تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

21

دست خالی شیراز اینبار در پساتحریم

  • کد خبر : 25344
  • 09 بهمن 1394 - 5:10

توافق هسته ایامین آل شمس – سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰: در روزها و هفته های اخیر و همزمان با اجرایی شدن برجام، مراودات اقتصادی بسیاری بین ایران و کشورهای اروپایی شکل گرفته که جدا از بعد ملی، استان های مختلف کشور در رقابتی تنگاتنگ در تلاش برای بهره گیری از این فرصت تاریخی هستند تا به عنوان سکویی پرش برای فاصله گرفتن از رکود استفاده کنند.

مطابق آنچه انتظار می رفت جدا از پایتخت، استانهای خراسان رضوی، قم و اصفهان در مرکز و نوک پیکان جذب طرح ها و سرمایه گذاری های مختلف جضور دارند و بازهم طبق معمول فارس و شیراز در خوابی عمیق و درگیر بازیهای سیاسی از این فرصت طلایی محروم مانده و استانداری، نمایندگان مجلس و شورای شهر هریک گلایه مند از دیگری. درحالیکه چندی پیش خبر حضور فرانسوی های برای طراحی ایستگاه های قطار بین المللی شهرهای تهران، قم و اصفهان در رسانه ها پیچید و پس از آن نیز زیمنس آلمان برای اجرای خطوط سریع السیر راه آهن بین تهران، مشهد و اصفهان با فاینانس چینی اعلام حضور کرد، اکنون نیز قرارداد توسعه فرودگاه های تهران، مشهد و اصفهان با فرانسه بسته شده و پژو نیز خط تولید ۳ مدل جدید را در کشور ایجاد خواهد کرد که بی تردید شیراز هیچ سهمی در این بین نخواهد داشت.

حال اگر به رویدادهای روزهای اخیر شیراز از جمله جدال استاندار و مسوولان ارشد سپاه و رسانه ها در مراسم استقبال از شهدا، اتلاف وقت ۹۰ دقیقه ای شورا برای تغییر نام خیابان هجرت به شهید نمر که فرمانداری آن را لغو کرد، تاکید مسوولان مختلف به توجه توریست مذهبی، عدم جذب سرمایه گذاری از سوی شهرداری در سال جاری بنابر اعلام معاون اقتصادی شهرداری شیراز، واگذاری کمربندی شیراز به شهرداری که باید به جای دولت از جیب شهروندان میلیاردها تومان برای بهسازی آن هزینه کند و بودجه سال آینده شهرداری شیراز که با محاسبه نرخ تورم حدود ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد توجه نشان دهیم، بخوبی آینده ناامید کننده شهر و استان مان را پیش رویمان ترسیم می شود.

حال اگر به چند خط بالاتر بازگردیم و مروری داشته باشیم به رویدادهای رخ داده در شهر اصفهان در روزهای اخیر به ظلمی که از سوی مسوولان شهرمان در حق شیراز درحال روا شدن است، بیشتر پی خواهیم برد:

  • انعقاد ۸ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با شهرداری اصفهان
    هشت تفاهم نامه سرمایه گذاری فی ما بین شهرداری اصفهان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی امضا شد. 

۱- تفاهم نامه ما بین شرکت سولار صنعت نوآور آلمان

۲- راه اندازی پروژه فرهنگی، تجاری و خدماتی ولی عصر

۳ – پروژه تفریحی گردشگری باغ فدک

۴ – شهر تفرجی پرواز

۵ – مربوط به قطار شهری ما بین شرکت بین المللی نورینکو چین و شهرداری اصفهان منعقد شد.

۶ و ۷ – دو تفاهم نامه در خصوص توسعه شبکه بی سیم دیجیتال و فیبر نوری

۸ – مربوط به سامانه اطلاع رسانی خدمات شهری

 

حال به چندی قبل برگردیم که قرار بود شهرداری شیراز امسال دو خط تله کابین را یکی با بودجه خود و دیگری را با جذب سرمایه گذار شروع به ساخت کند که هیچ اتفاقی در این رابطه رخ نداد و شورای شهر نیز هیچ حساسیتی برروی این موضوع نشان نمی دهد و به جای آن به دنبال برگزاری همایش گردشگری مذهبی در سال آینده در شیراز است که مشخص نیست چه دستاوردی برای شیراز داشته باشد!

