تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

18

صحبتهای حیرت آور و به دور از انصاف معاون شهردار شیراز درباره مطلب بدنه سازی علی بن حمزه

  • کد خبر : 43425
  • 05 آبان 1399 - 14:25

سایت خبری - تحلیلی شیراز۱۴۰۰: در یک ماه اخیر شیراز۱۴۰۰ بنابر رسالت خبری خود که پوشش رویدادهای شهر و بیان نقاط ضعف و قوت اقدامات جاری در آن است و در بیش از ۱۱ سال فعالیت خود نشان داده صرفا به دنبال منافع شهر شیراز بوده و به دور از هیاهوهای سیاسی اقدام به پوشش و اطلاع رسانی پروژه های شهری به خصوص شهرداری نموده است، ۲ مرتبه درباره بدنه سازی پروژه زیرگذر علی بن حمزه اطلاع رسانی کرد که در نهایت با پاسخ طراح بدنه سازی همراه شد.

اما امروز در رویدادی بسیار عجیب و دور از ذهن مهندس صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز مطالبی درباره منتشر کننده این ویدیو یعنی صفحه اینستاگرام شیراز۱۴۰۰ بیان کرده که برای ما جای تاسف داشته و صد البته دردناک است.

خبرگزاری ایرنا در اینباره نوشته است: 

کلیپی کوتاه در فضای مجازی منشر شد که راوی مدعی استفاده از مصالح نامرغوب در طرح‌های عمرانی و شهری درحال احداث شیراز بود اما یکی از مدیران شهرداری این کلانشهر گفت که انعکاس این خبرها غیرواقعی و با هدف جمع کردن فالوور (مخاطب) است.

این فیلم کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای، زیرگذر در حال احداث علی ابن حمزه شیراز را نشان می‌دهد که به گفته راوی،جداره آن با سیمان بی‌کیفیت پوشیده شده است.

راوی برای اثبات گفته خود، دست به این پوشش می زند و آن را جدا می کند و می گوید که سرمایه مردم با روش‌های غیراستاندارد و استفاده از مصالح نامرغوب هدر می‌رود.

عملیات اجرایی زیرگذر علی ابن حمزه حدود دو سال است که آغاز شده و برای مدیریت ترافیک محدوده دروازه اصفهان شیراز در حال احداث است و به گفته مدیران شهری با بهره برداری از آن بخش زیادی از مشکل ترافیک منطقه رفع خواهد شد.

شهردار شیراز پیشتر وعده افتتاح این پروژه عمرانی را در مردادماه ۹۹ داده بود اما تاکنون این امر محقق نشده است.

اینگونه که از صحبت مدیران شهری بر می‌آید پروژه زیرگذر علی بن حمزه اکنون مراحل نهایی اجرا را طی می‌کند.

هدف جمع کردن فالوور بوده است

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: کلیپی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده تنها با هدف فالوور جمع کردن انجام شده است.

فالوور یا هوادار و پیرو اصطلاحی است که در شبکه های مجازی کاربرد دارد و بالابودن تعداد فالوور به معنای اعتبار و مراجعات زیاد به سایت یا شبکه مجازی است.

اسماعیل صالحی افزود: ماجرا از این قرار بوده که پیمانکار پروژه زیرگذر علی ابن حمزه با هزینه شخصی حدود ۱۰ مترمربع از جداره زیرگذر علی این حمزه شیراز را به صورت نمونه  سیمان‌کاری کرده و این طرح فقط نمونه کار بود که مورد موافقت شهرداری شیراز نیز قرار نگرفت.

وی ادامه داد: عملیات زیباسازی این پروژه با توجه به اینکه در محدوده دروازه اصفهان قرار گرفته باید با طراحی سنتی و متناسب با بافت منطقه اجرا شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: چندین طراحی برای جداره زیرگذر علی ابن حمزه صورت گرفته است که طراحی نهایی باید بعد از تصویب در کمیسیون مربوطه اجرا شود.

وی با بیان این مطلب که سازه این عملیات عمرانی جدای از نمای پروژه است،گفت: سازه این طرح عمرانی بتنی است و کلیپی که در فضای مجازی در این مورد پخش شده تنها ۱۰ مترمربع از نمایی بوده که به صورت آزمایشی توسط پیمانکار اجرا شده و در نهایت نیز مورد موافقت شهرداری قرار نگرفته است.

