تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

12

نهایی شدن فروش اوراق مشارکت برای تکمیل متروی شیراز

  • کد خبر : 32137
  • 29 دی 1395 - 14:10

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: با هدف تکمیل فاز ۲ خط یک قطار شهری شیراز، انتشار و فروش ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مصوب شورای شهر، نهایی شد و بعد از صدور مجوزهای لازم توسط بانک شهر عرضه می‌شود. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از ایسنا منطقه فارس، محمدحسن اسدی بعدازظهر سه‌شنبه ۲۸ دیماه در یک کنفرانس خبری که با حضور مدیران بانک شهر، برگزار شد، گفت: امروز بانک شهر، عاملیت فروش و عرضه ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری شیراز را پذیرفت.

وی با بیان اینکه عرضه این میزان اوراق از سوی مراجع ذی‌صلاح نهایی شده است، گفت: در انتظار صدور مجوز انتشار از سوی بانک مرکزی هستیم و پیشنهاد داده‌ایم که امکان عرضه این اوراق مشارکت تا نیمه اول بهمن‌ماه فراهم شود. اسدی سود پیش‌بینی شده برای این اوراق را براساس قوانین موجود، ۱۶ درصد اعلام و اضافه کرد: این اوراق چهارساله است و با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز قطار شهری شیراز و تکمیل فاز ۲ خط یک، عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعهد بازپرداخت این اوراق به شکل مساوی برعهده دولت و شهرداری شیراز خواهد بود، گفت: امیدواریم با عرضه به موقع این اوراق، وعده‌های داده شده برای بهره‌برداری از فاز ۲ خط یک مترو شیراز تا پایان امسال و حداکثر ابتدای سال آینده، محقق شود.

اسدی با تصریح اینکه بانک شهر، طی سال‌های پس از تاسیس(۱۳۸۸) همواره یکی از اصلی‌ترین حامیان شهرداری‌های کلان‌شهرها خصوصا شیراز بوده است،‌ گفت: با حمایت‌های این بانک که در قالب پرداخت تسهیلات و انتشار و عرضه اوراق مشارکت انجام شده و تداوم دارد، بسیاری از پروژه‌های عمرانی در شیراز احداث شده است.

او معتقد است که حمایت‌های انجام شده از سوی این بانک عاملی مهم در جلوگیری از توقف پروژه‌های عمرانی شیراز خصوصا در سال ۹۵ که شاهد افت ۳۰ درصدی در تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره و عوارض دریافتی از این محل هستیم، به‌شمار می‌رود. اسدی در پاسخ به این سئوال که آیا دریافت تسیهلات و انتشار اوراق مشارکت می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمدی مطلوب برای شهرداری محسوب شود؟ گفت: با توجه به اینکه تسهیلات دریافتی و اوراق مشارکت عرضه شده در مسیری هزینه می‌شود که ارزش افزوده فراوانی برای شهر ایجاد می‌کند، این اقدام خصوصا در شرایط کنونی، یکی از بهترین راه‌های تامین منابع مالی مورد نیاز محسوب می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تصریح اینکه بدهکاری شهرداری را نمی‌توان امری بد توصیف کرد، گفت: طی سال‌های اخیر و از محل اوراق مشارکت، بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده در املاک شهرداری شیراز ایجاد شده است.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=32137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. انشاالله

  2. من بشخصه به فروش اوراق مشارکت بدبینم.
    فکر کنم شهرداری این سال آخری داره یه گندکاری هایی میکنه که ۴۰۰ میلیارد تومن میخواد اوراق مشارکت بفروشه. یه حسی بهم میگه اینا دارند بودجه ی امسال رو از طریق همین اوراق مشارکت تامین می کنند که کار درستی نیست! چرا از اون موقع تاحالا بفکر اوراق مشارکت نبودند و الآن به فکر افتادند! اصلا چرا شهرداری لایحه ی بودجه ی ۹۶ رو تقدیم شورا نمیکنه؟ احتمالا نتونستند بودجه ی امسال رو محقق کنند تازه دارند دست و پا میزنند واسه ی اوراق مشارکت، شاید دلیل عدم تقدیم لایحه ی بودجه ی سال بعد به شورا هم همین موضوع باشه! الله اعلم.
    بهر حال امیدوارم نظر من ۱۸۰ درجه برعکس از آب دربیاد!

    • بودجه ۹۶هم تقدیم شورا شد جناب شیرازی عزیز. در این که نقص هایی در شهرداری و مدیریت شهری هست شکی نیست ولی فراموش نکنیم که در دوره پاک فطرت خوبی ها بیشتر از نقایص بود. فراموش نکنیم که وقتی تو خبر سراسری شیراز رو به عنوان سومین کلانشهر دارای مترو در ایران معرفی کردن خیلی ها منتظر بودن اسم اصفهان و یا تبریز رو بشنون. شهرداری و مدیریت مجموعه قطار شهری تا الآن واقعا خوب عمل کردن. مشکل از جای دیگه ای هست شیرازی جان. اون پول هایی که باید به خرید واگن در شیراز اختصاص داده بشه الآن داره تو تهران تبدیل به فلان پروژه میشه. درسته که سرعت انجام برخی موارد تو شهر کنده ولی مهم اینه که داره انجام میشه دیر یا زود هم به بهره برداری میرسه انشاء الله

  3. اگر یک ارگان داره تو این استان خوب کار میکنخ شهرداری هست برای همین هجمه های تخریب بیشتر بسمت شهرداری شیراز هست چون متاسفانه فرهنگ استان بر پایه بیحالی است…چرا به ارگانهای دیگر اینهمه هجمه تخریب نیست؟؟؟

  4. بودجه ۳۱۵۰ میلیاردی شهرداری شیراز تقدیم شورا شد
    http://fars.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=43783

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.