با سیاست گذاری جدید مجموعه شهرداری شیراز در انتقال پایانههای حمل و نقل برون شهری به ورودیهای شهر، این پایانهها بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته به این مبادی منتقل خواهند شد. به گزارش خبرنگار شهرراز، یکی از پایانههای مهم برون شهری کلانشهر شیراز، پایانه امیرکبیر است که در ساختمان شهرداری منطقه ۴ و ضلع شرقی تقاطع غیر همسطح امیرکبیر قرار گرفته است.
این پایانه به دلیل موقعیت قرارگیری آن در مرکز شهر از یک سو و ورود و خروج اتوبوسهای بین شهری به این پایانه از سوی دیگر موجب ایجاد ترافیک و افزایش عبور و مرور شده که به همین دلیل طرح ایجاد ساختمان جدید این پایانه در ورودی غربی شیراز (بلوار امیرکبیر) از چندی پیش به اجرا در آمده است و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد مراحل پایانی ساخت و ساز را میگذراند.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری شیراز در گفتوگو با خبرنگار شهرراز به بیان وضعیت این طرح مهم پرداخت و گفت: ساختمان جدید پایانه امیرکبیر در زمینی به مساحت ۳/۳ هکتار و زیربنای حدود ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع مراحل پایانی ساخت را میگذراند که در این پایانه امکانات و نیازهای مختلف پایانههای مسافربری دیده شده است.
دبیری افزود: در این طرح اتاق مادر و کودک، کیوسکهای فروش بلیت، اتاق استراحت رانندگان و کارمندان، نمازخانه، سرویس بهداشتی، فست فود و رستوران و سایر امکانات مورد نیاز دیده شده است. وی با بیان اینکه این طرح بزودی به مرحله بهره برداری میرسد گفت: با تکمیل این طرح شروع به سرویس دهی به مراجعان خواهیم کرد و پس از هماهنگی نهایی با سایر ارگانهای مرتبط نظیر اداره حمل و نقل و پایانهها و پلیس راهور این پایانه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
دبیری با اشاره به اینکه مجموعه فنی – مالی سازمان پایانههای مسافربری شهرداری شیراز تمام تلاش خود را برای اجرای این طرح بر اساس مقررات مالی شهرداری و اجرای آن در محیطی کاملا ایمن بکار بستهاند افزود: اعتبار این طرح ۱۰ میلیارد تومان است که توسط شهرداری شیراز تامین و پرداخت شده است و جا دارد از شورای محترم شهر شیراز، شهردار شیراز، معاون فنی وی و معاون حمل و نقل شهردار به دلیل حمایتهای بیدریغ خود از این طرح تشکر و قدردانی کنیم.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار شهرراز درخصوص دیگر مشخصات طرح گفت: در این طرح ۱۲ جایگاه سوار برای اتوبوسهای ورودی به پایانه درنظر گرفته شده است که تعداد غرفههای ساخته شده در سالن پایانه نیز ۲۰ عدد میباشد که تاکنون ۱۰ شرکت حمل و نقل برای استقرار در این پایانه اعلام آمادگی کردهاند.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری شیراز در ادامه درباره وضعیت فعالیت تاکسیهای شهری و بین شهری در این پایانه گفت: در این طرح مکان جداگانهای برای استقرار تاکسیهای درون شهری و برون شهری درنظر گرفته شده است که همگی آنها با مجوزهای لازم و زیرنظر شرکتهای ثبت شده فعالیت خواهند کرد.
وی از انجام هماهنگیهای لازم با پلیس راهور برای برخورد با مسافربران شخصی پس از شروع به کار فعالیت این پایانه خبر داد و گفت: برای رفاه حال شهروندان از محل پایانه امیرکبیر به مقاصد درون شهری خطوط مبدا – مقصد اتوبوس و تاکسی درنظر گرفتهایم تا شهروندان برای عبور و مرور به پایانه و مقصد خود در شهر با مشکلی مواجه نشوند.
دبیری همچنین از شهروندان درخواست کرد تا از مسافربران شهری و برون شهری که بصورت شخصی فعالیت میکنند استفاده نکنند چراکه این خودروها فاقد مجوز لازم و بیمه بوده و علاوه بر مشکلات اینچنینی میتواند آسیبهای اجتماعی را به دنبال داشته باشد.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری شیراز در پایان صحبتهای خود با بیان اینکه با همکاری سازمان ترافیک شهرداری شیراز علائم ترافیکی مورد نیاز این طرح نیز تهیه شدهاند گفت: پل هوایی عابرپیاده بصورت رمپی و مجهز به آسانسور طراحی شده است که در بلوار امیرکبیر و در ورودی این پایانه نصب خواهد شد.
به گزارش خبرنگار شهرراز، ساختمان این پایانه بصورت زیبایی طراحی شده که همزمان با اجرای آن فضای سبز محوطه نیز اجرا شده است. همچنین در این طرح کلیه نیازها در یک پایانه مسافربری برون شهری دیده شده که همگی از نکات قوت این طرح است و امیدواریم با بهره داری از این طرح بخشی از مشکلات ترافیکی بلوار امیرکبیر برطرف شود.
این مطلب در شماره بیست و سوم هفته نامه شهرراز شهرداری منتشر شده است.
کجاست دقیقا !
ورودی بلوار امیرکبیر قبل از پلیس راه قدیم
طرح خوبی هست اگر برای بقیه پایانه ها هم اجرا بشه
طرحش به مراتب بهتر و قشنگ تر از ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه شیراز جدی میگم
به نظر من شیراز باید زیباترین و مدرن ترین ترمینال ها رو داشته باشه چون بزرگترین شهر توریستی ایران هست و مخصوصا جلوی میهمان های خارجی باید آبروی این شهر حفظ بشه.
امیدوارم در سال های آینده میهمان های خارجی بیشتر بشن و ایران هم به یک کشور توریستی تبدیل بشه . فقط متکی به پول نفت نباشه.
خدا رو شکر
مبارک باشه
هر پروژه ای که برا شیراز افتتاح بشه و شهر رو حتی یه قدم هم به جایگاهش نزدیک کنه جای شکر و مبارک باد داره…
احیانا برا پایانه کاراندیش برنامه ای ندارن؟
اون خیلی مهمتره
فعلا نه
تیریک می گم باعث افتخاره
بسیار عالی
امیدوارم برای ترمینال کاراندیش هم فکری بشه
ظرحش جالبه
این که پایانه زیبا و در یک مکان خلوت تر و رو به خارج شهر ساخته شده خیلی خوبه
ولی چرا هیچ فکری برای پارکینگ ماشین های شخصی نمیکنن؟؟؟
خداییش نه این ترمینال و نه ترمیناله کار اندیش یکی از مشکلاتی که داشته همین نبوده پارکینگ بود یعنی واقعا شهرداری نفهمید که مشکل ترافیک یکیش همین پارکینگه هس؟
این یه افتضاحه
لا اقل توی ترمیناله کاراندیشم یه فکری برای پارکینگ ماشین های شخصی بکنن اونجا که دیگه یه زمین بایر هم کنارش هس
چرا هیچ وقت مسئولان یه سر به اونجا نمیزنن تا وضع عصف بار شلوغی خیابان صفر رو ببینن؟
نکنه هیچ وقت با اتوبوس سفر نمیکنن؟
از اون بد تر خداییش همون امیرکبیر (سابق) بود که یکم باز جاشو جابجا کردن بهتر شد
ببخشید منظورم خیابان سفر بود:-)
با نظرت موافقم.
اکثر مشکلات ترافیکی به دلیل نبود پارکینگه که در خیابونای شهر هم شاهدش هستیم.
امین جان
ساختمان و زمین فعلی ترمینال امیر کبیربعد از انتقال چه کاربری پیدا میکنه
زمینش متعلق به شهرداری منطقه ۴ هست
با سلام
طرح بسیار زیبایی است ولی از این طرح که بگذریم مکان دور زدن اتوبوسها برای خروج از پایانه وخروج از شیراز است که باید برای آن قبل از افتتاح فکری اندیشیده شود .
متاسفانه تنها ورودی غربی شیراز در حال حاضر فقط از کنار همین پایانه می باشد و بیشتر مواقع ترافیک شدید به خاطر وجود اداره خسارت بیمه ایران در نزدیکی پلیس راه سابق وجود داره که سرسام آور است و اگر دور زدن اتوبوس های خروچی از پایانه هم به آن اضافه شود معضل ترافیکی بدتری از فلکه فرودگاه قدیم در انتظار این منطقه است و بایستی فکری برای این مثوله انجام شود وگرنه همان آش همان کاسه و این در حالی است که اکثرا به خاطر شیب ورودی جاده ورودی شیراز از این خیابان سرعت کامیون ها و خودروهای ورودی بسیار بالاست و احتمال پیش آمدن خطرات جانی نیز بسیار نگران کننده است
ممنون از امین جان به خاطر این مطلب
سلام و درود بر همشهریان
ای کش سفرهای برون شهری شیراز جنت طراز در پایانه های متعدد توزیع میشدش نه اینکه همه رو کامپکت کنیم توی کارندیش
شیراز زمانی ده دروازه داشته مثل دروازه دولت و دروازه اصفهان و…. خب چه ایرادی داره کنار یا نزدیک هر ورودی یه پایانه پیشبینی شه؟