مدیرعامل قطار شهری شیراز گفت: برنامهریزی شده است که از ۲۹ شهریورماه جاری فاصله زمانی حرکت قطارهای مترو ابتدا به نیم ساعت و از پایان مهرماه تا حداکثر آبان ماه نیز به ۱۵ دقیقه برسد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، اسدالله حاج زمانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: ورود واگنهای جدید به خط مترو شیراز نیازمند پایان یافتن تست آنها است که پس از انجام این کار و تائید شرکت سازنده این امکان به وجود میآید که قطارهای جدید وارد مدار شوند که پس از آن نیز امکان کاهش فاصله زمانی حرکت قطارها به وجود میآید.
مدیرعامل قطار شهری شیراز اظهار داشت: از ابتدای مهرماه امسال مدت زمان فعالیت روزانه مترو از هشت ساعت به ۱۰ تا ۱۲ ساعت افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: طرحی را به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه دادهایم که در صورت تصویب، نرخ بلیت مترو برای دانشآموزان و دانشجویان و نیز خانواده شهدا و ایثارگران با ۵۰ درصد تخفیف ارائه خواهد شد و ۲ هزار و ۵۰۰ ریال محاسبه میشود.
این مسئول اظهار امیدواری کرد: در صورت تصویب این طرح از سوی شورای اسلامی شهر شیراز، این تخفیف از ابتدای مهرماه انجام میگیرد.
حاج زمانی با بیان اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) سومین شهر پس از تهران و مشهد است که دارای قطار شهری شده است، یادآور شد: مهرماه سال گذشته ۱۱ کیلومتر از ۲۵ کیلومتر خط یک مترو شیراز که فاصله میدان نمازی تا میدان احسان را در بر میگیرد، مورد بهرهبرداری قرار گرفت و با برنامهریزی و فعالیت شبانهروزی قصد داریم که ۱۴ کیلومتر باقیمانده خط یک مترو را تا سال ۹۵ به بهرهبرداری برسانیم.
وی ادامه داد: با بهرهبرداری از باقیمانده خط یک که از میدان نمازی تا میدان الله با ۱۴ کیلومتر طول، مردم جنوب شرق شیراز نیز از خدمات قطار شهری بهرهمند خواهند شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز همچنین از فعالیت شبانهروزی کارگاههای قطار شهری در نقاط مختلف این شهر و نیز مسیر ۱۱ کیلومتری فاز ۳ خبر داد و اضافه کرد: فاز ۳ مترو شیراز شهرک میانرود را به میدان گاز متصل میکند.
حاج زمانی افزود: شیراز پس از تهران دارای طولانیترین خط مترو در کشور است.
حالا تبریز ی ا و اصفهانی ها برن بدون تا متروشون راه بیوفته
همه ایران سرای من است اینم کامنت بود دادی شما؟ مترو تبریز که افتتاح شد چند روز پیش مبارکشون باشه اصفهانم به زودی افتتاح میشه بون یعنی چی؟ شما فقط دوست داری شیراز پیشرفت کنه؟
بهتر یه سری به سایت تبریزی ها بزنی و کامنت های اونا رو ببینی تا بفهمی سرای من برای اونا ترکیه هست و هموطنانشون آذرابجانی ها نه شما اقا مجتبی
دوما وقتی لابی گری میشه و کارگاه مونتاژ واگن رو میدن تبریز چرا شیراز سرای همه ایرانی ها نیست پس برادر اون موقعه بیا نظر بده
همین کامنتا هست که تفاوت بین ما و اونا رو مشخص میکنه اگه شما هم کامنت اونطوری بگذاری پس فرق شما با اونا چیه؟ مطمئن باشید اگه همه شیرازیا میخواستن مثل شما فکر کنن، الآن مردم شیراز چنین محبوبیتی رو بین مردم ایران نداشتن.
زیاد مجی از ip chenger استفاده نکن برای رای دادن به خودت امار تابلو تقلبی هست و فکر نکن فقط خودت بلدی ما مثل شما ها متقلب نیستیم
امین جان در قسمت بحث ازاد نمیشه کامنت بزاریم این امکان حذف شده!!!!!!!!!!!!!!!!!
تیزر تبلیغاتی فیلم سینمایی ریتم خطر در شیراز تهیه و فیلمبرداری شده
http://www.aparat.com/v/M8C2n
با تشکر از تذکر شما، تصحیح شد.
با سلام و خسته نباشید!
این که تا ابان ماه سرفاصله به ۱۵ دقیقه میرسه یه خبر عالیه!
امیدوارم تا بهره برداری کامل خط یک رام های مورد نیاز آماده بشن تا همزمان با بهره برداری کل خط با سر فاصله
۵ دقیقه به فعالیتش ادامه بده!
فقط انتهای خبر گفته شده مسیر ۱۱ کیلومتری فاز سه!!!!
