یک منبع آگاه گفت: پرواز ۳۸۵۸ شرکت هواپیمایی آسمان از مشهد به شیراز با تاخیر ۱۰ ساعته انجام شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از ایرنا، وی که خواست نامش برده نشود، روز پنجشنبه در گفت گو با ایرنا، علت این تاخیر طولانی را وقوع نقص فنی در هواپیمای فوکر ۱۰۰ اعلام کرد.
وی ادامه داد: پرواز مذکور بنا بود طبق برنامه ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه سه شنبه انجام شود که بالاخره بعد از رفع نقص در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه موفق به پرواز می شود.
او گفت: این تاخیر طولانی باعث خستگی مسافران و اعتراض شدید آنها شد.
طبق ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری،در صورت بروز تاخیر بیش از چهار ساعت در پروازها، ایرلاین ها موظفند به انجام اقدامات ذیل هستند.
**با ذکر دلایل قانع کننده و یا جلب رضایت مسافران اقدام به ابطال پرواز کرده و ترتیبات لازم جهت بازگرداندن کل وجه بلیت به مسافران توسط واحد فروش شرکت یا دفاتر فروش بلیت را معمول دارد.
**فراهم کردن تسهیلات رفاهی لازم (اعزام به هتل و یا مهمانسرا، تردد و غیره) برای مسافران توانخواه معلول، مسن، دارای فرم پزشکی مخصوص پرواز و غیره و صدور دستورات لازم در خصوص نحوه پذیرایی از آنان.
طبق قانون، در هنگام بروز تاخیر باید اطلاعات دقیق، صحیح و به موقع توسط رئیس ایستگاه شرکت هواپیمایی در اختیار مسافران قرار گیرد.
در صورتی که تاخیر از قبل قابل پیش بینی باشد (به عنوان مثال تاخیرهای ناشی از دیر رسیدن پرواز ورودی) رئیس ایستگاه شرکت هواپیمایی مربوطه باید مراتب را به اطلاع سایر ایستگاهها رسانده و آنان نیز جهت اطلاع رسانی به مسافران و سایر مبادی ذیربط اقدام کنند.
باید به بخش نگهداری جا (رزرواسیون) شرکت دستور داده شود که به مسافران دارای شماره تلفن تماس، میزان تاخیر اطلاع داده شود تا در زمان مناسب به فرودگاه مراجعه کنند.
باید نسبت به تخصیص تلفن شهری و راه دور رایگان به مسافران جهت اعلام وضع خود به بستگان یا مستقبلین اقدام کنند.
روسای ایستگاه موظف هستند همه امکانات و منابع خود را با اولویت جهت رسیدگی فوری به امور مسافران خاص توان خواه (از قبیل کودکان بدون همراه، افراد سالخورده، ناشنوایان، نابینایان، معلولین، بیماران دارای فرم پزشکی و غیره) به کار گیرند.
در صورتی که تاخیر پرواز موجب نرسیدن مسافر به پرواز اتصالی بعدی و یا سایر وسایل نقلیه جاده ای و دریایی شود، شرکت هواپیمایی مسوول جبران خسارت ناشی از عدم استفاده از صندلی تایید شده (ok) در آن وسیله نقلیه عمومی است مگر با انعقاد توافقنامه خاص فی مابین متصدیان حمل و نقل از دریافت جریمه مربوطه به صورت عمل متقابل خودداری شود.
رییس ایستگاه موظف است هماهنگی های لازم برای جا به جایی مناسب مسافران و امکان ارائه خدمات رفاهی به آنان را ضمن انجام هماهنگی با مدیر فرودگاه به عمل آورد.
متاسفانه هواپیمایی آسمان یکی از ضعیف ترین ایرلاینهای ایران است که هیچگونه مسئولیتی را در قبال تاخیرهای رخ داده پذیرا نمی باشد.
چند روز پیش هم پرواز آبادان شیراز همین ایرلاین تاخیر ۷ساعته داشت و مسافرا رو با هواپیمای توپولوف به شیراز فرستادن!!!
