با اتمام نوسازی و گسترش فضای ترمینال داخلی فرودگاه بین المللی شیراز، شهروندان در انتظار آغاز عملیات اجرایی ترمینال پروازهای خارجی این فرودگاه هستند. به گزارش شیراز۱۴۰۰، فرودگاه شیراز پس از فرودگاه های مهرآباد تهران و هاشمی نژاد مشهد، سومین فرودگاه پرتردد کشور است که اکنون با نوسازی فضای ترمینال داخلی زمینه برای خدمت رسانی مناسب تر به شهروندان فراهم آمده است.
البته باید چندی دیگر در انتظار ماند و دید که آیا سامانه سرمایش و گرمایش این ترمینال به خوبی کار خواهند یا خیر! به هرروی هرچند این نوسازی فضای ترمینال داخلی را تغییر داده و نسبت به قبل شرایط بهتری فراهم آمده است، اما هنوز با آنچه به عنوان ترمینال داخلی یک شهر توریستی باشد، فاصله دارد.
متاسفانه نمادهای تخت جمشید که در طرح قبلی بود به کل حذف شدند و تنها به چند ستون که در اطرف ساختمان ترمینال داخلی نصب گردیده، اکتفا شده است. ضمن اینکه پارکینگ طبقاتی فرودگاه نیز آماده شده و نماسازی آن در دست انجام می باشد.
عکس و گزارش : امین آل شمس
به هیچ عنوان در حد و اندازه نام پایتخت پارس نیست و فاقد هرگونه زیبایی است
از ترمینال خارجی چه خبر؟ کلنگ خورده بود یادمه
یک معماری بی هویت و بی روح! دیوار آلومینیومی و شیشه ای! بدون اندک ذوق و خلاقیت! دست مریزاد
محوطه بیرون ترمینال کاراندیش از فرودگاه قشنگ تره….بعدم میخوان جذب توریست و مسافر هم داشته باشن.
متاسفانه پارکینگ موقت این فرودگاه در ابتدای تاسیس فاقد ظرفیت مناسب برای خودروها می باشد. این پارکینگ در سالهای آتی معضل بزرگی برای فرودگاه خواهد شد.
هر چقدر هم که زیبا طراحی شده باشد وقتی هرج و مرج حاکم شود اصلا فایده ندارد.
جالب اینکه مسئول پارکینگ طبقاتی هم از نبودن جا دم می زند و با اندکی زیر میزی جا بطور ناگهانی پیدا می شود.
طراحی داخلی و بیرونی ساختمان هم می توانست با المانهای زیبا تر و فاخر تر همراه باشد.
ضمن تشکر از خبرها،در متن خبر “آغاز عملیات اجرایی ترمینال خارجی” صحیح می باشد .
ممنون از شما تصحیح شد
ممنون از گزارش خوبتان. تگه ممکنه تصاویری هم از سالنهای پروازهای داخلی بگذارید
فرهاد جان همین گزارش از سالن داخلی بود!
فک کنم منظوره این دوستمون فضای داخلیه ترمینال باشه
ممنون
فرودگاه یک کلانشهر یعنی مظهر صلابت و زیبایی و باید بیانگر شخصیت شهر باشد. آیا شما چنین خصوصیتی در این فرودگاه میبینید؟ دلیلش هم عدم کلان نگری مسئولان است. البته ناگفته نماند تا همین حد که کار شده جای شکرش باقیست. چون در سایر بخشها زیر ساختهای شیراز به مراتب ضعیفتر است. شما در نظر بگیرید مسافر داخلی و خارجی به محض خروج از فرودگاه با وضعیت آسفبار و بهم ریخته فلکه گل سرخ مواجه میشود که ۱۰ سال است به چنین روزی افتاده.. آدم فکر میکنه بمب خورده به این منطقه!
شهر ما این همه معمار خوب داره که همه تشنه ی طراحی های خلاق واسه اینجور موضوعات هستند..متاسفم که مسوولین بی کفایت راحت ترین کار رو انتخاب میکنن..آلوباند!
هر چند این فرودگاه در حد شیراز نیست. اما اگر از روی انصاف قضاوت کنیم از نظر طراحی و فضای سبز و المان ها یک سر و گردن از تمام فرودگاه های ایران بالاتر است. کافیه یه سری به فرودگاه های مهرآباد و امام و اصفهان و مشهد بزنید
امین جان اگر امکان داره یه سری عکس هم از داخل سالن ها بذارید. ممنون
کاش این مهندسان طراح یه دوری تو منطقه میزدن مثلا یه سر میرفتن ترکیه مالزی دبی… قطر اخه این خیلی کار شاخصیه که بخواد ازش تعریف هم بشه!!!! بخدا هزاران هزار بار از شهرهای متمدن و نیمه متمدن دنیا عقبیم با این مدیرها و این سیستم اعتبار هم درست نمیشه… کارمند های مترو بازنشست شدند و مترو راه میوفتاد… یه پیاده رو درست و حسابی که مردم از پیاده روی لذت ببرند بجز چمران نیست… یه مسیر دوچرخه سواری تو شهر نیست.. محل توقف دوچرخه نیست… دو تا خیابان سنگ فرش برای توریستی کردن مناطق بافت قدیم نیست… خلاصه بجز چندتا خیابان انگشت شمار مابقی شهر مثل خرابه ها هست.. شهرها رو باید دست شهرسازو مدیران لایق داد نه سیاستمدار تابع قدرت
اون سر در که نماد تخت جمشید بود رو میشد به این طرح بی روح اضافه کرد واقعا افسوس و صد افسوس دستانی در پشت پرده برای حذف این نماد بین المللی رو دارن
امین جان سالن ترمینال خارجی کی شروع به ساخت میشه