تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

11

مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در شیراز توسعه می‌یابد

  • کد خبر : 35567
  • 28 خرداد 1397 - 15:21

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر در مناطق سه، پنج و هفت مسیر ویژه دوچرخه احداث شده است و شهروندان از آن استفاده می­‌کنند، گفت:مسیرهای ویژه دوچرخه در مناطق ۲، ۶ و ۷ شهرداری شیراز احیا می‌شود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مجتبی زوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اهمیت استفاده از دوچرخه از احیا و توسعه مسیرهای ویژه این مد حمل‌ونقلی در بازگشایی گره‌­های ترافیکی شهر شیراز خبر داد و اظهار داشت: مسیرهای ویژه دوچرخه در مناطق ۲، ۶ و ۷ شهرداری شیراز احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مناطق سه، پنج و هفت مسیر ویژه دوچرخه احداث شده است و شهروندان از آن استفاده می­‌کنند، خاطر نشان کرد: در فاز نخست مسیرهای دوچرخه‌ ­سواری شهرداری در مناطق دو، شش و هفت به صورت شبکه و با تاکید بر ارتباط منطقی با سایر مدهای حمل‌ونقلی طراحی و به شورای ترافیک استان ارسال می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: این مسیرهای ویژه دوچرخه با محوریت ارتباط آن با سایر ناوگان حمل‌ونقلی مانند اتوبوس، تاکسی و مترو احداث و به شبکه حمل و نقل شهر اضافه می‌شود.

وی همچنین از بازدید از محورهای دارای گره­‌های ترافیکی و حادثه‌خیز با همراهی شهرداران مناطق مختلف خبر داد و گفت: برنامه‌­ریزی‌­های لازم برای بازگشایی گره‌­های ترافیکی شهر با هدف سهولت در حرکت وسایل نقلیه، دسترسی آسان به خیابان‌­های اصلی و افزایش ایمنی عابران پیاده صورت گرفته است.

زوربخش علت عمده گره‌­های ترافیکی شهر را علاوه بر ایرادات زیر ساختی، عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی عنوان و بیان کرد: بیشترین گره ترافیکی شیراز در هسته مرکزی و معابر منتهی به مرکز شهر وجود دارد که به دلیل پارک دوبل خودروها، توقف در حریم تقاطعات، تعدد مراکز درمانی و تجاری و عدم استفاده از حمل و نقل عمومی رخ می­‌دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: برای حل این مشکلات ترافیکی، ایمن ­سازی، اصلاح مهندسی و احیا و توسعه مسیرهای دوچرخه بر اساس اولویت­‌بندی و مطالعات دوچرخه‌­سواری کلانشهر شیراز را در دستور کار داریم.

 

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=35567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. متاسفانه مسیر دوچرخه سواری پیاده راه سلامت چمران قابل استفاده نیست و از مسیر پیاده روی جدا نشده است. در قسمت ورودی نیز تابلوی ورود دوچرخه ممنون نصب شده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.