رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با اختصاص سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان، اتمام پروژه قطار شهری شیراز ۱۰۰ سال دیگر به طول میانجامد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا نقیبزاده عصر امروز در دهمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: بودجه شهرداری باید به عنوان بسترساز و حمایت بخش خصوصی صرف شود، نه اینکه تامینکننده تمام هزینههای شهری باشد.
وی در این زمینه قطار شهری شیراز را مثال زد و افزود: احداث خط یک این پروژه بیش از ۱۱ سال است که آغاز شده و هنوز فاز یک آن به پایان نرسیده و بهرهبرداری پنج خط دیگر به طول ۵۰ کیلومتر با اتکای صرف به منابع شهرداری بیش از ۱۰۰ سال طول میکشد.نقیبزاده ادامه داد: امروزه تامین منابع مالی برای توسعه شهر اصلیترین بحث مدیریت شهری است.
وی اضافه کرد: در تبیین وضعیت آینده شیراز اگر با روند موجود بخواهیم توسعه شهر را دنبال کنیم آنچه در پایان چهار سال آینده اتفاق میافتد مشابه سالهای گذشته حداکثر ساخت چند تقاطع غیرهمسطح و چند پارک محلهای خواهد بود.وی تصریح کرد: الگوبرداری و استفاده از تجارب ملی و بینالمللی در چارچوب مدیریت دانشمحور توسط معاونت برنامهریزی شهرداری شیراز آغاز شده و جای قدردانی دارد اما رویکرد عملی و استفاده از تجارب در مباحث سرمایهگذاری و مشارکت بخش خصوصی باید کاربردیتر مدنظر باشد.
به گفته وی، توسعه شهر با بودجههایی که با گذر روزمرگی به دست میآید یک توهم است در صورتی که با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی میتوان رقم بودجه سال آینده شهرداری شیراز را به پنج هزار میلیارد تومان افزایش داد.نقیبزاده خاطرنشان کرد: اگر کار شهرداری و شورا تنها برنامهریزی برای گرفتن پول از مردم و هزینه آن باشد جز اتلاف وقت و از دست دادن فرصتها اتفاقی نمیافتد.
خب با این وضع آقا امین یعنی افتتاح فاز اول خط یک مترو به تعویغ افتاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نه اون سر جاش هست رضا جان
دست مسولین استانی و شهری واقعا درد نکنه بعد از سالها و وعدهای گوناگون تازه میگن بعد از ۱۰۰سال
پس چی شد که میگفتن تا اخر امسال این وعدها یعنی کشک
اعتراف به یک حقیقت تلخ در وجود سوء مدیریت در شیراز!
درشهرهای دیگه مثل اصفهان و تبریز ازاین نطر وضع بدتر از شیراز وبه نطر من این یه مشکل ملی نه شهری وباید مثل تهران ازبودجهای ملی استفاده بشه نه شهری
ازلحاظ بخش خصوصی هم اینها تمام سرمایگزاران بزرگ رواز شیراز فراری دادن حالا با چه امیدی ازبخش خصوصی صحبت میکنند جای بسی تعجب داره
امین جان در مورد پایانه صادراتی ایران در شیراز میشه مطلب بذاری شنیدم شروع به ساخت شده
http://farset.ir/
بعد امروز داشتن پل بالایی معالی آباد رو آسفالت میکردن دقیقا نگفتن کی افتتاح میشه؟
بله حتما، معالی آباد رو هم نمیدونم، هنوز اعلام نکردن بابک جان
عزیز وسائلاش رسیده و در گمرک بندر در حال ترخیص هست.
من با مدیر روابط عمومی مترو صحبت کردم، این مسئله رو تکذیب کردن مجتبی جان
امین جان مدیران سازمان ها سیاستشون هست که این چیزا رو نمیگن.شما باور نکن.
مجتبی چان اگر واگن ها وارد شده بودن انقدر خبر مهمی است که خودشون ازش بهره برداری خبری کنند و تا حدی از فشارهای موجود بر خودشون از سوی افکار عمومی در خصوص راه اندزای مترو رهایی پیدا کنن
عزیز وسائلاش رسیده نه واگن ها ، لطفا یه بار دیگه چیزی که نوشتمو بخون.
یعنی اینقدر تو متروی شیراز دزدی میشه؟!؟
یعنی تکمیل دوتا خط مترو به بیش از ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومن پول نیاز داره؟؟
متری چند حساب میکنن اینا؟
ببخشید سه تا صفرش جا افتاد!
میشه ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
انصاف هم خوب چیزیه..
بهترین راه برای ساخت مترو فروش اوراق مشارکت توسط شهرداری هست .