افتتاح ۹ ماه زودتر از موعد مقرر پل آفرینش باعث افتتاح ناقص این طرح شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ ، در زمستان ۹۲ و همزمان با افتتاح فاز دوم بلوار آفرینش که باعث اتصال بزرگراه الهاشمی به شهرکگلستان میشد، ساخت پل آفرینش برای سهولت دسترسی فازهای اول و دوم بلوار آفرینش شروع شد.
در هفته قبل خبر افتتاح این طرح برروی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت تا پلی دیگر به مجموعه پلهای کلانشهر شیراز اضافه شود.
درحالیکه همگان در انتظار افتتاح این پل به مناسبت نیمه شعبان بودند، اما در روز افتتاح مشخص شد این پروژه به طور کامل آماده افتتاح نیست و برخلاف اظهارات مهندس علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز مبنی بر افتتاح پروژه ها با زیباسازی و فضای سبز کامل،نه تنها این موارد رعایت نشده بود بلکه مسیر زیر پل نیز هنوز تا آماده سازی فاصله زیادی دارد.
علاوه بر این موارد روشنایی مسیر پل آماده نبوده و بنابر توافق های صورت گرفته روشنایی پل برعهده شهرداری بوده واکنون مشخص نیست تاریک بودن مسیر برعهده شهرداریست یا اداره برق شیراز؟
موضوع دیگر قرار دادن فلاورباکس در مسیر گذر اضطراری عابرپیاده برروی پل می باشد که مسیر را کاملا مسدود کرده است.
اکنون با نگاهی به پروژه زیرگذر دلگشا که قرار بود تا آخر اردیبهشت ماه افتتاح شود و این اتفاق رخ نداد و وضعیت پل ستارخان در هنگام افتتاح، که هنوز هم زیباسازی آن نیمه کاره مانده سووالاتی در ذهن شهروندان ایجاد میشود.
نخست اینکه چرا در مجموعه عریض وطویل شهرداری هیچبرنامه مدونی برای تکمیل و افتتاح کامل وبی عیب و نقص طرح ها وجود ندارد و آیا صرفا به دلیل رسیدن یک مناسبت باید دست به افتتاح طرحی ناقص زد؟
دوم اینکه چرا وعده شهردار شیراز مبنی بر انجام زیباسازی و نورپردازی و ایجاد فضای سبز در طرحها به فراموشی سپرده شده و هیچ توجهی به این موضوع نمی شود؟
مورد سوم اینکه علی رغم ادعاهای شهردار شیراز ومجموعه شورای شهر مبنی بر اجرای برنامه پنج ساله برای توسعه شیراز، هیچ تغییر محسوسی ومدونی در شهر دیده نمی شود و چرا تاکنون هیچگزارش جامعی از روند اجرای این برنامه در اختیار شهروندان قرار نگرفته است؟
در ادامه تصاویری از پروژه نصفه نیمه افتتاح شده پل آفرینش!
عکس: مهدی دهدشتی
بله باز هم یک افتتاح ناقص ذیگه!!!
علاوه بر اماده نبودن مسیرهای زیر پل و روشنایی. طراحی خیلی باریک عرض پل هست میشه گفت باریکترین پل رو گذر شیرازه جوری که یه کامیون بخواهد رو پل عبور کنه ۷۵ درصد عرض پل رو اشغال میکنه.
خلاصه با این همه فضای ازاد اطراف پل طراحی به این باریکی خیلی جای تعجب داره چرا ۶ بانده نباشه!!! اونم وقتی قرار باشه از بار ترافیکی بزرگراه دکترحسابی کم کنه!
با سلام بازم با این وضعیت اقتصادی و رکود شهردارفیلم را بد اجرا نمی کنه کاش که به جای فیلم بازی کردن یه فکر اساسی به فکر جوانان و خانواده های ضعیف می کردن زندگی زیبا می شود وقتی که همه شاد و امید به زندگی بالایی داشته باشن
جناب آقای پاک فطرت شهردار محترم شیراز و جناب آقای اسماعیلی شهردار محترم منطقه ۱۰ آیا تعریف شما از فضای سبز قرار دادن ۴ تا گلدان که بزودی خشک خواهند شد می باشد؟ لطفا از شهرهای دیگری چوم تهران، اصفهان، مشهد و ….. بیاموزید!
