عملیات اجرایی ۳ پروژه ساختمان مرکزی شهرداری، طرح گردشگری آرامگاه علی بن حمزه و مجموعه پل های میدان رودکی آغاز شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، ساخت این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان شروع گردید که در بازه زمانی ۲۴ تا ۳۶ ماه ساخته می شوند.
ساختمان مرکزی شهرداری شیراز
این پروژه در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و زیربنای ۵۶ هزار مربع در ۱۱ طبقه ساخته می شود که در خیابان ساحلی، محل سابق دپوی اتوبوس های شهرداری جانمایی شده است. این طرح در طول ۳ سال ساخته می شود که فاز اول آن شامل اسکلت فلزی با هزینه ۲۳ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است. با ساخت این پروژه کلیه معاونت ها، سازمان ها و مدیریت های شهرداری شیراز تجمیع شده که باعث کاهش هزینه های جاری و بهبود در خدمات رسانی به مراجعان شهرداری می شود.
طرح گردشگری حرم علی ابن حمزه
طرح گردشگری حرم علی ابن حمزه از دو جبهه شمالی و جنوبی تشکیل شده که به وسیله یک پل شیشه ای برروی رودخانه خشک به یکدیگر متصل می شوند. مهندس آرش فرج زاده، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز درباره این پروژه گفت : این طرح بخشی از محور عرفان محسوب می شود که باعث توسعه گردشگری شیراز و اتصال محور گردشگری دروازه قرآن، حافظیه و علی بن حمزه به شاهچراغ می شود. این طرح شامل فضای ۵۳۰۰ متر مربعی فضای سبز و خدماتی در شمال آرامگاه و فضای گردشگری ۵۴۰۰ مترمربعی در ضلع جنوبی آرامگاه است که به وسیله یک پل شیشه ای عابرپیاده برروی رودخانه خشک به یکدیگر متصل می شوند.
وی افزود : این پل شیشه ای ۷۰ متر طول و ۳۲ متر عرض دارد که با ایجاد یک سد مصنوعی فضای اطراف آن بصورت دریاچه و آبنمای درآمده و با نورپردازی انجام شده به محیطی زیبا تبدیل می شود. ضمن اینکه مسیر کنونی خیابان ساحلی در ضلع شمالی و جنوبی رودخانه خشک به دو زیرگذر به طول ۱۱۰ متر تبدیل می شود تا شاهد یک فضای ایزوله برای پیاده روی و حضور شهروندان باشیم. این مسوول شهری از آغاز علمیات شمع کوبی در بخش شمالی خبر داد و اظهار امیدواری کرد این طرح در کمتر از ۳۶ ماه به بهره برداری برسد.
مجموعه پل های تقاطع میدان رودکی
یکی از مهمترین گره های ترافیکی کمربندی شیراز، میدان رودکی محسوب می شود که محل تقاطع بلوار همت جنوبی، بزرگراه مهدیه و کمربندی است که همه روزه ترافیک سنگین در این محدوده موجب اتلاف وقت شهروندان می شود. به گفته فرج زاده، این طرح شامل ۵ پل مختلف است که اتصال بین مسیرهای مختلف را تعریف کرده و مسیر کمربندی به شکل هم سطح تعریف شده است.
هزینه اجرای طرح ۳۰ میلیارد تومان در ۳۶ ماه است که پیش بینی شده است برابر با هزینه اجرا، صرف هزینه تملک پروژه شود. با اجرای این طرح، آخرین حلقه از رینگ ترافیک ایمان از میدان قصردشت به کمربندی تکمیل شده و موجب اتصال مستقیم بزرگراه کوهسار به بزرگراه مهدیه و طرح توسعه جنوب می شود.
طرح گردشگری علی ابن حمزه عالی
پل رودکی بسیار عالی
طرح ساختمان شهرداری بسیار افتضاح ، فاجعه ، بی هویت ، بی معنی ، سطحی و….!!!!!
البته آراد جان بر نمای بیرونی این ساختمان طرح های اسلیمی ایجاد شده که بخاطر کیفیت پایین عکس مشخص نیستن. ولی از لحاظ حجمی حق با شماست.
