تاریخ : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

20

تکمیل رینگ بزرگراهی شرق به غرب شیراز تا ۳ سال آینده

  • کد خبر : 21982
  • 16 مهر 1394 - 0:10

با افتتاح اولین کوه راه شیراز تا پایان امسال و اتمام بزرگراه مولوی تا ۳ سال آینده کریدور شمال غرب شیراز به شرق متصل می شود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، شهردار منطقه ۷ شیراز در گفت و گو با «خبرجنوب» با اعلام این مطلب گفت: این بزرگراه به طول ۶ کیلومتر و عرض ۸۰ متر شبیه بزرگراه حسینی الهاشمی در شمال غرب شیراز است و بولوار خلیج فارس را به میدان نصر متصل می کند و فاز اول و دوم این پروژه به زودی به بهره برداری می رسد.
معصومی اظهار داشت: این بزرگراه پس از عبور از میدان نصر، بولوار رسول اعظم (ص)، سرداران،‌ بولوار جمهوری و کوهسار مهدی (عج) در نهایت به بولوار میرزای شیرازی و حسینی الهاشمی ختم می شود و با اجرای آن کریدور شمال غرب به شرق شیراز تکمیل می شود.
وی ادامه داد: این پروژه در مدت ۳ سال و با هزینه اجرایی ۹ میلیارد تومان ساخته می شود که این هزینه به جز هزینه های مربوط به تملک و ساخت ۶ تقاطع غیر هم سطحی است که در مسیر این پروژه دیده شده است و هزینه ساخت هر کدام از این تقاطع‌ها ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان است.
شهردار منطقه ۷ با اشاره به افتتاح اولین کوه راه شیراز تا پایان سال گفت: کلانشهر شیراز با توجه به طبیعت آن در میان کلانشهرها منحصر به فرد است و هیچ کلانشهری را نمی توانید پیدا کنید که در چهار طرف آن کوه باشد با توجه به این موضوع به این نتیجه رسیدیم که برای تحرک و سلامتی بیشتر شهروندان مسیری را در دل کوهپایه های شمال شیراز ایجاد کنیم.
وی افزود: به همین منظور یک مسیر ۱۲ کیلومتری از کوه های حاشیه تقاطع سرداران تا انتهای برم دلک به عنوان کوه راه و مسیر عبور دوچرخه کوهستانی انتخاب و نسبت به تقویت فضای سبز آن اقدام کرده ایم تا هم یک مسیر طبیعی داشته باشیم و هم این محل در مجاورت محل زندگی شهروندان باشد.
شهردار منطقه ۷ گفت: در حال حاضر ساخت این کوه راه مراحل نهایی خود را طی می کند و تا پایان سال این پروژه به بهره برداری می رسد.
معصومی اظهار داشت: همچنین در کنار این کوه راه سعی داریم با حفظ منابع طبیعی این کوه راه را به سمت بالایی کوه ادامه دهیم و کوه شاه غیب را به پارک طبیعت تبدیل کنیم.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=21982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. ۳ سال دیگه ؟ وای چقدر خوشحال شدیم . جای تقدیر و تشکر ویژه داره . یعنی جالبه هر روزم میام مصاحبه میکنن ۱ رینگ شهری رو چند ساله دارن میسازن ؟ اخه ۱ پروژه باید این همه سال طول بکشه تازه بعدشم بگن ۳ سال دیگه ؟

    • این یک پروژه تازه شروع شده سروش جان، وگرنه بزرگراه آرین و کوهسار و حسینی الهاشمی که ساخته شدن!
      بزرگراه مولوی چند پل داخلش داره که حتما باید در همین سه سال و در حین اجرای پروژه اجرایی بشن

      • ببخشید من فکر کردم همون رینگ شهری معروفه که معلوم نیست بالاخره کی قراره افتتاحش کنن . ولی بازم برداشتن چند هندونه به دست شهرداری رو داریم . امیدوارم این برداشتن چند تا هندونه باعث عقب افتادن پروژه ها نشه