شهرک میانرود تا میدان گاز خط دو هستش!!!
با این حساب قراره که خط دو هم فاز بندی بشه که فاز یک شهرک میانرود تا میدان آزادی و فاز دو میدان آزادی و به سلمان فارسی متصل کنه!
کم کم داره ساعات مترو شیراز بهتر میشه امیدوارم هر چه زودتر فازهای دیگر هم افتتاح بشه که ما شاهد استفاده بیشتر از پیش از از این وسیله مهم باشیم
خیلی خوبه. مترو اگر ساعتاش بیشتر و فاصلش کمتر بشه حالت یک وسیله حمل و نقل رسمی پیدا میکنه(که در حال حاظر اینطور نیست)
همین الانشم رسمی اقا مجتبی اگه توی شهر شما رسمی نیست توی شیراز مترو رسمی داره کار میکنه
:O
:O
:O
منظورم افتتاح رسمی نبود. منظورم جا افتادن بین مردم به صورت رسمی هست که بهتون برخورده
ضمناً همین که میگی “شهر شما” نشون میده بحث من و شما ادامش هیچ فایده ای نداره
الآن از شیراز فقط یه چهره خوب از مردمونش تو ذهن مردم ایران مونده که اونم امثال شما متعصبا دارید خرابش میکنید.
متاسفم
با سلام و عرض خسته نباشید
ممنون از اینکه ساعت ها رو افزایش و فاصله زمانی ورود قطار ها رو افزایش دادید انشاالله با قطار شهری کمی از بار ترافیکی شهرمون کم بشه .
فقط یک سوال : سرعت قطار ها بیشتر نمیشود ؟
ممنون
سرعت قطارها استاندارد هست امیرجان
تاثیر افزایش سرعت قطار در زمان طی مسیر فعلی نهایتا ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه خواهد بود . کل خط یک قطار شهری شیراز برای ۴۱ یا ۴۲ دقیقه ( دقیقا نمیدونم ) طراحی شده .
آقای دوست
دوره نژاد پرستی و قوم و قبیله ای پایان یافته
به فکر پیشرفت شیراز عزیز باش
محبوبیت شیراز و شیرازی در ایران و دنیا به خاطر همین مهمان نوازی و ا دب و متانت هست.
شما و اون تبریزی هایی که سرای اونا ترکیه هست فرقی با هم ندارید.
تو ترکیه بری ۴۰ درصد استانبول فارسی حرف میزنن اتیکت بعضی مغازه ها رو فارسی نوشتن و چند استان ترکیه زبان دوم مردم شون فارسی هست .
کامنت بالا برای آقای
من شیرازی
هم صدق میکنه
بیشتر از دوست
یه گروه دیگه پان هستند باز ما فارس هارو نژاد پرست کردن دوما ما میدونیم اینو بهتر تبریزیا بدونن که تلاش میکنن فارسی رو کم اهمیت جلوه بدن درضمن شمارتنها استانبول دیدی بهتر کشور های همسایه بیشتر سفر کنی عراق ارمنستان امارات و… فارسی حرف میزنن ما اینا رو خوب میدونیم و نشان از قدرت ما فارس ها و زبان پارسی هست
در ضمن من در کامنت قبلی کجای حرف نژاد پرستانه بود طرف از یه دلقوزستان اومده میخواد متروی شیراز رو غیر رسمی جلوه بده
ببخشید بنده چه توهینی به شما کردم که اینطوری حرف میزنید؟
چرا بالای این سایت نوشته شده نظرات حاوی توهین منتشر نمیشن، اما میشن؟
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیران و گردانندگان سایت . چند تا سوال دارم ممنون میشم راهنمایی کنید .
یادمه خبر زده بودید که خط ۲ هم شروع شده و در حال گود برداری واسه جاگذاری دستگاهای حفر تونل هست . پیشرفت چه مقدار بوده ایا حفاری تونل شروع شده ؟ کار ایستگاهها رو شرع کردن ؟
یکی هم خط ۳ که چند روز پیش خبرش رو گذاشتید . اون برنامه ای که قرار بود خط ۳ رو تو برنامه خط ۱ بگونجونن و ادامه همون خط ۱ بذارن که سریعتر انجام بشه به کجا انجامید ؟ شد همون خط ۳ یا ادامه خط ۱ شد ؟ خط ۳ رو شروع کردن ؟ برنامه ای برای شروع کردنش دارن ؟ تاریخی اعلام شده ؟
ببخشید سوالات زیاد شد . باز هم به همه گردانندگان و کسانی که برای سایت زحمت میکشن خسته نباشید میگم
سلام سروش عزیز ممنون از شما.
در حال حاضر حفاری یکی از تونل های خط دو شروع شده و حدود ۱۵۰ متر هم پیشرفت داشته و ایستگاه میدان ستاد که وصل کننده خط ۱ و خط ۲ میباشد هم در حال ساخت است.
