مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز از افزایش ساعات کار مترو شیراز خبر داد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مهندس اسدالله حاجی زمانی گفت: در ایام الله دهه فجر ایستگاه شهید مطهری در فاز یک خط یک قطارشهری با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان هزینه ساخت و نصب تجهیزات ویژه، آماده بهره برداری خواهد بود . همچنین دراین ایام وبا توجه به روزهای پایانی سال وترافیک شهری به دلیل افزایش حضور شهروندان برای خرید شب عید، ساعات بهره برداری مترو در فاز یک از ۱۲ ساعت و۴۰ دقیقه فعلی به حدود ۱۵ ساعت در روز افزایش خواهد یافت . بدین ترتیب شهروندان می توانند از ساعت ۶:۳۰ تا ۲۱ با فاصله هر نیم ساعت یک سفر از خدمات متروی شیراز استفاده کنند.
به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گالری شمال غرب ایستگاه نمازی سمت درمانگاه مطهری نیز در ایام الله دهه فجر افتتاح خواهد شد تا مردم با سهولت وایمنی بیشتری به ایستگاه مترو نمازی و نیز ایستگاه اتوبوسرانی دسترسی داشته باشند .
وی افزود : ایستگاههای مترو شیراز در خط یک از ۶ هزار و۵۰۰ متر مربع تا حدود ۱۲ هزار متر مربع زیر بنا دارند و کار ساخت ونصب تجهیزات آن شامل تهویه ودفع دود ، سیگنالینگ و پست های برق با سرعت ادامه دارد و با تلاش های انجام شده ۱۴ کیلومتر باقی مانده خط یک در مسیر میدان نمازی تا میدان الله تا پایان سال ۱۳۹۵ به بهره برداری نهایی خواهد رسید و مردم مناطق جنوب شرق شیراز (بولوار مدرس) زیر پوشش خدمات مسافری این سازمان قرار خواهند گرفت .
مهندس حاج زمانی یادآورشد :از سال ۱۳۹۱ سعی شد با تمرکز اعتبارات اختصاص یافته به خط یک مترو، فعالیت ها بگونه ای انجام شود تا ۱۱ کیلومترفاز یک آن در سال ۱۳۹۳ افتتاح و به بهره برداری برسد. وی افزود پس ازافتتاح فاز یک، تمرکز اعتبارات را روی فاز دو خط یک بطول ۱۴ کیلومتر معطوف کردیم و با این شیوه مدیریتی اعتبارات توانستیم برابر برنامه های زمانبدی شده به اهداف سازمانی دست یابیم.
وی گفت: طبیعتا با پایان عملیات ساخت وتجهیز فاز دوم خط یک ،اعتبارات موجود معطوف به خط دوم مترو از میانرود خواهد شد تا ظرف ۳ یا ۴ سال بتوانیم قسمتی از خط ۲ را به بهره برداری برسانیم . وی تاکید کرد: کار ساخت خط ۲ با ۱۵ کیلومترطول نیز به دو بخش، فاز یک بطول ۸ کیلومتر و فاز دو بطول ۷ کیلومترتقسیم شده است.
مهندس حاجی زمانی در ادامه خاطر نشان کرد : اعتبارات مترو از طریق بودجه های دولتی، شهرداری شیراز، اوراق مشارکت، صندوق توسعه ملی ویا پتانسیل های اقتصادی در مجتمع های ایستگاهی مترو تامین می شود تا صرف ساخت وتجهیز ایستگاهها شود .
مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز گفت : تا کنون ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مترو شیراز در خط یک اختصاص یافته است وبرای اتمام باقی مانده کار به ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
وی در خاتمه با بیان اینکه محدوده ترافیکی شیراز در ایام تعطیلات نوروز غالباً در محدوده زیارتی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ونیز در محدوده سیاحتی حافظیه، ارم و سعدیه دیده شده است افزود در مسیرهای یاد شده ایستگاه خدماتی مترو وجود ندارد و به دلیل افت مسافر در محور بهره برداری شده از مترو در فاز یک حد فاصل میدان احسان تا میدان نمازی، خدمات مترو از ابتدای فروردین ۹۵ تا پایان تعطیلات نوروزی متوقف خواهد شد تا دراین فرصت امور مربوط به تعمیرات و نگهداری خطوط و واگن های مترو نیز انجام شود .
واقعا برای یک شهر توریستی مثل شیراز بسیار زشته که متروی آن در ایام نوروز تعطیل شود
میدونید با صرفه جویی هزینه رفت و آمد مترو خالی از مسافر اونم در ایام نوروز میشه چه کارهایی مثل راه اندازی یک ایستگاه دیگه کرد
انشاالله کشورمان به آن درجه توسع یافتگی برسه که مثل ژاپن یک خط مترو تنها برای رساندن یک دانش آموز به محل تحصیل فعال باشه
واقعا میتونن فاز ۲را در ۴ سال افتتاح کنن؟؟
طبق گفته بالا فاز یک خط دو از میانرود شروع میشه و زودتر به بهره برداری میرسه و یا ازسعدی شروع میشه؟؟؟
این چه جور متروی هست که ۱۵ روز تعطیل میشه؟ مگه مدرسه س ؟ این خودش ناکارامدیه این خط رو نشون میده متأسفانه بعد از اینهمه هزینه انگار بود و نبودش فرقی نداره