کاملا موافقم فضای سبز اطراف برای شهرداری های شیراز ماکزیمم که خیلی فکر باشند کاشتن درخت اون هم به صورت خطی هست اما در تهران و اصفهان به صورت ایجاد دسته ای درخت کاری میکنن و در دوطرف بزرگ راه هااینجا در اطراف بزرگ راه ها تجاری میدن باید شهرداری دیدش رو نسبت به فضای سبز تغییر بده
دیروز یه تصویر از شهر بیابانی دبی دیدم باور کنید جا خوردم مگه انقدر این این شهر بیابانی بی آب و علف سبز بشده بود درخت های ویژه بیابان کاشته بودن افسوس خوردم
اقاى استاندار و اقاى شهردار حداقل براى خودتون ارزش قایل باشید نیاید افتتاح یه پل نصفه نیمه.
یه جورى تبلیغ کردن و مراسم افتتاح گرفتن انگار پروژه ملى هست
براى افتتاح این پروژه شهردار منطقه هم زیاد بود
الان اون مجیز گو های شهرداری که در پست های قبلی ، به به و چه چه های زیادی تقدیم مهندس پاک فطرت می کردن کجان ؟
مگه افرینش بزرگراه نیست؟پس چرا داخل متن قید شده بلوار؟
امیر جان درواقع بزرگراه است ولی تازمانی که مسئولین فرق بین بزرگراه و بلوار رو متوجه نشدند و در تابلوها به جای کلمه بزرگراه از بلوار استفاده نکنند، کاری از دست ما ساخته نیست
بله جای تاسف داره واقعا تو تابلوهای راهنمای شهری جدید تقاطع وحدت و کمربندی هم متاسفانه بزرگراه الهاشمی بجای Exp با blvd نشون دادن واقعا خیلی زشته.نشان از اطلاعات پایین سازمان ترافیک شهرداریه.
کاش میشد به گوش اقایون رسوند.
اونم از تابلوهای مرکز شهر بجای که اسم خیابون های شهر مشخص شده باشه مثل شهرستانهای کوچیک اسم یاسوج و اهواز رو تو قلب شهر میبینی در حالی که جاش باید تو کمربندی باشه.
کاش اقایون یه سفر به تهران میرفتن و از نظم و جانمایی و دقت و اندازه تبلوها یاد میگرفتن.
معلومه که باید اسم یاسوج رو بیبنیم چون در بدنه شهرداری و سایر ارگان های شیراز متاسفانه یاسوجی و کهکیلویه و بویراحمدی هستندکه سبب تضاد فرهنگی شدید شده و شاهد نابه سامانی های زیاد در سطح شیرازمون شده و آبرو برا شیراز نذاشتن
درود بر شما
در این که در شیراز اکثر مسئولین افراد غیر بومی هستند شکی نیست، که این خودش باعث بی اعتمادی عموم مردم به این امر مهم است.
اما مهمترین نکته نبود نیروی متخصص در بدنه ی ارگان های مختلف است که البته دلیلش هم به خاطر عده ی قلیلی است که این نیرو های متخصص و کارآمد را از شیراز و همین طور کشور فراری داده اند، اگر به کشور های حوزه خلیج پارس دقت کرده باشید، اکثر ایرانیان مقیم در این کشور ها از استان فارس و شهر چند هزار ساله شیراز هستند.
امیدوارم روزی فرارسد که نیروی متخصص در تمام ارگان ها، حضور داشته باشند، و صد البته به امید شیراز و ایرانی آباد و سربلند.
آخه اکثر جمعیت شیراز و کارکنان دولتی در شیراز و گردشگران شیراز از این شهر هستن بایدم بزنن تا موقعه برگشتن به خونه گم نشن اصلا شهر مال اینا شده ما هم کم کم باید بریم
درود
در وافع آفرینش در حال حاضر بواوار هست چراکه به جز قسمت ورودی و خروجی بخش بزرگ و مرکزی از اون داری دور برگردانست و همچنین فاصله منازل مسکونی با این مسیر بسیار کم است!
درود بر شما
فرشید جان استاندارد های بزرگراه و آزاد راه و بلوار و خیابان کاملا مشخص هستند و ربطی به نزدیکی منازل ندارد.
بزرگراه :
۱- راهی است حداقل با چهار خط که مسیر رفت و برگشت آن به طور فیزیکی از یکدیگر مجزا و تقاطعهای آن میتواند به صورت همسطح باشد
۲- بزرگراه راهی است که خطوط رفت و برگشت آن جدا از یکدیگر باشند
۳- بزرگراه گاه اجباراً دارای تقاطعهای همسطح، میدانها و چراغ راهنمایی نیز هستند.
بلوار:
به معبری بزرگی در شهر گفته می شود که معمولاً خط رفت و برگشت آن توسط موانع ترافیکی یا فضای سبز از هم جدا شده است.