میشه درباره پل رودکی یه کم توضیح بدید.با تشکر
ساختمان شهرداری در حد شیراز نیست چیه این یه ساختمان ۴ طبقه دیگه جای تاسف داره در مورد زیرگذر رودکی عالیه طرح خوبیه
درمورد طرح گردشگری علی بن حمزه شهرداری اگه پول داره چرا در اطراف حافظیه و سعدیه طرح گردشگری نمیزنه
چطوریه برای پردیس سینمایی و ساخت یه پارک مدرن برای مردم شیراز کاسه گدایی دستشونه مدام سرمایه گذار سرمایه گذار میکنن
دوست عزیز این ساختمان ۱۱ طبقه هست و نه ۴!
راستی امین جان جای دقیق این ساختمان شهرداری کجاست نزدیک نزدیک بیمارستان سوختگی علی اصغر هست
میشه ضلع جنوبی خ ساحلی، حدفاصل ترمینال کاراندیش و پل امام علی
با سلام و تشکر فراوان!
تقاطع غیر همسطح رودکی گه فته شده به بزرگراه مهدیه وصل میشه!!!
این بزرگراه در حال حاظر ساخته شده؟
و این بزرگراه چه مسیرهایی رو به هم متصل می کنه؟
دوست عزیز بزرگراه مهدیه مسیر ادامه بلوار همت جنوبی هست که الان به اسم ایمان هست و قرار با تغییراتی که درش ایجاد میشه تعریض بشه و در نهایت به بلوار امیرکبیر متصل بشه که در اونجاهم بوسیله یک تقاطع ۴ لوپ به بزرگراه نوبهار ( طرح توسعه جنوب ) متصل میشه.
خیلی ممنون بابت پاسخدهیتون!
من چند سالی هستش که از سایتتوت بازدید میکنم، هر روز یا هفته ای یکبار سایتتون و چک می کنم و خبرهای خیلی خوبی راجع به بخش توسعه و ساختاری شهر میگیرم که خواستم از زحماتتون تشکر فراوان به جا بیارم!
موفق باشین و سر بلند.
ممنون از همراهی شما
اگر ممکنه در مورد مسیرهای مجموعه پل های رودکی توضیحی بدهید؟
اصلا بزرگراه مهدیه کجاست که ما خبر نداریم؟ (شاید پشت کارخانه سیمان باشه)
و اینکه بزرگراه طبقاتی همت به این پلها وصل میشه یا مسیری جدا داره؟
اما طرح پل شیشه ای بسیار جالب و خوبه تو ایران کم نطیره به شرطی که با خوش سلیقه گی و مصالح نوین و زیبا و مرغوب ساخته بشه.
و ساخنمان شهرداری هم اصلا جالب نیست خیلی مبتدی هست.بهتر بود که از سبک معماری استفاده میشد که از تاریخ و فرهنگ و هنر شبراز و تخت جمشید الهام گرفته میشد.
ایمان جان در آینده و با رسیدن تصاویر ۳بعدی به طور کامل درباره این طرح توضیح میدیم.بزرگراه طبقاتی ایمان هم به پلهای فعلی متصل میشه و به همین دلیل باید بزودی وضعیتش معلوم بشهو ضمن اینکه بنابر صحبتی که با شهردار محترم داشتیم گفتند که زیرگذر قصردشت امسال اجرایی میشه.
درباره کمربندی نیز هنوز به شهرداری واگذار نشده و مشکلاتی درباره این واگذاری وجود داره. نخست اینکه درصورت واگذاری به شهرداری خودروهای سنگین نمیتونن وارد بشن و مسیر جایگزین نیز وجود نداره. ضمن اینکه الان کمربندی در اختیار پلیس راه هست و نه پلیس راهور شیراز. و این سووال ایجاد شده که در صورت واگذاری به شهرداری با چه ساز و کاری میشه اون رو کنترل کرد.
همچنین عملیات اجرایی زیرگذر گلستان به زودی وارد مرحله گودبرداری میشه و با رقم ۱۰۰۰ شمع کوبی به یکی از بزرگترین زیرگذرهای شیراز تبدیل شده و با ادامه یافتن تا بعد از پلیس راه به یک بزرگراه زیرزمینی تبدیل میشه.
