آینده وارد فاز اجرایی شده و در مدت زمان یکسال تکمیل شده و ورودی شیراز را از سمت شمال متحول میکند.
امین جان
از طرح المان ورودی شیراز از سمت بلوار امام رضا اطلاعی داری ؟
بزودی خبرشو میذارم امیرجان
جالبه در جواب سوال خبرنگار گفته میخوایم گیت و کارت تردد بدیم . یکی نیست بگه اول تکلیف خودتون رو روشن کنید اگر قراره عابر پیاده بشه ( به نظر من باید بشه چون منطقه فرهنگی خوبی میتونه باشه ) یا ماشین رو . اگر عابر پیاده میشه که خودرو حق پارک نداره و اگر ماشین رو میشه که باز هم به دلیل کم عرض بودن جای پارک معنایی نداره . اگر قرار بود ماشین رو بشه دیگه چرا سنگ فرش شد خوب همونطوری که بود هم خودرو میتونست عبور و مرور کنه .
امیدوارم این منطقه هم بشه مثل مجموعه زندیه که واقعا یکی از طرحهای خوب شیراز بود اخه کجای دنیا کل خیابوناشون ماشین رو هست . به نظرم استانداری جای اینکه ایم محیط رو بکنه پارکینگ بهتر هست به فکر احداث پارکینگ واسه کارکنانش باشه نه خیابون جلوی حافظیه که باید زیباسازی بیشتری بشه بکنه پارکینگ و منبع درامدش
دریغ از دید سبز برای ایجاد فضای سبز. شهرداری شیراز بد به سنگ و سیمان علاقمند شده…در این طرح اثری از باغچه دیده نشده!
دقیقا
این پروژه سنگین چه زود میخواد پایان بگیره!!!!!!!!
جای تاسف داره در ساخت طرحهای کوچک اینقدر تعلل میشه
shahrdari shiraz ba ehyaye sakhteman bagh e navabi dar falakeh ghasroddasht mitavanad yek markaz farhangi dar kenar istgah metroo ghasrodasht dorost kardeh ta alaveh bar hefz in sakhteman ziba va tarikhi yek markaz e farhangi niz baraye alaghemandan dar in sakhteman ghadimi va ziba ijad namayad.
کاش شهردار محترم منطقه سه از روی نا آگاهی و یا برای سرپوش گذاشتن بر روی کم کاریهای خود به دروغ دور بودن فاصله محل تولید سنگ از پروژه را بیان نمی کردند ، چون محل تولید سنگ مورد نیاز پروژه قبل از دریاچه مهرلو بوده و بیش از ۱۵ کیلومتر از فلکه گلسرخ فاصله ندارد !!!! و این فاصله را در عرض چهل و پنج دقیقه تا مکان پروژه می توان طی کرد