به نظر خطی که مسوولان و تصمیم گیرندگان شهرمان آن را برای توسعه شیراز و یقینا پنهان کاری کمکاری های خود ترسیم کرده و دنبال می کنند سو استفاده از عنوان افتخار آمیز “سومین حرم اهل بیت (ع) ” است که در قدم اول ابتدا تاریخ و فرهنگ غنی شیراز و آثار مرتبط با آن را به مرور پاک کرده و از بین ببرند و سپس پیشرفت شهر را مخالف با عنوان “سومین حرم اهل بیت (ع)” نشان دهند.

حذف اسامی تاریخی معابر شیراز و بی توجهی در استفاده از این اسامی در نامگذاری معابر جدید، عدم ساختن تندیس ها و مجسمه های بزرگان تاریخ فارس ( از کوروش و داریوش بزرگ گرفته تا شاهپور ساسانی، حافظ و حتی شهیدان ۸ سال دفاع مقدس )، عدم اجرای طرح های بزرگ زیرساختی تفریحی، گردشگری و تجاری به طوریکه شهر گل و بلبل همچنان از داشتن باغ های بزرگ عمومی و بوستان گلها محروم است و ساخت پارک مینیاتوری شیراز با گذشت بیش از یک سال از وعده اجرای آن، متوقف مانده است، همگی نشانه های بارز از عدم وجود برنامه مدون و مشخص برای پیشرفت و توسعه شهر تاریخیمان است.

به هرروی آنچه هدف این نوشته است، نه زیرسووال بودن دلیل پیشتازی شهرهای دیگر، بلکه هشدار درباره بی خیالی و سکون محض مسوولان شهر و استانمان از بالاترین رده تا پایین ترین بخش است که بی تردید موجب عقب ماندگی بیشتر و جدی تر فارس و شیراز در سالهای آینده و تبدیل به استان و شهری درجه سوم در کشور خواهد بود.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=25344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 31در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۱
  1. هیچی نگم بهتره! :(

  2. هرچه می خوریم از این مقدس مآب های جانماز آبکش می خوریم که برای حفظ منافع شخصی و جناحی خود تمام داشته های ارزشمند شیراز پایتخت فرهنگ و تمئن ایران زمین را به تدریج بر باد فنا می دهند. یکی از این مسئولین گرانقدر مثل مرد به مردم پاسخ دهند که عنوان سومین حرم اهل بیت چه دستاوردی را برای مردم شیراز و فارس جز واپسگرایی، عقب ماندگی، افسردگی، فقر و بیکاری بیشتر و….. به همراه داشت.

  3. امین جان
    تا الان دو قرارداد بسته شده :
    ۱ – ساخت و تکمیل پالایشگاه شیراز توسط فرانسوی ها که گزارش مفصل در روزنامه خبرجنوب موجود هست .
    ۲ – قرارداد با شرکت کی واتر کره جنوبی جهت هوشمند سازی و بهبود منابع ابی و اب مورد مصرف کشاورزی و انتقال اب از سد درودزن به شیراز .

  4. یکی از ناراحت کننده ترین پست های این یکی دوسال اخیر بود

  5. اصلاح کنم . قرارداد پالایشگاه با ایتالیا بسته شده است .