ضمن اینکه بنابراعلام اقای حقدل، رییس شورای شهر شیراز وزارت کشور موافقت نهایی خودش رو با اتصال خط ۳ به یک به عنوان یک خط واحد اعلام کرده و به این ترتیب مانع اجرای دو خط همزمان رفع شده و شیراز به عنوان تنها کلانشهر می تونه ۳ خط رو به طور همزمان اجرایی کنه و میدان گل سرخ به گویم متصل می شود. آنطور که ایشون گفتن برای تامین اعتبار مشکلی وجود نداره و مشکل اصلی تامین واگن هست که برعهده دولت هست و شهرداری به تنهایی نمیتونه کاری انجام بده.
همچنین شهردار شیراز تا ۴ سال دیگر بر سمتش ابقا شده و با تعاملی که صورت گرفته قرار هست طرح های بزرگ شهری که طرح های پلسازی فعلی رو زیر سایه می بره به اجرا دربیاد.
درباره بزرگراه مهدیه هم به دوست عزیزمون “شهرساز آینده” پاسخ دادیم.
خیلی ممنون از توضیحات شما
خواهش میکنم ایمان جان
درود.
ضمن عرض تشکر از امین عزیز که در این گرمای طاقت فرسا، این گزارش عالی رو برامون تهیه کرد.
ساختمان جدید شهرداری شیراز، به نظر من طراحی بسیار زیبایی داره و یک ساختمان متفاوت در تمام شهر شیراز به حساب میاد.با توجه به اینکه این ساختمان ۱۱ طبقه داره، ارتفاع آن هم با منطقه همخوانی داره و یقینا محیط و فضای سبز زیبایی هم در اون نقطه ایجاد خواهد شد و به بهتر شدن چشم انداز خیابان ساحلی در اون نقطه که بیشتر بافت فرسوده و کهنه تجمیع پیدا کرده کمک شایانی میکنه. البته یادم هست قرار بود در این زمین، هتل ۱۲ طبقه هجرت ساخته بشه.
– طرح گردشگری بن حمزه هم طرح بسیار خوبیه و یک محیط و مسیر گردشگری جدید و زیبا با بافت سنتی رو بوجود میاره و از پارک خواجو و دروازه قرآن تا حرم شاهچراغ رو یک مسیر پیاده راه زیبا و تاریخی بوجود میاد که در این بین امیدوارم طرح باغ گردشگری مشاهیر هم کم کم به اتمام برسه و معضل میدان دروازه قرآن هم با اجرای زیرگذر در طرفین حل بشه.
– طرح پل های میدان رودکی هم طرح بسیار خوبیه و به نظر من با آینده نگری طراحی و تعریف شده و شاید بنوعی با مجموعه پل های کاروانسرا سنگی تهران بی شباهت نباشه.( البته اون در حجم بسیار بزرگیه).تقاطع میدان رودکی همراه با تقاطع میدان معلم و محور دوطبقه ایمان، مسیر بسیار ویژه رو تشکیل میده و یک رینگ جدید و کامل درونشهری رو تقدیم همه میکنه.البته این در حالیه که ساخت پایه های شمالی-جنوبی پل معلم ( همت شمالی به جنوبی هم آغاز شده و تعدادی از اون هم آرماتور بندی شده است.
انشالله بزودی شاهد تحول بیش از پیش در تمامی زمینه ها در شیراز خواهیم بود و دوستان بدانند که خبر های خوب در راه است… +
فکر میکنم متاسفانه بازم این پل ها و تقاطع غیر همسطح رودکی ناقص هست مثل خیلی از تقاطع های غیر همسطح شیراز.
برای مسیر کمربندی شمال به ایمان جنوب(والفجر و امیرکبیر) متاسفانه لوپ تعریف نشده که جانمایی این لوپ اگه تعریف شده بود تقریبا جلو مدرسه امام رضا میشد. باتوجه به اینکه این مسیر به سمت امیرکبیر خیلی پر تردد تره مخصوصا ماشین سنگین هایی که از کمربندی میخوان برن سمت بوشهر اصلا بیشتر ترافیک و تصادف های میدان رودکی بخاطر همین دوربرگردون بود که قبل عیدم شهرسازی روش اصلاح هندسی کرد.
اما با توجه به این تصاویر ظاهرا این دوربرگردون جای خودش باقی میمونه در حالی که مقابل و کنار مدرسه امام رضا فضا برای طراحی یک لوپ هست!!!
