مدیر کل راه آهن استان فارس از افزایش سرعت قطار در این استان خبرداد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مهرداد انصاری در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: به منظور رفاه حال شهروندان سرعت قطار در مشیر شیراز – اصفهان از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به ۱۴۰ کیلومتر افزایش یافته است. وی ادامه داد: علاوه بر این سرعت سوزن ایستگاه های راه آهن نیز از ۳۰ کیلومتر به ۶۰ کیلومتر رسیده است.
مدیرکل راه آهن استان فارس با اشاره به اینکه این اقدمات باعث کاهش زمان سفر شده، افزود: در این راستا اقدامات دیگری نیز در دستور کار است که به عنوان نمونه می توان به اصلاحات در جوشها و… اشاره کرد.
انصاری در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح چندین پروژه در بهمن ماه خبرداد و گفت: در این خصوص سوله چرثقیل، تجهیز ایستگاه ها، احداث دیوارهای حریم و… نیز پیگیری شده که تا بهمن ماه آماده بهره برداری است.
وی در ادامه با اشاره به بستههای سرمایهگذاری در راهآهن فارس بیان کرد: راه آهن فارس به دنبال جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف راه آهن است که در این راستا بسته های سرمایه گذاری خوبی پیش بینی شده است.
مدیرکل راه آهن استان فارس اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که چندین شرکت در حوزه حمل و نقل در استان تاسیس شود تا در این زمینه نیز توفیقاتی به دست آید.
خبر امیدوار کننده است به امید روزی که در بخش راه آهن استان فارس هم مشابه با سایر استانها سرمایه گذاری مناسب صورت گیرد:
http://www.isna.ir/fa/news/94102010968/غول-آلمانی-پای-دو-پروژه-بزرگ-ایرانی
مذاکرات چند ماهه جواب داد
غول آلمانی پای دو پروژه بزرگ ایرانی
براساس این توافقنامه شرکت زیمنس در حوزه برقیکردن خط ریلی تهران – مشهد در حوزههایی مانند تجهیزات و لوکوموتیو برقی، واگن مسافری و سرویس و نگهداری خط فعالیت خواهد کرد.
همچنین در خط پرسرعت تهران – اصفهان نیز زیمنس بناست تا بر روی یک پیشنهاد فنی و مالی کار کرده که قادر به ارائهی پیشنهاد سیگنالینگ و قطار مسافری سریعالسیر در این حوزه باشد.
باز هم مسولین استان و شهر در خواب خرگوشی
همین امروز خبری خوندم که شرکت زیمنس آلمان با ایران تفاهم همکاری در زمینه آموزش انتقال دانش و ساخت قطار برقی بین تهران مشهد و قطار سریع السیر تهران اصفهان بستن جای بسی تاسف داره که شیراز و استان فارس از قافله عقب است و هیج اقدامی جهت بهبود شرایط سرمایه گذاری در استان صورت نمیگیرد
یعنی چند ساعته تهران میرسیم
بعد از این همه وقت سرعتشو یه مقدار بردن بالا. با واگن هایی که به شدت فرسوده و داغونه.اردیبهشت ماه با همین راه آهن داغون رفتم مشهد.بیش از ۲۵ ساعت تو راه بودم.با کوپه ای که مثلا درجه یک بود و به شدت داغون.حالا هم اصفهان تهران و مشهد با قطار سریع السیر دارن به هم وصل میشن.حالا شیراز دلش خوشه چند ده کیلومتر سرعتش بیشتر شده
تاسف باره
جدا گناه ما شیرازی ها چیه که محروم هستیم و همیشه حسرت به دل از امکانات