عضو شورای شهر شیراز گفت: بیشترین هزینههای شهری شیراز مربوط به رفع ترافیک است. به گزارش شیراز۱۴۰۰، زین العابدین عرب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه امروز بیشترین اعتبارات و بودجه در جهت رفع مشکلات ترافیکی شیراز مصوب میشود تاکید کرد: ایجاد راههای موازی مسیرهای پر تردد و ساخت تقاطعهای غیر هم سطح در راستای رفع مشکلات ترافیکی شیراز است.وی ادامه داد: هماهنگیهای لازم با پلیس راهور در خصوص تجهیز و توسعه دوربینهای سطح شهر انجام شده که میتواند در باز شدن گرههای ترافیکی موثر باشد.
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز تاکید کرد: ایجاد تقاطعهای غیر هم سطح و باز کردن مسیرهای جدید از جمله برنامههایی است که در طرحهای پنج ساله شورای شهر دیده شده است.
عرب افزود: تقاطع بلوار جام جم، کمربندیهای جدید از جمله برنامههای پنج ساله شورای شهر شیراز است.وی با بیان اینکه باید خیابانهای مجاور مسیرهای پر ترافیک را تقویت کرد، گفت: یکی از مسیرهای پر ترافیک که باعث ناراحتی مردم شیراز است کنارگذرهای ساحلی است که برای رفع این مشکل برنامه ما تقویت مسیرهای کناری است که با این کار فشار ترافیکی و تردد در کنارگذرها کم خواهد شد.
عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: اگر قرار است طرح ترافیکی در شیراز اجرایی شود باید به تمامی مباحث توجه کرد زیرا اگر زیرساخت و حاشیههای مرکز شهر آماده نباشد به طور حتم مشکلات ترافیکی شیراز چند برابر خواهد شد.
عرب تصریح کرد: طرح ترافیک و ترافیک شهری دو مبحث جداگانه است که نباید آنها را با یکدیگر ادغام کرد زیرا اگر به ترافیک شهری متناسب با تعداد جمعیت و بافت شهری توجه نشود اجرای طرح ترافیک مشکلات را افزایش خواهد داد.
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
یکی از این هزینه ها نرده های خیابان زند و مشیر فاطمی بود
خیلی ها از این بساط طرح ترافیک خودشونو به نون و نوایی رسوندن ورفتن دنبال طرح های بعدی شیراز تا از اونجا هم…هر جای دیگه بود چه کارهایی که با اینا نمیکنند!
وعده و حرفهای آقایون تکراری شده ما عمل کردن میخواهیم حرف زدنو همه بلدن.
آقایون به وضعیت فعلی کمربندی جنوب غرب و غرب و شمال که هنوز دست اداره راه مونده آبروی شهر شیرازو برده و جان خیلی هارو گرفته شکل جاده روستاییه رسیدگی کنن کمربندی جدید پیشکش.افسوس که اگر این کمربندی دست تهران یا اصفهان بود با این همه زیبایی مناظر و کوههای اطراف الان به یکی از زیباترین و ایمن ترین بزرگراههای ایران تبدیلش کرده بودن.
ای کاش آقایون شورا و شهرداری کمی از مبانی ترافیک و شهرسازی اطلاع کافی داشتن که وسط یک بلوار یا خیابان باریک تقاطع غیر همسطح ایجاد کردن چندان تاثیری نداره که تو بزرگراه داره.اونچه که بیشتر باعث اختلالات ترافیکی میشه واحد های تجاری حاشیه ها و پارک حاشیه ای دوبله و دوربرگردونها تو بلوارها و خیابانها هست.درصورتی که در حاشیه بزرگراهها خودرو اجازه توقف نداره
اگر بجای تقاطع های غیر همسطح این هزینه ها و وقت صرف ساخت بزرگراه های درون شهری با تقاطع های غیر همسطح بشود خیلی تو ترافیک موثرتره تا تقاطع تنها ایجاد کردن.
به عمل کار برآید..
شیرازیا از این وعده ها زیاد شنیدن و هیچ اتفاقی هم نیفتاده
یه الگوی دیگه برای بافت تاریخی شیراز که به بهانه های مختلف تخریب میشه
اینجا شهر گنجه جمهوری اذربایجان
http://upload7.ir/imgs/2014-12/17025277006203628018.jpg
ضمن احترام بی اندازه ای که برای شهدای وطنمان قایل هستم، یک پیشنهاد خوب برای اعضای محترم شورای شهر دارم:
نام زیر گذرهای حاشیه رودخانه خشک را به نام شهدا نام گذاری کنید مشکل ترافیک در زیر گذرها حل می شود.کسی نیست بپرسه از این آقایون کاری غیر از مرور لیست شهدای عزیزمون و پیدا کردن نام از این لیست برای این شهر انجام داده اید؟
آی گفتی خیابون که نمی سازن فقط بلدن اسم خیابون های ۳۰ سال پیش رو عوض کنن
بخدا از من بپرسن فلان اسم کجاست بلد نیستم از بس همه اسمهای جدید مثل هم شده
چرا خیابان های شیراز تابلو اینقدرکم داره؟؟تابلو مسیر بوشهر واهواز باید ابتدای بزرگراهها باشه نه وسط چهارراه ملاصدرا!!! بخدا کارمون تو ایام تعطیل شده آدرس دادن به مسافران..بیچاره ها ..توی کوچکترین شهرها هم تابلوهای اعلام مسیر وجودداره..تعداد محدود تابلویی هم که هست،با این اسم هایی که گذاشتن عملا هیچ کاربردی ندارن!
وسط بلوار ارم نوشته یاسوج بوشهر اهواز! اخه توی شهر به این بزرگی کسی که میخواد بره یاسوج و بوشهر اهواز که نباید بیاد از وسط شهر رد بشه از بزرگراه کمربندی میره! حالا بلوار ارم باش بخوای بری معال آباد عمرا تابلو پیدا کنی! بخوای بری ستارخان عمرا تبلو پیدا کنی! بخوای بری ملاصدرا عمرا تابلو پیدا کنی! هر جا هم تابلو هست فقط داره آدرس یه چهار راه بالاترو بهت نشون میده خوب اینو که همه میتوونن پیدا کنند تابلو باید آدرس یه مقصد دور رو نشون بده و راهنمایی کنه!
رنگ جدول های کنار خیابون ها از قدیم شیراز سفید و مشکی بوده و خیلی هم زیبا و متمایز از سایر شهر ها بود! حالا بعضی جاهارو دارن یبز و سفید میکنند! خوب چه معنی میده این! فردا اگه برف اومد رنگ مشکی بهتر به چشم میاد یا سبز؟ تا اونجایی هم که من میدونم توی شهر های بزرگ دنیا هم حاشیه خیابون ها جول ها سفید و مشکیه!
حق برخورداری از امکانات واسه مردم همه جای شهر محفوظ و لازم ولیی خدایی بلوار رحمت کوزه گری قانی دروازه شازده قاسم سر دزک نادر و شرق شهر همه پیاده رو هارو یا سنگ فرش و موزائیک کردن ولی زرگری قصر الدشت معالی اباد چمران یه جاهایئش فرهنگ شهر همت شمالی و اکثر ماطق غربی شهرداری پیاده رو هارو آسفالت میکنه! خوب این یعنی چی!؟ اقای شهردار میگه ما بیشترین عوارض رو از مردم غرب و شمالغرب شهر میگیرم و خرج جنوب و جنوب شرق میکنیم! خوب این درسته واقعا!؟ یه بخشیش و میگیم اره ولی حق مردم اون قسمت ها نیست یه پیاده رو درست داشته باشند؟