      • سروش جان بنظر شما چاره چی هست و چکار میتوان کرد ؟ در شرایط اقتصادی خوبی که وجود داشت و کشور به منابع بالای نفتی دسترسی داشت بودجه شهرداری شیراز نهایتا ۴۰۰ میلیارد تومان بود و اوج کار افتتاح زیرگذر فضیلت در ۱۸ ماه بود! الان هزینه تملک ها بسیار بالا رفته و علاوه بر اون بسیاری حتی حاضر نیستن با پرداخت قیمت ملک ، ملک و زمین رو تحویل بدن. جابجایی تاسیسات و عدم همکاری دستگاه ها هم که همگی مطلع هستیم.
        الان در بدترین شرایط اقتصادی، تحریم ها و رکود شدید ساخت و ساز و کاهش درآمدهای شهرداری همچنان شاهد اجرای طرح های مختلف و بزرگی در شیراز هستیم که باعث شده شیراز از حالت رخوت قبلی خودش خارج بشه. درسته برخی پروژه ها کند هستند و یا کامل اجرا نمیشن، اما وقتی واقعا بررسی می کنیم میبنیم توان شهرداری بیش از این نبوده. اما با همه توانش داره کار میکنه ، هرچند تغییر برخی از مدیران ضعیف ضروری هست و باید مدیرانی لایق تر و قوی تر کار کنند.
        فراموش نکنیم که در اوج بحران اقتصادی شیراز بشترین رشد رو داره تجربه می کنه.

      • درود
        از پاسختون سپاسگزارم . اما چند مسئله باقی میمونه .
        اولا شرایط تحریم برای تمام کشور یکسانه . بنابراین با مقایسه عملکرد کلی شهرداری شیراز با سایر کلان شهر ها در خیلی از حوزه ها کم کاری و سوئ مدیریت دیده میشه !
        دوما – اینکه پروژه های عمرانی زیادی در سطح شهر در حال احداث هستند جای خوشحالی داره . اما افتتاح نصفه م نیمه پروژه ها ( مثلا عدم اجرای سیستم روشنایی و فضای سبز ) به نظر من صرفا علت بی کفایتی و نگرش سطحی مدیران مسئول هست .

      • دوست عزیز به غیر از تهران کدوم شهر کشور اینچنین پروژه های بزرگ عمرانی در سالهای اخیر ( چندین تونل، بزرگراه و پل طبقاتی اجرا کرده) ؟ در مورد روشنایی مشکل اداره برق هست که هنوز بسیاری از معابر جدید رو تجهیز نکرده و درباره فضای سبز هم بند “مسوولان بی کفایت” پاسخ قبلی من به شما.

      • با حرفاتون موافق ولی چند تا نکته هم هست . اینکه مثلا شهرداری به جای اینکه رینگ دوم رو شروع کنه بهتر نبود قصر الدشت رو شروع میکرد و پل اخر همت جنوبی رو ؟ که حداقل یه رینگ کامل داشته باشیم تا حدودی مردم از حجم ترافیک سر سام اور راحت بشن بعد با تمام توان رینگ دوم رو شروع میکرد تقریبا همون تجربه مترو که تمام توان رو گذشات رو فاز یک . اخه الان ما چی داریم ؟ ۱ رینگ نصفه نیمه که فعلا داره خاک میخوره حدود ۲ سال هم طول میکشه برای ساخت پل قصردشت تازه این سال در بهترین شرایط هست و اگر همین امروز شروع کنن و ۱ فاز در حال شروع کردن . به قول معروف ۱ ده اباد به از صد شهر خراب . در مورد فروختن مغازه ها خب شهرداری باید از دادستانی کمک بگیره بالاخره هر مغازه یه قیمت منطقه ای داره دیگه اینکه پروژه های یک شهر رو بخوابونن چون یکی دلش نمیخواد بفروشه یا میخواد بالاتر از قیمت بفروشه که درست نیست بالاخره منافع ۱ شهر مهمتر از منافع ۱ شخص هست . کلا نظر من این هست که بهتره شهرداری متمرکز تر طرح اجرا کنه و تحویل بده نه پراکنده . الان پروژه فلکه معم رو که من خودم میبینم کلا ۴ تا کارگر فقط دارن ارماتور بندی میکنن خب نمیشه همین ۴ تا رو کرد ۱۴ تا و ۴ طرف کار کنن ؟ خب یه جورایی پیشرفت کند ازار دهنده هست

      • پروژه معلم ۴ نفر کار میکنن؟

  2. درود
    من افراد زحمت کشی که در این شرایط در شهرداری و شورای شهر دارن واقعا تلاش میکنن رو نمیشناسم ولی یه خدا قوت به همشون میگم و دمشونم گرم!
    یه خدا قوتم به پیمانکارای پروژه ی معلم و کشن میگم که انصافا با سرعت مناسبی در حال کار هستند!