صالحی اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد که تور رسانه ای برای خبرنگاران شهری شیراز برگزار شود تا این قشر از پروژه بازدید و مشاهده کنند که نمای این محل هنوز اجرا نشده است و سازه بتنی آن مشخص است.

وی در ادامه با گلایه از برخی برخوردها در فضای مجازی عنوان کرد: مشخص نیست اینگونه رفتار با چه هدفی و شاید هم باج‌خواهی انجام می شود در صورت اینکه محل مورد اشاره برای بازدید و معاینه فنی کارشناسان و رسانه ها آماده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: شهرداری شیراز از محل بودجه عمومی این شهر هیچ اعتباری بابت اجرای آزمایشی سیمانکاری ۱۰ مترمربع نمای پروژه علی ابن حمزه که کلیپ آن در فضای مجازی منتشر شده هزینه نکرده است.

وی بیان کرد: مردم باید اخبار را از طریق خبرگزاری‌های رسمی و مطبوعات که ‎کار رسانه‌ای را به صورت حرفه‌ای انجام می دهند پیگیری کنند و به گفته ها و خبرهای فضای مجازی هرگز اعتماد نکنند.

درباره این صحبت ها چند نکته قابل توجه است. نخست اینکه وی گفته است انتشار این کلیپ به منظور جذب فالوور انجام شده است! خدمت جناب صالحی بایستی عرض کنیم که شیراز۱۴۰۰ هیچگاه به دنبال جذب فالوور نبوده و نیست و اگر اینگونه بود بجای پیگیری مشکلات شهر، عکاسی از روند پروژه و مشکلات جاری، نوشتن تحلیلهای روزانه به دنبال مطالب زرد در فضای مجازی و یا تصاویر خوش آب و لعاب بود و اکنون بجای ۱۸۶ هزار فالوور پس از حدود ۵ سال فعالیت اکنون حدود ۴۰۰ هزار فالوور داشت. این مطلب صرفا و تنها برای روشنگری دهن مخاطب انجام شده است.

دوم اینکه معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اعتقاد دارد که صرفا ۱۰ متر از این دیواره سازی انجام شده درحالیکه مشخص است میزان روکش سیمانی انجام شده بیش از این مقدار بوده و نکته جالب توجه این است که ریخته شدن پوشش سیمانی توسط پیمانکار تنها چند ساعت پس از انتشار کلیپ انجام شد.

سوم اینکه اشاره شده این پروژه ۲ سال است که شروع به کار شده، ابتدا باید اشاره شود که کل پروژه فضاسازی علی بن حمزه که شامل زیرگذر جنوبی و مورد اشاره در این مطلب هست در سال ۹۴ یعنی ۵ سال قبل کلنگ زنی شد و اکنون حتی بر اساس اعلام شهردار شیراز که گفته بود مرداد ۹۹ قابل بهره برداری است، زیر بار ترافیک نرفته است. حتی اگر ۲ سال مورد اشاره معاون شهردار را مورد وثوق قرار دهیم، آیا ۲ سال، زمانی بسیار طولانی بابت تکمیل این پروژه ساده نیست؟

چهارم اینکه وی در توهینی آشکار گفته است " شاید این کار به منظور باج خواهی صورت گرفته است". این بخش از صبحت های معاون شهردار بسیار جای تاسف دارد چراکه شیراز۱۴۰۰ که اکنون به عنوان بزرگترین مرجع اطلاع رسانی پروژه های شیراز روزانه و هفتگی و به صورت رایگان در حال انتشار تصاویر و اخبار پروژه های شهرداری شیراز است و آرشیو کامل پروزه های عمرانی در سایت قابل دسترسی است، چه دلیلی دارد که بخواهد بعد از ۱۱ سال اقدام به انتشار مطلبی با هدف باج خواهی کند. در دورانی که شبکه های اجتماعی وجود نداشتند یعنی اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ این شیراز۱۴۰۰ بود که بدون هیج چشم داشتی اقدام به اطلاع رسانی پروژه های شهرداری شیراز می کرد.

