تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

13

وضعیت اسفبار طرح توسعه فرودگاه شیراز

  • کد خبر : 15592
  • 25 آذر 1393 - 17:20

با گذشت چند سال از آغاز طرح توسعه  ترمینال پرواز های داخلی فرودگاه شیراز این طرح نه تنها به پایان نرسیده بلکه به نظر می‌رسد این طرح آن طور که باید و شاید شایسته ی شهر شیراز نیست.10352981_507060759396485_1933475475923906276_n

به گزارش شیراز ۱۴۰۰،طرح توسعه  فرودگاه که گسترش ترمینال داخلی و پارکینگ بخشی از آن می باشد علیرغم وعده‌های مکرر، زمان مشخصی برای افتتاح و تکمیل این دو طرح اعلام نشده است.

حذف نماد تخت جمشید شهر(پارسه) یکی از اقداماتی بود که هم زمان با اجرای طرح انجام گرفت که تا کنون اقدامی برای جایگزینی این طرح زیبا صورت نگرفت و معلوم نیست به چه دلیل نماد تمدن ایران در مهد تاریخ کشور به این شکل مورد بی‌مهری قرار گرفته است!

نمای خارجی اجرا شده ترمینال نیز زیبایی خاصی ندارد و مانند سال‌های قبل از تلفیق شیشه و نمای آلوبوند استفاده گردیده است.

در داخل ترمینال نیز مورد خاص و چشمگیری در بخش های اجرا شده به چشم نمی‌آید مگر شکستگی سنگ ها و نما‌های اجرا شده که مشخص نیست در زمان تکمیل نهائی طرح به سازی می‌شوند یا خیر!

به نظر آنچه که در طرح توسعه ترمینال داخلی بیشتر مورد توجه قرار گرفته کمیت و افزایش فضای داخلی بوده و نه کیفیت و زیبایی، چرا که هیچ موردی که نشان از زیبایی در اجرای فضا داشته باشد، به چشم نمی‌خورد.

گران فروشی رسمی در فرودگاه

مسئله‌ای که در سال‌های اخیر موجب اعتراض و ناراحتی بسیاری از مسافران در فرودگاه و ترمینال های شیراز شده است گران فروشی کالاهای مختلف به خصوص خوراکی‌ها می‌باشد،که این معضل در فرودگاه وضعیت حادتری دارد و مسولان غرفه ی تغذیه با نصب نوشته‌ای خواستار پرسیدن قیمت کالا‌ها قبل از خرید شده اند تا مشتری پس از سفارش دچار شوک نشود!

بر اساس مشاهده ی عینی نگارنده، زوجی جوان با در دست داشتن فاکتوری که گفته ی آنان با اوقات تلخی و بدرفتاری فروشنده همراه بوده، ادعا می‌کردند که برای خرید دو نوشیدنی انرژی زا مبلغ ۴۰ هزار تومان بجای ۱۰ هزار تومان پرداخت کرده‌اند که فرد مسئول در فرودگاه این موضوع را ناشی از اجاره ی بالای غرفه‌ها دانست و به نوعی گران فروشی ۴۰۰ درصدی را طبیعی دانست!

طرح ترمینال خارجی در کما

طرح ترمینال پرواز های خارجی فرودگاه شیراز نیز مانند بسیاری دیگر از طرح ها در کما به سر برده و اجرایی نشده است.

وضعیت کنونی ترمینال خارجی فرودگاه شیراز بسیار نا مطلوب و آبرو بر بوده و حتی از ترمینال مدرس نیز نا مناسب‌تر است که می‌بایست هرچه سریع تر چه با جذب سرمایه گذار و یا با بودجه دولتی و یا کمک شهرداری  ساخته شود تا این وضعییت نه گوار هرچه زو‌تر پایان پذیرد.

بی‌تردید فرودگاه شیراز ویترین این کلانشهر محسوب شده و وضعیت فعلی این فرودگاه به هیچ وجه شایسته جایگاه فرهنگی و اقتصادی این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی کشور نیست.