ایمان جان دو لوپ موجود در تصویر مربوط به ضلع جنوبی هستن و به سمتی که به والفجر و بلوار امیرکبیر میرسه. قسمت انتهایی بلوار همت جنوبی به کمربندی لوپ نداره که با توجه به وجود واحدهای مسکونی و قسمت فضای سبز درخت کاج به نظر ساخته نشه بهتر هست!
طرحهای بسیار خوبیه و انشا الله تا دو سه سال آینده از نظر عمران شهری شیراز پیشتاز کلان شهرهای ایران خواهد بود. به امید روزی که شیراز از نظر فضاهای گردشگری و تفریحی هم حرفی برای گفتن داشته باشه. از شما امین جان به خاطر اطلاع رسانی دقیقتون تشکر کنم. تنها سایتی که دیروز خبر کلنگ زنی این پروژه ها را نوید داد شیراز ۱۴۰۰ بود. باز هم از همه دست اندرکاران این سایت تشکر می کنم و برای همگی آرزوی توفیق دارم
درود بر شما فرهادجان
با سلام و سپاس از شما
طرحها به نظر خوب میان و امیدواریم در اجرا هم خوب از کار در بیان و کمکی به شهر باشه. البته به عالمه طرح کلنگ خورد تو این مدت ولی هنوز هیچ کدومش اجرایی نشده و در حده بنر مونده و عکس. امسال یه کم شهرداری تو اجرا تنبل شده.
دستتون درد نکنه که تو این گرما بلند می شید میرید به سه نقطه از شهر عکس و گزارش می گیرید تا ما توی ۵ دقیقه تماشا کنیم و ازشون انتقاد کنیم ! واقعا کارتان به جز معرفت و محبت اسم دیگری نداره.
مطمئنم که طرح اولی اجرا میشه ! ولی آمیدوارم که طرحهای دوم و سوم جزء سرویس وعده ها باقی نمونه.
موفق باشید.
طرح دوم هم شروع شده رضا جان. طرح سومم که قطعا ساخته میشه.
درود بر امین عزیز
طرح های خوبی هست و انشاالله طبق برنامه زمان بندی افتتاح خواهند شد .
ساختمان جدید شهرداری ظاهرا بد نیست شیراز ۱۴۰۰ اگه میشه به گوش شهردار برسونید که تا حد امکان در ساختمان شهرداری چه فضای داخلی و چه خارجی آن از طرح های معماری تاریخی ما تخت جمشید و پاسارگاد استفاده بشه تا زیبایی بی نظیر این ۲ بنای ارزشمند ایران زمین به صورت واضح به صورت سمبل و نماد تخت جمشید در شیراز پایتخت تمدن و فرهنگ ایران زمین خود نمایی کنه . در ضمن طرح های دیگر هم بسیار بجا و زیبا هستند . امیدوارم هر ماه شاهد کلنگ زنی این طرح ها در شیراز باشیم . با تشکر از شیراز ۱۴۰۰ با سایت بی نظیرش
خبرهای خوشی است. تنها باید انتظار داشت وقتی میگویند : آغاز عملیات اجرائی, واقعا کار فردا آغاز شود. نه اینکه وقفه زیاد در کار باشد. مطالبات مردم شیراز روز به روز در حال افزایش است و انتظار هر روز از شهرداری بیشتر میشود. پس باید بدون وقفه و تائخیر کارها به سر انجام برسد. . . مثلا ادامه زیر گذر گلستان ۶ ماه پیش کلنگ زنی شده در حال حاضر هیچ ساخت و سازی در این نقطه دیده نمیشود. . . . . . . این کلنگ زنی ها نباید نمایشی باشد که متاسفانه اخیرا بوده و باعث سلب اعتماد شهروندان و بدبینی به شهرداری میشود
میشه یه گزارش از پیشرفت کلی بزارین مثل قبل. و چرا پروژه چهاراه کشن رو کار نمیکنن ؟
از سمت انتهای رحمت شروع شده
من یه طرح دارم بی نظیره حیف که کسی توجه نمیکنه
اجرا اینا بودجه میخواد وسخته یه فکری به آسفالتا هم بکنین
