بهره برداری از فاز نخست پروژه کوهسار مهدی (عج) به نظر پلیس بستگی دارد. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در گفتوگو با خبر جنوب با بیان این مطلب گفت: فاز اول بزرگراه کوهسار مهدی (عج) از تونلهای دوقلوی کوهسار تا پل چمران تا پایان امسال به اتمام میرسد. آرش فرجزاده افزود: کارهای عمرانی این پروژه تا پایان امسال به اتمام میرسد و این پروژه از میدان جام جم تا پل چمران و ابتدای کوچه ۹۴ قصردشت آماده بهره برداری است. اما بهره برداری از آن منوط به نظر پلیس و شورای ترافیک است. وی در خصوص بخشی از تملکهای مربوط به مسیر این پروژه در کوچه ۹۴ قصردشت اظهار داشت: امسال به میزان بودجهای که داشتیم تملکهای این کوچه انجام شد و تنها ۲ تا ۳ پلاک باقی مانده که مربوط به مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح میدان قصردشت است که اوایل سال آینده نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی این تقاطع خواهیم بود. وی از افتتاح تقاطع غیر همسطح معلم تا ابتدای سال ۹۵ خبر داد و اظهار داشت: بزرگترین پروژهای که بعد از قطار شهری در شیراز در حال اجرا است، پل کابلی ولی عصر (عج) است که بعنوان بزرگترین پل کابلی جنوب کشور مطرح است و با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار تملک و ساخت در حال انجام است و امیدواریم تا ابتدای سال۹۵ شاهد بهره برداری از این پروژه نیز باشیم.
فرجزاده گفت: یکی از تقاطعهایی که مدت هاست به گرهی در کمربندی شیراز تبدیل شده، میدان رودکی است که ابتدای سال آینده ساخت یک تقاطع غیر همسطح نیز در این محل آغاز میشود و با ساخت این تقاطع، ظرف مدت ۲۴ ماه این گره ترافیکی کمربندی شیراز باز میشود. وی از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح میدان مطهری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تا پایان امسال ۲پروژه بزرگ در شیراز به بهره برداری میرسد که یکی از این پروژهها زیر گذر هفت تنان – دلگشا است که با بیش از ۲/۱ کیلومتر طول، طولانیترین زیر گذر شهر خواهد بود. مسیر این پروژه تا قبل از پایان سال باز میشود. وی ادامه داد: پروژه دیگری که تا پایان امسال به بهره برداری میرسد پارکینگ نشاط است که با ظرفیت پارک ۵۰۰ خودرو به بهره برداری خواهد رسید.
بالاخره چند تا خبر خوب!
با توجه به اینکه در کوچه ۹۴ حدود ۱۵ تا ۲۰ تا پلاک در مسیر پل رو گذر چمران بود اینکه فقط ۲ تا ۳ تاش تمک نشده خبر خوبیه و یعنی بیش از ۸۰ درصد تملک مورد نیاز انجام شده که میشه امیدوار بود بهار سال آینده چند پلاک باقی مونده هم تملک بشه و این مسیر آزاد بشه!
اینطور که به نظر میاد سال ۹۵ به دلیل افتتاح طرح هایی مثل معلم و ولیعصر و تخت جمشید و احتمالا فاز ۲ کوهسار سال بسیار خوبی به لحاظ عمرانی برای شیراز باشه! امیدوارم با تلاش شهردار محترم یه سال خوب هم به لحاظ فضای سبز و مراکز تفریحی در آینده نزدیک داشته باشیم!
چقدر خوبه که طرح های رودکی و قصردشت و مطهری به زودی قراره شروع بشن و جبران این چند وقتی که طرحی احرایی نشده رو بکنن (به استثنای ۴ راه کشن خیلی وقته طرحی اجرایی نشده) البته جناب معاون فنی فکر کنم یادشون رفته که بگن که تقاطع جام جم هم کاملا آماده شروع هست و در صورت توافق با صدا و سیما و دانشگاه حتی امکان داره قبل از نوروز کلنگ زنی بشه!
در مورد تقاطع رودکی، این طرح به خصوص جدیدا که اداره کل راه یک سمت کمربندی رو بهسازی کرده و موجب ایمنی بیشتر و در نتیجه افزایش سرعت در این محور شده بسیار حیاتی به نظر میرسه. و البته تکمیل کننده رینگ کوهسار همت جاده بوشهر هم هست! در مورد نحوه ساخت هم لازمه بدونین یه زمانی قرار شد ۷ تقاطع بر روی کمربندی شیراز زده بشه که تملکشون رو شهرداری انجام بده و ساختشون رو اداره کل راه و شهرسازی فارس. که ۳ تاشون (خلیج فارس، میانرود، وحدت ) با هر زحمتی بود ساخته شدن اما به دلیل مشکلاتی که پیش اومد قرار شد ۴ تای باقی مانده رو ۲ تا رو شهرداری بسازه ۲ تا رو راه و شهرسازی که به نظر میرسه تقاطع رودکی و کوهسار کمربندی آرین رو شهرداری بسازه و احمد بن موسی کمربندی و پشم شیشه کمربندی رو راه و شهرسازی!
