رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی شیراز میشود.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰ ، احمدرضا نقیبزاده امروز در حاشیه یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورا در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: قرارداد بهرهمندی از ۲۸۶ دستگاه اتوبوس با کارخانه سازنده بستهشده و اکنون در حال ساخت است که مطابق قرارداد تا حدود سه ماه آتی کارخانه باید نمونه آزمایشی اتوبوس موردنظر را در اختیار شهرداری شیراز قرار دهد تا از نظر مسائل مختلف مورد آزمون و بررسی قرار گیرد و در صورت تائید بلافاصله باید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حملونقل شهری شود.
وی افزود: بعد از اتمام مدت قرارداد با این کارخانه تولید خودرو تا اوایل سال آینده است باید کل این ۲۸۶ دستگاه اتوبوس بنابر قرارداد منعقده در اختیار شهرداری شیراز قرار دادهشده باشد.
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: موضوع خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس «بی آر تی» نیز در بودجه امسال پیشبینیشده و مراحل اجرایی خط ویژه آن از بلوار شهید رجایی تا بلوار استقلال استمرار دارد و بهزودی وارد فاز عملیاتی میشود.
این مسؤول یادآور شد: در مورد خریداری و تبدیل تعدادی از تاکسیهای شهر شیراز به خودروی هیبریدی تاکنون دستورالعمل و ابلاغیهای از وزارت کشور به ما صادر نشده و پیگیری خاصی صورت نگرفته، چراکه اعتبار زیادی برای تغییر این سیستم نیاز است و تعیین فرمولی که بتواند ضمن تأمین منافع دولت و رانندگان تاکسی قابلاجرا باشد به جمعبندی نرسیده است.
نقیبزاده بیان کرد: در مورد تجهیز تعدادی از تاکسیهای ناوگان تاکسیرانی شیراز به دستگاه کارتخوان نیز شهرداری قول داده تا پایان سال این کار را محقق سازد و امیدواریم به وعده خود عمل کنند.
به گزارش فارس، رضاییان معاون وقت استاندار فارس در تیرماه سال ۹۳ از پیوستن تعدادی خودروی هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شیراز خبر داد و علاوه بر آن برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز در گذشته از پیگیری خریداری تاکسی برقی خبر داده بودند.
در این جلسه همچنین نرخ چهار سرویس شبانه اتوبوسرانی شهرداری شیراز نیز مشخص شد و به تصویب اعضای شورا رسید.
دور برگردان های غیرهمسطح چمران و رحمت و که گفته بودند امسال شروع میشه یا بازم شعاره؟
تو رو خدا یه فکری برای این اسفالت شهر بکنن اخه این چه کیفیتی داره ترک دست انداز چاله گودال خندق بخدا پدر ماشینمون در اومد
امین جان خط بی آر تی که وعده داده بودن چی شد؟امسال اجرا میشه؟همه ی چهار تا کلانشهر دیگه چند ساله بی آر تی دارن.
فعلا مسوولان تو وعده دادن عالی کار میکنن
خط یک مترو امیدی به بهره برداری ازش تا آخر سال هست؟خط دو کی حفاریش تموم میشه؟
همین اتوبوس های مزخرف چینی که خریدن و انقدر پهنه که به زور از تو خیابونا رد میشه پیش کش….دیگه معلوم نیس این شرکت جدید چی هست و کی هست و چی تولید میکنه….هرکی بیشتر کمیسیون بده بلاخره اولویت داره…کیفیت و زیبایی و کارایی که مهم نیس که
حال آدم ازنحوه رانندگی و وضعیت نظافت ظاهری و داخلی اتوبوس ها به هم می خورده.
بعد از مدتها سوار اتوبوس شدم…. پشیمون شدم…..
سلام خسته نباشید ‘مسئولانی ک شعار استفاده از حمل و نقل عمومی میدن خودشون با این شعار اشنا هستن یا بلدن استفاده کنن ک بدونن مردم و رانندگان چ رنجی متحمل میشوند, خیابان لطفعلی خان زند ک خط ویژه دوطرفه داشت تا ملاصدرا چی شد الا ن فضای خیابان رو یرای تک سر نشینان بیشتر کردند .پایتخت فرهنگی ایران باس مسئولان با فرهنگی هم داشته باشه. شیراز شده شهر ازمایشگاهی ایران
ایکاش راننده ها هم عوض بشن.حیف این اتوبوس های جدید هست که دست اینا باشه ..افتضاح رانندگی میکنن من خودم تاحالا دو سه بار تا مرحله درگیری فیزیکی باهاشون پیش رفتم اگه به اتوبوس های قدیمی تر توجه کنید کل بدنه اتوبوس اثرات تصادف مشخصه یه جای سالم نمونده موقع رانندگی هم غذا وتخمک میخورن !انگار اومدن سینما..