نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنیهای انجام شده تاکنون سه بانک برای مشارکت در ساخت پروژه آزاد راه شیراز به بوشهر که از مسیر این شهرستان (کازرون) عبور خواهد کرد نیز اعلام امادگی کردهاند.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، شاهین محمدصادقی در گفتوگو با ایرنا بدون اشاره به اسامی این بانکها افزود: طی جلساتی که اخیرا با وزیر راه و شهرسازی و استانداران فارس و بوشهر برگزار شد، نقشه این آزاد راه تقریبا نهایی شده است.
وی افزود: در ساخت این آزاد راه که فاصله شیراز به بوشهر را کمتر از ۲۰۰ کیلومتر کوتاهتر میکند ۵۰ درصد دولت سرمایه گذاری خواهد داشت و۵۰ درصد بخش خصوصی که همان بانکها هستند نیز مشارکت خواهند کرد.
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیز پیرامون اعتبارات پیش بینی شده برای این پروژه هم گفت: اعتبار مورد نیاز به دوگونه پیش بینی شده که یک مسیر مطالعه شده اعتباری افزون بر ۲۳۰۰ میلیارد تومان است و مسیر دوم که کار مطالعاتی آن هم هنوز انجام نشده نیز ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه پیش بینی شده است.
محمد صادقی اظهار امیدواری کرد: در سال ۹۴ بتوانیم بخشی از این آزادراه را به پیمانکار واگذار کنیم.
با عرض تبریک به مناسبت سال نو مسیر آزادراه از کجاست که ۲۰۰ کیلومتر کم میشه خودش ۲۸۶ کیلومتره
هنوز نقشه هاش منتشر نشده و کلا تا زمان شروع هم منتشر نمیشه تا سودجوها سواستفاده نکنن
امین این رو برام ترجمه میکنی؟
“فاصله شیراز به بوشهر را کمتر از ۲۰۰ کیلومتر کوتاهتر میکند”
منظورش چیه؟
به معنی اینه که فاصله شیراز تا بوشهر برابر با ۲۰۰ کیلومتر میشود مسعود جان.
دوست عزیز در متن خبر به غلط ذکر شده که مسیر ۲۰۰ کیلومتر کوتاه تر میشه!
منظور اصلی این بوده که مسیر به کمتر از ۲۰۰ کیلومتر کاهش پیدا میکنه که میشه حدود ۹۰ کیلومتر کاهش مسیر!
این آزادراه چند سال پیش آماده ساخت بود اما به دلیل کارشکنی همین کازرونی که در خبر هست ساختش کنسل شد تا دوباره مطالعه بشه و مسیرش طولانی تر بشه و از کازرون رد شه!!! امیدوارم سرمایه گذار نهایی هرکی که بود کوتاه ترین مسیر مطالعه شده رو انتخاب کنه!
چند ساله دارن میگن فلان بانک اعلام آمادگی کرده!
با عرض تبریک سال نو. متاسفانه گوش ما استان فارسی ها و شیرازی ها از این وعده وعیدها پر شده است. این آزاد راه نزدیک ۱۰ ۱۵ ساله که در حد مطالعه مونده و هر دفعه خبر می رسه که یک ارگان یا دستگاه یا بانک و حتی کشور خارجی قراره اون را بسازن. من که چشمم آب نمی خوره
با درود.
مسیر آزاد راه،فعلا بر این اساس است که از کازرون عبور کند و بعد از کازرون،به سمت جنوب متمایل شده و به برازجان و بوشهر متصل شود.
با اجرای این پروژه که از غرب شیراز شروع میشود،فاصله بین شیراز و بوشهر بسیار کوتاهتر خواهد شد.
امیدوارم به هزار و یک دلیل از کازرون عبور نکنه. اول بخاطر خودخواهی نمایندش دوم بخاطر طولانی تر شدن مسیر سوم بخاطر هزینه های اضافی برای نقشه کشی مجدد چهارم برای آسیب زدن به منطقه حفاظت شده ارژن پنجم به خاطر نداشتن کمربندی کازرون و الخ
مسیر آزادراه از فیروزآباد فراشبند و اهرم میگذره قرار بود از ۴۰ کیلومتری کازرون رد بشه
دوست عزیز مسیری که شما فرمودین مسیر راه آهن شیراز بوشهر هست نه آزادراه!
