تکمیل رینگ بزرگراهی شرق به غرب شیراز تا 3 سال آینده

با افتتاح اولين كوه راه شيراز تا پايان امسال و اتمام بزرگراه مولوي تا 3 سال آينده كريدور شمال غرب شيراز به شرق متصل مي شود. به گزارش شیراز1400، شهردار منطقه 7 شيراز در گفت و گو با «خبرجنوب» با اعلام اين مطلب گفت: اين بزرگراه به طول 6 كيلومتر و عرض 80 متر شبيه بزرگراه حسيني الهاشمي در شمال غرب شيراز است و بولوار خليج فارس را به ميدان نصر متصل مي كند و فاز اول و دوم اين پروژه به زودي به بهره برداري مي رسد.
معصومي اظهار داشت: اين بزرگراه پس از عبور از ميدان نصر، بولوار رسول اعظم (ص)، سرداران،‌ بولوار جمهوري و كوهسار مهدي (عج) در نهايت به بولوار ميرزاي شيرازي و حسينی الهاشمي ختم مي شود و با اجراي آن كريدور شمال غرب به شرق شيراز تكميل مي شود.
وي ادامه داد: اين پروژه در مدت 3 سال و با هزينه اجرايي 9 ميليارد تومان ساخته مي شود كه اين هزينه به جز هزينه هاي مربوط به تملك و ساخت 6 تقاطع غير هم سطحي است كه در مسير اين پروژه ديده شده است و هزينه ساخت هر كدام از اين تقاطع‌ها 20 تا 30 ميليارد تومان است.
شهردار منطقه 7 با اشاره به افتتاح اولين كوه راه شيراز تا پايان سال گفت: كلانشهر شيراز با توجه به طبيعت آن در ميان كلانشهرها منحصر به فرد است و هيچ كلانشهري را نمي توانيد پيدا كنيد كه در چهار طرف آن كوه باشد با توجه به اين موضوع به اين نتيجه رسيديم كه براي تحرك و سلامتي بيشتر شهروندان مسيري را در دل كوهپايه هاي شمال شيراز ايجاد كنيم.
وي افزود: به همين منظور يك مسير 12 كيلومتري از كوه هاي حاشيه تقاطع سرداران تا انتهاي برم دلك به عنوان كوه راه و مسير عبور دوچرخه كوهستاني انتخاب و نسبت به تقويت فضاي سبز آن اقدام كرده ايم تا هم يك مسير طبيعي داشته باشيم و هم اين محل در مجاورت محل زندگي شهروندان باشد.
شهردار منطقه 7 گفت: در حال حاضر ساخت اين كوه راه مراحل نهايي خود را طي مي كند و تا پايان سال اين پروژه به بهره برداري مي رسد.
معصومي اظهار داشت: همچنين در کنار این کوه راه سعي داريم با حفظ منابع طبيعي اين كوه راه را به سمت بالايي كوه ادامه دهيم و كوه شاه غيب را به پارك طبيعت تبديل كنيم.

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

22 نظر

  1. soroush

    3 سال دیگه ؟ وای چقدر خوشحال شدیم . جای تقدیر و تشکر ویژه داره . یعنی جالبه هر روزم میام مصاحبه میکنن 1 رینگ شهری رو چند ساله دارن میسازن ؟ اخه 1 پروژه باید این همه سال طول بکشه تازه بعدشم بگن 3 سال دیگه ؟

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
    1. شیراز۱۴۰۰

      این یک پروژه تازه شروع شده سروش جان، وگرنه بزرگراه آرین و کوهسار و حسینی الهاشمی که ساخته شدن!
      بزرگراه مولوی چند پل داخلش داره که حتما باید در همین سه سال و در حین اجرای پروژه اجرایی بشن

      موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

      پاسخ
      1. soroush

        ببخشید من فکر کردم همون رینگ شهری معروفه که معلوم نیست بالاخره کی قراره افتتاحش کنن . ولی بازم برداشتن چند هندونه به دست شهرداری رو داریم . امیدوارم این برداشتن چند تا هندونه باعث عقب افتادن پروژه ها نشه

        موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

      2. شیراز۱۴۰۰

        سروش جان بنظر شما چاره چی هست و چکار میتوان کرد ؟ در شرایط اقتصادی خوبی که وجود داشت و کشور به منابع بالای نفتی دسترسی داشت بودجه شهرداری شیراز نهایتا 400 میلیارد تومان بود و اوج کار افتتاح زیرگذر فضیلت در 18 ماه بود! الان هزینه تملک ها بسیار بالا رفته و علاوه بر اون بسیاری حتی حاضر نیستن با پرداخت قیمت ملک ، ملک و زمین رو تحویل بدن. جابجایی تاسیسات و عدم همکاری دستگاه ها هم که همگی مطلع هستیم.
        الان در بدترین شرایط اقتصادی، تحریم ها و رکود شدید ساخت و ساز و کاهش درآمدهای شهرداری همچنان شاهد اجرای طرح های مختلف و بزرگی در شیراز هستیم که باعث شده شیراز از حالت رخوت قبلی خودش خارج بشه. درسته برخی پروژه ها کند هستند و یا کامل اجرا نمیشن، اما وقتی واقعا بررسی می کنیم میبنیم توان شهرداری بیش از این نبوده. اما با همه توانش داره کار میکنه ، هرچند تغییر برخی از مدیران ضعیف ضروری هست و باید مدیرانی لایق تر و قوی تر کار کنند.
        فراموش نکنیم که در اوج بحران اقتصادی شیراز بشترین رشد رو داره تجربه می کنه.

        موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

      3. سعید --1--

        درود
        از پاسختون سپاسگزارم . اما چند مسئله باقی میمونه .
        اولا شرایط تحریم برای تمام کشور یکسانه . بنابراین با مقایسه عملکرد کلی شهرداری شیراز با سایر کلان شهر ها در خیلی از حوزه ها کم کاری و سوئ مدیریت دیده میشه !
        دوما – اینکه پروژه های عمرانی زیادی در سطح شهر در حال احداث هستند جای خوشحالی داره . اما افتتاح نصفه م نیمه پروژه ها ( مثلا عدم اجرای سیستم روشنایی و فضای سبز ) به نظر من صرفا علت بی کفایتی و نگرش سطحی مدیران مسئول هست .

        موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

      4. شیراز۱۴۰۰

        دوست عزیز به غیر از تهران کدوم شهر کشور اینچنین پروژه های بزرگ عمرانی در سالهای اخیر ( چندین تونل، بزرگراه و پل طبقاتی اجرا کرده) ؟ در مورد روشنایی مشکل اداره برق هست که هنوز بسیاری از معابر جدید رو تجهیز نکرده و درباره فضای سبز هم بند “مسوولان بی کفایت” پاسخ قبلی من به شما.

        موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

      5. soroush

        با حرفاتون موافق ولی چند تا نکته هم هست . اینکه مثلا شهرداری به جای اینکه رینگ دوم رو شروع کنه بهتر نبود قصر الدشت رو شروع میکرد و پل اخر همت جنوبی رو ؟ که حداقل یه رینگ کامل داشته باشیم تا حدودی مردم از حجم ترافیک سر سام اور راحت بشن بعد با تمام توان رینگ دوم رو شروع میکرد تقریبا همون تجربه مترو که تمام توان رو گذشات رو فاز یک . اخه الان ما چی داریم ؟ 1 رینگ نصفه نیمه که فعلا داره خاک میخوره حدود 2 سال هم طول میکشه برای ساخت پل قصردشت تازه این سال در بهترین شرایط هست و اگر همین امروز شروع کنن و 1 فاز در حال شروع کردن . به قول معروف 1 ده اباد به از صد شهر خراب . در مورد فروختن مغازه ها خب شهرداری باید از دادستانی کمک بگیره بالاخره هر مغازه یه قیمت منطقه ای داره دیگه اینکه پروژه های یک شهر رو بخوابونن چون یکی دلش نمیخواد بفروشه یا میخواد بالاتر از قیمت بفروشه که درست نیست بالاخره منافع 1 شهر مهمتر از منافع 1 شخص هست . کلا نظر من این هست که بهتره شهرداری متمرکز تر طرح اجرا کنه و تحویل بده نه پراکنده . الان پروژه فلکه معم رو که من خودم میبینم کلا 4 تا کارگر فقط دارن ارماتور بندی میکنن خب نمیشه همین 4 تا رو کرد 14 تا و 4 طرف کار کنن ؟ خب یه جورایی پیشرفت کند ازار دهنده هست

        موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

  2. Farshid

    درود
    من افراد زحمت کشی که در این شرایط در شهرداری و شورای شهر دارن واقعا تلاش میکنن رو نمیشناسم ولی یه خدا قوت به همشون میگم و دمشونم گرم!
    یه خدا قوتم به پیمانکارای پروژه ی معلم و کشن میگم که انصافا با سرعت مناسبی در حال کار هستند!