  6. مگه ترمینال فرودگاه شیراز چند وقت پیش ساختش شروع نشده؟ توقع داشتید از نو قرارداد ساخت واسش ببندن؟
    بقیه تفاهم نامه ها هم که خودتون دارید مبگید تفاهم نامه نه توافق نامه، اگه به تفاهمنامه هست که تو همین شیراز تا حالا صدتاش با این و اون بسته شده و هیچ کدوم به توافقنامه تبدیل نشده. امیدوارم تفاهمنامه های همه شهرای ایران اجرایی بشه تا همه شهرا به جایگاه واقعی خودشون برسن
    مطمئن باشید کسی که میخواد میلیاردها سرمابه گذاری کنه در مرحله اول به سوددهی نگا میکنه نه چرب زبونی و زرنگی مسئولین شهر فلان وبیسار و شیراز هم اونقدر پتانسیل و جذابیت داره که اگر واقعاً به معنی واقعی کلمه درهای سرمایه گذاری این مملکت باز شده باشه سرمایه گذار بیاد اینجا سرمایه گذاری کنه

    • مجتبی جان ضرب المثلی هست که میگن “در مثال مناقشه نیست” ، اون موارد فرودگاهی برای نمونه گفته شدند. وگرنه در زمینه قطارهای سریع السیر، آزادراه، صنعتی و … هم قراردادهای مختلفی بسته شده و سر شیراز عملا بی کلاه مونده.

      بله شیراز جاذبه های زیادی داره اما سرمایه گذار خارجی عاشق چشم و ابروی ما نیست همینجوری بیاد سرمایه گذاری کنه، نیاز به امنیت روانی داره، نیاز به معرفی داره و نیاز به حمایت که متاسفانه شرایط مهیا نیست.

      • اول عذر خواهی میکنم اگر متنم ممکنه طولانی بشه
        من قبول دارم مثلاً اصفهان بیشتر از شیراز پیشرفت کرده اینو هم قبول دارم که مسئولینش با عرضه تر از شیرازن اما پیشرفت بیشترشون رو حداقل در این مواردی که شما میفرمایید مدیون زرنگ تر بودن مسئولینشون نمیدونم
        ببینید موضوع پیچیده تر از این حرفاست، شما صحیح میفرمایید سرمایه گذار عاشق چشم و ابروی ما نیست اما قطعاً عاشق قربون صدقه رفتن ما هم نیست، درسته سرمایه گذار نیاز به امنیت روانی داره اما این امنیت با چی به وجود میاد؟ قطعاً با عزیزم قربونت برم به وجود نمیاد و اینجور مسائل شاید نهایتا تا ۱۰-۲۰ درصد روی نظر یه سرمایه گذار تاثیر گذار باشن، سرمایه گذاری که انقد سرمایه داره وکیلای کار کشته ای هم داره که کاراشو انجام میدن و هیچ وقت نمیاد یه پوشه بزنه زیر بغلش توی طبقات مختلف ادارات بالا و پایین بشه برا مجوز که تازه اگر هم اینطور باشه هیچ وقت نمیاد سرمایشو فدای این بکنه که مثلاً تو فلان شهر کمتر دوندگی داره براش و مثلاً تو فلان شهر بیشتر تحویلش میگیرن، شما فرض کن خودت ۱۰۰ میلیارد میخوای سرمایه گذاری کنی و به این نتیجه میرسی که سرمایه گذاری در مثلاً کیش برات ۲ برابر شیراز سوددهی داره اما مسئولین شیراز بهت میگن بدون هیچ دغدغه ای بیا اینجا سرمایه گذاری کن آیا حاضری قید اون سوددهی دو برابری کیش رو بزنی برای حمایت بیشتر در شیراز؟ بذار مثالی بزنم، قبول داری مسئولین اصفهان از مسئولین مشهد با نفوذترن؟ پس چرا مشهد در جذب سرمایه موفق تره؟ قطعاً چون سوددهی در مشهد بیشتره
        در مورد مسائل زیر ساختی مثل آزادراه یا قطار سریع سیر که مثال زدید باید عرض کنم اینا مسائل ملی هستن و هزینه ساختشون یه قرون و دو زار نیست که اون بابایی که تو تهرون نشسته بیاد بر اساس اینکه فلان نماینده زورش بیشتره این طرح ها رو تصویب و اجرا کنه که اگر این چنین بود تا الآن آزادراه تهران شمال صد بار افتتاح شده بود، این طبیعی هست که اصفهان به واسطه موقعیت قرارگیریش این طرح ها باید اول اونجا ساخته بشه، شما فرض کن خودت یه مسئول بلندپایه کشور هستی، الآن ایران هیچ آزادراهی نداره هیچ قطار سریع سیری هم نداره، یه بودجه محدود داری واسه این کارا، اول میای مسیرای منتهی به پایتخت رو که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایران هست آزادراه و قطار میسازی یا مثلاً اول میای بین شیراز و اصفهان این کار رو میکنی؟
        نمیدونم شایدم اشتباه میکنم اما هر وقت بیطرفانه میشینم به این مسائل فکر میکنم میبینم نظرم همین چیزایی هست که عرض کردم
        در نهایت هم اینو بگم که هیچ کدوم شهرای کشور عزیزم در جایگاه واقعیشون نیستن، اما مطمئن باشید چند صباحی دیگه که اوضاع اقتاصدی ایران از این تلاطمش در بیاد همه شهرها شروع میکنن به اندازه ظرفیتشون پیشرفت واقعی کردن، مطمئن باشید کسی از کسی عقب نمیمونه شاید یه سری اختلافات جزئی باشن که آنچنان هم مهم نیستن زیاد نگران نباشید و غصه نخورید