مسیر اول مطالعه شده آزادراه شیراز، بالاده، تنگ ارم، بوشهر هست
مسیر دوم مطالعه شده شیراز، دشت ارژن، کازرون، بوشهر هست
مسیر اول کوتاه تر اما گران تر هست!
آزادراه شیراز فیروزآباد جم عسلویه آزادراه دیگه ای هست که استان فارس رو به استان بوشهر متصل میکنه که فعلا در دست مطالعه هست!
اقا چرا از کازرون رد نشه؟ خوب از قسمتی از ازادراه برای بار ترافیکی محور شیراز اهواز هم میشه استفاده کرد! مسئله اینه که از این مسیر عبور کنه برا ترافیکی جندین شهر رو میتونه انتقال بده! بسیاری از زیر ساخت ها هم در این مسیر موجوده که نیاز به هزینه کرد مجدد نداره! مثل اورژانس و زیر ساخت های ارتباطاتی! نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون رو هم روی مسیر خودش داره پتروشیمی های رویایی رو هم در صورت به واقعیت تبدیل شدن رو مسیر خودش داره پس میتونه خوب باشه! در ضمن نماینده کازرون به شدت در مجلس نفوذ داره و شاید بشه گفت از همه نماینده های استان فارس پرکار تره! جاده جدید شیراز کازرون با پیگیری های همین اقای محمد صادقی ساخته شد پروژه ای که سیمانش تامین نمیشد همین اقای صادقی در دوره دولت نهم دستور مستقیم از رئیس جمهور وقت گرفت و مستقیما سیمانش رو از فیروزاباد تامین کرد جاده ای که بار ترافیکی محور شیراز ابوالحیات رو بسیار کم کرد ایمنی سفر رو هم افزایش داد! حتی اگه ااقای محمد صادقی زرنگی هم کرده بهتز از نماینده هایی هست که حتی حق مردم حوزه انتخابیه شون رو هم نمیگیرن این اقا حداقل در جهت منافع مردمی که بهش رای دادن که گام بر میداره!!!!
آزادراه رو کسی به خاطر پتروشیمی و نیروگاه نصفه و نیمه سیکل ترکیبی نمیسازه. هدف اتصال آزادراهی تهران به خلیج فارسه. بعدش هم اصلا مسیر آزادراه با جاده های حال حاضر کاملا متمایز هست. زیرساخت این جاده ربطی به آزادراه نداره. این نماینده ای که میفرماید اینقدر زرنگه چی شد که بعد از ۲۶ سال جاده کازرون رو راه اندازی کرد؟ چرا تو شروع طرح سنگ اندازی میکنه. آخرین نکته، من هر هفته تو جاده شیراز بوشهر میرم و میام. هیچ وقت جاده تنگ ابوالحیات رو با جاده دسته چندم و بدون کمربندی کازرون عوض نمیکنم
مطئنی هفته ای چندبار که تو این جاده رفت و امد میکنی خواب نیستی؟ حداد عادل رو بردن وقتی رئیس مجلس بود تا یک ماه خواب نمیرفت اونوقت میکی جاده قدیم خوبه؟ دسخوش بابا! نه داداش ایونطور هم که شما میگی نیست! این اقا هم الان دوره دوم که نماینده شده نه ۲۶ ساله که نماینده باشه!!!! دوره اول جاده رو پیگیری کرد مردم راضبی بودن- سری بعد کاندید نشد توی این مجلس مجدد کاندید شد و رای اورد پس مشخصه مردم اون شهر قبولش دارن! به هر حال بهترین مسیر همینه که امروز میبینی! این جاده و این مسیر سال های ساله استفاده میشه شرکت های خارجی هم پیمانکار جاده فعلی بودن و مسیر یابی کردن حتما دلیل واسه این انتخاب وجود داره!
تاجایی که این جاده کاراش انجام شده ومن اطلاع دارم از سمت شیراز به موسقان و از اونجا به نوجین(۳۰-۴۰کیلومتری فراشبند) متصل میشه و احتمالا از اونجا هم به تنگ ارم و بوشهر.فقط خدا کنه بخاطر یک شهر منافع و منابع ملی هدر نره.کازرونی های عزیز باید اول به فکر منافع کشورشون باشند.