گالری دسترسی سازمان قطار شهری به ایستگاه شهید آوینی با استفاده از نصب پل های فلزی پیش ساخته در حال اجرا می باشد .
این گالری طی دو روز تعطیل در چهاردهم و پانزدهم خردادماه با انحراف ترافیک و هدایت انجام شد و با استفاده از پل های فلزی پیش ساخته مسیر بلافاصله بازگشایی شده ودر بامداد شانزدهم خردادماه ترافیک بصورت عادی جریان یافت.شایان ذکر است در صورت از روش تونلی هزینه اجرای عملیات بسیار زیاد بوده و سازمان را متحمل هزینه هنگفت می کرد ودر صورت اجرا بصورت کند و پوش و بدون استفاده از پل پیش ساخته بازگشایی مسیر بیسیار زمانبر بوده به حدود سه هفته زمان نیاز داشت که باعث ایجاد گره ترافیکی در این مسیر می گردید.
تکمیل ریل گذاری خط یک مترو
آخرین پارت بتن ریزی و ریل گذاری حدفاصل ایستگاه ۱۲ (امام حسین ع) تا ایستگاه شماره ۱ (ایستگاه گلسرخ ) در محدوده کراس آور( CROSS OVER) ایستگاه ۷ در تاریخ ۹۵/۰۳/۲۱ به اتمام رسید. بدین ترتیب خط شمالی متروی شیراز از ایستگاه شماره ۱۲ به ایستگاه شماره ۱ متصل شده و ریل گذاری کامل گردید.
خدا خیرشون بده. شهرداری باید محکم روی قولش باشه و تا پایان بهمن ماه امسال کلّ خط ۱ و ایستگاهها بطور کامل به بهره برداری برسه. دیگه عذر و بهانه در میان نباشه. البته به غیر از ایستگاه ستاد که آماده نخواهد شد . بقیه مسیر و ایستگاهها باید کامل افتتاح بشه. طبق قول شهردار…..البته متاسفانه زمزمه هایی هست که برخی ایستگاهها تا پایان سال آماده نمیشن . مثلا تکلیف ایستگاه وکیل الرعایا هنوز معلوم نیست. امین جان از آخرین تصمیمات درباره احداث یا عدم احداث این ایستگاه اطلاع داری شما؟
احتمالا این ایستگاه ساخته نخواهد شد امیر جان
انشاء الله به سلامتی زودتر افتتاح فاز دوم خط یک رو شاهد باشیم
من بعنوان یک شهروند از شهردار توانمند شیراز و مدیر کاردان سازمان قطار شهری شیراز و حومه، رضایتمندم و امیدوارم خداوند بهشون جزای خیر عنایت بفرماید و در راستای توسعه ی پایتخت فرهنگی و مهد تمدن ایران زمین یاریشان دهد.
شهر راز عزیز با تمام احترامی که برایتان قائلم متاسفانه شهردار شیراز آنچنان که شما اظهار می کنید توانمند نیست. ایشان فقط در زمینه عمرانی آت هم بطور دست و پا شکسته فعالیتهایی را در شیراز آغاز کرده اند ولی متاسفانه از نظر جذب سرمایه گذار جهت ایجاد مراکز تفریحی و فرهنگی بسیار بسیار بسیار بسیار ضعیف و در حد شهردار یک شهر ۵۰ هزار نفری عمل کرده است و به نظر می رسد جهت بهبود شرایط سرمایه گذاری در شیراز نیاز به خانه تکانی اساسی در کل بدنه شهرداری می باشد
فرهاد جان منم منظورم مسایل عمرانی بود. ولی در مورد پروژه های عمرانی و مترو فکر میکنم کم لطفی هست که کار های پاکفطرت رو دست و پاشکسته بپنداریم.چون بجز تهران که اونم به نسبت بودجش عملا کاری نکرده،شیراز توی پروژه های عمرانی در زمان صدارت آقای پاکفطرت بهترین پروژه ها و بیشترین حجم کار رو بین کلانشهر های دیگه انجام داده.
قرار بود زمان حرکت قطارها در فاز اول خط یک تا خرداد ماه سال جاری از نیم ساعت به ۱۵ دقیقه کاهش یابد . آیا در این خصوص اطلاعی دارید؟
احتمال داره از اواخر تیرماه این اتفاق رخ بده
با سلام،
متروی شیراز همین حالا ۸ تا قطار داره. چرا فقط ۲ تا رو استفاده می کنه؟!
من نمیدونستم داره با دو رام کار میکنه فکر میکردم دارن هر ۸ رام رو بکار میگیرند و باز هم فاصله ی زمانی رو نمیتونن کاهش بدن.ولی با این علم که شهرداری فقط ۲ رام رو بگفته ی شما استفاده میکنه! پاسخ سوال شما راحته:علت اینه که تا پایان سال طول خطوط مترو دو برابر میشه و اگه هر هشت رام استفاده بشه خیلی جالب نمیشه الآن فاصله ی زمانی حضور قطار مثلا ۵ دقیقه باشه بعد تاپایان سال بشه ۱۵ دقیقه. با توجه به اینکه تا بهمن خطوط مترو دوبرابر میشه،رام های فعال رو به چهار برابر افزایش میدن تا در کل، خط یک از نظر حضور قطار در ایستگاه دوچار بی نظمی و نزول نشه.چون تضمینی نیست که رام های جدید تا پایان سال وارد شیراز بشه!
ایستگاه وکیل الرعایا که ساختش شرع کردن بازم با این وجود احتمال تعطیلی و نساختنش هست؟
این ایستگاه شروع به ساخت نشده دوست عزیز