ساخت طرح های گردشگری به هر حال برای توسعه گردشگری شهر خوبه ولی در مورد ساختمان شهرداری متاسفانه باید بگم این ساختمان بی هویت و مبتذل هیچ حرفی از نظر معماری نداره و باعث هر چه بیشتر پایین امدن کیفیت معماری سطح شهر می شه ، آیا برای طراحی همچین پروژه ای مثل تمام نقاط جهان نمیشد یه مسابقه برگزار کنن و طرحهای بهتری رو اجرا کنن، اگر هم نه ما توی شهرمون معمارای خوب و مطرحی در سطح جهان داریم و نیاز نیست بدیم یک مشاور از رده خارج و بی اطلاع از معماری شیراز یه کار مزخرف تحویل بده
سلام . باز هم ممنونم که فعالیتتون رو شروع کردید و دوباره شیراز ۱۴۰۰ داره به روزهای اوجش بر میگرده . در جواب یکی از دوستان گفتید وزارت کشور موافقت کرده با خط ۳ مترو که در ادامه خط ۱ ساخته بشه . سوالم اینه ایا شروع شده عملیات ساختش ؟ یا زمانی برای شروع اعلام شده ؟ باز هم صمیمانه سپاسگذارم
سروش جان وقتی فاز یک تکمیل بشه عملیات عمرانی اون، بخش خط سوم آغاز می شود.
طرح علی بن حمزه اگر خوب و تمیز پیاده سازی بشه واقعا محشره.گل های رودکی هم خیلی خوبن.ولی واقعا متاسفم برای معماری شهر که ساختمان نو شهرداری در قرن بیست و یکم باید همچین معماری بی هویت و سطحی داشته باشه.اونم تو شهری که از دوره های پیش از اسلام، دیلمیان و زندیه این چنین یادگارهای با شکوهی داره.دقت دارین که همیشه هم از تهاجم فرهنگی می نالیم و خودمون نخستین کسانی هستیم که بافت اصیل معماری مونو نابود می کنیم و در معماری کنونی مون هم کارهای زشت و بی روحی برای آیندگان باقی می گذاریم.خدا از سرمون نگذره که اینجور تیشه به ریشه بخش سترگی از میراث فرهنگی بشر زدیم.به لینک زیر سری بزنید دوستان، ساختمان تازه شهرداری منطقه ۶ تبریز هست.ببینید تا به اوج بدسلیقگی و احساس رفع تکلیفی مسئولین شهری شیراز پی ببرید.
http://m6.tabriz.ir/uploads/15/Cms/Advertisment/35.jpg
خب توی اینکه ساختمان جدید شهرداری شیراز در معماری حرفی برای گفتن نداره شکی نیست اما این تصویری هم که شما از تبریز گذاشتی به نظرم یه ساختمون خیلی خیلی خیلی معمولی هست و هیچ معماری خاصی نداره و اصلاً نمیدونم بر چه اساس اینو گذاشتید اینجا. آخه این چی داره؟ والا همین طرح بی روح ساخمون شهرداری شیراز از این بهتره
ساختمان تبریز خیلی چیز شاخصی نیست اما به معماری که باهاش آشنا و مانوسیم نزدیک تره نسبت به این برداشت سطحی و نیم ساعته از معماری مدرن و پست مدرن.در ضمن فراموش نکنید که این ساختمون متعلق به یکی از مناطق شهرداری تبریزه و نه ساختمان اصلی.کدام یک از ساختمان های مناطق شهرداری شیراز در این حد و اندازه به معماریشون توجه شده؟در ضمن منو اینو برای نهیب و تلنگر گذاشتم وگرنه روشنه که این ساختمونم خیلی چیز شاخی نیست. اما با این که ساده ست دست کم حس بهتری داره و مناسب تره برای یه ساختمون اداری یک شهر سنتی
ساختمان شهرداری زشته در شان شیراز نیست
چرا آخه این همه معمار خوب هست از این طرح بی هویت استفاده کردن؟
متاسفم برای پاک فطرت
متاسفم که هنرمندان شیراز رو زیر سوال بردن خجالت آوره
تو این چند مدت همش خبر از کلنگ بود! ایشالا بیشتر خبر از فیچی بشنویم!!!!!