راستی یادم رفت بگم که گوگل ارث شیراز به روز شده و در بعضی مناطق مثل کوهسار تصاویر مربوط به ۸۵ روز پیش و در محل پل کابلی ولیعصر تصاویر مربوط به تنها ۴۰ روز پیش هست!
درود.
در پروژه کوهسار، متاسفانه، فبل از ورودی تونل و بعد از خروجی تونل ها، اقدام به ساخت دوربرگردان همسطح کرده اند.
در مسیر بزرگراهی و مخصوصا در مبادی تونل ها به دلیل سرعت بالای خودروها، ایجاد دوربرگردان، باعث خطرات جبران ناپذیر و حتی تصادفات مرگباری خواهد شد. از شهرداری خواهش دارم که دوربرگردان های ایجاد شده را مسدود کند.
اگر طرح را کامل تر برنامه ریزی میکردند، میتوانستند دوربرگردان غیر همسطح زیرزمینی مانند دوربرگردان های بزرگراه وحدت ایجاد کنند.
در تصاویر جدید گوگل ارت، شاهد نابودی بخش های دیگری از باغهای قصردشت هستیم. این در حالیست که مالکان بی لیاقت و بی مسئولیت باغها، درختان را بخاطر ساخت واحد های مسکونی بدرد نخور و ۱ یا ۲ طبقه، به آتش میکشند و شهرداری از آن طرف ، داعیه دار حفاظت از باغهاست. با این روند طی ۲ یا ۳ سال آینده، شاهد نابودی کامل قصردشت قدیمی و سرسبز شیراز خواهیم بود ورشد کردن ساختمان های بساز بفروشی در آن مناطق بیشتر خواهد شد.
امیدوارم طراحی تقاطع رودکی، به نحوی باشد که بتواند پاسخگوی حجم خودرو های عبوری در کمربندی باشد و در مدت زمان کمتری ساخته شود.متاسفانه تجربه در شیراز نشان داده است که راه و شهرسازی، توان آنچنانی در ساخت تقاطع های بزرگراهی در کمربندی ندارد و طراحی ضعیف تقاطع های ایجاد شده، همانند وحدت- خلیج فارس و عدالت، گواه این مدعاست و لازم است تغییراتی هم در تقاطع وحدت ایجاد شود و یک پل چپگرد نیز برای اتصال بزرگراه وحدت به کمربندی معالی آباد و مسیرهای منتهی به بلوار تاچارا، احداث شود.
فضای سبز شیراز در حال نابودی هست و مسئولین بی لیاقت و که به دنبال کسب درآمد بیشتر به همراه صاحبین طماع باغات در حال نابودی فضای سبز سنتی شیراز و نابودی شهرت شیراز هستن
بعید میدونم اون قسمتایی که به عنوان دور برگردون در بزرگراه کوهسار یاد میکنید واقعاً دوربرگردون باشند!
احتمالاً کاربری اضطراری و یا به صورت موقت برای زمان ساخت هستن
با اینکه به شدت به کم عقلی برخی مسئولین شیراز اعتقاد دادرم اما بعید میدونم دیگه انقد احمق باشن که دقیقاً تو دهنه ورودی و خروجی تونل دوربرگردون بزنن! اصلاً اینا هم که بزنن پلیس بهش مجوز نمیده خیالتون راحت
چرا معاون عمرانی شهرداری اینقدر مبهم اظهار نظر و اطلاع رسانی کرده؟!
“۲ تا ۳ پلاک باقی مانده” یعنی چه؟ بالاخره ۲ یا ۳؟ یا مثلا “اوایل سال آینده شاهد آغاز خواهیم بود!”؟ یعنی معاون شهرداری هنوز اطلاعی از برنامه عمرانی شهرداری در ۲ ماه آینده نداره؟! اصلا چرا خودشو شاهد و ناظر دسته بندی میکنه؟!
این شیوه خبررسانی، نشونه همون تفکر بی برنامه و نبود زمان بندی هست که تمام پروژه های عمرانی شیراز درگیرش هستن.
چون همونطور که قبلا اعلام کردیم برای این پروژه هیچ برنامه و زمانبندی مشخصی وجود نداره!
این که گفتن پل کابلی بزرگترین در جنوب کشور هست یعنی بزرگ تر از این هم توی کشور هست ؟
آخه تا چند وقت پیش همه جا بحث این بود که این پل بزرگترین توی کشور هست !!!!!!
