شهردار شیراز با بیان اینکه اجرای پروژه های شهری نباید برای مردم دغدغه ایجاد کند گفت: هم اینک به دلیل رفع معارضین تاسیساتی، سرعت اجرای پروژه سه سطحی در میدان معلم شیراز سرعت گرفته و نسبت به سال قبل، دو برابر شده است. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مهندس علیرضا پاک فطرت چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه تقاطع میدان معلم شیراز بیان کرد: این پروژه یکی از تقاطع های غیر همسطح شیراز است که در سه سطح در یکی از کلیدی ترین و سخت ترین نقاط ترافیکی شیراز در حال اجر است.
وی افزود: این تقاطع از دو پل روی هم تشکیل شده که در واقع پل کوتاه تر و تراز اول در امتداد خیابان همت جنوبی به همت شمالی است و پل دوم و طولانی تر درامتداد بلوار پاسداران و بلوار شهید رجایی (فرهنگ شهر) است.
شهردار شیراز اظهارداشت: قسمت همسطح نیز به صورت میدان برای ترددهای غیر مستقیم به عنوان مثال از شمال به شرق و جنوب به غرب باقی می ماند.
وی اضافه کرد: پل دوم (سطح سوم) این پروژه تابستان سال آینده(۹۵) به بهره برداری می رسد اما پل تراز اول این پروژه به دلیل وابستگی به ساماندهی محور خیابان های همت شمالی و جنوبی، بعد از آن افتتاح می شود.
شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه سه سطحی میدان معلم هم اینک حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان داشت: برای این پروژه حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال ۹۲ گفت: در سال ۹۳ جابجایی تاسیسات انجام شد، یعنی عملا پیمانکار توانست ساخت سازه اصلی پل را از اوایل سال ۹۴ وارد فاز اجرایی کند و بر اساس زمان بندی، این پروژه باید در مدت زمان ۳۶ ماه به پایان برسد.
پاک فطرت افزود: برای قسمت همسطح این پروژه طراحی بسیار زیبا به همراه نورپردازی مناسب در نظر گرفته می شود و سازه زیبایی درخور شأن نام معلم طراحی و نصب می شود.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترافیک در این منطقه بیان کرد: هم اینک این پروژه به سرعت در حال اجرا است که باید فضای تسهیل عبور و مرور و کاهش ترافیک برای مردم این منطقه و دیگر شهروندان فراهم شود.
وی با اشاره به بار ترافیکی در این منطقه اظهارداشت: میدان معلم از دیرباز یکی از مناطق ترافیک خیز شهر شیراز بوده است که همین موضوع باعث شد تقاطع سه سطحی در این منطقه طراحی و در برنامه ی احداث قرار گیرد.
پاک فطرت عنوان داشت: نیروهای شهرداری باید با همکاری پلیس راهور بهبود فضای تردد خودروها و عبور عابر پیاده را با هدف کاهش ترافیک در این منطقه ایجاد کنند تا عملیات اجرایی این پروژه برای مردم دغدغه ایجاد نکند.
وی با بیان اینکه مردم در محدوده میدان معلم تا اتمام پروژه سه سطحی این منطقه شکیبا باشند گفت: شهرداران و مسئولان مناطق یک، چهار و شش باید اقداماتی از جمله ترمیم آسفالت کوچه ها و خیابان های اطراف پروژه را برای آسایش و رفاه بیشتر مردم در اولویت کار خود قرار دهند.
از صحبت های مهندس پاک فطرت پیداست که طرح طبقاتی کردن خیابان همت شمالی منتفی شده، از طرفی یک نگرانی وجود داره، با وجود پل معالی آباد و روان شدن ترافیک از غرب به شرق و سرازیر شدن بار ترافیکی به میدان قصر دشت و احداث پل معلم و روان شدن حرکت خودرو ها از همت جنوبی به همت شمالی و در ادامه میدان قصر دشت، و همینطور افتتاح ایستگاه مترو قصر دشت، چطور میشه ترافیک این منطقه رو کنترل کرد ؟!
ایشون گفته سطح سوم تابستان افتتاح میشه و تراز اول بعد از ان و بستگی به ساماندهی همت داره؟یعنی چی؟
اتفاقا برعکس نظر دوست عزیزمان طبق گفته شهردار محترم احتمال دوطبقه کردن خیابان همت شمالی باعث خواهد شد که پل مسیر همت شمالی و جنوبی با تاخیر افتتاح بشه . چون تقریبا پایه های بتنی مسیر همت در شرف تکمیل هستد و تکمیل پل تا تابستان انجام پذیر خواهد بود . اگر دو طبقه کردن خیابان همت شمالی منتفی بشه کل پروژه تا اخر تابستان افتتاح خواهد شد .
خیابون همت دو طبقه نمیشه عاقا!
پایه های پل به سمت همت رفته رفته ارتفاعش کم میشه که برسه به زمین.
ممنون از شما امیرم عزیز، اطلاع نداشتم, امید که هرچه زودتر به مرحله اجرا برسه و یکی از جدی ترین گره های ترافیکی شهرمون باز بشه
خواهش میکنم امیر جان
کاش آقای شهردار صراحتا گفته بود منظور از افتتاح با تاخیر پًل از سمت همّت چیه و چرا پروژه باید فاز به فاز و با تاخیر افتتاح بشه.؟؟ هیچ بهانهای غیر از ۲ طبقه کردن همّت قابل قبول نیست . البته با توجه به پایههای پًل در سمت همّت به نظر نمیرسه بحث ۲ طبقه کردن مطرح باشه.
امیدوارم تقاطع معلم با سرعت بیشتر و دقت بهتری پیش بره و هر چه زودتر تکلیف خیابان همت روشن بشه
ایــشالله هرچه ســـریع تر تکمـــیل شـــود و به یکـــی دیــگر از پــل های طــبقـاتــی زیـــبا و چشـــــمگیر شـــهرمـــون تبدیـــل بـــشه و واقــعا رفــتو آمدی روان ایــجاد میشــه
درود فراوان بر مهنــدس پــاک فـــطــرت.