در پایان مروری خواهیم داشت به زیباترین فرودگاه های جهان

فرودگاه جان اف.کندی نیویورک

279476_304

فرودگاه باراخاس مادرید
279477_134
فرودگاه بین المللی پکن
279478_648
فرودگاه بین المللی اینچئون در سئول کره جنوبی
279480_120
فرودگاه چنای سنگاپور
279482_662
فرودگاه سوندیکای بیلبائوی اسپانیا
279484_187

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=15592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 44در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۴
  1. وضعیت فرودکاه شیراز سالن داخلی خیلی بده اصلا در شان شیراز نیست چه نظز زیبایی چه نظر سرویس دهی و امکانات رفاهی من ان هفته انجا بودم از محوطه سازیش بدم نیامد اما نما ی خارجی و نمای داخلی و امکانات و جاگیری ها خیلی بد بود دریغ از یه المان خوب از شیراز
    ترمینال خارجی که نگو افتضاح ابروی شیراز پیش توریست ها پاک میره خدا کنه زودی مسولین اهمیت موضوع رو درک کنند و فکری برای فرودگاه این ورودی مهم شیراز بکنند
    باید یه فکری به حال فلکه گل سرخ بشه که اصلا تعرفی نیست

    • واقعا افتضاح و اسف باره، هر ۶ ماه که میام ایران از دفعه قبل افتضاح تر شده ، هم وضع خود فرودگاه و هم ادب و شخصیت پرسنل مخصوصا پرسنل نظامی، بقول دوستمون که کامنت گذاشته بود تو بحث آزاد ماه قبل که اگه زمان اذان به فرودگاه برید تمام پرسنل جوراب ها از جیباشون آویزون و دمپایی کف فرودگاه تردد میکنند..

  2. پارکینگ طبقاتی ساخته شده ولی معلوم نیست چرا بهره برداری نمیشه . ترافیک فرودگاه افتضاح شده و در حد ترمینال اتوبوسرانی هست .
    با یک طرح معماری منحصر به فرد در سقف سالنهای فرودگاه زیبایی به فرودگاه شیراز خواهد امد . المان میدان گلسرخ هم باید زود ساخته شود .

  3. اگه مسئولین دلسوز و محترم حافظیه و سعدیه رو یه سر و سامانی دادند قطعا روزی به فرودگاه زشت و ساده این شهر هم رسیدگی می کنند . به نظر میاد از زیبایی و سازندگی و آبادانی میترسند .

    • با نهایت احترام برای همه روستاییان عزیزآ اما وقتی مدیرکل سازمان متولی سعدیه و حافظیه از یکی از روستاهای گله دار و لامرد میاد و تا حالا هیچ چیز شیک و لوکسی رو به چشم ندیده به نظرتون باید چه انتظاری از دیدگاهش و سطح انتظاراتش داشت؟

      • این دیدگاه شما درست نیست بسیاری از بزرگان عصر ما از روستاهای کوچک بودن

      • مهم نیست که ادم روستا زاده باشه مهم اینه تفکراتی بزرگ داشته باشه و مدرن و خلاق ! که البنه این در مغوله شهرداری با مشکلاتی عدیده روبه روست!

  4. حذف نماد تخت جمشید واقعا دردناکه و جای سوال داره.

  5. واقعا اگر همین ساختمون هم از قبل نبود واسه فرودگاه شیراز بیشتر از یه سوله نمی ساختن!! هر چند الان هم در عمل یه سوله است که داخلش چنتا دیوار کاذب گذاشتن!!! تو همون پوستر بزرگی که عکسش رو گذاشتین نوشته طرح تا اوایل تابستان ۹۲ کامل میشه، ولی حالا نه تنها کامل نشده، بلکه یه طرح به غایت زشت و بدقواره اجرا شده! واقعا جای تاسف داره…