در جریان سفر معاون اول رییس جمهور(آقای جهانگیری) به شیراز برای افتتاح فاز ۱ خط ۱، قرار بر این شد که خط ۳، به عنوان فاز ۳ خط ۱ در نظر گرفته شود تا در واقع همزمان ۳ خط شروع به ساخت کنند، چون که وزارت کشور به هر شهر در آن واحد فقط مجوز ساخت همزمان ۲ خط میدهد، که به این صورت دیگه نیازی به گرفتن مجوز از وزارت کشور نبود، مطالعات خط ۳ تمام شده و طرح کامل به شورای شهر داده شد، ولی شورای شهر با ساخت همزمان ۳ خط مخالفت کرده و خواستار به سرانجام رسیدن فاز ۲ خط ۱ هستند.
در چند روز آینده خبر کاملی در مورد وضعیت مترو حتما منتشر خواهیم کرد.
ممنون انقدر کامل و جامع جواب دادید دلم نیومد فقط با لایک تشکر کنم . ممنونم از لطفتون . مشتاقانه منتظر خبر کاملی که گفتید هستم . بازم ممنونم
خواهش میکنم سروش عزیز.
توی یکی از پست های قبل توضیحاتی رو در مورد شرایط افزایش سرعت قطار و فاصله زمانی حرکت قطار داده بوم و یکی از مخاطبین عزیز سایت ۱۴۰۰ با اسم شهرساز آینده سوالی رو پرسیده بودن که من درست متوجه منظورش نشده بودم اگر امکانش هست مجددا سوالتون رو واضح تر بپرسید
در مورد راه اندازی مترو تبریز نکته است که لازم میدونم بگم . اول اینکه امیدوارم همه شهرهای کشورمون پیشرفت مطلوب خودشون رو داشته باشن ولی راه اندازی مترو تبریز با دو قطار کار غلطی هست ( هرچند تا اینجا این کار رو انجام دادن ) علت اشتباه بودن این کار اینه که در سیستم حمل و نقل مترویی همیشه یه قطار باید به صورت رزرو آماده باشه که در صورت از کار افتادن یه قطار ، قطار رزرو وارد خط بشه . شهر تبریز در حال حاضر مجموعا دو قطار داره که از هر دوتاش داره استفاده می کنه و اگر خللی در روند بهره برداری براشون پیش بیاد با مشکل مواجه میشن ( البته امیدوارم اتفاق خاصی نیفته )
لازم میدونم اینم بگم که مترو شیراز هم از لحظه شروع بهره برداری تجاری میتونست کار خودش رو با فاصله زمانی نیم ساعت شروع کنه چون دو تا قطار آماه داره . اما همیشه یکی رو رزرو نگه میداره
موفق باشید
سپاس از ۱۴۰۰
شیراز ۳ رام قطار آماده داشت ( به غیر از پوژن – قطار های ۱۱۱ – ۱۱۲ و ۱۱۳ ) اما چرا فقط از یکی استفاده می شه؟
بله همونطور که گفتید شیراز ۳ تا قطار آماده بهره برداری داره و میتونه از دوتاش به طور همزمان استفاده کنه
ولی شروع کار متروی شیراز با یه قطار بود که اونم به خاطر تصمیم های مدیریتی بود و دلیل فنی نداشت
و بازهم سووال این هست که با صدور مجوز دو رام پوژن آیا بازهم شاهد کاهش زمان حرکت واگن به کمتر از ۳۰ دقیقه خواهیم بود؟
ادمین جان از سه تا رام قطار دالین(۱۱۱،۱۱۲،۱۱۴) ۲تا فعال هست و یکی رزرو.
تقریبا هربار که قطار از ایستگاه احسان به نمازی میره و برمیگرده قطار عوض میشه و توی این ۱ساعت قطار توی ایستگاه احسان و در محل تعمیرات کاملا چک میشه. شاید بنظر بیفایده بیاد ولی از نظر فنی و کسب تجربه بسیار خوبه و تکنسین های ما میتونن از مهندسین چینی که توی سایت هستن کلی تجربه کسب کنن.
پدرام جان من نگفتم بی فایدست، دلیلشو پرسیدم. 😉
بنده هم سوار متروی مشهد شده ام و هم سوار متروی شیراز. متاسفانه واگنهای متروی شیراز هنگام حرکت به نرمی و راحتی واگنهای متروی مشهد نیستند و لرزش و تکان های آن آزار دهنده است.
سرعت حرکت متروی مشهد هم خیلی بیشتر از متروی شیراز است. متاسفانه به نظر می رسد کیفیت واگنهای متروی شیراز خیلی پایینتر از واگنهای متروی مشهد می باشد.
