سرویس وعدهها: در صورت تصویب شورای شهر، عملیات اجرایی ۲ طبقه کردن خیابان همت شمالی و جنوبی در سال جاری کلید میخورد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از روابط عمومی اداره فنی و عمران شهرداری شیراز، معاون فنی و عمرانی شهرداری با بیان مطلب فوق گفت: در طول ۳ تا ۴ ماه آینده، طرح دو طبقه کردن این خیابان نهایی شده و در صورت موافقت شورای شهر، عملیات اجرایی ساخت آن امسال آغاز میشود. آرش فرجزاده افزود: یکی از اولویتها ی ما در سال جاری، ادامه عملیات اجرایی برخی پروژههای عمرانی بزرگ از جمله پروژههای پل کابلی ولیعصر (عج)، کوهسار مهدی (عج) و سایر پروژه هاست. وی اظهار داشت: همچنین در سال جاری چند پروژه بزرگ مانند تقاطع فضیلت- نصر، فاز یک پروژه کوهسار مهدی (عج) و تقاطع تخت جمشید نیز به بهره برداری خواهد رسید.
فرجزاده گفت: با توجه به مشکلاتی که در کمربندی شیراز وجود دارد، به ویژه میدان شهید رودکی، امسال ساخت تقاطع غیر همسطح در این محور آغاز میشود. وی تصریح کرد: تقاطع کمربندی با جاده خرامه و سفیر جنوبی با کمربندی نیز از جمله پروژههایی است که در سال جاری ساخت آنها شروع خواهد شد. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: همچنین در آینده ساخت ۲ تقاطع باهنر- پاسداران و باهنر – کمربندی نیز در دستور کار است.
وی اضافه کرد: از دیگر پروژههای بزرگ ما، تقاطع امیرکبیر- مطهری و ادامه زیر گذر گلستان است که عملیات اجرایی آنها از سال گذشته آغاز شده است. فرجزاده از آغاز ساخت تقاطع قصردشت و نیز بلوار مولوی از امسال خبر داد و گفت: علاوه بر این در سال جدید ساخت بلوار هرمزگان نیز آغاز میشود که با اجرای آن، تونل سعدی به بلوار رحمت میپیوندند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: در سال جاری کلنگ ۲۵ پروژه جدید عمرانی را به زمین خواهیم زد که با احتساب پروژههایی که از سالهای گذشته آغاز کردیم بیش از ۳۰ پروژه عمرانی با افزون بر ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار اجرایی توسط این معاونت هم اکنون در حال اجراست که این اعتبار جدای از هزینههای تملکی این پروژه هاست.
لطفا نظرات غیر مرتبط را در قسمت بحث آزاد مطرح کنید.
بسیار خبر خوشحال کننده ای بود با تشکر فراوان از مدیران زحمت کش سایت شیراز۱۴۰۰
و تشکر از شهرداری شیراز همیشه پرچمش بالاست
پروژه های خوبیه مخصوصا دو طبقه کردن همت. انشا الله که عملی بشه و مثل دو طبقه کردن خیابان ملاصدرا در حد حرف باقی نمونه
جون به تکمیل رینگ شهری کمک میکنه حتما انجام میشه ولی حتما تقاطع اخر همت و کمربندی هم یه تقاطع چند سطحی میشه. شیراز رویا ها در راه است. درود بر مهندس پاک فطرت
سایت خوب شیراز ۱۴۰۰و دوستان عزیز اسم این خیابان ها ایمان شمالی و جنوبیه لطفا دقت کنید
ضمنا شهرداری شیراز در انتخاب اسامی معابر جدیدخیلی بد عمل میکنه! تو این شهر یه بزرگراه یا بلوار یا پل و یا زیرگذر به اسم مشاهیر این شهر وجود نداره بزرگراه حافظ و سعدی نداریم ولی مولوی داریم! تونل سعدی نداریم و لی فضیلت داریم اگرچه دیدم اسم تونل مجددا به سعدی تغییر پیدا کرده بزرگراه شهید دوران نداریم ولی میگیم بزرگراه همت- روی این زمینه ها هم باید شهردای کار کنه- یکی از آروزهای من اینه که یک بزرگراه تو شهرمون به اسم شهید دوران داشته باشیم از صمیم قلب میگم
همت شمالی وهمت جنوبی اینا اسامی این دوتا خیابون هستن نه چیز دیگه ای این اسم هم از سالها پیش بوده
درود
با سپاس از شیراز۱۴۰۰ ، حرف های خیلی شادی بخشی رو در این خبر شنیدیم!مخصوصا ۲طبقه شدن ایمان شمالی که امیدمون رو نسبت به نهایی و کامل شدن پروژه ی بزرگ کوهسار مهدی بیشتر میکنه!
امیدوارم حداقل پروژه های آغاز شده رو به سرانجام برسونن!
دوطبقه کردن ایمان شمالی و جنوبی طرحی بسیار عالی و غرور افرین حساب شده هست به سه دلیل:
۱-با افتتاح بزرگراه کوهسار این بزرگراه شریانی ترین مسیر عبوری درون شهری میشه که در اینده با برخورد به خیابان باریک ایمان فاجعه ترافیکی رخ میداد اما با اجرای این طرح خوب این مساله حل میشه.
۲-تمامی شهرهای بزرگ برای روانسازی و پخش و انتقال ترافیک شبکه بزرگراهی درون شهری دارن یعنی بزرگراهای شمالی جنوبی و شرقی غربی متصل بهم که اگر ایمان دو طبقه نمیشد شبکه بزرگراهی شیراز بهم وصل نمیشد و ناقص بود کوهسار به امام خمینی وصل نبود.
۳-و در پایان با اجرای این طرح عظیم و غرور افرین بلاخره شیراز هم مثل تهران و اصفهان بزرگراه طبقاتی داره و حرفی برای گفتن.
اما درمورد مولوی قرار بود این رینگ بزرگراهی باشه الان میگن بلوار و همینجور بلوار هرمزگان ایا شهرداری از اشتباهات گذشته که بجای بزرگراه سازی بلوار سازی کرده اونم برای این راههای مهم و اصلی درس نگرفته .این بلوارها دراینده ترافیک زا هستند و در کلانشهرها بلوارسازی فقط برای مسیرهای فرعیه نه اصلی که بعد سالیان دراز طول بکشه بیان داخلش تقاطع بزنن برای حل ترافیک مثل اشتباه رحمت و چمران ومطهری و باهنر
پروژه رحمت احمد ابن موسی چی ؟ جزو پروژه هاشون هست؟
اخبار بسیار خوبی هست که به نظر میرسه بعد از ۵…۶ ماه بی برنامگی بالاخه معاونت فنی داره تکونی به خودش میده! چند نکته ای که به ذهنم میرسه:
۱- با توجه به اینکه ۲ تا سنگین ترین پروژه های شهری شیراز یعنی فاز ۱ کوهسار و پل کابلی ولیعصر امسال و سال آینده به اتمام میرسن به نظر میرسه شهرداری برنامه داره ۲ طرح همت و مولوی رو جایگزین این ۲ طرح کنه!
۲- من خیلی وقته که از تونل سعدی رد نشدم اما دیروز با دیدن این عکس متوجه شدم که انگار شهرداری داره در تونل سعدی توربو جت برای تهویه تونل نصب میکنه که خبر فوقالعادی هست!
http://img7.irna.ir/1394/13940203/2850987/n2850987-4291498.jpg
۳- به اضافه پروژه هایی که جناب معاون فنی عرض کردن پروژه تقاطع آفرینش و تقاطع ملل (در بزرگراه کوهسار) هم در دست ساخت هست! و پروژههای سطح سوم دلگشا و ۳ سطحی جام جم هم امسال کلنگ زنی میشه اما چون جز فاز یک کوهسار به حساب میاد جداگانه نامی ازش برده نشده!
۴- حدود یه هفته پیش که از رحمت و ۴ راه باهنر رد میشدم هم دیدم که چند تا دیگه از گاراژهای حدفاصل زیرگذر باهنر تا پشت باغ جنت رو خراب کردن و به نظر میرسه این تعریض رو هم شهرداری امسال به سرانجام برسونه!