پنجم اینکه مهندس صالحی خواستار پیگیری اخبار از طریق مطبوعات و خبرگزاری ها رسمی که کار حرفه ای انجام می دهد شده است. این صحبت نشان از بی اطلاعی وی از مرجع منتشر کننده این گزارش دارد. گفتنی است سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰ دارای مجوز انتشار رسمی پایگاه خبری از وزارت ارشاد است و مدیرمسوول آن که نگارنده مطلب نیز هست دارای سوابق در مطبوعات و خبرگزاری های معتبر شهر شیراز است و سابقه این مجموعه نشان از اعتبار اخباری است که مورد انتشار قرار می دهد. ضمن اینکه شیراز۱۴۰۰ خود به تنهایی عنوان قدیمی ترین رسانه مجازی - خبری خصوصی شیراز را یدک می کشد که تنها سایت خبری استان است که با فالوور بالا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی درحال فعالیت است.

فراموش نشود که نقش شبکه های اجتماعی در بسیاری از رویدادهای شهری و حل مشکلات جاری شهر بی بدیل و انکار ناپذیر است که در بسیاری از مواقع با اطلاع رسانی به موقع موجب جلوگیری از مشکلات مختلف و یا بازشدن گره ای از مشلات شهر شده است و این طرز بیان که یک سایت خبری رسمی دنبال جذب فالوور است صحبتی مبتنی بر انصاف و واقعیت نبوده و نشانه دوری معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز از فضای مجازی است.

View this post on Instagram

. به دنبال انتشار پستی درباره بدنه سازی زیرگذر علی بن حمزه جوابیه به دستمان رسیده که منتشر می‌شود: " با سلام و عرض ادب در رابطه با زیر گذر علی ابن حمزه مطالبی را خدمتتان به عرض می رسانم طرح سازه ای و ترافیکی زیرگذر علی ابن حمزه با قید اولیت در سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت و این زیر گذر ازنظر اینجانب از نظر ترافیکی در حال حاضر آماده بهره برداری می باشد. اما طرح بدنه سازی و یا ارائه بدنه های شکیل و زیبا و مطابق اهمیت موقعیت مکانی این زیر گذر با توجه به قرار گیری در لبه بافت تاریخی فرهنگی و همچنین محور عرفان مورد توجه خاص بوده است. طرح قبلی با استفاده از پانل های GRC( بتونی) بوده که بعلت افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساخت و همچنین شکل خاص دیواره ، قابلیت اجرایی ندارد. لذا بحث تغییر در طرح بوجود آمد که معاون فنی و عمرانی، مدیر عامل سازمان عمران و معاونین مهندس صالحی با تشکیل جلسات فنی سعی در طراحی جدید و شکیل کردند که حتی مصالحی نیز به صورت نمونه کوچک بر روی دیواره و در سطح کوچک اجرا شدند که هرگز مورد تایید قرار نگرفتند(همچون پلاستر مورد اشاره که بصورت پایلوت در ۲۰ متر مربع از طرف پیشنهاد دهنده اجرا گردید) در آخرین جلسه طرحی توسط اینجانب با استفاده از آجر ارائه گردید که تقریبا مورد تایید قرار گرفته و تا هفته آینده نهایی خواهد شد که به اطلاع اصحاب محترم رسانه و شهروندان دغدغه مند خواهد رسید. طرح را خدمتتان ارسال می کنم و دلایل استفاده از آجر به شرح ذیل است ١.مصالح بوم آورد و قرابت با معماری اصیل شیراز ٢. قرابت و نزدیکی بیشتر زیرگذر با محور عرفان و بافت تاریخی و فرهنگی ٣. ایجاد مدول جهت پوشش چالش‌های بوجود آمده در قالب و بتون ریزی ارادتمند. کلائی. طراح و شهرساز و شهروند شیراز" . شیراز۱۴۰۰ مرجع اخبار، تصاویر و پروژه‌های شیراز و صدرا . @shiraz1400.ir @shiraz1400.projects @shiraz1400.sadra . #شیراز #شیرازگردی #shiraz #shirazphoto #فارس #fars #shiraz1400 #shirazlover #shiraz_city #shiraztagram #پروژههای_شیراز

A post shared by سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰ (@shiraz1400.ir) on

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=43425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ممنون از شما که با روشنگری، مشکلات مدیریتی شهر را نمایان می کنید. ای کاش مدیران شهری انتقادات دلسوزانه شما را می پذیرفتند و اینگونه از روی بغض و تعصب جبهه گیری نمی کردند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.