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
    1. Farshid

      منظور از «شرایط» ، وضعیت راکد اقتصاد مملکت و دخالت ارگان های نامرتبط در فعالیت های شهرداری و شورای شهر و همکاری نکردن دستگاه ها و حتی پیمانکاران در روند انجام پروژه هاست!

      موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

      پاسخ
  3. هادی

    معصومی خیلی با عرضه هست .
    ساخت سه سطحی تخت جمشید ، پل فضیلت، …. واقعا عملکرد خوبی داشته.

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  4. ارشیا

    البته جناب مهندس معصومی عزیز هیچ کلانشهری در دنیا نمیاد کوهی رو که چندین سال شکل گیریش طول کشیده در عرض چند سال با بیل مکانیکی به جونش بیفته و تبدیل به کوه راه کنه!!

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
      1. ارشیا

        بهره برداری از کوه هیچ اشکالی نداره..من یه درخواست میکنم و امیدوارم شما پیگیری کنید..لطفا مطالعاتی رو که قبل از طراحی در مورد این پروژه و پروژه 50 هکتاری حسینی الهاشمی شده رو از مراجع ذیربط بخواید..طراحی باید اصولی باشه..من یه مثال بزرگتر رو برای شما میزنم. دو تصویر زیر رو که یکیش آزادراه تهران-شمال هست و یکی دیگه چند نمونه بزرگراهی دنیا که از وسط جنگل رد شدن رو با هم مقایسه کنید.
        http://www.asrkhabar.com/files/fa/news/1391/12/4/10396_700.jpg

        http://linkz2fun.com/forum/showthread.php?tid=7053

        مطالعات زیست محیطی و توجه به بستر و اکوسیستم

        موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

  5. soroush

    ببخشید بالاتر اکان پاسخ نبود . من زیاد رد میشم ولی معمولا یک سمت ارماتور بند داره کار میکنه و ستونها رو هم یک طرف قالب بندی میکنن تمام شد میرن سمت دیگه . منظورم این حداقل به نظر من خیلی سریعتر از این باید پروژه ساخته بشه چون واقعا ترافیک سنگینی رو ایجاد کرده و حداقل پروژه هایی که گره ترافیکی درست میکنن حداقل میتونن با افزایش نیرو و چند شیفته کردن سریعتر به بهره برداری برسونن . با این روند کار و عدم هماهنگی اداره ها اسم پروژه فصردشت میاد من یکی که تنم میلرزه

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  6. reza22

    سلام.کسی از دوستان اطلاع داره این پروژه در قسمت روستای منصور آباد از طریق بلوار بهشت به بلوار میرزای شیرازی و پل معالی آباد متصل میشه یا نه؟

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  7. Farshid1995

    فقط امیدوارم 3سال دیگر که این پروژه به امید خدا به مرحله اجرایی رسید همانگونه که روز اول طرحش را برنامه ریزی کرده اند به اجرا در آید نه اینکه نیمه تمام بماند یا اینکه به گونه ای دیگر به اجرا دراید بر فرض مثال مانند برخی از پل های غیر همسطح شهر شیراز که روزی که به اجرا در آمد غیر استاندارد بود و برای این پلها دوربرگردان در نظر گرفته نشده بود با تشکر

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ
  8. نیما

    امین عزیز ممنون از خبر رسانی خوبی که انجام میدین. امیدوارم تکلیف این پروژه ها زودتر مشخص بشه که بحران ترافیکی کمتر و در نتیجه آلودگی کمتری رو در شیراز شاهد باشیم.

    ضمنا من یه اشکالی رو که توی سایت میبینم به هم ریختگی کامنت دوستان وقتی که به هم پاسخ میدن (کامنت های مربوط به اولین نظر زیر همین مطلب). خیلی خوب میشه اگر این مشکل رو هم برطرف کنید. من توی این زمینه میتونم کمک کنم اگر نیاز داشتید.

    ممنون

    موافق یا مخالف: Thumb up 0 Thumb down 0

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *