مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: یکی از طولانیترین و زیباترین پلهای هوایی شهر شیراز به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از فارس، محمد فرخزاده اظهار داشت: این پل با طول عرشه ۶۰ متر در بلوار رحمت مقابل بوستان کاج قرار داشته و با اعتباری بالغبر ۴۸۰ میلیون تومان پس از رفع مشکلات تأسیسات برق با هدف تسهیل در عبور و مرور شهروندان شیراز راهاندازی میشود.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز سپس از شناسنامهدار شدن پلهای هوایی عابر پیاده شهر شیراز خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح شناسنامهدار کردن پلها بررسی وضعیت سازهای و آسیبشناسی آنها است.
وی افزود: در فاز نخست طرح، وضعیت موجود پلها شامل نوع سازه و اتصال، طول و عرض عرشه، ارتفاع، پوشش کف، سقف، بدنه و روشنایی آن موردبررسی قرار گرفت.
فرخ زاده ادامه داد: در فاز دوم بررسی جانمایی پلها، وضعیت سرویس و نگهداری و اولویتهای اجرایی آن شامل نورپردازی، روشنایی، زیباسازی و … در دستور قرار گرفت که تا یک ماه آینده بانک اطلاعاتی آن بهطور کامل در سه بخش وضعیت موجود، آسیبشناسی و بازسازی و نوسازی تدوین و برای اجرا مهیا میشود.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شیراز اضافه کرد: با استاندارد شدن فاصله تابلوهای تبلیغاتی از کف و سقف این امکان به وجود آمده که با ترکیب رنگ، نورپردازی و فضای سبز، پلهای هوایی را به فضاهایی جذاب و برانگیزاننده تبدیل کرد که ضمن تشویق شهروندان به استفاده از آن، به جذابیت بصری آن نیز افزوده میشود.
این مدیر شهری با تأکید بر اینکه یکی از راههای ترغیب شهروندان به استفاده از پلهای هوایی، افزایش جذابیت پلها است، بیان کرد: در نظر داریم پس از تکمیل اطلاعات کامل ۸۶ پل عابر پیاده شیراز، بلافاصله فاز سوم آن شامل نوسازی و بازسازی پلها تا پایان سال جاری عملیاتی سازیم.
مهندس فرخ زاده با بیان اینکه از نظر حفظ منظر و مبلمان شهری نمیتوان به تعداد نامحدود در شهر پل هوایی ساخت، تصریح کرد: چنین اقدامی نشانگر آن است که آموزشهای لازم به شهروندان در زمان کودکی تا بزرگسالی بهخوبی ارائه نشده و امنیت عبور و مرور بر روی زمین نیز بهواسطه افزایش خودروها و سرعتبالای حرکت آنها کاهشیافته است.
وی خاطرنشان کرد: با تبدیل پلهای عابر پیاده به گالری، فضای سبز و … میتوان فضاهایی را به وجود آورد که فرد ترغیب شود از آن استفاده کند و درعینحال پیامهای آموزنده، آموزشی و حقوق شهروندی نیز به شهروندان منتقل شود.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از راهاندازی چهارمین پل مکانیزه شهر شیراز مجهز به پلهبرقی در دروازه کازرون خبر داد.
مهندس محمد فرخ زاده با بیان اینکه این پل با هدف تردد ایمن شهروندان در منطقه دو شهرداری شیراز به بهرهبرداری خواهد رسید، اظهار داشت: پس از پیگیریهای و جلسات متعدد، مشکل ورود پلهبرقی این پل حل شد که اکنون نیز در مرحله پایانی نصب و راهاندازی قرار دارد.
وی افزود: اعتبار ساخت این پلهبرقی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که بهصورت مشارکتی با بخش خصوصی انجامشده است.
بهشت برین.!! البته تو خیالات..
ترافیک شهر شلوغ و بهم ریخته است. عابر پیاده سردرگم و بینظم. خط کشیهای عابر پیاده اکثرا رنگ باخته و مورد بیتوجهی مسئولان شهرداری…. مگه میشه پًل هوایی عابر پیاده نساخت؟ خیلی جاها لازم دارن. از وقتی فرّخ زاده اومده و حتا قبل از آن این روند کند شده. البته باید مکانیزه و با پله برقی باشه. پلهای پله ای و رمپی دیگه کارایی ندارن. ولی نه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برای یه پله برقی! خیلی رقم زیادیه. میشه بمراتب ارزانتر ساخت.
امین جان المان ورودی از سمت بوشهر چی شد؟دارن با قوت روش کار میکنن یا هنوز تقریبا متوقفه؟در ضمن آبشار و پلهای عابر پیاده و فضای سبزش کلا اجرامیشه دیگه نه؟چون شنیدم پیمان کار پروژه نظرش بر اجرا نکردن کامل طرح هست؟
از روند ساختش اطلاع ندارم. پیمانکار خواسته اجرا نکنه شهردار زیربار نرفته
ممکنه اصلا ساخته نشه؟
گفتن ساخته میشه.
برای یه پل عابر پیاده پیش پا افتاده در دروازه کازرون سه ساله دارند مصاحبه میکنند،میخاید موقع افتتاحشم از مسعولان بلند پایه دعوت کنید!اخه پل عابر که پروژه عمرانی حساب نمیشه!
آیا فکری برای امنیت عبور از این پل شده؟؟!!