تاریخ : شنبه, ۱۵ آذر , ۱۴۰۴ Saturday, 6 December , 2025

آخرین اخبار

سومین باخت فجر در لیگ برتر فوتبال کشور 📸: فرسودگی کف‌پوش‌های پل منظرگاه چمران ثبت ۲۸ اثر منبت آباده در فهرست آثار ملی ایران قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۴ آذر ۱۴۰۴ افزایش ۶۱ درصدی اعزام بیماران مسموم با مونوکسیدکربن در فارس 📸: برج های دوقلو زند پاکسازی آبگیر پارک فروزان شیراز 📸: تداوم مرمت تخت جمشید در انتظار توجه مسئولان ۶ حریق در باغات استحفاظی شیراز طی سال جاری قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۳ آذر ۱۴۰۴ انهدام ۶۶ باند سرقت و دستگیری بیش از ۶۰۰ سارق نجات کارمند مصدوم در شهرک صنعتی شیراز ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، اولویت شهرداری است ساخت مخازن ذخیره آب فضای سبز در شیراز 📸: پروژه بازسازی پل شاهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خلیج فارس به فارس قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۲ آذر ۱۴۰۴ 🎥: انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در شیراز اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر در شیراز تخصیص ۲۱۰۰ هکتار زمین برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در فارس

39

اتمام قطار شهری شیراز ۱۰۰ سال طول می‌کشد

  • کد خبر : 4542
  • 30 مهر 1392 - 14:03

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با اختصاص سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان، اتمام پروژه قطار شهری شیراز ۱۰۰ سال دیگر به طول می‌انجامد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا نقیب‌زاده عصر امروز در دهمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: بودجه شهرداری باید به عنوان بسترساز و حمایت بخش خصوصی صرف شود، نه اینکه تامین‌کننده تمام هزینه‌های شهری باشد.

وی در این زمینه قطار شهری شیراز را مثال زد و افزود: احداث خط یک این پروژه بیش از ۱۱ سال است که آغاز شده و هنوز فاز یک آن به پایان نرسیده و بهره‌برداری پنج خط دیگر به طول ۵۰ کیلومتر با اتکای صرف به منابع شهرداری بیش از ۱۰۰ سال طول می‌کشد.نقیب‌زاده ادامه داد: امروزه تامین منابع مالی برای توسعه شهر اصلیترین بحث مدیریت شهری است.

وی اضافه کرد: در تبیین وضعیت آینده شیراز اگر با روند موجود بخواهیم توسعه شهر را دنبال کنیم آنچه در پایان چهار سال آینده اتفاق می‌افتد مشابه سال‌های گذشته حداکثر ساخت چند تقاطع غیرهمسطح و چند پارک محله‌ای خواهد بود.وی تصریح کرد: الگوبرداری و استفاده از تجارب ملی و بین‌المللی در چارچوب مدیریت دانش‌محور توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری شیراز آغاز شده و جای قدردانی دارد اما رویکرد عملی و استفاده از تجارب در مباحث سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی باید کاربردی‌تر مدنظر باشد.

به گفته وی، توسعه شهر با بودجه‌هایی که با گذر روزمرگی به دست می‌آید یک توهم است در صورتی که با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی می‌توان رقم بودجه سال آینده شهرداری شیراز را به پنج هزار میلیارد تومان افزایش داد.نقیب‌زاده خاطرنشان کرد: اگر کار شهرداری و شورا تنها برنامه‌ریزی برای گرفتن پول از مردم و هزینه آن باشد جز اتلاف وقت و از دست دادن فرصت‌ها اتفاقی نمی‌افتد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=4542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. خب با این وضع آقا امین یعنی افتتاح فاز اول خط یک مترو به تعویغ افتاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. دست مسولین استانی و شهری واقعا درد نکنه بعد از سالها و وعدهای گوناگون تازه میگن بعد از ۱۰۰سال
    پس چی شد که میگفتن تا اخر امسال این وعدها یعنی کشک

  3. اعتراف به یک حقیقت تلخ در وجود سوء مدیریت در شیراز!

  4. درشهرهای دیگه مثل اصفهان و تبریز ازاین نطر وضع بدتر از شیراز وبه نطر من این یه مشکل ملی نه شهری وباید مثل تهران ازبودجهای ملی استفاده بشه نه شهری
    ازلحاظ بخش خصوصی هم اینها تمام سرمایگزاران بزرگ رواز شیراز فراری دادن حالا با چه امیدی ازبخش خصوصی صحبت میکنند جای بسی تعجب داره

  5. امین جان در مورد پایانه صادراتی ایران در شیراز میشه مطلب بذاری شنیدم شروع به ساخت شده
    http://farset.ir/
    بعد امروز داشتن پل بالایی معالی آباد رو آسفالت میکردن دقیقا نگفتن کی افتتاح میشه؟

  6. عزیز وسائلاش رسیده و در گمرک بندر در حال ترخیص هست.

    • من با مدیر روابط عمومی مترو صحبت کردم، این مسئله رو تکذیب کردن مجتبی جان

      • امین جان مدیران سازمان ها سیاستشون هست که این چیزا رو نمیگن.شما باور نکن.

      • مجتبی چان اگر واگن ها وارد شده بودن انقدر خبر مهمی است که خودشون ازش بهره برداری خبری کنند و تا حدی از فشارهای موجود بر خودشون از سوی افکار عمومی در خصوص راه اندزای مترو رهایی پیدا کنن

      • عزیز وسائلاش رسیده نه واگن ها ، لطفا یه بار دیگه چیزی که نوشتمو بخون.

  7. یعنی اینقدر تو متروی شیراز دزدی میشه؟!؟
    یعنی تکمیل دوتا خط مترو به بیش از ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومن پول نیاز داره؟؟
    متری چند حساب میکنن اینا؟

  8. بهترین راه برای ساخت مترو فروش اوراق مشارکت توسط شهرداری هست .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.