تاریخ : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

17

کاهش زمان حرکت مسیر قطار شیراز- اصفهان از طریق خط راه آهن فارس

  • کد خبر : 3002
  • 26 شهریور 1392 - 14:21

Shiraz-station-front-viewمدیرکل راه آهن فارس با تأکید بر اینکه لکوموتیوهای مسیر شیراز – اصفهان در بیش از ۹۰ درصد مسیر با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند، گفت: زمان حرکت قطار شیراز – اصفهان حدوداً به کمتر از هفت ساعت رسیده است. مهرداد انصاری اظهار کرد: راه آهن فارس از نظر متوسط سرعت استاندارد قطار‌ها در رتبه دوم کشور بعد از خطوط سریع السیر تهران – مشهد قرار دارد و تهیه بلیت قطار به گونه‌ای است که در پیش فروش، بلیت یک ماه در مدت فقط چند دقیقه به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: هم اکنون قطارهای اعزامی از ایستگاه راه آهن شیراز به مقاصد اصفهان و تهران به صورت روزانه رفت و برگشت با ضریب اشغال ۱۰۰ درصد انجام می‌شود. این مقام مسئول افزود: همچنین قطارهای اعزامی از ایستگاه راه آهن شیراز به مقصد مشهد رفت روزهای شنبه و چهارشنبه و برگشت روزهای جمعه و دوشنبه هر هفته با مسافرین ۱۰۰ درصد صورت می‌گیرد که در تلاش هستیم در آینده نزدیک با توجه به تقاضای مضاعف مسافران، اعزام قطار شیراز – مشهد هم به صورت روزانه انجام شود.

مدیرکل راه آهن فارس بیان کرد: در ایران، عمده جابه‌جایی کالا توسط سیستم‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی انجام می‌شود. وی اضافه کرد: در مقایسه این سه شیوه، سیستم ریلی به علت مصرف انرژی کمتر و ایمنی بالا‌تر به ازای واحد حمل برابر دارای کمترین هزینه خارجی برای استان است. انصاری تصریح کرد: در عملیات انتقال کالا هزینه‌های خارجی که از آن یاد می‌شود شامل کاهش مصرف انرژی، تصادفات، آلودگی‌های محیط زیست، از دست رفتن زمان و غیره است.

مدیرکل راه آهن فارس گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت راه آهن کشور و یا از طریق دفا‌تر خدمات مسافربری، بلیت خود را تهیه کنند.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=3002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. خیلی جالبه اول قرار بود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت باشه سرعت که خودش هم کند بود. بعد الان همچین می گن ۱۲۰ کیلومتر سرعت داره انگار داره با سرعت صوت میره!!!

  2. تازه قرار هم بود این مسیر شیراز اصفهان نزذیک به ۵ ساعت یا کمتر حتی طول بکشه

  3. این در حالی هست که قطارهای کشور دوست و براد چین 🙂 با سرعت‌های بالای ۳۵۰ حرکت می‌کنند و مل هنوز با توجه به گستره‌ی سرزمینمون به ۲۰۰ کیبومتر در ساعت هم نرسیدیم. اروپا و ژاپن رو که اصلا اسم نمیاریم 🙁

  4. از اول قرار بود برای شیراز قطار پر سرعت باشه ولی حالا چی شده سرعت نسبتا قابل تعمل
    هنوز هم ایستگاه تکمیل نهایی نشده

  5. همین هفته با قطار به تهران رفتم
    فوق العاده راحت بود
    سرعتش البته همه جا به ۱۲۰ نمیرسید اما خوب هنوز میتونه بهتر هم بشه
    کیفیت قطار هم خوب بود
    هزینه هر نفر ۴۰ تومن و برای حمل خودرو هر خودرو ۷۰ تومن
    من که راضی بودم

  6. سیاست اینه که مشهد فقط تو این مورد رشد کنه و کمی بقیه شهرهای مذهبی

  7. bekhoda man hamin diroz harekat ghatar ro didam be zor 60 – 70 miraft hala shoma migid 120 ta!!!!

  8. چرا الان یعنی در تاریخ ۹۳/۵/۱۰ که من زنگ زدم راه آهن میگن هیچ قطاری در مسیر اصفهان-شیراز حرکت نمیکنه؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.