3:28:46تاریخ : یکشنبه, ۱۷ فروردین , ۱۴۰۴ Sunday, 6 April , 2025

آخرین اخبار

وضعیت عجیب پروژه بزرگراه اتصال صدرا به شیراز فجرسپاسی به لیگ برتر نزدیک‌تر شد بزرگترین اقامتگاه همراه بیمار جنوب کشور در شیراز افتتاح می‌شود ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در مناطق مرکزی شیراز از ۲۰ فروردین‌ ۴۰ کشته در تصادف های جاده ای فارس ساخت پل چپگرد، جایگزین طرح شکست خورده تقاطع زیباشهر می شود قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ دستگیری ۳۲۰ سارق خودرو در نوروز امسال تحویل قطعه سنگ پیدا شده از تخت جمشید به میراث فرهنگی فارس افزایش ۱۴ درصدی تردد خودرو طی ایام نوروز در فارس سقوط نیسان از ارتفاعات کوه‌های دوان کازرون با ۲ مصدوم و یک جانباخته تخت جمشید رکورددار ماند فارس رتبه نخست کشوری اسکان مهمانان نوروزی در مدارس اسکان نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در کمپ‌های نوروزی شهرداری شیراز 📸: مهار آتش‌سوزی گسترده در کارخانه بسته‌بندی عسل در شهرک صنعتی شیراز ۸ مصدوم در برخورد دو خودرو سواری در آزادراه شیراز – اصفهان قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ زلزله ۴/۴ ریشتری داریان فارس را لرزاند بازدید نزدیک به نیم میلیون نفر از تخت جمشید غرق‌شدن جوان ۲۵ ساله در رودخانه قره‌آغاج

22

خط جدید مترو الیزابت لندن

  • کد خبر : 34663
  • 07 آذر 1396 - 17:10

درست در زیر مرکز شهر لندن پروژه‌ای در دست ساخت است که بزرگترین پروژه ساخت‌وساز در تاریخ انگلیس به شمار می‌رود.

به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از ایسنا،این پروژه ۱۶ میلیارد یورویی به نام “کراس ریل” یک خط جدید مترو است که به زودی افتتاح خواهد شد.

دو عدد از هشت دستگاه حفاری تونل که در این پروژه به کار گرفته شده‌اند، ساخت آلمان هستند. هر یک از این دستگاه‌ها نزدیک به ۱۱ میلیون یورو قیمت دارند. کندن هر ۱۰۰ متر تونل زیر رودخانه تیمز لندن حدود یک هفته طول می‌کشد. برای هر دستگاه حفاری ۲۰ کارگر به خدمت گرفته شده‌اند که ۲۴ ساعته مشغول به کار هستند.
نمایندگان ۵۰ شهر و سازمان از پروژه “کراس ریل” بازدید کردند. جدا از مسائل اقتصادی، این پروژه به‌خصوص از نظر مهندسی دارای جذابیت‌های فراوانی است. ایستگاه جدید استپنی گرین در شرق لندن تنها چند متر از یک زمین فوتبال محلی پرطرفدار در این منطقه فاصله دارد.

هزینه ساخت خط جدید حدود ۱۶ میلیارد یورو بوده است. عملیات ساخت در سال ۲۰۰۹ آغاز شد. از این پروژه در حال حاضر به عنوان بزرگترین پروژه‌ زیرساختی در اروپا یاد می‌شود. این خط مترو شامل ۴۰ ایستگاه است که ۱۰ ایستگاه آن جدید هستند.
مهندسان دو سال تمام برای طراحی بهترین مسیرهای تونل زیرزمینی وقت گذاشتند. بدین منظور می‌بایست در ۲۶ نقطه در بالا یا زیر مسیر حمل و نقل عمومی لندن تونل زده می‌شد.
در مجموع ۴۲ کیلومتر تونل جدید به شبکه حمل و نقل اضافه شده است که قطر هر یک هفت متر است.
خط جدید “الیزابت” نام می‌گیرد. قرار است بخش‌هایی از این خط در مه ۲۰۱۸ افتتاح شود. در دسامبر همان سال خط به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید. هزینه ساخت این خط از ترکیب درآمدهای مالیاتی، فروش بلیت و همچنین بخش خصوصی تأمین شده است.
واگن‌های قطار در خط جدید حدود ۲۰۰ متر طول دارند که دو برابر واگن‌های کنونی متروی لندن خواهد بود. هر واگن ظرفیت حمل ۱۵۰۰ مسافر را دارد. واگن‌های کنونی ظرفیت حمل ۸۰۰ مسافر را دارند.
طبق برآوردها سالانه ۲۰۰ میلیون مسافر توسط خط جدید جابه‌جا خواهند شد. ایستگاه کنری‌وارف نخستین ایستگاهی بود که ساخت آن به اتمام رسید. طی مسیر میان این ایستگاه در شرق لندن تا فرودگاه هیثرو در غرب شهر ۴۰ دقیقه به طول خواهد انجامید. در حال حاضر طی این مسیر ۶۷ دقیقه طول می‌کشد.
دورتادور ایستگاه جدید کنری‌وارف را آب احاطه کرده است. سقف چوبی ایستگاه ۳۱۰ متر ارتفاع دارد و روی آن یک فضای سبز طراحی شده است.
در حال حاضر سالانه حدود ۴۰ میلیون نفر از ایستگاه کنری‌وارف جابه‌جا می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که خط جدید الیزابت به شکل چشمگیری از بار ترافیکی حمل و نقل عمومی لندن بکاهد.

 

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=34663

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. عین تکمیل خطوط مترو ماست! یحتمل از ما اسکی رفته اند. این قبول نیست

  2. تقریبا شبیه ایستگاه ستاد خودمونه.!!!!! البته مال ما به مراتب پر هزینه تر تموم شده!!!!!

  3. کاش یه فیلم از مترو شیراز پر میکردن به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی دنیا!!!آخه چیزی که ۲۰ سال ساختش طول کشیده باید خیلی عظمت داشته باشه!!احتمالا تا الآن یه ده کیلومتری رفتن زیر زمین!!!!

  4. دراین پستوی فرهنگی که ما آنرا به غلط پایتخت فرهنگی می نامیم اگه یک جو مغز در کله مسئولین قطار شهری و یا حتی شهردار بود میشد در نمای داخلی و بیرونی ایستگاهها از هنرهای دستی مانند خاتم کاری ، منبت کاری، کاشیکاری، آینه کاری ، قلم زنی ، و…… استفاده کرد حالا که صدها و هزاران میلیارد تومان خرج قطار شهری شده است بگذار تا چند میلیارد آنهم به این شاخه های هنری برسد و هم ایستگاهها زیبایی خاصی پیدا کنند و هم کمکی به قشر هنرمند می شد تا از این وضع اسفناک و بی اعتنایی بیرون می آمدند. پز فرهنگی چیزی را حل نمی کند. آخه این فرهنگ جایی باید نمود داشته باشد واله ما که چیزی در این صندوقخانه فرهنگی ندیدیم. صرف دفن چند شاعر در مکانی آن مکان را فرهنگی نمی کند. برادر عزیز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.