هنوز هم بزرگترین هست رضا جان
دوطبقه کردن همت چی شد پس ؟
ادمین عزیز عذر میخوام اینجا این سوال هارو مطرح میکنم
کنار زیرگذر صنایع از سمت تاچارا در حال ساخت هستند ایا اینها لوپ. های زیر گذر هستند؟
و اینکه دو طبقه سازی ایمان شمالی سال اینده با تقاطع قصردشت شروع میشود؟
زیرگذر میدان مطهری از ستارخان تا بعد از زیرگذر یادگار امام هست یعنی این قسمت مطهری اتوبان درون زمینی میشود؟
طرح میدان رودکی ساده هست یا طبقاتی به علت تقاطع با دو اتوبان و دو بلوار؟
بله امیرجان لوپ هستند.
دو طبقه کردن ایمان هم هنوز مشخص نیست زمانش
زیرگذر مطهری هم احتمالا از ستارخان شروغ مشه و تا تقاطع یادگار امام ادامه پیدا میکنه
طرح میدان رودکی هم هنوز نهایی نشده
این به زود ی کی میشه؟ آقای عرب سال قبل در مورد بودجه امسال گفته بود ۱۳ پروژه جدید در سال جاری آغاز میشه در حالیکه به جز زیر گذر گلستان که اون هم فقط کلنگ اون روبه زمین زدن چه اتفاقی افتاده پروژه کشن و احمد ابن موسی و …چی شدن؟ کی آغاز میشن؟ البته نمیشه از پروژه های بزرگی که شهرداری داره میسازه گذشت و بی انصافی کرد ولی وقتی خودشون حرف میزنن باید روی حرفشون باشند.ایشون چند ماه پیش گفتن پروژه کشن و احمدبن موسی آغاز میشه که هنوز نشده و معلوم نیست کی بشه
دوست عزیز پروژه کشن در محل ۳ راه چند روز پیش که من رد شدم داشتن شمع کوبی میکردن!
خبر های خوبی بود اما چه فایده ای داره بهره برداری از کوهسار مهدی به طور ناقص وقتی کاربردی نباشه برای چی بهره برداری؟؟متاسفانه توی شیراز این روش داره رسم میشه و امیدوارم تقاطع دلگشا کامل و زیبا افتاح بشه
طرح زیر گذر هفت تنان به سمت دروارزه قران به کجا رسید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
در مورد پروژه بلوار فشار قوی که سجادیه رو به معالی اباد وصل مکند ایا امسال افتتاح می شود
ودر تقاطع با معالی اباد پل هم دارد و ایا ابتدای ان به کمربندی و انتهای ان به گلدشت وصل می شود
ساخت تونل ۳ طبقه در بزرگراه صیادشیرازی
پرشین خودرو: رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران آخرین جزئیات ساخت ادامه تونل بزرگراه سهید صیاد شیرازی راتشریح کرد.
به گزارش «پرشین خودرو»، اقبال شاکری در مورد آخرین جزئیات روند ساخت ادامه بزرگراه سهید صیاد شیرازی گفت: احتمالا ادامه بزرگراه صیاد شیرازی به نام شهید متوسلیان نام گذاری خواهد شد.
وی با بیان اینکه هنوز انجام این پروژه در مرحله مطالعات قرار دارد گفت: دو معاونت حمل و نقل و عمران شهرداری تهران بر این پروژه مطالعاتی فعالیت میکنند و هنوز این مطالعات برای بررسی به کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ارجاع داده نشده است اما بنظر میرسد بعد از اتمام مباحث بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران، این طرح به کمیسیون مربوطه ارجاع داده میشود.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد هزینه ساخت این تونل که بنا بر اعلام قبلی معاون عمران شهردار تهران احتمالا سه طبقه خواهد بود گفت: هنوز پایان این پروژه مشخص نیست و معلوم نیست که این تونل به آزادگان خواهد رسید یا اینکه طول آن کمتر خواهد بود.
وی افزود: احتمالاً این تونل یک تونل سه طبقه خواهد شد که دو طبقه آن مربوط به رفت و آمد ترافیکی است و طبقه زیرین برای بحث تهویه و تاسیسات تونل پیش بینی میشود. ضمن اینکه سعی میشود این تونل در منطقه پر ازدحام شهر و بازار وصل شود.
به گزارش ایسنا، بزرگراه شهید صیاد شیرازی یکی از معدود بزرگراههایی است که در میدان اصلی شهر پایان مییابد؛ این بزرگراه از بزرگراه شهید بابایی شروع و در میدان سپاه پایان مییابد و این مسئله سبب شده است که در اکثر اوقات روز شاهد ترافیک سنگینی در حوالی میدان سپاه و چراغ قرمز معروفش باشیم!
