ساخت خطوط ۳ و ۴ مترو شیراز به قیمت امروز بیشاز ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز در گفت وگو با خبرجنوب با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر از ۶خط پیش بینی شده برای شهر شیراز خط یک مترو در حال بهرهبرداری است و تا قبل از کرونا تعداد مسافران آن به بیش از یکصد هزار نفر در روز هم رسید اما با آمدن کرونا تعداد مسافرهای کرونا کاهش یافت .
حسن مرادی ادامه داد: در همین رابطه از ابتدای مهر تعداد مسافران خط مترو شیراز به روزانه بالای ۴۰هزار نفر رسیده است البته هنوز هم بخشهایی از خط یک مترو نیازمند برخی تجهیزات و امکانات است .
وی اضافه کرد: در خصوص خط دو مترو شیراز بر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز تا دهه فجر یا پایان سال خط مترو به ایستگاه امیرکبیر میرسد و تست گرم انجام می شود و در ادامه نیز به دنبال رسیدن این خط به میدان امام حسین(ع)هستیم.
وی تصریح کرد: برای رسیدن خط دوم مترو به ایستگاه امیر کبیر امسال به۵۰۰میلیارد تومان نیاز داریم و برای رسیدن تا ایستگاه میدان امام حسین (ع) با ۳تا۴ایستگاه به بیش از ۲هزار میلیارد تومان نیاز است که در صورت تامین بودجه می توان در زمان مقرر پروژه را به بهره برداری رساند.
مرادی در پاسخ به این سئوال که تکلیف ایستگاه ۱۵خرداد چیست؟گفت:در خصوص ایستگاه پانزده خرداد دو مشکل وجود دارد، مشکل اول این است که اگر چه از نظر فنی امکان اجرای آن وجود دارد، اما هنوز زمین های مورد نیاز برای ایجاد دروازه ورودی این ایستگاه تملک نشده است .
وی اظهار داشت: دومین مورد آن است که این ایستگاه خیلی نزدیک به ایستگاه امام حسین و در فاصله ۴۰۰متری قرار دارد و برای اجرای آن نیازمند یک مطالعه جامع و دقیق است.
رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به آغاز اجرای خط ۳مترویا ادامه خط یک مترو هم گفت: تمرکز ما در خط۳مترو در ایستگاه گلستان و پل بصیرت است که اگر شهرداری و شورای شهر اعلامنظر کنند عملیات حفاری از سمت گلستان به سمت پل بصیرت آغاز می شود و هم اکنون در حال رفع معارضین هستیم و در صورت تامین اعتبارات این پروژه تا ۴سال آینده می تواند بخشی از آن به بهره برداری برسد.
مرادی گفت: در کنار این ۳خط در حال حاضر اجرای خط ۴ مترو شیراز هم که از اطراف حرم میگذرد در ستور کار قرار گرفته است که در صورت تامین اعتبار و منابع مالی مورد نیاز این آمادگی وجود دارد که امسال یا سال آینده این پروژه نیز آغاز شود.
مرادی در خصوص اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها گفت: برای اجرای هر کدام از خطوط ۳و ۴ مترو نیازمند بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که البته این محاسبات برمبنای قیمت این روزهای دلار است.
۸ هزار میلیارد تومان نیاز خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو
- ارسال توسط : شیراز۱۴۰۰
- 1398 بازدید
- بدون دیدگاه