معاون حمل و نقل شهرداری شیراز گفت: با پاکسازی، تعمیر و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز برای آغاز سال تحصیلی آماده است. به گزارش شیراز۱۴۰۰، حمیدرضا ناصری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار کرد: اتوبوسها از دو ماه پیش برای آغاز سال تحصیلی آماده شدهاند و بیش از هزار دستگاه اتوبوس خط واحد نوسازی، پاکسازی و بهینه سازی شده و۲۰۰ اتوبوس گاز سوز نیز با ۷ میلیارد ریال هزینه به ناوگان حمل و نقل درون شهری افزوده شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۹۰ دستگاه اتوبوس با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری شده که از آبان ماه به ناوگان حمل و نقل افزوده میشود. ناصری افزود: ۷۰ دستگاه مینی بوس گاز سوز هم با ۴۰ میلیارد ریال خریداری شده و تا اول مهرماه به ناوگان حمل و نقل افزوده میشود تا علاوه بر کمک به ناوگان حمل و نقل به دلیل استفاده از سوخت سی. ان. جی به پاکی هوا کمک کنند.
معاون حمل و نقل شهرداری شیراز با بیان اینکه امسال ۱۳ شرکت حمل و نقل با ۵۰۰ مینی بوس، کار ارائه سرویس به مدارس را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای شهر شیراز امسال نرخ سرویس مدارس نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است. وی با بیان اینکه در هفته اول آغاز سال تحصیلی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در نقاط پر تردد به کمک ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز میآیند، اظهار کرد: از مردم و والدین انتظار داریم در روزهای اول تا پیش از مشخص شدن سرویس مدارس، سعی در تردد با اتوبوس داشته باشند و از پارک کردن خودروهای شخصی خود جلو مدارس خودداری کنند.
ناصری گفت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ شب به شهروندان خدمات ارئه میدهد و روزانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر را در نقاط مختلف شهر جابجا میکنند.
نگفته اون ۹۰ دستگاه چه نوع اتوبوس هایی هستن؟
امروز اقای ناصری در نشست خبری گفتن که گازسوز هستن
brt چی چیزی خریدن
نه brt نخریدن
مدیر جان
اسقاطی های تهران . اصفهان و مشهد نیستن
نه 😉
پس از این بنزای بدون کولر هستن؟
بدون کولر هستن، بله
ناوگان اتوبوسرانی شیراز ضعیف و قدیمی است ۹۰تا اتوبوس بعض هیچیه این هم جای امید داره
کاش یه کمی هم به ادب و تربیت راننده هاشون رسیدگی می کردن. یه مشت بی سواد لات هیز
این واقعا اسف باره که امروزه تمام کلانشهر های اصلی کشور تهران،- مشهد-تبریز و اصفهان خطوط بی آر تی دارن. ما هنوز تو اتوبوس های گاز سوز بدون کولرمون موندیم و داریم درجا میزنیم.
شهرداری شیراز در این سالهای اخیر که درآمدش بیشتر شده و امسال به ۱۵۰۰ ملیارد تومن رسیده، نمیتونه یک چند تا اتوبوس بی آرتی بخره و راه اندازی کنه؟
اگر اینطوره بدون حتم اون خطوط ویژه تند رویی که وعده دادن هم مثل خط ویژه زنده. حتی خطی که از شهرک گلستان شروع میشه تا نمازی هم بی فایده خواهد بود و حتی نمای بدی به شهر میده.
با اینکه امروزه در کشور های اروپایی و کشور های ترکیه و برزیل خطوط اتوبوسرانی واقعا مدرن و پیشرفته و سریع و بدون نقصی دارن، نمیگم ما هم باید همون ها رو داشته باشیم اما دیگه نمیتونیم یه بی آر تی داشته باشیم؟
اونم ان اتوبوس های بی کولر در ضمن ما در ایران بیشترین نرخ کرایه اتوبوس را داریم
واقعا اتوبوسرانی در شیراز و یا حتی ایران خیلی ضعیف عمل میکنه.
در کشورهای از ما جلوتر از سیستم جی پی اس برای ردیابی اتوبوس هاشون استفاده می کنند. ایستگاههای هوشمندی دارند که مسافر میتونه دقیقا بفهمه که چند دقیقه ی دیگه اتوبوس به ایستگاه میرسه.اتوبوس هاشون از سیستم های نوین تهویه ی مطبوع و وایرلس برخورداره.سرعت اتوبوس هاشون منطقی است و یه مسیر ربع ساعته رو یک ساعت معطل نمیشن.رفت و آمدها منظم و سر موقع است.
در این صورت میشه از مردم توقع استفاده از اتوبوس رو داشت.
به نظر شما آیا به علاقه مندان استفاده از ناوگان عمومی شیراز (اتوبوس) روزانه افزوده میشود یا کاسته ؟ استفاده از خودرو های شخصی و ترافیک و البته آلودگی هوا دارد به فاجعه تبدیل میشود . تجربه تهران برای ما تکرار نشود .
آقا ما اتوبوس های کولردارو و brt و… نخواستیم یه فکری بحال اتوبوس های صدرا کنن.واقعا وضعیت افتضاحی دارن.یااگه میشه سرویسش کنند که هرساعت خراب نشن ومسافرای بیچاره وقتشون تلف نشه یالااقل بااتوبوس های شهرک های دیگه عوض شن واتوبوس های نو برسه به اون شهرک ها!چون مطمئنابه صدراکه نمیرسه. بخدا مابه همینشم راضی هستیم .چون نه تنها من بلکه همه ساکنین صدرا دیگه واقعاخسته شدیم ازاین وضعیت اتوبوس ها
دیروز اقای ناصری در نشست خبری گفتن که صدرا هیچ ارتباطی به شیراز نداره و صدرا خودش دارای شورای شهر و شهرداری جداگانه هست و مسئولان این شهر باید به فکر شهروندانشون باشن