این طرح هایی که اعلام کردن بجز پل کابلی بقیه شون بسیار ساده و مبتدیانه وعادی هست حداقل برای شهرهای چون تهران و مشهد و اصفهان که در طول یک الی یکسال و نیم با تلاش شبانه روزی میتونه ساخته بشه.
در مورد مطهری شهرداری باید اینده نگر باشه و با توجه به ترافیک شدید و شریان اصلی بودن، محور مطهری رو به یک بزرگراه شمالی جنوبی تبدیل کنه از کمربندی تا چمران علاوه برزیرگذر مطهری بعد زیر گذر ستارخان تونل در زیر خیابان زرگری تا تقاطع چمران ایجاد بشه که در صورت اجرا نشدن گره ترافیکی محور باز نمیشه و نمیشه بهش گفت بزرگراه.
و محور ایمان هم اگر طبقاتی نشه و به کمربندی وصل نشه نه جوابگوی حجم ورودی بزرگراست و شبکه های بزرگراهی شیراز هم ناقص از اب در میاد و تکمیل نمیشه.
ایمان جان
پروژه تقاطع تخت جمشید که بصورت میدانی هست فقط در تهران اجرا شده است . تقاطع طبقاتی کشن پروژه کوچکی نیست . پروژه تقاطع معلم بدلیل وسعت زیاد میدان معلم پروژه خوبی خواهد شد . هیچکدام از شهرها بغیر از تهران و شیراز تونل ندارند و میدانید که تونل سعدی چهارمین تونل عریض جهان هست . پل کابلی هم که در کشور سرامد خواهد شد .
مدیریت سلام
خسته نباشید
تله کابین و پارک بزرگ به کجا رسید
تکمیل بلوار چمران چه شد
پا ک بزرگ بخوبی داره ساخته میشه اما تله کابین خبری نیست
نظر همه بچه ها محترم، ولی حس میکنم بعد از اینکه تقاطع غیر همسطح قصردشت ساخته بشه نیازی به دو طبقه کردن همت شمالی نیست. البته اگه تقاطع کامل ساخته بشه.
بزرگراه صدر تهران رو ببینید، ترافیکش تغییر زیادی نکرد. بیشتر جنبه تزیینی دارن .
دوست عزیز نظر شما قابل احترامه
در تهران صحبت از دو طبقه کردن یکی از اتوبان ها بود که بیشتر نقش قدرت نمایی و نمادین داشت و اصلا گره ترافیکی را باز نکرد اما در شیراز حرف از یک بلوار داریم میزنیم که میشه بدون دست زدن به شکل هندسی بلوار در طبقه بالای ان یک اتوبان احداث کرد این دوطبقه سازی کمک به کاهش ترافیک میکنه و تقریبا هیچ چپ گردی به جز سر قدوسی نیاز نداره و حدود سه کیلومتر هم طول خواهد داشت ولی ای کاش شهرداری به شکل هندسی و فضای سبز اون بلوار دست نزند چون بسیار زیباست و جدیدا با مبلمانش که میتونم بگم استاندارترین مبلمان شهر هست به اون بلوار شکوه بخشیده
شهرداری باید فکری به حال پاسداران و فرهنگشهر کنه یا طبقاتی کنه یا با گارد ریل مانع از پارک ماشین در حاشیه این بلوار ها بشه تا به یک اتوبان استاندارد شهری تبدیل شن
من نمیدونم چرا دوستان همش شیراز رو با تهران مقایسه میکنن!!!اونجا پایتخته اصلا قابل مقایسه با روستای شیراز نیست!!! حتی شیراز قاعده اصول خاص خودشوداره که با هیچ جایی قابل مقایسه نیست چه برسه به تهران پایتخت!!
محمد جان،
بهت پیشنهاد میدم کمی کتاب های مخصوص جغرافیا و مبانی شهری و برنامه ریزی شهری مطالعه کنی تا کاملا فرق روستا و شهر رو متوجه بشی.
شما فکر کردی تهران خدای شهر ها هست؟؟!!
بدون تعصب کورکوانه عرض کنم که ، مُشتی از خاک شیراز، به تمام تهران میارزد.
روستای شیراز، جمله ای کاملا مضحک و بی معنی است که بعضا از روی بی اطلاعی زده میشود.
شیراز ۱۴۰۰ جان
منظور از پارک بزرگ پارک ۵۸۰ هکتاری حسینی الهاشمی هست ؟
الان با چه امکاناتی داره ساخته میشه ؟
بله امبرجان همونه فعلا در مرحله ساخت هست
محمد عزیز
شیراز رو باید با تهران مقایسه کنیم تا پیشرفت کنیم . پروژه هایی داریم که فقط در تهران مشابهش هست .