    • منظور از «شرایط» ، وضعیت راکد اقتصاد مملکت و دخالت ارگان های نامرتبط در فعالیت های شهرداری و شورای شهر و همکاری نکردن دستگاه ها و حتی پیمانکاران در روند انجام پروژه هاست!

  3. معصومی خیلی با عرضه هست .
    ساخت سه سطحی تخت جمشید ، پل فضیلت، …. واقعا عملکرد خوبی داشته.

  4. البته جناب مهندس معصومی عزیز هیچ کلانشهری در دنیا نمیاد کوهی رو که چندین سال شکل گیریش طول کشیده در عرض چند سال با بیل مکانیکی به جونش بیفته و تبدیل به کوه راه کنه!!

    • یعنی بهونه از این بدتر نبود؟ کوه رو باید چیکار کنن پس؟

      • بهره برداری از کوه هیچ اشکالی نداره..من یه درخواست میکنم و امیدوارم شما پیگیری کنید..لطفا مطالعاتی رو که قبل از طراحی در مورد این پروژه و پروژه ۵۰ هکتاری حسینی الهاشمی شده رو از مراجع ذیربط بخواید..طراحی باید اصولی باشه..من یه مثال بزرگتر رو برای شما میزنم. دو تصویر زیر رو که یکیش آزادراه تهران-شمال هست و یکی دیگه چند نمونه بزرگراهی دنیا که از وسط جنگل رد شدن رو با هم مقایسه کنید.
        http://www.asrkhabar.com/files/fa/news/1391/12/4/10396_700.jpg

        http://linkz2fun.com/forum/showthread.php?tid=7053

        مطالعات زیست محیطی و توجه به بستر و اکوسیستم

  5. ببخشید بالاتر اکان پاسخ نبود . من زیاد رد میشم ولی معمولا یک سمت ارماتور بند داره کار میکنه و ستونها رو هم یک طرف قالب بندی میکنن تمام شد میرن سمت دیگه . منظورم این حداقل به نظر من خیلی سریعتر از این باید پروژه ساخته بشه چون واقعا ترافیک سنگینی رو ایجاد کرده و حداقل پروژه هایی که گره ترافیکی درست میکنن حداقل میتونن با افزایش نیرو و چند شیفته کردن سریعتر به بهره برداری برسونن . با این روند کار و عدم هماهنگی اداره ها اسم پروژه فصردشت میاد من یکی که تنم میلرزه

  6. سلام.کسی از دوستان اطلاع داره این پروژه در قسمت روستای منصور آباد از طریق بلوار بهشت به بلوار میرزای شیرازی و پل معالی آباد متصل میشه یا نه؟

  7. فقط امیدوارم ۳سال دیگر که این پروژه به امید خدا به مرحله اجرایی رسید همانگونه که روز اول طرحش را برنامه ریزی کرده اند به اجرا در آید نه اینکه نیمه تمام بماند یا اینکه به گونه ای دیگر به اجرا دراید بر فرض مثال مانند برخی از پل های غیر همسطح شهر شیراز که روزی که به اجرا در آمد غیر استاندارد بود و برای این پلها دوربرگردان در نظر گرفته نشده بود با تشکر

  8. امین عزیز ممنون از خبر رسانی خوبی که انجام میدین. امیدوارم تکلیف این پروژه ها زودتر مشخص بشه که بحران ترافیکی کمتر و در نتیجه آلودگی کمتری رو در شیراز شاهد باشیم.

    ضمنا من یه اشکالی رو که توی سایت میبینم به هم ریختگی کامنت دوستان وقتی که به هم پاسخ میدن (کامنت های مربوط به اولین نظر زیر همین مطلب). خیلی خوب میشه اگر این مشکل رو هم برطرف کنید. من توی این زمینه میتونم کمک کنم اگر نیاز داشتید.

    ممنون

  9. حتما با ایمیل باهاتون در تماس خواهم بود

  10. سه سال گذشت خبری نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.