۵- خدمت دوستانی هم که الکی شایعه درست کرده بودن که طرح ادامه زیرگذر گلستان کنسل شده بفرمایید تحویل بگیرین!!!! تازه همین چند روز پیش از این طرح و رحمت مطهری امیرکبیر بازدید شده و دستوراتی بابت سرعت گرفتن این ۲ طرح داده شده!
۶-بلوار هرمزگان همین الان وجود داره (حدفاصل فلکه گوزه گری تا بلوار فدک شهرک ولی عصر) و به نظر برنامه شون رسوندن این بلوار و اتصالش به بلوار مدرس جایی در نزدیکی نیروگاه هست!
۷- بزرگراه مولوی (بله واقعا بزرگراه هست و بلوار نیست و متاسفانه مسئولین هنوز فرق این دو رو یاد نگرفتن)!!!
بزرگراه مولوی که دارای عرض ۸۰ متر با احتساب فضای سبز هست به طول ۶ کیلومتر قراره احداث بشه که انتهای بلوار رسول اعظم (پل سردخانه ) رو به بلوار خلیج فارس وصل میکنه و دارای ۶ تقاطع غیر همسطح با بلوارهای نصر، ادامه تخت جمشید (در دست ساخت)، اتحاد، ولایت، خلیج فارس و رودخانه خشک می باشد. کار ساخت تمامی تقاطع های غیر همسطح با شروع مسیر آغاز خواهد شد! بیش از ۹۰ درصد تملک انجام شده و به نظر میرسه تا زمان کلنگ زنی و استارت پروژه ۱۰۰ درصد بشه!زمان اجرای پروژه ۳ سال در نظر گرفته شده!
زیباترین خیابونای شیراز یکی همت شمالی بود، یکی هم حدفاصل چهاراه زرگری تا فلکه قصردشت. دلم برای همت شمالی دوست داشتنی تنگ میشه! هر کاری کنیم نمیشه جلوی پیشرفت شهر رو گرفت…
باید با دوطبقه کردن ان مانع از نابودی باغات ان بشن این خودش خوبه
کورش جان با دوطبقه کردن ایمان خود خیابان ایمان تخریب نمیشه و اصلا به باغهای اطراف و حاشیه اسیب نمیرسه .
تازه با ایجاد این بزرگراه طبقاتی نمای بسیار زیبا و سرسبزی در اطراف بزرگراه از نمای بالای پل شاهد خواهیم بود.
و چه بد و مبتدیانه بود اگر ایمان رو پهن میکردن میدونید چندتا درخت قدیمی و زیبا باید قطع میشد این فاجعه بود
به نظر من یکی از خیابان های زیبای ایران خواهد شد. تصور کنید از طبقه دوم این خیابان به ویژه در فصل پاییز عبور کنید و پاییز هزار رنگ باغات شیراز زیر پای شما باشد. البته اگر باغات حفظ شوند!
به نظر من هم این باغات در چشم میاد و دیگه پشت دیوار ها مخوف پنهان نیست که هر بلایی سرشون بیارن از این به بعد هر شهروند شیراز وظیفه داره تا این باغات رو از بالا به دقت نظاره کنه و با هر تخریبی اعتراض کنه
در کل با دوستان موافقم . و تنها نهاد موفق چند سال اخیر فارس و شیراز شهرداری شیراز بوده که امید واریم شورای شهر بیشتر حمایت بشه .و میشه گفت پاک فطرت شیراز نو را داره میسازه درسته یکم اغراقه ولی خدایی از زمانی که اومده شهر پیشرفت زیاد داشته امیدواریم که شیراز پیشرفتش روز به روز بیشتر شه . و مترو تو دوره پاک فطرت تارخی نباشه
و کاش این نظراتو زیر کامنت های شهرداری میشد گذاشت . و از معمارهای بزرگ مثل اسفندیار عبدشاه استفاده میکرد واسه چند مجموعه هنری
امسال و سال اینده پروژه های عمرانی شیراز شکوفا خواهند شد . پروژه های پارک سازی هم شکوفا خواهند شد . پارکهای بزرگ بالای ۵۰ هکتار که البته شهرداری باید برای این پارکها برنامه ویژه داشته باشه . پارک ۵۰ هکتاری شهربازی مدرن میخواهد . سالنهاو زمینهای ورزشی متنوع میخواهد . حتی ساخت پارک ابی در این پارکها میتونه درامد پایدار برای شهرداری داشته باشه . ساخت دریاچه در این پارکها باید مد نظر قرار بگیره .
بسیار خبر خوشحال کننده ای بود
فقط امیدوارم سرعت ساخت هرکدام از این طرح ها بالا باشد شهرداری قبلا نشون داده اگه بخواهد میتونه با سرعت یک پروژه عمرانی را با نهایت دقت و کمال انجام بده ( پل معالی آباد )
و اگر نخواهد هم…( پل میدان احسان)
فقط یه سوال از دوستان ؟
راجب پارک خانواده در ک ۱۸ زرگری ( اگر اشتباه نکنم) کسی میدونه چرا هنوز نمی گذارند کسی ازش استفاده کنه ؟
آخرین بار ۲ روز قبل از عید که وضعیتش این بود
الان میتونین برین و مشکلی نیست..ولی شب تا ساعت ۸ بیشتر باز نیست و ۵۰۰ تومن هم ورودی داره
بلوار هرمزگان چه ارتباطی با تونل سعدی داره؟!!
خروجی تونل میشه فضیلت که اونم میرسه به بلوار مدرس ازینجا به بعدش ارتباط با بلوار رحمت چهارمسیر داره
۱- خیابان و بلوار ایثار ( نزدیک ترین مسیر)
۲- بلوار کوی زهرا
۳- بلوار رازی
۴- ادامه بلوار هرمزگان
جز مورد اول سه مورد باقی مونده هر کدوم حداقل یک کیلومتر با فضیلت فاصله عرضی دارند و از بین اونا هرمزگان پرت ترین و بی ربط ترین مسیره! احتمالا معاون فنی اشتباه کرده!
علیرضا جان
باغ خانواده کوچه ۱۸ زرگری از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ قابل استفاده برای خانواده ها هست . هر روز هم شلوغ هست .
خیلی هم خوب واقعا تو چند سال شیراز گام های رو به شدی رو رفته به امید اینکه امکانات و فرهنگ استفاده از اون هم متناسب با نام بزرگ شیراز بزرگ بشه
پروژه خوبیه فقط امیدوارم واقعا اجرایی بشه البته بدون هیچ گونه کم و کاست
رییس جمهور هم دارند می ایند شیراز لطفا افکار بلند پروازانه و اینده نگری و زیر ساختی خودتون از جمله قطب الکترونیک ،قطب سلامت، مرکز همایش ،ورزشگاه میانرود ،ازاد راه شیراز اصفهان و شیراز عسلویه ،اتصال فارس به خلیج فارس، و کمربندی شیراز ، احداث کارخانه های جدید ، ورزش فارس و فوتبال و والیبال و بسکتبال و …. سالن بزگ تئاتر و سالن بزرگ والیبال و فوتسال ،و مترو و وضعیت گردشگری و ساخت پالایشگاه و وضعیت نابسامان کارخانه ها و منطقا ازاد صنعتی در شیراز ،ساخت برج تجارت جهانی سد تنگ سرخ و رودخانه خشک و …… را نیز لطفا پیگیری کنید و به گوش رییس جمهور با تلفن ۱۱۱ برسونید که شیراز پایتخت فرهنگ و تمدن و هنر و تاریخ ایران زمین هست .
رییس جمهور باید فکری واسه صنعت استان کنه فقط . البته از اونجایی که فارس مظلومه میاد پل معالی ابدو افتتاح میکنه بعد هم میره میگرده اخرش میگه همچی خوبه مثل احمدی نژاد میره. صنعت فارسو فلج کردن . صنایع اکترونیک و کارخونه ازمایش و کار خونه های قتد و … که تو زمان احمدینژاد تعطیل شدن .
