مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: ساخت آزادراه شیراز به اصفهان هرچند با قطع درختان همراه باشد توجیه زیستمحیطی دارد.به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از مهر، هوشنگ عشایری ظهر یکشنبه در نشست خبری در پاسخ به سؤالات خبرنگار مهر، در خصوص آزادراه شیراز به اصفهان تأکید کرد: بزرگترین آزادراه کشور در حال ساخت است و هیچگونه مشکلی در این میان وجود ندارد.
وی با اشاره به قطع تعدادی از درختان نیز افزود: این آزادراه توجیه زیستمحیطی فراوان دارد و در این میان چند درخت هم قطع شود مهم نیست. مدیرکل راه و شهرسازی فارس بابیان اینکه ساخت این آزادراه فرایند قانونی خود را طی کرده است، گفت: در حال حاضر این آزادراه که بهنوبه خود در کشور بینظیر است بهطور میانگین ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هیچگونه اختلالی در مسیر وجود ندارد.
عشایری تأکید کرد: مسیر این آزادراه هیچگونه تغییری نداشته که البته به دلیل وجود یک مجتمع دامداری مجری طرح از محیطزیست استعلام تغییر مسیر حدود یک کیلومتر را گرفته بود اما این کار انجامنشده و طرح هیچگونه تغییری نکرده است.
وی افزود: این طرح هیچگونه مشکل زیستمحیطی و منابع طبیعی ندارد زیرا فرایند کسب مجوز را طی کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن انتخابات نظاممهندسی در استان فارس، گفت: هفتمین دوره انتخابات نظاممهندسی در ۹ مهرماه همزمان با کل کشور در شیراز برگزار خواهد شد.
عشایری افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر عضو نظاممهندسی فارس هستند که چهار هزار و ۵۰۰ نفر میتوانند خود را کاندیدای حضور در انتخابات هیئترئیسه نظاممهندسی فارس کنند.
وی تصریح کرد: این انتخابات در سه گروه عمران، تأسیسات، معماری و شهرسازی در هفت رشته برای انتخاب ۱۵ نفر برگزار خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: پایان تیرماه مهلت ثبتنام از کاندیداها مشخصشده و تمدید نیز نخواهد شد.
عشایری یادآور شد: خوشبختانه نظاممهندسی استان فارس در کشور دارای جایگاههای برتر است و میتوان گفت که بسیاری از قوانین مربوط به این مجموعه از فارس ارائهشده است.
وی تأکید کرد: انتخابات نظاممهندسی هیچگونه نگاه سیاسی ندارد.
اول از همه یه سلامی خدمت دوستان شیراز ۱۴۰۰ عرض کنم.
آموزشی ما هم تموم شد و الان شدیم ستوان سوم پیاده پدافند هوایی ارتش! 😀
منظور جناب مدیر کل از توجیه محیط زیستی اینه که این آزادراه با توجه به کوتاه کردن بیش از ۱۱۰ کیلومتری مسیر و کاهش میزان تردد در مسیر شیراز اصفهان، سالانه بیش از ۱۳۰ میلیون لیتر سوخت کمتر در این مسیر سوزانده میشه که این میزان برای ۱۰ سال آینده بیش از ۲ میلیارد لیتر سوخت پیش بینی شده که هم به لحاظ اقتصادی و هم محیط زیسای الثیر به سزایی داره!
خدا قوت پهولان خسته نباشی دلاور زنده باد آش خور 😀 شوخی کردم
البته ایشون یه قکر هم واسه کمربندی میکرد از میدان رودکی تا پل بزرگراه وحدت-شهید رجاءی بد نبود اینهمه تصادف و ترافیک به وجود نمیومد
درود
البته قطع شدن درختان از هزینه های زیست محیطی طرح هایی این چنین هست ، اما میشه با کاشت درختان جایگزین تا حدی این زخم رو التیام بخشید .
ببینیم شیراز صاحب یه ازاد راه میشه اگر مثل راه اهن باشه بهتره بی خیال بشن نباشه بهتره
من فقط تو کف این ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستم که هیچ وقت زیاد نمیشه
با سلام خدمت مدیران عزیز شیراز ۱۴۰۰.منم موندم چرا ۲۰ درصد همینطور مونده مگه روی پروژه کار نمیشه از سایت شیراز ۱۴۰۰ خواهشمندم در صورت امکان گزارش کاملی از این پروژه تهیه کنند.
والا چی میشه گفت! از دو سال قبل تا الان ۲۰ درصد هست!