مدیرکل راه آهن فارس با تأکید بر اینکه لکوموتیوهای مسیر شیراز – اصفهان در بیش از ۹۰ درصد مسیر با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکنند، گفت: زمان حرکت قطار شیراز – اصفهان حدوداً به کمتر از هفت ساعت رسیده است. مهرداد انصاری اظهار کرد: راه آهن فارس از نظر متوسط سرعت استاندارد قطارها در رتبه دوم کشور بعد از خطوط سریع السیر تهران – مشهد قرار دارد و تهیه بلیت قطار به گونهای است که در پیش فروش، بلیت یک ماه در مدت فقط چند دقیقه به فروش میرسد.
وی بیان کرد: هم اکنون قطارهای اعزامی از ایستگاه راه آهن شیراز به مقاصد اصفهان و تهران به صورت روزانه رفت و برگشت با ضریب اشغال ۱۰۰ درصد انجام میشود. این مقام مسئول افزود: همچنین قطارهای اعزامی از ایستگاه راه آهن شیراز به مقصد مشهد رفت روزهای شنبه و چهارشنبه و برگشت روزهای جمعه و دوشنبه هر هفته با مسافرین ۱۰۰ درصد صورت میگیرد که در تلاش هستیم در آینده نزدیک با توجه به تقاضای مضاعف مسافران، اعزام قطار شیراز – مشهد هم به صورت روزانه انجام شود.
مدیرکل راه آهن فارس بیان کرد: در ایران، عمده جابهجایی کالا توسط سیستمهای جادهای، ریلی و هوایی انجام میشود. وی اضافه کرد: در مقایسه این سه شیوه، سیستم ریلی به علت مصرف انرژی کمتر و ایمنی بالاتر به ازای واحد حمل برابر دارای کمترین هزینه خارجی برای استان است. انصاری تصریح کرد: در عملیات انتقال کالا هزینههای خارجی که از آن یاد میشود شامل کاهش مصرف انرژی، تصادفات، آلودگیهای محیط زیست، از دست رفتن زمان و غیره است.
مدیرکل راه آهن فارس گفت: متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت راه آهن کشور و یا از طریق دفاتر خدمات مسافربری، بلیت خود را تهیه کنند.
خیلی جالبه اول قرار بود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت باشه سرعت که خودش هم کند بود. بعد الان همچین می گن ۱۲۰ کیلومتر سرعت داره انگار داره با سرعت صوت میره!!!
تازه قرار هم بود این مسیر شیراز اصفهان نزذیک به ۵ ساعت یا کمتر حتی طول بکشه
این در حالی هست که قطارهای کشور دوست و براد چین 🙂 با سرعتهای بالای ۳۵۰ حرکت میکنند و مل هنوز با توجه به گسترهی سرزمینمون به ۲۰۰ کیبومتر در ساعت هم نرسیدیم. اروپا و ژاپن رو که اصلا اسم نمیاریم 🙁
از اول قرار بود برای شیراز قطار پر سرعت باشه ولی حالا چی شده سرعت نسبتا قابل تعمل
هنوز هم ایستگاه تکمیل نهایی نشده
همین هفته با قطار به تهران رفتم
فوق العاده راحت بود
سرعتش البته همه جا به ۱۲۰ نمیرسید اما خوب هنوز میتونه بهتر هم بشه
کیفیت قطار هم خوب بود
هزینه هر نفر ۴۰ تومن و برای حمل خودرو هر خودرو ۷۰ تومن
من که راضی بودم
سیاست اینه که مشهد فقط تو این مورد رشد کنه و کمی بقیه شهرهای مذهبی
bekhoda man hamin diroz harekat ghatar ro didam be zor 60 – 70 miraft hala shoma migid 120 ta!!!!
چرا الان یعنی در تاریخ ۹۳/۵/۱۰ که من زنگ زدم راه آهن میگن هیچ قطاری در مسیر اصفهان-شیراز حرکت نمیکنه؟