تاریخ : شنبه, ۲۰ بهمن , ۱۴۰۳ Saturday, 8 February , 2025

آخرین اخبار

📸:تعطیلی کارگاه تقاطع سفیر _ کمربندی 📸:ساخت ایستگاه شکوفه خط دو مترو شیراز در هاله ای از ابهام الحاق ۶۰ هزار قطعه زمین به روستا‌های فارس برای طرح نهضت ملی مسکن سانحه رانندگی در جاده کازرون به بوشهر ۵ کشته برجای گذاشت قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/۱۹ بهمن ۱۴۰۳ 📸:مراحل پایانی ساخت تقاطع سپهر ادامه بارفروشی در کمربندی کشن با وجود نصب دوربین کنترل سرعت! پیروزی فجرسپاسی و ادامه صدر نشینی، در شب توقف رقبا 📸:عمر ناچیز نورپردازی پل های عابر پیاده تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای مجموعه تاریخی زندیه قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ 📸:بهسازی سنگ فرش محور حافظیه تشکیل کارگروه مشترک برای حل مشکلات بین شیراز و صدرا 📸:ادامه تاریکی تقاطع رودکی فعالیت ۵۰۰۰ مطب پزشک تنها در یک خیابان شیراز قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ 📸:ایستگاه مترو قهرمانان، دوسال پس از افتتاح! کاهش حجم ذخیره سدهای فارس؛ حجم مفید فقط ۲۶ درصد ادعای کشف سکه‌ در بیضا و فروش در نیویورک اثبات نشده است بتن‌ریزی عرشه پروژه روگذر قائم – رحمت

83

مصیبتی که با افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان گریبان مردم را خواهد گرفت!

  • کد خبر : 35370
  • 21 خرداد 1397 - 14:31
امین آل شمس؛ سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰: با گذشت نزدیک به یک دهه از کلنگ زنی پروژه آزادراه شیراز – اصفهان وعده مسوولان برای افتتاح این طرح تاریخی همچنان با تاخیر مواجه شده و البته با نزدیک شدن به افتتاح به مشکلی نزدیک می شویم که می تواند تبدیل به مصیبت شود. پروژه آزادراه شیراز اصفهان  در  مسیر  کریدور  شمال-جنوب در دوباند به طول ۲۲۵ کیلومتر و هفت قطعه درحال احداث هست که قطعه هفتم و روش اتصال آن به شیراز در هنگام افتتاح قطعا به یک معضل بزرگ و مصیب برای مردم تبدیل می شود.
در تقشه ها و طرحهای منتشر شد و همچنین مصاحبه های مسوولان مشخص شده که این قطعه از روستای تنگ خیاره بیضا شروع شده و با عبور از جنوب پادگان شهید بهشتی برروی جاده قدیم گرفته و با گذر از گردنه تنگ خیاره و دشت صدرا به اتوبان شیراز – سپیدان و منطقه ای بین روستای قلات و گویم خواهد رسید. 
اکنون به بررسی وضعیت ترافیک فعلی این مسیر می پردازیم. مسیر فعلی اتوبان شیراز – سپیدان که پس از زیرگذر در دست تعریض گلستان شروع می شود مسیری شامل دو باند رفت و دوباند برگشت است که در محل دوکوهک و گویم به دلیل وجود شهرکهای مسکونی در روزهای تعطیل دارای ترافیک سنگین و کلافه کننده است که البته اکنون بخشی از مسیر در محل دوکوهک در دست تعریض است که مشکل اصلی ترافیک در منطقه گویم وجود دارد.
حال تصور کنید که تمام یا بخش زیادی از بار ترافیک مسیر فعلی اصفهان به شیراز به این آزادراه منتقل شده و این ترافیک در محل اشاره شده به بزرگراه شیراز سپیدان رسیده و به سمت شیراز سرازیر شود! در این زمان است که مردم و نه مسوولان، معنی واقعی کلمه مصیب و گرفتاری در ترافیک بی سابقه را تجربه خواهند کرد. نکته قابل توجه اینکه با گذشت ۱۷ ماه از آغاز عملیات عمرانی قطعه ۷ آزادراه، هنوز عملیات اجرایی تقاطع آزادراه با اتوبان شیراز – اصفهان شروع نشده و مسوولان درباره کمربندی شمالغرب شیراز که در امتداد مسیر آزادراه و در دامنه کوه دراک ساخته خواهد شد صرفاً چند جلسه برگزار کرده و عملیات اجرایی این پروژه که ۲۰ کیلومتر طول دارد آغاز نشده و با توجه به حجم عملیاتی آن احتمالا ساخت آن بیش از دو دهه طول خواهد کشید.در دو تصویر زیر وضعیت اتصالی آزاده راه به شیراز و زیرساختهای عمرانی مورد نیاز مشخص شده است:

وضعیت اتصالی آزاده راه به شیراز

وضعیت اتصالی آزاده راه به شیراز

اکنون و در ابتدا باید منتظر ماند و دید که این پروژه چه زمانی افتتاح می شود و در وهله دوم اینکه برای مشکل اشاره شده چه تدبیری اندیشیده شده است.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=35370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. با سلام
    جاده گلستان به دو کوهک در حال تعریض می باشد و در ادامه جاده دوکوهک به صدرا فاز۲ هم به صورت ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت در حال تعریض می باشد . ضمن اینکه جاده ای زیر سازی شده از فاز ۲ صدرا و با عبور از پشت گویم به بزرگراه وصل میشود ( این جاده در حال حاضر و در مواقع ترافیک به صورت محلی مورد استفاده قرار می گیرد. ) . در واقع مسیر فوق قسمتی از بار ترافیکی مسیر مذکور را به دوش خواهد کشید.

  2. سلام
    آیا در قطعه ۷ تونل وجود دارد؟( با توجه به نقشه ) . با توجه به مشاهدات موجود در مسیر در حال ساخت آزاد راه ، محل تقاطع آزاد راه با بزرگراه شیراز سپیدان در دو راهی قلات می باشد.

  3. کار ساخت ازاد راه جدید شیراز باید هر چه زودتر شروع گردد .

  4. سلام وقت بخیر, باتوجه به وجود شهرکهایی چون گویم و دو کوهک، بایستی نسبت به احداث رو گذر مناسب حد فاصل دشت صدرا تا زیر گذر گلستان، بررسی کارشناسانه صورت گیرد (اینگونه موارد در همه جای دنیا و از جمله اصفهان خودمان صورت گرفته و بدون تداخل با رفت و آمد های محلی، بار ترافیکی را کاهش می‌دهد)

  5. سلام
    ادامه مسیر به جاده بوشهر از کجا رد میشه

  6. باسلام..تاکی بایدشاهدترافیک سنگین درمنطقه گویم که یک عده باتبانی منزل مسکونی خودرابه سوپروقصابی ومرغ فروشی وبقیه اصناف تبدیل وشهرداری ودولت رادچارمشکل کرده اندباشیم بایدبرخوردجدی بعمل ایدوهمه راخراب کردتااین جاده هرچه سریعتربه پایان برسد

    • متاسفانه یا عده سودجو و خودسر تو مسیر عبور جاده از گویم، با لجبازی و خودسری دارن آینده کل شهرک گویم رو نابود میکنن، اتوبانی که با عبورش از گویم میتونه پنجاه سال این قسمت رو جلوتر ببره، بخاطر چهار تا سوگر مارکت و قصابی داره به جای دیگه ای منتقل میشه، اگه واقعا زور مسءولین به این عده نمیرسه که باید فاتحه خودمون رو بخونیم،
      بهتره هرچه سریعتر با حمایت ارگانهای قضایی و انتظامی بساط این افراد برچیده شه که هم شاهد پیشرفت گویم باشیم و هم ترافیک آزاردهنده و سنگین این قسمت از بین بره.

  7. با این جاده جدید و حتی بدون آن بایستی برای ترافیک گویم و عریض شدن جاده فکری بشود. عرض فعلی جاده در گویم به هیچ وجه جوابگوی تعداد تردد فعلی نیست. جوابگوی این همه وقت و سوخت به هدر رفته در ترافیک پشت گویم کیست؟ مردم بیضا، سپیدان، یاسوج و.. همه از این مسیر با شیراز تردد می کنند. خواهشمند است سریعا رسیدگی شود و تاخیر چند ساله در رسیدگی به وضعیت گویم جبران شود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.