معاون عمرانی استانداری فارس از پیشرفت تونل انتقال توان متروی شیراز بازدید کرد.
سازمان قطارشهری شیراز و شرکت برق منطقه ای فارس در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های موازی دستگاه های اجرایی و به منظور تامین برق مورد نیاز بخش هایی از خطوط یک، دو و چهار قطار شهری شیراز، تامین برق پایدار ایستگاه های فلسطین و فردوسی برق منطقه ای فارس و نیز تقویت و توسعه خطوط قدیمی برق بخش از کلانشهر شیراز، طی توافق نامه ای پروژه مشترک طرح انتقال توان را با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال و به طول تقریبی ۲ کیلومتر حدفاصل میدان جام جم تا میدان نمازی اجرا می کنند.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰ ،این روزها در سطح معابر درون شهری به سختی می توان نقطه ای پیدا کرد که از گزند تیشه و کلنگ شرکت هایی که مسئول امور زیر ساختی و تاسیساتی شهر می باشند مصون مانده باشد. حال آنکه در کشور های پیشرفته جهان برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای شهروندان، عدم تخریب سطوح معابر درون شهری و زیبا سازی چهره شهر اقدام به انتقال این تاسیسات به درون تونل های زیر سطحی گردیده است تا بتوان کلیه امور زیر ساختی شهری را از طریق این تونل های یکپارچه به اقصی نقاط شهر بدون ایجاد مزاحمت یا هزینه های تخریب و بازسازی به انجام رساند.
در این راستا سازمان قطار شهری شیراز و شرکت برق منطقه ای فارس پیشگام شده و در زمینه ایجاد زیرساختی برای انتقال خطوط برق اقدام به احداث تونل زیر سطحی، تاسیسات ویژه کرده اند. نزدیکی پست برق فشار قوی شرکت برق منطقه ای استان فارس در مجاورت دانشگاه شیراز به مرکز شهر (میدان نمازی) فرصت مناسبی جهت تامین برق مطمئن و کافی برای خطوط فعلی و خطوط آتی مترو ایجاد و احداث این تونل های انتقال توان را به یک ضرورت تبدیل کرده است.
مهندس حاجی زمانی مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز و حومه در حاشیه بازدید مهندس رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس از این پروژه عنوان کرد: سازمان قطار شهری شیراز و شرکت برق منطقه ای فارس در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های موازی دستگاه های اجرایی، طی توافق نامه آذر ماه سال ۱۳۹۴، پروژه مشترک طرح انتقال توان با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال به طول تقریبی ۲ کیلومتر را در دستور کار خود قرار داده اند.
حاجی زمانی افزود در این پروژه، تامین برق مورد نیاز بخش هایی از خطوط یک و دو و چهار قطار شهری شیراز، تامین برق پایدار ایستگاه های فلسطین و فردوسی برق منطقه ای فارس و نیز تقویت و توسعه خطوط قدیمی بخشی از کلانشهر شیراز پیش بینی شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز این پروژه هم اکنون در مسیر میدان جام جم تا میدان نمازی در دست اجرا می باشد. از ویژگی های منحصر به فرد این پروژه می توان به بهره وری و استفاده بهینه از فضای زیر سطح خیابان در قالب استفاده مشترک دو دستگاه مستقل اجرایی از یک فضا، کاهش هزینه های اجرای کار با حذف هزینه های مازاد و همچنین هزینه های نظارت بر اجرای پروژه، صرفه جویی در زمان اجرای پروژه و … اشاره کرد.
مهندس رضاییان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن این تعامل بین دو دستگاه اجرایی ابراز امیدواری کرد با حمایت و همراهی کلیه دستگاههای نظارتی در راستای ایجاد زیرساختهای مشابه، زمینه اجرای پروژه های مشترک در راستای تحقق مدیریت واحد شهری با هدف کاهش ایجاد مزاحمت برای شهروندان، کاهش بار ترافیکی، عدم آسیب به سیما و منظر شهری و حفظ زیبایی معابر بیش از پیش فراهم گردد. مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز نیز در این بازدید آمادگی خود را جهت تعاملات مشترک با کلیه نهادهای ذیربط اعلام کرد.