      • مجتبی جان در سالهای آینده مشخص میشه …

      • میخواستم در پاسخ مجتبی جان عرض کنم سخنان شما متین اما ۴۰ سال این حرف ها به ما شیرازی ها زده میشه که نوبت شماهم میشه اما امروز از صنعت مادر قبل از انقلابمون چی مونده صنایع الکترونیک که رو به تعطیلی و جا به جای به اصفهان و تهران شرکت زیمنس یا itci هم که تعطیل شد شرکت آزمایش به باد فنا رفت شرکت لاستیک برجستون (دنا) که نابود شرکت کاشی حافظ که سال هاست نابود شده و…. اون وقت شما داری حرفای ۴۰ سال پیشو میزنی
        بزک نمیر بهار میاد کمبیزه با خیار میاد شده پاسخ مسئولین به مردم فارس و شیراز
        متاسفم که سال هاست فارس و شیراز با وجود مسئولین سیاسی کارش سال هاست عقب نگه داشته شده به هر بهانه ای شما ببینید برای استقبال از شهدای گمنام و تغییر نام خیابان هجرت از نمایندگان بی خاصیت گرفته تا فرمانده شیراز و شورای شههر ناکارامد شیراز چه بلوایی بپا کردند اون وقت در مقابل انتقال خط مونتاژ واگن های مترو به تبریز و هزار مسائل دیگر ککشان هم نمیگزد ان وقت شما شعار های زیبا میدهید شیرازی که روزگاری مهد جشن و هنر و سالن های متعدد سینما بود امروز چی داره به اسم سومین حرم تمام امکانات رو از شیراز گرفتن وای بر مسئولین فارس و شیراز و مردم همیهش در خواب شیراز