شیراز ۱۴۰۰ عزیز اگه اینقدر کاربران با طرح ساختمان شهرداری مخالف هستند لطفا به گوش مسعولین و شهردار برسونید که طرح عوض بشه که در شان شیراز و مردم فهیمش باشه
طراحی ساختمان جدید شهرداری خیلی خیلی زشته ………. این دیگه چه طرحی هستش
شهردار باید از زاها حدید معمار اول دنیا برای طراحی ساختمان شهرداری استفاده بکند
از کی تا حالا معمار اول دنیا زاها حدید شده؟ منبعت چیه دوست عزیز
واقعا جای تاسف داره که این همه هزینه (۲۳ میلیارد تومان) فقط برای اسکلت شهرداری هزینه میشه . خدا می دونه تا تموم بشه چقدر هزینه اش میشه شاید بالای ۱۰۰ میلیارد. اونم برای طرحی که کپی شده چند طرح خارجی هست. به نظرم توی این سال ها که مشکل کمبود منابع مالی هست این پول باید صرف هزینه های دیگر می شد.
ما هنوز در حسرت ورزشگاه میانرود هستیم.
متاسفم از اینکه مسئولین شهرمون دلسوز مردم نیستن.
دوست عزیز ورزشگاه میانرود در اختیار شهرداری نیست که بخواد براش هزینه کنه.
سلام دوستان کسی بخواد از فلکه معلم به سمت همت جنوبی که به ورودی والفجر میخوره بره از کجا باید بره و همین طور از کمربندی
از میدان معلم اگه بخواد بره سمت والفجر از روی پل .اما اگه از کمربندی بخواد بره والفجر دور برگردان همسطح ،چون لوپ سمت امیرکبیر و والفجر واسش طراحی نشده.
ایمان جان اگه کسی بخواد از کمربندی به سمت ولفجر بره کافی بود از لوپ های پل امام حسن که ۵۰۰ متر پایین تر بودن استفاده کنه!!!!
طرح ساختمون شهرداری واقعا ضایع ست چیه بابا این!….همون قبلیه که قشنگتر اینه….اینه همه پول میخوان خرج کنن برا این!!!!!بنظر من هنوز نفشه های قشنگتر از اینم هست بهتره بیشتر روش فکر بشه
امیدوارم شهردار محترم در طرح ساختمان شهرداری حتما تجدید نظر بفرمایند
خیلی طرح افتضاحی هست …. به نظر من از مهندس عبد شاه برای طراحی این ساختمان استفاده بکنند
از اول هم باید مترو از سمت صنایع و گلستان که شاهراه هست کشیده میشد نه از یه خیابون فرعی و چپ راه
اخه کجای دنیا میان برای چپ راه و خیابون فرعی چنین هزینه هنگفتی کنن و مترو بکشن؟
والله باید به عقل اون طراحی که این طرح رو مطالعه کرده و تز داده و مسولین وقت شیراز که بازم بر میگرده به بی سوادیشون و بی فکریشون شک کرد.
یه سوال در مورد ساختمان شهرداری،
سازمان ترافیک با تجمیع ساختمون شهرداری اونم تو اون خیابون باریک موافقه؟
یعنی واقعا یکی نیست از این بدنه شهرداری که به شهردار بفهمونه که ترافیک زیاد حاصل از این قضیه فاجعه بار هست؟
یا که میشه مثل ما بقی آزمون خطاهایی که شهردار انجام داد و شکست خورد و بروی خودشونم نذاشتن
یعنی که میرن میسازن این ساختمون رو با این هزینه هنگفت از بیت المال بعد میگن که این ساختمون تو این منطقه توجیه نداشته و به عنوان انباری ازش استفاده میکنیم.
و بازم به به و چه چه کنان شهردار راه افتادن و خوشحال که داره بازم گلنگ یه پل ناقص رو برامون میزنه بدون فکر…
سعیدجان زیان شما بسیار تلخ هست و بنظر میرسه باید حتما از هرچیزی یک ایرادی بگیرید و کلا افراد موجود در بدنه شهرداری و استانداری از هیچگونه تخصصی یهره من نیستند و همینجوری سرکار هستند. اینجور که شما درباره کلیه مسائل از محیط زیست گرفته تا مترو، ترافیک، ساختمان سازی، معماری، ترافیک و… به طور تخصصی اظهار نظر میکنید و همه چی رو زیر سووال میبرید چه خوب هست که از تخصص های مختلفتون حتما در یکی از پستهای مهم استفاده بشه چون من به شخصه تا بحال ندیدم کسی رو که در تمام زمینه صاحب نظر و متخصص باشه!