  6. برای اجرای طرح توسعه حرم شاهچراغ ببینید با چه سرعتی موانع (میراث با ارزش فرهنگی و تاریخی)برداشته میشه و بودجه به اندازه کافی وجود داره اما برای توسعه و اجرای چنین طرحهای عمرانی و ارجعی ببینید چقدر عملیات کند پیش میره و …

  7. فضای بی روح و بی معنی و سرد، من موندم این سالن رو واقعا یک معمار طراحی کرده (که حتما مدرکشو خریده با این ثلیقش)یا دادن به یک بچه ۲ ساله،حیف پول همون جور که قبلا بود خیلی بهتر بود واقا باید گفت افتضاحه خجالت آوره

  8. من فکر میکنم، که این اعتراضات وگله ها تنها باعث احساس رضایت وپوزخند این افرادخرابکار میشه.. باید دنبال یه راه حل دیگه باشیم که تاثیرعملی داشته باشه،تا نشستن واعتراض کردن..از اتفاقاتی که درشیراز میافتد کاملا واضح ومشخص است که نیت وماموریت این افراد درشیراز چیست..رساندن اعتراض و شکوایه به پایتخت بسیار اثرگذار هست.

  9. فاز یک سالن داخلی وسالن ورودی تا دهه فجر افتتاح خواهد شد

    • بعد از ۳ سال فاز اول؟ترمینال رو میشه فاز به فاز افتتاح کرد؟

    • مگه میخان چی بسازن که فازبندی کردن؟؟؟!!!!!حتما فاز اول جمع کردن زباله هاست!فاز دوم آب ریختن وشستن!فاز سوم اجرای طرح ترافیک پرندگان درآسمان فرودگاه!!!!!!جمع کنید این بسط تونو..

  10. با توجه به ابنکه شیراز یه شهر توریستی محسوب میشه و توریست ها اولین جایی که توی شهر می بینن فرودگاهه مطمئناً وقتی فرودگاه رو می بینن بعدش هم میان از فرودگاه بیرون اولین چیزی که می بینن فلکه گل سرخه قطعاً برداشتشون از شیراز بکلی عوض میشه و این خیلی اسفناکه
    این موضوع برای مسافرین هموطن هم صدق می کنه
    من چندی پیش یه بندرعباس سفر کردم تا جایی که میشده سعی کردن فضای فرودگاه و مسیر فرودگاه تا مرکز شهر را زیباسازی کنن و به نظر من موفق هم بودن
    جای تاسف داره که قبلاً شهرهای دیگه از ما الگوبرداری می کردن و ما الان باید بریم شهر های دیگه رو ببینیم و حتی الگوبرداری هم نکنیم و فقط قبطه بخوریم
    مسئولین شهر بیدار شوید . . . . .
    خواهش می کنیم اگه نمی خواین شهر پیشرفت کنه لااقل چیزایی که داریم رو ازمون نگیرید . . .

  11. از سایت ۱۴۰۰ ممنونم که به این مسئله اشاره کرد واقعا ممنونم
    درگاه ورودی مهد تمدن شیراز اینگونه باشه جای شرم داره من این هفته اونجا بودم جا خوردم فضای سبز ترمینال کاراندیش بسیار زیبا تر و عابرومند تر بود
    امین جان حتی تکه هایی از سقف ترمینال وصله کاری بود باورت میشه یک آب نمای ساده یا یک پله برقی برای زیبایی قرفه های شکیل اصلا خجالت اوره

  12. به نظر من در اجرای طرح توسعه فرودگاه شیراز از افراد و شرکتهای پیمانکار نالایق که بعضا از طریق رانت مجری طرح طوسعه شده اند انتخاب شده است. شما چرا راه دور می روید و عکسهایی از فرودگاههای خارجی گذاشته اید. خواهش می کنم سری به فرودگاه مشهد بزنید تا معنی تفاوت فاحش بین فرودگاههای مشهد و شیراز را درک کنید. همین چند روز پیش سالن ورودی دوم فرودگاه مشهد به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در سالن پروازهای داخلی انجام شد. مساحت سالنهای پروازهای داخلی فرودگاه مشهد ۳۶۰۰۰ متر مربع است ولی شیراز؟ به نظر من فرودگاه مشهد از نظر زیبایی، فضا و امکانات حتی از فرودگاه مهرآباد هم برتر است.

