معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر در مناطق سه، پنج و هفت مسیر ویژه دوچرخه احداث شده است و شهروندان از آن استفاده میکنند، گفت:مسیرهای ویژه دوچرخه در مناطق ۲، ۶ و ۷ شهرداری شیراز احیا میشود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مجتبی زوربخش در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اهمیت استفاده از دوچرخه از احیا و توسعه مسیرهای ویژه این مد حملونقلی در بازگشایی گرههای ترافیکی شهر شیراز خبر داد و اظهار داشت: مسیرهای ویژه دوچرخه در مناطق ۲، ۶ و ۷ شهرداری شیراز احیا میشود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در مناطق سه، پنج و هفت مسیر ویژه دوچرخه احداث شده است و شهروندان از آن استفاده میکنند، خاطر نشان کرد: در فاز نخست مسیرهای دوچرخه سواری شهرداری در مناطق دو، شش و هفت به صورت شبکه و با تاکید بر ارتباط منطقی با سایر مدهای حملونقلی طراحی و به شورای ترافیک استان ارسال میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: این مسیرهای ویژه دوچرخه با محوریت ارتباط آن با سایر ناوگان حملونقلی مانند اتوبوس، تاکسی و مترو احداث و به شبکه حمل و نقل شهر اضافه میشود.
وی همچنین از بازدید از محورهای دارای گرههای ترافیکی و حادثهخیز با همراهی شهرداران مناطق مختلف خبر داد و گفت: برنامهریزیهای لازم برای بازگشایی گرههای ترافیکی شهر با هدف سهولت در حرکت وسایل نقلیه، دسترسی آسان به خیابانهای اصلی و افزایش ایمنی عابران پیاده صورت گرفته است.
زوربخش علت عمده گرههای ترافیکی شهر را علاوه بر ایرادات زیر ساختی، عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی عنوان و بیان کرد: بیشترین گره ترافیکی شیراز در هسته مرکزی و معابر منتهی به مرکز شهر وجود دارد که به دلیل پارک دوبل خودروها، توقف در حریم تقاطعات، تعدد مراکز درمانی و تجاری و عدم استفاده از حمل و نقل عمومی رخ میدهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: برای حل این مشکلات ترافیکی، ایمن سازی، اصلاح مهندسی و احیا و توسعه مسیرهای دوچرخه بر اساس اولویتبندی و مطالعات دوچرخهسواری کلانشهر شیراز را در دستور کار داریم.
متاسفانه مسیر دوچرخه سواری پیاده راه سلامت چمران قابل استفاده نیست و از مسیر پیاده روی جدا نشده است. در قسمت ورودی نیز تابلوی ورود دوچرخه ممنون نصب شده