تاریخ : شنبه, ۱۳ خرداد , ۱۴۰۲ Saturday, 3 June , 2023

آخرین اخبار

آغاز عملیات اجرایی سه ایستگاه خط ۳ مترو 🎥 آغاز ساخت بزرگترین آکواریوم ایران در شیراز 📷 ایستگاه مترو عادل آباد در خط ۲ مترو شیراز انعقاد چند تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش تقریبی ۱۴ هزار میلیارد تومان عملیات ساماندهی ۱۸ کیلومتر از کمربندی جنوبی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت کمک ۱۰۰میلیونی شهرداری شیراز برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی 📷 نام شیراز بر قامت برج آزادی تهران نقش بست فرهنگ و هنر بهترین ابزار برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است 📷 افتتاح دوبرگردان نیایش وعده نصب تابلو روزشمار پروژه های شهرداری شیراز عملی نشد طرح تقاطع نواب صفوی – بزرگراه کمربندی شیراز میزان بارش شهرهای فارس در سامانه بارشی اخیر اعلام شد 🎥 ترنم و طراوت باران در بیشتر نقاط فارس 🎥 جان دوباره آبشار فصلی دشت ارژن از ۸ اَبَـــر پروژه وعده داده شده چه خبر؟ 📷 پاییز رنگارنگ شیراز در باران آذرماه 📷 تصاویر هوایی زیبا از شیراز 📷 مجسمه سعدی شیرازی در شهر نانجینگ چین نصب شد باغ جنت به عنوان نخستین محل تجمعات قانونی در شیراز تعیین شد افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات- دشت ارژن

6

مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در شیراز توسعه می‌یابد

  • کد خبر : 35567
  • 28 خرداد 1397 - 15:21

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر در مناطق سه، پنج و هفت مسیر ویژه دوچرخه احداث شده است و شهروندان از آن استفاده می­‌کنند، گفت:مسیرهای ویژه دوچرخه در مناطق ۲، ۶ و ۷ شهرداری شیراز احیا می‌شود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مجتبی زوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اهمیت استفاده از دوچرخه از احیا و توسعه مسیرهای ویژه این مد حمل‌ونقلی در بازگشایی گره‌­های ترافیکی شهر شیراز خبر داد و اظهار داشت: مسیرهای ویژه دوچرخه در مناطق ۲، ۶ و ۷ شهرداری شیراز احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مناطق سه، پنج و هفت مسیر ویژه دوچرخه احداث شده است و شهروندان از آن استفاده می­‌کنند، خاطر نشان کرد: در فاز نخست مسیرهای دوچرخه‌ ­سواری شهرداری در مناطق دو، شش و هفت به صورت شبکه و با تاکید بر ارتباط منطقی با سایر مدهای حمل‌ونقلی طراحی و به شورای ترافیک استان ارسال می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: این مسیرهای ویژه دوچرخه با محوریت ارتباط آن با سایر ناوگان حمل‌ونقلی مانند اتوبوس، تاکسی و مترو احداث و به شبکه حمل و نقل شهر اضافه می‌شود.

وی همچنین از بازدید از محورهای دارای گره­‌های ترافیکی و حادثه‌خیز با همراهی شهرداران مناطق مختلف خبر داد و گفت: برنامه‌­ریزی‌­های لازم برای بازگشایی گره‌­های ترافیکی شهر با هدف سهولت در حرکت وسایل نقلیه، دسترسی آسان به خیابان‌­های اصلی و افزایش ایمنی عابران پیاده صورت گرفته است.

زوربخش علت عمده گره‌­های ترافیکی شهر را علاوه بر ایرادات زیر ساختی، عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی عنوان و بیان کرد: بیشترین گره ترافیکی شیراز در هسته مرکزی و معابر منتهی به مرکز شهر وجود دارد که به دلیل پارک دوبل خودروها، توقف در حریم تقاطعات، تعدد مراکز درمانی و تجاری و عدم استفاده از حمل و نقل عمومی رخ می­‌دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: برای حل این مشکلات ترافیکی، ایمن ­سازی، اصلاح مهندسی و احیا و توسعه مسیرهای دوچرخه بر اساس اولویت­‌بندی و مطالعات دوچرخه‌­سواری کلانشهر شیراز را در دستور کار داریم.

 

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=35567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. متاسفانه مسیر دوچرخه سواری پیاده راه سلامت چمران قابل استفاده نیست و از مسیر پیاده روی جدا نشده است. در قسمت ورودی نیز تابلوی ورود دوچرخه ممنون نصب شده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.