  13. درود.

    در مواردی شاهد دست دست کردن مسئولین فرودگاه هستیم و آنها هم نبود سرمایه گذار را بهانه کند شدن و یا متوقف شدن توسعه فرودگاه میدانند.
    طرح توسعه سالن داخلی آنچنان قوی کار نشده. اما محوطه سازی بیرون آن بد نیست. گرچه همین کار هم با دزدیدن وبرداشتن نماد های تمدن ایران زمین انجام شد. چرا که عده ای نادان، این ها راطاغوتی میدانند.
    چندی پیش استاندار گفت که در حال متقاعد کردن شهرداری و دعوت سرمایه داران و همکاری فرودگاه است برای اجرای سالن پرواز های خارجی که در خور و شان فارس باشد که در سال ۹۴ آغاز شود.
    امیدواریم رنگ واقعیت به خود بگیرد. بلوار ورودی فرودگاه هم نیاز به بهسازی و زیباسازی برجسته ای دارد.

  14. سلام
    حق با شماست
    ما شیرازی ها توقع بهترین ها رو داریم چون خودمون رو لایقشون میدونیم
    اما فرودگاه های شهرهای دیگه ایران رو هم که ببینیم وضع خوبی ندارن
    تازه شیراز نسبت به تهران و اصفهان و اهواز و بندرعباس که من دیدم خیییییییییییییلی بهتره
    اما میشه داخل سالنش رو بهتر تزیین کنن

    • جابر عزیز اگه بخوایم این جور مقایسه کنیم هیچ وقت به جایی نمی رسیم. شما با فرودگاه های برتر جهان مقایسه کن نه شهر‌های ایران!
      نمره‌ یک دانش آموز رو بخوان بگن خوبه یا نه همیشه بر مبنای ۲۰ میسنجن نه اینکه بگن چون همه بچه ها تنبلن اینم بچه تنبلی باشه اشکال نداره.

  15. خیلی جابه که این فرودگاه بین المللی و دارای رتبه در کشور هنوز از اینترنت بی سیم بهره ای نبرده و شما به اینترنت دسترسی ندارید….

  16. من نمیدونم اون طرحی که گذاشتید از کجاست ولی طبیعتا طراحی ترمینال یک فرودگاه چیزی هست که باید به مسابقه گذاشته بشه،من مطمئنما گروه های زیادی فقط تو شیراز هستن که میتونن بهترین طرح هارو بدن و مسلما وقتی طرحی برنده میشه سرمایه گذار هم تشویق میشه و میاد که یه طرح متفاوت رو اجرا کنه،نه یه ترمینال کلیشه ای با سازه ی معمولی و سقف کاذب فعلی!

    • اگر منظورتون طرح ترمینال پرواز های خارجی هست این پروژه توسط شرکت آتک یکی از بهترین شرکت های مشاوره کشور و با همکاری شرکت فرانسوی ADPI طراحی شده

  17. وقتی مدیر فرودگاه شیراز شرط دادن اجازه پرواز به ایر لاینهای خارجی برای پرواز در مسیر شیراز به دبی را ، ابتدا برقراری پرواز در مسیر لار به دبی و لامرد به دبی میداند چه انتظاری بیش از این بایستی داشته باشیم .
    مدیر فرودگاه شیراز به ایرلاینهای خارجی گفته است اگر میخواهید از شیراز به دبی اجازه پرواز بدهیم باید ابتدا از لار به دبی و لامرد به دبی پرواز برقرار کنید تا اجازه پرواز در مسیر شیراز به دبی را به شما بدهیم ( روزنامه خبر جنوب ۲۶ آذر ۹۳‌)
    واقعا متاسفیم برای چنین مدیرانی که در فرودگاه شیراز هستند

    • یاد برادران حجازی؛ سید جلیل و سید مجید (یکی مدیر کل فرودگاههای فارس و دیگری مدیر کل راه فارس) به خیر