    • آره آقا مجتبی راست میگه
      بخاطر همین فرمایش ایشونم هست که الان تمام سرمایه گزاران و مغزهای اقتصادی جهان پشت دروازه قرآن شیراز صف کشیدن و اذن ورود میخوان
      و در مقابل اصفهانیا در حسرت یه سرمایه گذاری یا مسول توانمند و کارآمد مثل ماله ما هستن.
      مرد مومن کی گفته که شیراز سودآوریش دوبرابر اصفهان هست که بخاطر دل آقا مجتبی سرمایه گزار بارو بندیل رو جمع کنه بیاد شیراز؟
      کجای کاری حاجی؟
      اصفهان داره تبدیل به یک غول صنعتی،توریستی،یکدل،پرامکانات،تفریحی و …. میشه.
      سرمایه گزار مگه مخش تعطیل اصفهان رو ول کنه بیاد شیراز که کسی دنبالش نفرستاده و بعدشم با دمپایی دنبالش کنن؟
      کدوم سرمایه گزاری تو شیراز موفق بوده که بعدیا دلخوش کنن و تشویق بشن به اومدن؟
      کدوم طرح و بسته حمایتی سرمایه گزاری وجود داره که سرمایه گزار رو جذب کنه؟
      کیش رو که شما مثال میزنی میدونی چرا جذبیت بیشتری داره؟
      چون که از سرمایه گزار استقبال میشه و حمایت…۱۰۰۱ طرح تشویقی،معافیتهای متعدد از جمله مالیاتی و ….
      مسولینی داره که تبلیغات میکنن،احترام میزارن و بهش اطمینان میدن که شما بیای اینجا میلیاردها دلار پول میاری ما وسط کار کارتو تعطیل نمیکنیم و جلو کارت رو نمیگیریم خلاصه کلام کاری که فارسیا میکنن تو بد بخت کردن سرمایه گزار رو انجام نمیدیم. ….
      اصفهان هم همینه
      تبریز و مشهد و تهران و قم و یزد و … هم همینن
      و اما فرودگاه.آره شما درست میگی فرودگاه شیراز یه سالنی یه کمکی تغییر کرد
      ولی محض اطلاع اون چیزی که وزیر راه ازش خبر داد طرح توسعه فرودگاه های تهران،مشهد،اصفهان قرارداد بسته شده که طرف فرانسوی بیاد و توسعه بده و بمرور زمان از مالیت ماخوذه سرمایش جبران شه و بعدشم تو فکر قرارداد برای تبریز و اهواز و یزد و چند شهر دیگه و در آخر شیراز.
      حالا برای اطلاع جنابعالی طرح توسعه چیه؟
      چیزیه متفاوت از این چیزی که تو شیراز به شما نشون دادن که گنجشک رو رنگ کردن و بجای قناری غالب کردن بهتون.
      ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ برابر متفاوت
      طرح توسعه میشه تحول کل فرودگاه
      مثلا الان فرودگاه امام دا رای ظرفیت حدود ۴،۵ میلیون مسافر که در عرض دو سال قرار بشه ۴۵ میلیون و در عرض ۴،۵ سال ۹۰ میلیون مسافر
      مشهد از زیر ۱ میلیون به ۱۲ میلیون
      همچنین اصفهان.
      در کنار اینها توسعه باند فرود برای هواپیماهای غول پیکر،توسعه زیرساختا و امکانات رفاهی در حد و اندازه استانداردهای روز دنیا نه مثل فرودگاه ما که سقفش چکه کنه.
      والا چه عرض شود خدمت کسانی که تو خواب خرگوشی بسر میبرند.
      حتما مسولین امر در شیراز هم همین تفکر شما رو دارن که الان بیچارمون کردن و عقب مونده ، که چرا بریم دنبال سرمایه گزار؟ سرمایه گزار خوش میا د اینجا.
      مصداق جمله معروف که میگه تنبل نرو تو سایه،سایه خودش میایه….
      فاتح مع صلوات

      • سعید جان طبق فرمایشات شما…
        من مطمئن شدم که شما از تمامی زیر و بم های اداری شهرداری که هیچ، خود کاخ ریاست جمهوری هم مطلع و مطمئن هستید.
        از اون جالبتر این که اینقدر ۱۰۰% با اطمینان صحبت میکنید و یک درصد احتمال نمیدید دارید اشتباه میکنید…
        من کاری به عملکرد مسولین در اینجا ندارم…
        صحبت های شما خیلی جالبه…

  7. وای از دست مسعولان بی بخار و نا لایق ما
    این پست ها اینقدر آدم رو ناراحت میکنه که متاسفانه تا مدتی به حال و روز خودم وشیرازی ها و استان فارسی ها باید اشک بریزیم
    متاسفم واقعا متاسفم که اینها رو می شنوم
    امین جان کاری کنید لطفا

  8. تا اون جایی که من در جریان هستم و إز منبع موثق ثبت میکنم در مورد فرودگاه أصفهان قرار دادی مطرح بنود و به نظر بنده به جای تخریب استان خودمان کمی إز طرح های سرمایه گذاری در شیراز و فارس هم بگوید مثل قرارداد توسعه فرودگاه شیراز با ژاپنی ها و تغییر فاینایس خط ٢ مترو شیراز إز چین به إیتالیا یا فرانسه و سرمایه گذاری چینی ها در خط آهن شیراز-بوشهر صبحت با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برأی آزادراه شیراز-بوشهر