دوست عزیز می شه بفرمایید متروی مشهد دقیقا چه سرعتی داشت? آخه متروی شیراز سرعتش اگر اشتباه نکنم بین پنجاه تا شصت کیلومتر هست و سرعت قطار های شهری یک میزان استاندارد داره، حالا شما بفرمایید متروی مشهد که ‘خیلی’ سرعتش بیش تر هست دقیقا یعنی چه قدر.
رامین جان سرعت مترو مشهد ٣۶ تا ۴٠ کیلومتر است .
سرعت مترو شیراز ۶٠ کیلومتر است.
مترو فاصله ۱۰ کیلومتری احسان تا نمازی رو تو ۲۰ الی ۲۳ دقیقه طی میکنه؛ یعنی میانگین سرعت چیزی در حدود ۳۰ کیلومتر بر ساعته
ادمین جان عزیز قطعا با آماده شدن قطارهای پوژن و وارد خط شدن آنها فاصله زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه خواهد شد
اصلا هدف قطارشهری همین کم شدن و به حداقل رسیدن فاصله زمانی حرکت قطارهاست
——————-
یه نظر جالب رو خوندم از پدرام عزیز که لازم میدونم پاسخ بدم : قطاری که از خط برمیگرده و به ایستگاه احسان میرسه میره توی توقفگاه احسان و بدون هیچ تعمیراتی متوقف میمونه تا نوبت اعزامش برسه و هیچ گونه چک و بازرسی روش انجام نمیشه . نظری هم که در مورد مهندسین چینی داده بود جالب بود که ترجیح میدم حرفی نزنم
یه نکته مهم : بسیاری از مسافران عزیز مترو احساس میکنن که مترو شیراز داره با دوتا قطار کار میکنه چون وقتی یه قطار از نمازی به احسان میرسه همزمان میبینن که یه قطار دیگه داره از توقفگاه میاد و کنار اون یکی آماده مسافرگیری میشه ولی در طول یک ساعت فقط یه قطار توی مسیر احسان تا نمازی و نمازی تا ااحسان حرکت میکنه و در واقع این دو قطار فقط جاشون رو با هم عوض میکنن . علت این کار هم این بوده که در طول زمان بهره برداری تنها از یه قطار استفاده نشه تا خدای ناکرده مشکلی پیش نیاد . االبته این نظر مدیریت واحد مربوطه بوده
ضمنا با توجه به اطلاعتی که من دارم یه قطار دیگگه بارگیری شده و به طرف شیراز حرکت کرده و تا آخر سال ۴ رام قطار پوژن دیگه به شیراز میرسه
ممنون از توجه شما
ممنون از توضیحات شما. با توجه به ظرفیت محدود توقفگاه احسان ( ۶ رام ) سایر رام های وارد شده چه سرنوشتی خواهند داشت؟
من اهل اسلامشهر هستم ,حومه ی تهران ,سایت شیراز ۱۴۰۰ را دنبال می کنم.و از پروژه های افتتاح شده و در حال اجرا که در شیراز در حال انجام است بسیار خوشحال می باشم و آرزو می کنم شیراز تبدیل به یکی از پیشرفته ترین شهر های جهان شود. پیشرفت شیراز غرور ایران است….زنده باد ایران…زنده باد پاسارگاد….و زنده باد شکوه و جلال تخت جمشید …
درود بر شما
امین جان من فکر میکنم که تو اصفهان میخوان هر سه خط رو با هم افتتاح کنن که تبلیغات زیادی با آن انجام دهند و توریست جذب کنند که در این صورت ۳،۴سال جلوتر میافتند. درحالی که تو شیراز تا۲سال دیگه اونم شایدخط ۲بهره برداری بشه البته این نظر منه.
اگه پاسخ بدی ممنون میشم?
متوجه منظورت نشدم پارسا جان، ۳ خط باهم ؟ اصفهان هنوز حفاری خط یکش تموم نشده و خط دو رو شروع نکرده!
یعنی منظورم این بود که شاید خط های ۲و ۳ رو داره حفاری میکنه ولی بی سر و صدا که هیچکس نفهمه و یک دفعه سال دیگه میگن سه خط از مترو اصفهان، همزمان افتتاح شد.
نه دوست عزیز! حفاری مترو که همینجوری نیست کسی نفهمه!
پارسا جان
کلنگ خط ۲ مترو اصفهان تازه توسط دکتر ظریف زده شده و تا دستگاه tbm بخواد نصب و راه اندازی بشه ۶ ماه تا یک سال زمان میبره . خط ۲ مترو شیراز بیش از ۲۵۰ متر حفاری اون انجام شده است و با سرعت در حال انجام هست .
خط یک مترو شیراز اخر سال اینده تکمیل نهایی میشه . اون موقع تازه اصفهان میخاد فاز دو خط یک رو شروع کنه .