با سلام
سوالی داشتم. پل زرگری مسیر قصردشتش تغیری قرار نیست بکنه؟
ممنون
خیر محمدجان
اولا سلام میکنم و تشکر میکنم بابت سایت خوبتون ..چن تا سیوال دارم و خواهش
اولا اگه بخان این خیابون همت رو دو طبقه کنن مسلما خیابون رو میبندن جهت انجام پروزه ..این مشکل ایجاد نمیکنه ؟؟؟
دوما اگه گذرتون به خیابون فرمانیه یا هجرت افتاده باشه (حدفاصل چهارراه پارکینگ و ارگ کریمخانی) الان بیشتر از یک ساله که همه املاک تو این خیابون خریداری شده و تغریض شده بجز یه مسافرخونه که وسط این خیابون واقع شده برام سیواله که ایا شهرداری زورش یه یه مسافرخونه نمیرسه و یا وسعش نمیرسه بخرتش ؟؟؟ اونم تو یکی از خیابونای مهم که بیشتر مسافرا جهت رفتن به شاهچراغ ازش رد میشن و همیشه ترافیک سنگین داره..اگه میشه یه گزارش در موردش بزارید شاید به گوش جناب پاک فطرت عزیز برسه و اقدامی کنه..
سوما خعلی سیوال داشتم الان همش یادم رفته.. 🙂 🙂 🙂
پاینده باشید..منتظر جوابم
مجی جان درباره سووال اول باید بگم قطعا مشاورطرح جایگزینهایی رو مشخص کرده چون درهنگام اجرای پروژه باید مجوز راهنمایی رانندگی هم گرفته بشه.
درباره مسافرخانه هم در نهایت از طریق واحد حقوقی این اتفاق میفته که همونطور که میبینین طول میکشه.
درود
طرح تقاطع غیر همسطح باهنر-پاسداران با اجرای یک چپگرد از بولوار استقلال به بولوار باهنر و یک چپگرد دیگر از بولوار باهنر به پاسداران و در نهایت بستن دور برگردان کنونی ، به راحتی و سرعت قابل حل است.
همچنین یک مسیر هم جهت دسترسی مستقیم محله های خیابان کلاه دوز ، فلاحی ، آقایی ، بعثت و… نیاز هست تا شهرداری بتونه تمام دور برگردانهای بولوار پاسداران رو ببنده که به نظرم بهترین کار اجرای یک چپگرد از خیابان آقایی(عریضترین و پررفت و آمدترین خیابان این منطقه) به مسیر شمالی بولوار پاسداران هست که دسترسی محل های فوق الذکر را بسیار آسان و ترافیک مسیر رو به اندازه چشمگیری کاهش میدهد.
با سپاس
دوطبقه کردن خیابان همت ایده ای خوب و امری لازم است. با تکمیل مسیرهای درحال احداثی که بزودی زیر بار ترافیک هم میرن، دو طبقه کردن خیابان همت راهکار مناسب برای جلوگیری از اختلال در عبور و مرور خودروهاست.
همچنین بولوار میرزای شیرازی، حدفاصل پل معالی آباد تا ورودی شهرک گلستان، در ساعات زیادی حتی روزهای تعطیل، ترافیک سنگین و سختی داره.
با توجه به اینکه مسیر دسترسی صدرا به شیراز از محور قره پیری از برنامه اجرایی خارج شده است، و توجه به اینکه ترافیک بولوار میرزای شیرازی صرفا مربوط به صدرا نمیشود، به نظر میاد یکی از بهترین راهکارها دو طبقه کردن بولوار میرزای شیرازی است
با سلام
چرا پروژه های شهرداری شیراز اینقدر کند پیش می روند اگر این روند ادامه پیدا کند این پروژه ها تا ۱۰ سال دیگر هم عملی نخواهد شد مانند چندین سال پیش که طرح پل رو گذر چمران و قصردشت و میدان معلم مطرح شد و قرار بود تا به امروز تمام شود