    • امین جان هیچوقت قصد تخریب نداشته و نخواهیم داشت. فقط بیان دغدغه و واقعیتها بود. درباره سرمایه گذاریهایی که فرمودید اگر توضیحات بیشتری بفرمایید ممنون خواهیم شد

  9. امیدوارم مردم شیراز هم از خواب بیدار شوند و در انتخابات مجلس نماینده خوب وارد بهارستان کنند…..
    با انید تایید صلاحیا دکتر معین

  10. وظیفه این شهروندان هست که مطالبه خودشون رو مطرح کنند
    باید شما شهروندان شیراز ی اقدامی کنید
    از مسوولین سایت انتظار میره کارگروهی جهت تحقق مطالبات صنعتی استان شکل بکیره
    این سایت متاسفانه از جریان سازیش فاصله گرفته
    لطفا اقدامی عاجل صورت بگیرد

  11. بسیار زیبا نوشتید. تا کی‌ باید در حسرت مجموعه‌های گردشگری، لونا پارک، باغ مینیاتور، باغ گل ها، تله کابین، پارک آبی، موزه هنرهای معاصر، تالار شهر، و… بمانیم. تاکی؟ بی‌ خیالی و حرف زدن بسه دیگه.

  12. بزرگترین علت عقب ماندگی استان فارس و شهر شیراز اینه که در سازمان ها و وزارت خانه های مرکزی در پایتخت نیروی انسانی بسیار اندکی داره….بطور مثال در نهاد ریاست جمهوری ۸۵ نفر مشغول کار هستند یک نفر از استان فارس نیست… و این بسیار مهمه در جذب سرمایه گذار و بودجه….در تمامی وزارتخانه ها هم به همین منوال است…نفوذمون کمه

    • با استدلال شما الآن باید این نتیجه گیری رو کنیم که چون شخص آقای روحانی استان سمنانی هستن الآن این استان باید بیشترین بودجه ملی رو به خودش اختصاص بده!!!!

      • معلومه که موثره
        میدونی تو دوره خاتمی چه محبتهایی به شهر یزد و میبد و اردکان شد؟
        استارت آبادانی اصفهان تو همون دوره خاتمی خورد! چرا؟ چونکه اکثر وزرای خاتمی اصفهانی بودند.
        تو دوره احمدی نژاد هم همین بود.
        الان هم همینه.
        پس بنظرت چرا شهرهای مختلف نماینده بومی رو ترجیه میدن؟ یا که دنبال پست برای افراد بومی خود در پایتخت هستن؟ طبق نظر شما اینها مریضن.
        الان چرا اصفهان داره اینقدر متحول میشه؟
        چرا مثلا داره بزرگترین آکوریوم خاورمیانه رو میسازه و ۱۰۰۰ران طرح جهانی دیگه که تو نظرشون هست و در حال ساختشن؟
        چونکه از همون دوره خاتمی که عرض کردم اینها شروع کردن به ریشه زدن تو تهرون
        ببینید الان چقدر نیرو دارن اونجا؟
        از نیروی انتظامی تا مجلس ، وزارتخونه ها، تا فوتبال تا ورزش تا بیت بازار تا ….
        تمام اینها وزنه تعادل رو به سمت اصفهان هل میده.
        کی گفته که امکانات و راه آهن و آزاد راه اول باید برای پایتخت و اصفهان باشه بعد از ۵۰ سال برای شیراز؟
        چرا قرار داد یه تیکه ننوشتن؟ از جیب مگه میخواستن بدن؟
        کدوم کشوری تو دنیا پیدا میکنی که این قانون نا نوشته توش اجرا بشه؟
        طبق گفته شما الان شهرهای غربی امریکا باید یه راه ارتباطی هم نداشته باشن! چونکه از پایتخت دورن!
        به این تفکرات میگن ارباب رعیتی
        یک کشور باید توسعه متعادل و متناسب داشته باشه