آخه چرا مردم از آسمان بلیت میگیرن؟بدترین و بی نظم ترین ایرلاین،اگه مردم دیگه از آسمان بلیت نگیرن میفهمن انقدر نباید با وقت مردم باازی کرد و هیچ احترامیم بهشون نذاشت
دوست عزیز بسیاری از مسیر های جنوب کشور در بسیاری از روز های هفته فقط در انحصار آسمان هست . بنده در هفته های اخیر با تاخیر ۵ ساعته پرواز آبادان به شیراز ، تاخیر نزدیک به ده ساعنه پرواز تهران به شیراز تا خیر چند ساعته پراز کیش به شیراز این هواپیمایی مواجه شدم . بیشترین لطفشان هم در حقتان استرداد وجه بلیت شماست ، اما این که گزینه دیگری جز استفاده از این پرواز نداری بزرگترین مسیله بسیاری از فرودگاه هاست .
برای ایرلاین های ایرانی چیز عجیبی نیست و فکر نکنم این تاخیر بدتر از تاخیر ۹ ساعته دبی به شیراز شرکت ماهان باشه. حداقل این تو مشهد بوده من خودم ۹ ساعت تو فرودگاه دبی از عصر تا بامداد فرداش سر پا وایساده بودم و ویزامون هم گرفته شده بود و امکان برگشت به شهر و هتل هم نبود.آخرش هم به جای عذرخواهی با پر رویی تمام باهامون برخورد کردن .
۶-۷ سال پیش هم با مدرسه رفتیم مشهد برگشتن از صبح تا شب تو فرودگاه بودیم آخر هم با هواپیمای خراب روسی فرستادنمون شیراز که تو راه خود مهماندارها هم ترسیده بودن .
همینطور پیش بره چند سال دیگه یواش یواش هواپیمای ملی ایران (هما) رو که یه روز بهترین در دنیا بود یه جوری نسخشو می پیچونن تا فقط ماهان و آسمان با هم در توهین و تحقیر مسافران رقابت کنن.
این مشکلات با راه اندازی ایرلاین سپهران در شیراز که با استفاده از کادر تخصصی در حال گرفتن مجوزات لازم میباشد ان شاله کمتر خواهد شد
هواپیمایی سپهران با مدیر عاملی اقای گلمحمدی رییس سابق حراست کشوری و اقای ایلخانی مدیر عامل سابق شرکت فرودگاههای کشور به عنوان رییس هییت مدیره وبا سرمایه گذاری اقایان فهندژ ان شااله تا کمتر از دو ماه اینده شروع به کار خواهد کرد
از اسمی که برای این ایرلاین در نظر گرفته شده مشخصه که از این ایرلاین هم بخاری بلند نخواهد شد.
آخه نام سپهران چه دخلی به شهر حافظ و سعدی داره؟
اگه نام ایرلاین را گلمحمدی میگذاشتند باز بهتر بود.
دوست عزیز این بی انصافیه سپهر به معنای آسمان و یک کلمه کاملا ایرانیست سپهران یا آسمان ها در رابطه با اسم ایرلاین خیلی خوبه دیگه نباید انتظار داشت روی هر چیزی اسم حافظ یا سعدی بذاریم اونها جایگاه خودشونو دارن و از اسامیشون هر جا درست نیست استفاده بشه
چند شب قبل در یک مهمانی با یکی از کارمندان آسمان صحبت می کردم و در مورد تاخیر خیلی زیاد و کیفیت پایین خدمات بهش گفتم . در جواب گفت هواپیمایی آسمان ۹ فروند فوکر ۱۰۰ داشته که فقط مخصوص استان فارس بودند ، این تعداد الان به ۴ تا رسیده و علت تاخیر همین مسئله است . امیدوارند بعد از قضیه تحریم ها بتونند هواپیماهاشون رو تعمیر اساسی کنند .
فکر می کنم این بر میگرده به اینکه کاپتان نصر قبلا رییس آسمان جنوب بود و به شیراز اهمیت زیادی می داد و فرد تحصیل کرده ای بود که بعدا یه نفر دیگه جایگزین ایشون شد از اون به بعد آسمان جنوب خیلی ضعیف شده.
فکر نمی کنم خرابی هواپیما به دلیل ساعت کاری بیش از اندازه ، تقصیر نفر خاصی باشه !!