نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: بهدنبال دیدار با وزیر راه و شهرسازی و طرح درخواست تغییر مجری پروژه تکمیل خط آهن شیراز به اصفهان، دکترآخوندی با این درخواست موافقت کردند.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از ایسنا، جعفر قادری دوشنبه ۱۹ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: مجری فعلی این پروژه شرکت زیرساخت است که براساس تقاضای مطرح شده، به شرکت راهآهن سپرده میشود.
قادری خاطرنشان کرد: تقاضای واگذاری اعتبار بیشتر به آزاد راه شیراز- اصفهان از سهم پنجاه درصدی دولت در سالجاری، تحویل کمربندی رینگ اول شیراز به جز سه قطعه باقیمانده و در دست اقدام شمال شرق، به شهرداری این شهر مشروط به احداث سه تقاطع غیر همسطح دیگر توسط وزارت راه و شهرسازی نیز از دیگر موارد و درخواستهای مطرح شده در جلسه با وزیر راه و شهرسازی بود.
به گفته قادری، کمک به تبدیل جاده خرامه به مرودشت به ویژه در محدوده روستاهای بخش زرقان، از راه روستایی به راه فرعی، لزوم تامین ۳۰ میلیارد ریال برای بازگشایی محور فراشبند به شیراز و کمک به پرداخت سهم ۳۳ درصدی وزارت راه در احداث ترمینال خارجی فرودگاه بینالمللی شهید دستغیب شیراز نیز در این جلسه مطرح شد.
نائب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد وزارت راه وشهرسازی از محل ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۳ مبلغ ۷۷ میلیارد تومان به راهآهن و از محل اوراق مشارکت سال ۹۴ نیز مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان سهم پنجاه درصدی دولت، به آزاد راه شیراز به اصفهان، اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه واگذاری کمربندی شیراز به شهرداری این شهر، نیازمند بررسی بیشتر در زیرمجموعههای وزارت راه و شهرسازی است، گفت: تقاضای ارتقا جاده خرامه به مرودشت نیز برای اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۵ ارسال شد.
قادری تحقق کامل موضوعات مطرح شده در جلسه با وزیر راه و شهرسازی را نیازمند همراهی و پیگیری دستگاههای مربوطه و مسئولان در استان فارس و شهر شیراز دانست.