مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با بیان اینکه بهمناسبت آغاز سال تحصیلی افزایش ساعت متروی شیراز و کاهش فاصله زمانی حرکت قطارها در برنامه قرار دارد گفت: ساعت فعالیت و خدماتدهی متروی شیراز ۱۰ ساعته میشود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، اسدالله حاجی زمانی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: از یکشنبه ۲۲ شهریورماه ساعت فعالیت متروی شیراز ۱۰ ساعته شده و هر روز مسافران میتوانند از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ عصر از متروی شیراز استفاده کنند.
حاجیزمانی بیان کرد: همچنین از ۲۹ شهریورماه بهمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید فاصله زمانی حرکت متروی شیراز به نصف کاهش مییابد تا در کمترین زمان ممکن خدمات مناسب به شهروندان شیرازی و دانشآموزان ارائه شود.
مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز از آموزش تخصصی راهبران قطار شهری شیراز خبرداد و افزود: این راهبران در حال حاضر در مشهد مقدس در حال گذراندن دورههای تخصصی هستند و از نیمههای مهرماه در این سامان فعال میشوند.
وی بیان کرد: در حال حاضر دو رام قطار شامل ۱۰ واگن بر روی فاز یک خط یک قطار شهری شیراز فعال است و روزانه شهروندان شیرازی را در مسیر ۱۰.۵ کیلیومتری میدان احسان تا میدان نمازی شیراز را جابجا میکند.
حاجیزمانی گفت: مراحل تست دو رام قطار دیگر نیز در دست اقدام است و پس از اتمام آن بر روی ریلها قرار میگیرند تا خدمات حمل و نقل ریلی درون شهری شیراز افزایش یابد.
به گزارش تسنیم، در حال حاضر متروی شیراز هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر با فاصله زمانی حرکت یک ساعته قطارها از میدان احسان تا میدان نمازی شیراز مشغول ارائه خدمات است.
اجرای فاز دوم خط یک قطاری شهری نیز نیز به صورت شبانهروزی در مسافت ۱۴ کیلومتر از میدان نمازی تا میدان الله شیراز در دست اقدام است و بر اساس وعده مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز تا پایان سال ۹۵ فاز دوم از خط یک قطار شهری شیراز به بهرهبرداری میرسد.
در پاسخ به سوال ادمین عزیز که گفته بودن وضعیت رام هایی که در آینده وارد شیراز میشه چی میشه و محل نگهداری اونا کجا هست ؟
علاوه بر شش خط پایانه احسان ( که درواقع ۵ عدد قطار میشه اونجا پارک کرد و یه خط مخصوص درزین هست ) از دو جای دیگه میشه برای نگهداری قطارهای جدید ااستفاده کرد
بعد از ایستگاه شهید آوینی تونل های قطارشهری با دستگاه TBM حفاری شده و دو تونل مجزا هست که به با توجه به اینکه فعلا تا ایستگاه نمازی بهره برداری شده فقط از یک سمت استفاده میشه و تونل موجود از آوینی تا نمازی قطاری تو اون تردد نمیکنه . بنابراین میشه از اون قسمت برای پارک دو یا سه قطار پشت سر هم استفاده کرد
همچنین در قسمت روباز یعنی محل بلوار چمران تعدادی خط برای تعمیرات در نظر گرفته شده که در حال ساخت هست که قطارهای جدید اونجا میتونن پارک شن
ممنون از شما دوست عزیز