تاریخ : سه شنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۴ Tuesday, 29 April , 2025

آخرین اخبار

🎥: پروژه احیای محور زندیه شمار مصدومان منتقل‌ شده حادثه بندرعباس به شیراز به ۱۲ نفر رسید ۴۰ هزار متقاضی مسکن ملی در صدرا بدون تخصیص زمین باقی ماندند رفع تصرف ۴۰ هکتار از اراضی ملی استان فارس درفروردین ماه ۱۴۰۴ اهدای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد خون توسط مردم نوع دوست فارس در ۴۸ ساعت قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ پروژه غیر اصولی کنارگذر مولوی! 📸: وعده افتتاح خط ۳ مترو شیراز تا سال ۱۴۰۶ 📸: عملیات آتش نشانان شیرازی در حادثه اسکله شهید رجایی بندرعباس فجر سپاسی در خطر از دست دادن میزبانی لیگ برتر پایان کار گروگان‌گیران در شیراز پس از ۴۴ روز تصادف خودروی سواری سمند با کامیون در محور دکتر حسابی اعزام آتش‌نشانان عملیاتی شیراز برای کمک در اطفای حریق حادثه بندرعباس 🎥: ورود نخستین گروه از مصدومان حادثه بندر عباس به شیراز قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ 📸: تپه تلویزیون هم به خاطره ها پیوست! 🎥: پروژه تقاطع غیر همسطح بزرگراه حافظ – آفرینش اولین شهرک رفاه سالمندان کشور در شیراز ساخته می‌شود اعتبار بین‌المللی، مجوز قانون‌شکنی نیست فارس ۱۰ درصد از امنیت غذایی کشور را تامین می کند

49

وعده عجیب خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری

  • کد خبر : 47463
  • 07 آبان 1402 - 16:29

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال نوسازی می شود.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، هادی شه دوست شیرازی یکشنبه در جمع خبرنگاران از همراهی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک خبر داد و در خصوص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر گفت: ۵۲ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون توسط شهرداری شیراز خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: ۷۱ دستگاه اتوبوس جدید نیز در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد و به‌زودی به این ناوگان می‌پیوندد.

شه دوست شیرازی با بیان اینکه خرید این ۱۲۳ دستگاه اتوبوس قطعا پاسخگوی نوسازی کامل شهر شیراز نیست، افزود: تصمیم شهرداری شیراز بر این است تا با تأیید و همراهی شورای اسلامی این کلان‌شهر، برای تأمین هزار واحد اتوبوس برقی و دیزلی دیگر از منابع داخلی شهرداری و با همکاری بانک‌های همکار اقدام کند که در این راستا برای خرید ٢٠٠ دستگاه اتوبوس برقی با خودروساز داخلی به تفاهم‌نامه رسیده است و ۳۰۰ دستگاه نیز از محل داخلی خود خریداری می‌کند و ۵۰۰ دستگاه را هم قرار است با مشارکت بانک همکار تأمین کند.

او اضافه کرد: همچنین شهرداری شیراز برای نوسازی ناوگان مینی‌بوس اقدام به خرید ۴۵ دستگاه ون جدید کرده که ۴۳ دستگاه آن وارد ناوگان شده و مابقی به زودی به ناوگان عمومی اضافه خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: خرید ٧۵ دستگاه میدل باس نیز انجام شده و از آذر ماه وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شود.

او با اشاره به هدف‌گذاری برای نوسازی هشت هزار واحد تاکسی در شهر شیراز بیان کرد: هم اکنون ۹ هزار و ۹۶۷ واحد تاکسی در شیراز داریم که نیمی از آن نیازمند نوسازی است.

شه دوست شیرازی گفت: شهرداری شیراز با تأیید شورای اسلامی شهر، تأمین هزار واحد تسهیلات کم بهره را در دستور کار قرار داد و هزار واحد دیگر نیز طی شش ماه آینده به بانک معرفی خواهد شد و همچنین نوسازی و تأمین سه هزار واحد دیگر تاکسی نیز تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفته است.

او در خصوص تامین تسهیلات کم‌بهره به رانندگان تاکسی یادآور شد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور، در کلان‌شهر شیراز اجرا و به منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده، ۲۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است که ۱۵۰ میلیون آن توسط راننده و ۱۰۰ میلیون توسط شهرداری شیراز بازپرداخت می‌شود و به طور کلی شهرداری شیراز به هر دستگاه تاکسی ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض کمک می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو را تحولی در توسعه حمل‌ونقل ریلی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر سه خط طولی و یک خط عرضی داریم و با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند و با توسعه خطوط مترو مشکلات ترافیک در مرکزیت شهر کاهش یافته و براساس برآوردهای انجام شده در یک ساعت از خط چهار حدود ۱۷ هزار مسافر می‌توانند جابجا شوند و این کمک به مردم و حل مسائل ترافیکی است.

وی در عرصه حمل‌ و نقل همچنین اتصال خطوط ریلی یک و چهار در قلب معنوی شیراز را تحقق آرزوی دیرینه مردم شیراز بیان کرد و در این خصوص گفت: این پروژه در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و در قلب معنوی و تاریخی کلان‌شهر شیراز و در واقع در مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی پیش‌بینی شده که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی ترافیک شدیدی حاکم است و رفت‌وآمد دچار مشکل می‌شود.

او خاطرنشان کرد: این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط یک مترو می‌شود، از ایستگاه زند آغاز و در ادامه به شاهزاده قاسم می‌رسد و با دسترسی سریع‌تر به بافت تاریخی، ترافیک بخش مرکزی کلان‌شهر شیراز را کاهش خواهد داد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=47463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.