درباره مترو باید گفت که اگه از خیابان تنگ منظورتون بلوار ۱۲ بانده مدرس و یا قصردشت ۶ بانده هست من حرفی ندارم دیگه. درباره افراد غیر متخصص هم باید عرض کنم که این مسیر توسط اساتید دانشگاه شریف تهران انتخاب شده اون هم بر اساس کشش تای جمعیتی و مسیرهای موجود. حالا اگر شما مطالعات جامعی درخصوص خطوط مترو شیراز داشتی خوشحال میشم ارائه بدید.
در خصوص ساختمان شهرداری هم جدا از نمای بیرونیش اگر بازهم طرح مد نظر خودتونو ارائه بدید ممنون میشم و درباره راه دسترسی هم باید گفت که یکی از دسترسی های فرعی پل ولیعصر به نزدیکی این ساختمان و پل امام علی میرسه.
درهر صورت غر زدن، توهین کردن و زیر سووال بردن همه چی راحت ترین کار ممکن هست شما اگر بهتر میزنی بستان بزن!
طرح ساختمون هم کامل مشخصه که سرقتی از جای دیگه هست
جایی که گذاشتن کنار هم سه حرف GVC یا GVMکه در این طرح گنجونده شده معنای خاصی داره
خداییش اون خیابون برای همچین نهادی مناسبه؟
جوابگوی ماشین خود کارمنداش خواهد بود؟
و اما در مورد بلوار پایگاه و قصردشت
شما دو تا شاهراه و مسیر اصلی رو با یه خیابون فرعی اگه میخوای مقایسه کنی که دیگه من حرفی ندارم.
الان روزانه چندتا ماشین از بلوار صنایع میگذره؟ اینها تو این بلوار کار دارن؟
نه عزیزم
این بلوار شاهراه هست
مثل معالی اباد هست؟
مردم گلستان،صدرا،صنایع و … نیاز دارن از معالی ابد رد بشن برن خونه یا از صنایع،قصردشت،چمران؟
اینها نیازی به گفتن من نداره..نیاز به تخصص و سواد هم نداره
نیاز به فهم داره که اونم اکتسابی نیست..
اگه سواد لازم و درک و شعور لازم در مجموعه نامبرده میبود این همه مجوز آپارتمان تو این خیابون داده میشد؟
مهندس زبون من تند نیست
من فقط حقیقت رو رک و واضح میگم
بلد هم نیستم چاپلوسی کردن رو.
و اما اشاره کردین به جمعیت
فقط جمعیت گلستان ۲ برابر معالی اباد هست
بجز استقلال
صدرا
دوکوهک
گویم
قصرقمشه
بزین
حافظ
آرین
بهشتی
انجیره
حسین اباد
صنایع
تاچارا
کوی امام حسین
دینکان
جوادیه
منصور اباد
گلدشت محمدی
باهنر
ایستگاه راه آهن
خلیج فارس
و…
یعنی جمعیت تو معالی اباد از این مناطق بیشتره؟
از هر کجا باشی،اینی که شاهراه رو ول کنی
بری توی یه خیابون فرعی هزینه هنگفت مترو رو خرج کنی نشان از با سوادی هست حتما؟
چرا پس توی تهران با مشهد یا هر جای دیگه دنیا نمیان بلوار اصلی رو ول کنن برن تو خیابون فرعی مترو بکشن؟
شاید طراح شهر های دیگه بی سواد هستن که همچین کاری نکردن
و به خاطر تعصب ما روی شیراز فقط ما خوبیم و طراح متروی ما عاقل بوده و با سوادکه مترو رو تو خیابون فرعی کشیده..