  13. واقعا چاره کار کجاست باید چطور به مسئولین و نمایندگان شیراز و فارس فهماند برای ما سومین حرم مهم نیست برای ما تاریخمان مهم است صنعت مان و توریست بین المللی و نه مذهبی مهم است جنجال هایشان بر سر اتفاقات مضحک برایمان خنده دار شده
    به گمانم گروهی از این مسئولین اروزی مدیریت شهر قم را داشته اند و حالا قصد پیاده سازی ایده هایشان در شیراز را دان ای کاش حد اقل صنعت و ساخت شهرک های گردشگری قم را حداقل هدف خود قرار میدادند نه مذهبی کردن شیراز کاش پولی را که صرف توسعه حرم میکردند صرف احیای کارخانه های بیمار و نابود فارس و شیراز میکردند و…

  14. خیلی ناراحت کننده بود.
    من هم تو خبرها غیر از تفاهم نوسازی پتروشیمی چیزی نشنیدم.
    با توجه به قرارداد ایرباس باید قرار داد توسعه باند پرواز هواپیماهای پهن پیکر فرودگاه بین المللی دستغیب رو میبستن. توسعه ترمینال به تنهایی فایده نداره.

    اون بندی رو که در مورد سو استفاده از عنوان سومین حرم اهل بیت نوشتید بسیار به جا بود. (اگر دیده باشید توی ده سال اخیر رسانه های اصفهان اسم پایتخت فرهنگی ایران رو برای اصفهان استفاده میکنن)
    متاسفانه شیراز تو سه دهه اخیر عقب نگه داشته شد.
    و دلیلش رو در بیخیالی مردم فهیم شیراز نمیبینم. چون همین مردم شیراز بودن چهار یا پنج دهه قبل که شیراز نگین شهرای ایران بود. به نظر میرسه انتخاب مسولان شهر شیراز هدفمنده.
    البته نمیشه زحمات چند سال اخیر شهردار شیراز رو ندیده گرفت.

  15. خسته شدیم از این که دوستان تمام مشکلات و عقب ماندگیهای شیراز در حتی بیست سال اخیر!!!! را به نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهلبیت مرتبط می دانند

    • دوستان هیچگاه عقب ماندگی دهه های قبل را به سومین حرم ربط نداده اند بلکه به این موضوع که از سال ۱۳۸۷ به بعد به بهانه نامیدن شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (هرچند که هیچگاه بطور مستقیم در بیانات رهبر این موضوع مد نظر نبود بلکه ایشان از عظمت تاریخ و تمدن فارس هم بارها نام بردند) توسط رهبر، عقب افتادگی شیراز از سایر شهرها و در نظر نگرفتن سایر پتانسیلهای شیراز پر رنگ تر شد معترضند.

  16. جز آه و حسرت چی برامون میمونه ای کاش یه کمپین جدی راه می انداختیم

  17. من نمیدونم چرا همش اصفهان اصفهان و اصفهان این استان دیگر کشش ندارد به خاطر کج اندیشی عده ای کارخانه فولاد زدندو زاینده رود را خشک کردن دنبال این رفتند تا از سایر استانها آب به اصفهان بیارن خب آن کارخانه را در این استان نباید تاسیس می کردید هرچی قرار داده داره به اصفهان میره چهار گوشه ایران انگار ایران نیست از آذربایجان تا سیستان از کردستان تا فارس از خوزستان تا ایلام همه جا ایران است ولی انگار هرچی قرار داده باید بره اصفهان . مسئولین استان یک طرف دولت مردان توازن را رعایت کنند چرا شیراز و فارس بی بهره هست .

  18. چرا همش دنبال سرمایه گذار خارجی هستید لطفاً به داد سرمایه گذار های داخلی برسید که به عنوان مثال سر خیابان عفیف آباد می خواستند مرکز تجارت جهانی درست کنن ولی مورد مرحمت و احترام مسئولین قرار گرفته وتا حالا تو کش قوس های عجیب و غریب موندن

  19. شیراز هم سهیم بود! رسما اعلام شد که بخش عمده هواپیماهای ملخی ای تی آر را برای مرکز شیراز خریداری کرده اند! آشغال ها را به شیراز می دهند!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.