جناب آقای پاک فطرت ؟ شهردار محترم ؟
با تمام احترام باید خدمتتون عرض کنم که جنابعالی اون شهردار ۲ سال قیل نیستید و در پروژه های عمرانی شهر به شدت کمبود فضای سبز احساس میشه
کلا خیلی آدم بی سواد در راس هستند.
شهرداری شیراز بجز پل سازی ناقص چهارتا پروژه ماندگار نداشته .تاریخ انقضای این پل ها هم ۳۰ ساله هست.
اخبار فارس و رسانه ها رو بررسی کنید به حرفم میرسید.
همش از کازرون و لامرد خبر داریم .
بیچاره شیراز
مسئول بومی و متخصص شهر من کجایی؟
چون هادی جان استاندارمحترم و یکی از نماینده های شهرمون لامردی هستند و همه ی توجه شون شده لامرد
جالبه که استاندار و شهردار در زمان افتتاح این طرح نصفه نیمه کاره گفتند که ما با افتتاح زود هنگام این طرح شعار “ما می توانیم” را از حرف به عمل تبدیل کردیم!
این حرف را بعد از افتتاح ناقص یک فاز مترو بعد از ۱۵ سال نزدند و یا در افتتاح این پل نگفتند که با چه کیفیتی حرف را به عمل تبدیل می کنند!
لطفا در مورد فضا سازی اطراف خیابان ها و نوع درختان گزارشی تهیه کنید به امید اینکه شیراز هم مثل خیابان ولیعصر تهران یک خیابان با درخت های چنار متراکم داشته باشد
درود بر شما
عرفان جان در شیراز خوش بختانه درختان چند ده و چند صد ساله و با قدمت زیاد وجود دارد اما متاسفانه شهرداری به بهانه ی هرس کردن درختان یا برف شروع به قطع درختان با شکوه شیراز کرد، نمونه اش هم درختان چمران و قصردشت
روی بنر : پروژه بزرگ! بیچاره شیراز که مسولینش با همچین پلی احساس غرور می کنند
واقعا زشته که بعضی افراد فراموشکار هستن یعنی یادتون رفته از کارایی که پاکفطرت برای شیراز کرده تا ۵ سال پیش ارزو ی پل داشتید که تو اصفهان زدن حالا که بالاخره شیراز در این زمینه ی سری پیشرفت هایی داشته ی عده اومدن میگن پاکفطرت هیچ کاری نکرده خب ی ذره انصاف داشته باشید بخدا زشته من نمیگم مشکل نداشته از نظر فضای سبز و اتوبوس و ی سری چیزا درسته کاستی هایی بوده اما دلیل نمیشه که چشممونو رو همه چیز ببندیم!!!!!!یعنی تحول رو نسبت به قبل نمیبینید
حق با شماست علی جان ولی مشکل اینجاست که کم نیستن افرادی که از این پیشرفتها ناراحت هستند الان شیراز تبدیل شده به یک کارگاه بزرگ عمرانی اگه ادم یه وبگردی ساده بکنه به راحتی متوجه میشه خیلی از این شهرهای رقیب و مدعی حسرت پروژهای شیراز رو میخورن الان تو شیراز انواع و اقسام پلهای سه سطحی وتونلهای شهری ساخته شده یا در حال ساخته که هیچ شهری بغیر از تهران اینهمه تنوع در پروژه های عمرانی نداره اگه این تحول نیست پس تحول چیه چرا در سالها قبل خبری از این طرحها نبود البته این باعث نمیشه انتقاد سازنده نشه نه انتقاد تخریبی البته بعضی دوستان تا یه انتقاد میشه میان تمام فعالیتها رو زیر سوال میبرن البته در مورد این پست هم بنظرم این طرح رو نباید با این وضع افتتاح میکردن کارشون اشتباه بوده در مورد اون کلمه بزرگ هم این پل در مقابل پلهای معمولی سطح شهر مثل پل رضوان که با چپگردش یک کیلومتر طول داره پل کوچیکیه یا پلهای بزرگتر مثل معالی اباد که ۲۳۰۰متر طولش هست در مجموع وپلهای بزرگ دیگه سطح شهر
آره درسته، مهندس پاک فطرت زحمت زیادی برا شهرمون کشیده و انشاا… در اینده هم ادامه داره. اما انتقاد نکردن و به به و چه چه هیچ وقت به اندازه انتقادهای سازنده برا پیشرفت شهرمون موثر نیست. یه مسوول درهرشرایطی به انتقاد نیاز داره تا بتونه نواقص کارخودشو بشناسه و اصلاحشون کنه. مگه از شهردار تهران یا باقی شهرای رقیب هیچ وقت انتقاد نمیشه!!!!!! البته اینم یادمون باشه که مرغ همسایه همیشه غازه. وگرنه الحق و الانصاف فضای سبز شیراز هنوز از بهتریناس
گاهی وقتا بیان نکردن مشکلات خودش بزرگترین خیانت به یک مجموعه هست
به امید روزی که انقدر شیراز پیشرفت کنه که حتی “پل معالی آباد” از چشممون بیوفته!