  18. خیلی دوست دارم مدیر محترم طرح توسعه فرودگاه شیراز رو ببینم و بخاطر ساختن یکی از بهترین فرودگاههای دنیا در شهر شیراز تشکر و قدردانی کنم.
    می دونم که با این هزینه می شد فقط یه فرودگاه معمولی در حد فرودگاه دبی ساخت ولی آنها زحمت زیادی کشیدند و بهترین پارکینگ و ساختمان فرودگاه در خاورمیانه را تحویل شیرازی ها دادند.
    راستی اسم و آدرسشون چی هست اگر هنوز ایران تشریف دارند؟

  19. شما تنها کافی است به بنری که در عکس اول گذاشته اند دقت کنید. هنر روابط عمومی فرودگاه را متوجه خواهید شد! کلمه مسافرین،مشایعین و مستقبلین را به عربی محض نوشته و مدعی بهترین محوطه فرودگاهی هم با همکاری ما شده. خودشون خیلی راضی هستند. من هر وقت می روم فرودگاه این بنر رو که می بینم می خوام برم سراغ مسئول روابط عمومی ببینم دو واحد ادبیات فارسی و خود شیفتگی محض رو کذرونده یا نه؟؟!!!

  20. سپاس بابت این مطلب جامع. این فرودگاه هم داستانی طولانی دارد. این همان فرودگاهی است که بیش از چهاردهه پیش برای جشنهای خاصی سامان داده شد. (بخشی از هزینه جشنها برای اینگونه کارها صرف شد – و از جمله هتل کورش در شیراز) همین فرودگاه پذیرای عده‌ی کثیری از شخصیتهای مهم بین المللی بود: از رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی گرفته تا فرامانروای موناکو و همسرش گریس کلی. از تیتو رهبر یوگسلاوی گرفته تا رئیس جمهور آلمان غربی. خلاصه سران حکومتی نزدیک به هفتاد کشور جهان از طریق همین فرودگاه شیراز به محل جشنها هدایت شدند.برای امروز همه اینها مانند یک امر رویایی و دور از واقعیت است.

  21. متاسفانه وضعیت فرودگاه چندان جالب نیست و باید در رابطه با آن فکر اساسی بشه اما نکته قابل توجه اینم هست که به طور کلی صنعت فرودگاه سازی در کشور وجود ندارد و بودجه آن هم موجود نیست و تنها راه موجود حداقل برای فرودگاه شیراز این است که سرمایه گذار خارجی جذب شود چون بودجه مناسب برای فرودگاه بزرگ و زیبا و مدرن و کارامد موجود نیست .
    سالن پرواز های خارجی که طراحی شده به عنوان یک ترمینال کوچک هوایی تعریف شده و اصلا شایسته یکی از کلانشهر های ایران نیست.

  22. با تشکر و قدردانی از مسئولین سایت ۱۴۰۰
    باید گروهی در این سایت ایجاد بشه که پیگیر این مسائل باسن و تنها با گذاشتن یک خبر اکتفا نکنن باید مدام تکرار بشه تا مسئولین نالایق شیراز بدونن ما زا خواسته هایمان دست بر نمیداریم
    از وضعیت زشت ساختمان فرودگاه و طراحی آن که بگذریم ورودی فرودگاه از گل سرخ هم وضعیت زشت و نا بسامانی داره باید یک طراحی شکیل برای دسترسی به این فرودگاه طراحی بشه مثلا همین پارکینگ موقت پایین باشد و یک ل مورب شکل به بالای این محوطه و برای ورود افراد با تاکسی به ترمینال طراحی شود بلواری زیبا طراحی شود اطراف این بلوار را مملو از درختان نارنج و سرو و بید مجنون کنن زیرا سطح آب در اون منطقه بالاست و مشکلی نیست

  23. دلیل حذف نماد تمدن ایران ، نماد تخت جمشید چی بوده ؟ واقعا ناراحت کنندست .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.