اونا باید بیان درس بگیرن
مسیرای اصلی رو ول کنن
و بیان برای مسیرهای غیر مهم و فرعی و کوچه پس کوچه ها متره بکشن
یعنی شما می فرمایید بلوار مدرس با این همه شهرک اقماری ، قرارگیری درکنار فرودگاه شیراز، ترمینال های شیراز، بلوار زند که مرکز ترافیک شیراز هست و خیابان قصردشت که از مناطق مسکونی و تجاری مختلف میگذره از شمالغرب کم اهمیت تر بوده! در هیچ جای دنیا نمیان اول در یک بخشی از شهر مترو بکشن و فقط یه قسمت از شهر رو شامل بشه. اما این خط شمالغرب رو به جنوب شرق شیراز متصل میکنه.
و من همچنان منظور شما رو از خیابان فرعی نفهمیدم و بازهم تاکید میکنم لطفا مطالعات جامع خودتون درباره مترو، نیازسنجی، کشش جمعیتی و … رو به صورت تخصصی و نه حرفای کوچه بازاری برامون ارسال کنین.
درود
در تقاطع رودکی مسیری دیده میشه که از کنار باهنر جنوبی با زاویه تقریبا ۴۰ درجه به سمت پشت کوه دراک است!
اگر ممکنه درباره این مسیر اطلاع بدین!
باسپاس
شما گفتی پایگاه و قصردشت نباید میکشیدن مترو گفتم نه اونجا باید باشه.
منظور من از خیابون فرعی معالی آباد هست.
من اینقدری اطلاعات هر چند کم دارم که متوجه بشم باید بلوار صنایع به معالی اباد ترجیح داده میشد و طراح اگه عقل سالمی داشته اصلا نیاز به اطلاعات نداشته مثل جمعیت شناختی و … حتی اگه بی سواد هم میبوده میفهمیده که مترو رو تو کوچه پس کوچه و خیابون فرعی نمیکشن..
۵ سال معالی اباد رو بستن
اون همه کنده کاری
اکثره مغازه داران اونجا رو ورشکست کردن
برای کشیدن مترو به جایی که اصلا توجیه نداره
معمولا مترو رو از مسیر های اصلی میکشن و از آخر فرعی به ایستگاه تقاطع اون فرعی تاکسی خطی برای مترو و اوتوبوس میگذارن.
اون لحن تند از اینجا نشات میگیره که اون همه مسول واقعا اینقدر ناقص العقل بودن؟ حالا طراح بی سواد بوده
پس مسولینی که نقشه رو تایید کردن بوق بودن؟
میدونی مثل چی بوده؟
مثل اینکه مترو وقتی میرسید به دروازه سعدی جای بره بلوار پایگاه
میکشیدن تا فلکه خاتون و اون مسیر رو به مسیر اصلی ترجیه میدادن
خب دقیقا مسئله همین جاست که اطلاعات کم شما و بنده نمیتونه پاسخگوی اجرای پروژه ای باشه که تا الان ۲ هزار میلیارد تومان داخلش هزینه شده!
یعنی خداییش شما این جملات رو قبول نداری:
۱.همه جای دنیا مترو اول از همه از شاهراه و خیابون اصلی کشیده میشه نه فرعی.
۲.بلوار صنایع و مسیر شهرک گلستان و گویم باید ترجیه داده میشد به خیابون معالی اباد
۱- موضوع اینه که شما قبول نداری مدرس، زند و قصردشت خیابون اصلی هستن!
۲ – در سال ۸۱ آیا شهرک گلستان و شهرک های اون منطقه وجود خارجی داشتن؟ به فرض اینکه با وضعیت الان وجود داشتند، بعد میومدن پل معالی آباد با مترو بعد چی میشد؟ کجا میرفت ۳۰۰۰ تا ادم باهم؟!
سعید شیرازی عزیز
خط ۴ مترو شیراز از میدان احسان شروع میشه و بعد از گذشت از بلوارهای فرهنگ شهر و پاسداران به خط ۲ یعنی خیابان نادر متصل میگردد و خط ۴ با خط یک از طریق معالی اباد متصل میگردد .
کلیت ایدهها خوبه
البته طرحهای معماری میتونست بهتر هم باشه
ساختمان شهرداری واقعا در خور یک منطقه توی دبی هم نیست چه برسه به پایتخت فرهنگی ایران
ای کاش اصلا ساخته نشه
معمارش کی هست؟
با سلام لطفا خبابان گود خزینه أین تعویض روغنى ها منتقل کنید به جاى دیگر وخیابان بزرگ تَر بشود باتشکر