دوستان، طبق اخباری که به دستمون رسید، یکی از مسوولین شهرداری اعلام کرد هدف از راه اندازی ناقص پروژه، عبور ترافیک از روی تقاطع بود تا بدین ترتیب بتونن کنار و زیر تقاطع رو تکمیل کنند.
زمان مشخصی هم برای تکمیل اعلام نشد.
دوستان عزیز
پس چرا برج تاریخ ، برج های دوقلو زند، پارک های بزرگ ، تاتر شهر….با این همه وعده انجام نمیشه.؟
چرا طرح هایی که رییس شورا شهر از آنها به عنوان طرح های رویایی و بلند پروازانه نام برد انجام نمیشه؟
استاندار ،رییس شورا شهر باید پاسخگو باشن
به نظر من پاکفطرت یک شهردار متوسط هست و افتضاحات شهرداران قبلی که الان معلوم میشه با چه معیارهایی شهردار شده بودن باعث میشه پاک فطرت فوق العاده به نظر بیاد..وگرنه کم کاری که چه عرض کنم عدم اقدام کاری در مورد تفرجگاه های شهری، فضای سبز، نابودی باغات قصرالدشت و حتی چمن های وسط بلوار( اب نیست گونه هایی هستن که مقاوم به کم ابی باشن هزینه اش یه تحقیق ساده هست ) عدم توانایی پیش بینی در تحویل پروژه، افتتاح ناقص( بارزش زیرگذر زرگری )، تغییر افراطی اسامی معابر به نام مبارک شهدا( خودم این مورد رو وهن نام شهید میدونم و علاوه بر اون که کسی به این اسم نمیشناسه باعث واکنش مردم میشه وقتی افراطی باشه ) ، عدم تناسب واقع بینانه پروژه های شروع شده با میزان بودجه، عدم زمان بندی مناسب( پل احسان واسه تحویل دادن چند ماه الکی لفتش دادن )، مناسب نبودن نگه داری از تجهیزات مثل نورپردازی ها و چندین و چند مورد دیگه..البته نقطه قوت هم کم نداره اما در کل متوسط هست عدم کارکرد مدیران قبلی باعث شده زیاد به چشم بیاد…چندوقتی هم هست که نمایندگی مجلس تو فکرش هست و ادامه ماجرا……..!!
شما بعد از این همه سال و دقت در پروژه های عمرانی بزرگ و کوچک شهری و کشوری هنوز متوجه نشدید که در کشور ما افتتاح با بهره برداری متفاوت است؟
دوستان عزیز همه فکرهای نداشته به طرف سومین حرم اهل بیت و شهر زیارتی رفته … دیگر از طرحهای بزرگ خبری نیست… متاسفانه ۲ لوپ پل چمران هم حذف شد… بی تدبیری شورای شهرمان سر به فلک می کشه …
مهندس پاک فطرت برای شیراز خیلی زحمت کشیده و قدردان زحمتهای ایشان هستیم . شاید برکناری شهردار اصفهان به جهت عدم افتتاح و ساخت مترو باشه که شهردار اصفهان رقابت رو به مهندس پاک فطرت باخت . به گفته یکی از اعضای شورای شهر اصفهان مترو این شهر تا دو سال دیگه هم افتتاح نمیشه .
برنامه ریزی مهندس پاک فطرت و شهرداری برای توسعه شیراز قابل ستایش هست و انشالله امسال و سال اینده اوج شکوفایی پروژه های عمرانی شیراز خواهد بود .
الان توقعها از مهندس پاک فطرت بالا رفته و شهروندان توقع ساخت و راه اندازی پروژه های توریستی و تفریحی رو از شهرداری دارند . شیراز ظرفیت بالایی برای اجرای پروژه های توریستی تفریحی داره و انشاالله که این پروژه ها به سرانجام برسه .
درود
خدارو شکر عملیات تکمیل مسیر زیر پل آفرینش هر چند با سرعت پایین اما در حال اجراست!
“خدارو شکر” هم به این خاطر که به فراموشی سپرده نشد!!!
این کاج ها وسط و کنار بولوار “توی گلدون” چی می گه اینجا؟!!! چرا تو خاک نیستن؟ یعنی قرار نیست این کاج ها هیچ وقت بزرگ بشن؟!!!! همیشه به دنبال کارهای کم هزینه و موقتی هستیم.